Aha dat verklaart wel het een en ander , vond het toch een beetje bizarOm Dirk's verhaal ook eens af te maken, het voorwiellager is waarschijnlijk slachtoffer van Dirk's ijdelheid, want hij wilde fraaie zwart gelakte velgen en niet de grijze exemplaren die normaal bij de zwarte RS geleverd werden.
En bij de spuitert of bij de (de-)montage is iets fout gegaan. Een uniek gevalletje dus.
Tja Bert, misschien ben ik niet de juiste persoon om je advies te geven want ik ben een beetje een purist en hou liefst alles origineel.dank , maar is het zoals ik denk , dat hij eventueel overspoten zou zijn ?
waar ik een beetje bang van ben is het ABS systeem , ik kom dus van een rt1200 bj2007/2008 en had daar al problemen mee !!
is er iets in jullie ogen dat zegt , als dat er is laat hem maar staan ? ( ik heb nog geen centen gegeven , dus alles kan nog )
en nog geen meter mee gereden ... enkel gestart en enkele malen een versnelling ingeschakeld ...
dit is er eentje dat ingevoerd geweest is enkele jaren ( ? ) geleden , wanneer juist weet ik dus ook niet
dank je , en neen , hij is niet " goedkoop " maar het is een hobby , dus mag wat kostenTja Bert, misschien ben ik niet de juiste persoon om je advies te geven want ik ben een beetje een purist en hou liefst alles origineel.
Ik had tot voor kort 3 ST's (net eentje opgeruimd).
Een superbikestuur is voor mij al een no go. Los daarvan; de motor is zeker overgespoten. Deze kleurcombi bestaat origineel niet en er zitten niet de juiste transfers op de kuip. Topkoffer is een niet merkeigen type. En ABS gaat zeker stuk (als 'ie nog heel is?) alleen weet je nooit wanneer. Mijn ABS hield het 150k km / 15 jaar vol. Vaak verversen en regelmatig rijden (niet lang stil laten staan) is beter voor het systeem. Zelf repareren is lastig i.v.m. verkrijgen onderdelen. Revisie van de module kost 1200 en dan moet 'ie er nog uit en er weer in.... Maar BMW rekent al vlug 2000.
Ik liep er van weg, maar aan de andere kant heeft alles zijn prijs, dus als 'ie goedkoop is kun je een gokje wagen. De foto van achterframe zegt niet veel. Misschien wil 'ie laten zien dat de vering instelbaar is?
Succes met je overwegingen.
Oh ja, hij heeft een laag zadel denk ik....
2x nee, ik wilde niet het risico lopen op iets anders te moeten rijden bij onderhoud.........
maar heb jij spijt dat je ooit een ST gekocht heb of waren ze zo slecht dat je 3 stuks moest hebben ?
dit haalt mij nu over de steep ... hij komt er hoor ...2x nee, ik wilde niet het risico lopen op iets anders te moeten rijden bij onderhoud.....
ik heb je advertentie gevonden , als je praat over " goedkoop aankopen " is dat dan de norm , bij ons in B draaien ze iets rond de 5000€ ?2x nee, ik wilde niet het risico lopen op iets anders te moeten rijden bij onderhoud.....
Ziet er in mijn ogen prima uit, voor zover je zoiets van een foto kunt beoordelen. Overspuiten is geen probleem volgens mij, mits het goed gedaan is.dank , maar is het zoals ik denk , dat hij eventueel overspoten zou zijn ?
waar ik een beetje bang van ben is het ABS systeem , ik kom dus van een rt1200 bj2007/2008 en had daar al problemen mee !!
is er iets in jullie ogen dat zegt , als dat er is laat hem maar staan ? ( ik heb nog geen centen gegeven , dus alles kan nog )
en nog geen meter mee gereden ... enkel gestart en enkele malen een versnelling ingeschakeld ...
