BMW R1100RS/R1150RS / R1200ST/R1200RS/R1250RS

Ja klopt en de kleur die jij hebt komt voor 2021 met een mat zwart frame heb ik gelezen op een fb forum ;)
 
Avond,

Ik ben ook al een tijdje aan breinen over een R1250RS
maar vind het moeilijk om een kleurkeuze te maken
vind blue metallic en austin yellow erg mooi
maar wat vinden jullie van onderstaande kleur :?

Bekijk bijlage 1529643

Vind het wel een mooie kleur, maar eigenlijk beter passen bij de klassiekere vorm van de R1250R. Zou m dan wel zonder RVS motorspoiler kiezen.

Ik heb zelf de donkerblauwe en vind dat nog steeds de mooiste kleur. Zwart is een tikkeltje saai (hoewel het wel de enige kleur is waar je koffers mee kan matchen, af fabriek), en hoewel ik de gele gaaf vind (in t echt veel beter dan op de foto's), ben ik bang dat je daar ook wel weer op uitgekeken raakt. Het zwarte frame past wel beter vind ik.

Maar... als je voor de aanbieding van het upgrade pakket wil gaan, moet je een in 2019 geproduceerd model hebben. Dus de keuze wordt dan wel beperkter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexr
Ik vind juist weer de zwarte heet mooist. Maar dan wel de wielen ook hoog glans zwart ( wat ik dus heb) en de koffer(s) die goed matchen.....
Ik overweeg wel wheelstriping in rood. Breekt het zwart dan weer en matcht mooi met de rode letters op de kuip......
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexr
Was vandaag bij Motor Houtrust, daar stond er zo'n mooie bruine, met alle pakketten. Dat wordt dan wel meer dan 24.000 Euro. Zonder koffers. Belachelijk.
Sportwielen etc. vind ik ook niks toevoegen en die aluminiumkleurige onderspoilers vind ik ronduit lelijk.
Wel héél mooi was het zadel: optie 719. zwart aan de zijkant met een bruin leer middenstuk, doorlopend in het duozadel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexr
Dank voor al jullie meningen :}
vandaag op een austin yellow gereden,het nw. display is natuurlijk helemaal top en veel beter afleesbaar en de looks en uiterlijk zijn prachtig
maar of ik het rijden met dat nw. blok nou zo veel lekkerder vond :?
vind stiekum toch ,nadat ik weer naar huis reed , dat mijn huidige 1200RS echt als een kogel rijd
dat is natuurlijk ook weer een dingetje want je wil wel dat dat nog beter is :]
vinden de 1250RS rijders nou dat ie lekkerder rijd dan een 1200RS of moet dat gewoon allemaal wennen ...
 
Ik.vind het verschil best mee vallen. Mss merk je het pas bij de hogere toerentallen...
Ik heb de 1200 gs lc en de 1250rs.
Ik wissel regelmatig af en kan dus best vergelijken....
De rs nodigt wel meer uit tot sneller rijden..ik denk voornamelijk door de zithouding en kuip die hogere snelheden beter verwerkt..
Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexr
Juist men name onderin vind ik mijn huidige lekkerder rijden
en miss is het kwa gevoel ook anders omdat ik zelf met het sport zadel rij
en alle nw. 1250RS'en standaard met een medium zadel in de showroom staan zeg maar :)
 
Was vandaag bij Motor Houtrust, daar stond er zo'n mooie bruine, met alle pakketten. Dat wordt dan wel meer dan 24.000 Euro. Zonder koffers. Belachelijk.
Sportwielen etc. vind ik ook niks toevoegen en die aluminiumkleurige onderspoilers vind ik ronduit lelijk.
Wel héél mooi was het zadel: optie 719. zwart aan de zijkant met een bruin leer middenstuk, doorlopend in het duozadel.

Oke thnx, miss vd week even daar kijken bij Goudkust :+
 
vind stiekum toch ,nadat ik weer naar huis reed , dat mijn huidige 1200RS echt als een kogel rijd
dat is natuurlijk ook weer een dingetje want je wil wel dat dat nog beter is :]
vinden de 1250RS rijders nou dat ie lekkerder rijd dan een 1200RS of moet dat gewoon allemaal wennen ...

Maar het is niet zomaar beter, het is juist anders. Zolang je qua rijstijl de shiftcam niet activeert, rij je eigenlijk met een iets tammere nokkenas dan de 1200. Maar zet je het apparaat in Dynamic en geef je wat meer gas, dan openbaart zich toch een klein monstertje. Los daarvan is de hele fiets wat verfijnder en kun je 'm in hele lage toerentallen rijden.
 
