Over de slijtage van de ' 5' zijn we het eens, maar een heel fijne stuurband. Ik heb nu voor weer een Dunlop RS III en die stuurt vergelijkbaar maar heeft een veel langere levensduur. Na de Supertoer + 1500 km vlot boenderen nu mooi regelmatig afgesleten en nog 3 mm. Achter blijf ik bij de Bridgestone BT 023, (160x18) en in die relatief smalle maat bevalt die ook heel goed, nat en droog.
De Pirelli AngelGT heb ik ook goede ervaringen mee ( er is nu een '2' versie dacht ik) en de Conti Road Attack 3. Dit alles op de 1100 RS. Ik gebruik de dure Classic Racing versie in de maat 100/90/R18 voor op de R100 en overweeg die ook voor op de Triumph Bonneville 1200. Ik probeer vaak nieuwe banden uit ( ik koop ongeveer 7 nieuwe per jaar op diverse motoren, ook off-road) en doe eigenlijk nooit meer aan ' setjes'. Ik selecteer zowel voor als achter op basis van ervaring, ook in de winter en in de regen, en vind daarmee een mooie setup. Voor de oudere motoren is de BT 045 nog steeds een aanrader, voor allroad de Pirelli Scorpion II en ook achter de nieuwe Michelin Anakee Adventure ( voornamelijk on-road achter op de Triumph in 150 x17.) Deze band is iets spitser en voelt smaller aan, en heeft uitstekende grip. De Triumph heeft een koppel vergelijkbaar met de luchtgekoelde 1200GS sen en ik moet het meestal hebben van vroeg en hard uit de bocht knallen, hij heeft maar 80 pk. Te dien einde heb ik een nieuwe nokkenas gekocht en die moet hem aardig in de richting van een Thruxton brengen, maar dat is een ander verhaal.