Maar het is niet zomaar beter, het is juist anders. Zolang je qua rijstijl de shiftcam niet activeert, rij je eigenlijk met een iets tammere nokkenas dan de 1200. Maar zet je het apparaat in Dynamic en geef je wat meer gas, dan openbaart zich toch een klein monstertje. Los daarvan is de hele fiets wat verfijnder en kun je 'm in hele lage toerentallen rijden.
Kan met m´n 1200 op stationair toerental rondtokkelen en dan ook nog zonder haperen volgas geven. Dat deed Ruud Frederiks ook op de testbank. Al boven de 100 Nm bij 1700 toeren en een maximum koppel van 135 Nm. Daar zijn dus geen moeilijke toestanden met nokkenassen voor nodig
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexr
Zal best, maar dat doet niets af aan het feit dat de R1250RS toch een nèt wat soepeler lopend blok heeft. Wij hadden tot voor kort beide exemplaren in de schuur en dat was simpel vergelijken, daar heb ik Ruud Fredriks niet voor nodig. Die truc met de variabele nokkenas is overigens wel degelijk merkbaar want Dynamic met de 1200 stelde niet veel voor, bij de 1250 is dat echt wat anders.
Nu is ook weer niet zo dat de "shiftcam" voor mij een verkoopargument was, het is tenslotte een onderdeel dat ook kapot kan, maar het was meer de tijd van het jaar voor wat nieuws.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexr
Kijk aan deze reacties heb ik wat :t
rij eigenlijk meeste tijd in de stand rain , kan rustig wegrijden en in midden en bovenin heerlijk doorgassen en merk dan idd geen verschil met dynamic :]
maarja net wat je al zegt je wilt weleens wat news en het nw. display en de looks zijn natuurlijk fantastisch
 
Maar pas maar op met dat display. Voordat je alles gelinkt hebt zoals je wilt, iPhone of Android en met een willekeurige headset, ben je weer een stukje verder. En dan raak je alles spontaan weer kwijt. Kan zo maar. Er zit een leuke TFT groep op facebook met een flinke hoop info en klaagzang. (https://www.facebook.com/groups/195190591351953/)
Nou moet ik wel zeggen dat het met de laatste software update wel is verbeterd. En da's ook altijd leuk met de dealers want als je er niet om vraagt, dan krijg je ook geen updates want dat is dan blijkbaar voor jou niet nodig. En omdat zo'n update een paar uur(!) in beslag neemt, moet je motor daarvoor echt even overnachten bij je dealer. Doen ze dat overdag, dan neemt de update de BMW computer in beslag en kunnen ze voor de rest niet verder.
 
aha dus dat is dan ook weer een dingetje.wil eigenlijk alleen gebruik maken vd info.bellen doe ik niet onderweg.en ik heb een aparte nav net als zovelen :)
 
Maar pas maar op met dat display. Voordat je alles gelinkt hebt zoals je wilt, iPhone of Android en met een willekeurige headset, ben je weer een stukje verder. En dan raak je alles spontaan weer kwijt. Kan zo maar. Er zit een leuke TFT groep op facebook met een flinke hoop info en klaagzang. (https://www.facebook.com/groups/195190591351953/)
Nou moet ik wel zeggen dat het met de laatste software update wel is verbeterd. En da's ook altijd leuk met de dealers want als je er niet om vraagt, dan krijg je ook geen updates want dat is dan blijkbaar voor jou niet nodig. En omdat zo'n update een paar uur(!) in beslag neemt, moet je motor daarvoor echt even overnachten bij je dealer. Doen ze dat overdag, dan neemt de update de BMW computer in beslag en kunnen ze voor de rest niet verder.

Dan ga ik mn dealer ook es bellen. Gisteren een erg mooie route gereden, maar na een tussenstop zag de motor de telefoon niet meer. En dat is nu al de 6e keer dat ik ze opnieuw laat koppelen met elkaar... Maar dit keer was het net wat irritanter, moest motor helemaal uitzetten, wachten tot alarm erop ging (dan is de computer pas helemaal uit) en telefoon rebooten. Audio hoef ik niet persé maar heb nu wel een simpel headsetje gekocht (aliexpress) voor de navigatie instructies.

Verder vind ik de app echt super, ik heb een houdertje voor mn telefoon die op de Navigator steun past dus die zit mooi in beeld, trillingsvrij gemonteerd. Navigeren gaat makkelijk ermee, vooral omdat ie op het grote tft ook de instructies geeft, tijdens een tussenstop een route in elkaar schroeven is een makkie en de bochtige route functie doet het ook goed.
 
Je kunt makkelijk controleren of je de laatste versie hebt. Via instellingen en softwareversie moet je het volgende nummer zien:

S/W Version 021_104_020
 
Nou, het gaat hard met die updates:

Deze vond ik op een internationaal RS-forum en was gisteren beschikbaar in de US.
SW-version.jpg

Heeft ook de "sport"layout.
 
Terug
Bovenaan Onderaan