dit is er eentje dat ingevoerd geweest is enkele jaren ( ? ) geleden , wanneer juist weet ik dus ook niet
Mijn zwarte is ook een Edition, dus het exemplaar met alle toeters en bellen en de nieuwere ABS. Heb ik zelf in Duitsland gezocht omdat daar veel meer ST’s verkocht zijn dan in Nederland (volgens mij in NL maar zo’n 250) stuks). In Duitsland is dus ook veel meer aanbod van tweedehads modellen. Ik heb voor mijn Edition €6600 betaald; dat was wel inclusief een grote beurt bij de BMW dealer en inclusief twee nieuwe banden.Laag zadel zit overigens prima. Is iets harder dan de standaard. Als je langer dan 175 bent zou ik een voorkeur hebben voor de standaard hoogte.
Zadels zijn ongeveer onvindbaar 2e hands. Nieuw nog wel te bestellen geloof ik (>250,-)
ST's zijn zeldzaam. Voor een goed (verzorgd) en niet verprutst exemplaar met niet te veel KM's wordt in Nederland (afhankelijk van kilometerstand en uitvoering en wel/geen koffers) ook ongeveer 4.500 - 6.500 betaald/ gevraagd. Exemplaren met veel KM's (>100k) gaan onder de 4.000. Op het eerste gezicht zou ik voor de ST waar jij naar kijkt niet veel meer dan 3k over hebben (als ik nog een ST zocht natuurlijk). Maar ik begreep dat geld geen rol speelt, het is een hobby tenslotte
Vergelijking met mijn 'black beauty' is niet reëel. Dat is een 'Edition' uitvoering met alle goodies en een nieuwer ABS systeem met minder storingsrisico. En ook relatief weinig KM's.
ja , langer dan 1.75 , 1.82 cmLaag zadel zit overigens prima. Is iets harder dan de standaard. Als je langer dan 175 bent zou ik een voorkeur hebben voor de standaard hoogte.
Zadels zijn ongeveer onvindbaar 2e hands. Nieuw nog wel te bestellen geloof ik (>250,-)
ST's zijn zeldzaam. Voor een goed (verzorgd) en niet verprutst exemplaar met niet te veel KM's wordt in Nederland (afhankelijk van kilometerstand en uitvoering en wel/geen koffers) ook ongeveer 4.500 - 6.500 betaald/ gevraagd. Exemplaren met veel KM's (>100k) gaan onder de 4.000. Op het eerste gezicht zou ik voor de ST waar jij naar kijkt niet veel meer dan 3k over hebben (als ik nog een ST zocht natuurlijk). Maar ik begreep dat geld geen rol speelt, het is een hobby tenslotte
Vergelijking met mijn 'black beauty' is niet reëel. Dat is een 'Edition' uitvoering met alle goodies en een nieuwer ABS systeem met minder storingsrisico. En ook relatief weinig KM's.
dank je , ik vond hem er eerlijk gezien ook wel goed uit zien hoorZiet er in mijn ogen prima uit, voor zover je zoiets van een foto kunt beoordelen. Overspuiten is geen probleem volgens mij, mits het goed gedaan is.
Wat die ABS betreft; in 2007 heeft BMW een nieuwer type geïntroduceerd. Die zijn volgens mij als eerste in de ST gemonteerd. De mijne is uit 11/2007 en daar zit standaard de nieuwere ABS in. Uit welk jaar is deze motor?
Wat invoeren betreft; dat heb ik zelf met de ST ook gedaan, gevonden in Duitsland en zelf opgehaald en ingevoerd.
Het is denk ik niet zo’n goed idee om een motor te kopen zonder proefrit... dat zou ik zeker doen !
En misschien is het een goed idee om ook wat andere ST ‘s te bekijken zodat je vergelijkingsmateriaal hebt?
Thijs (ook een forum-lid hier) heeft volgens mij z’n zwarte ST uit 2007 ook nog te koop staan op Marktplaats.
grt, Willem
Mijn zwarte is ook een Edition, dus het exemplaar met alle toeters en bellen en de nieuwere ABS. Heb ik zelf in Duitsland gezocht omdat daar veel meer ST’s verkocht zijn dan in Nederland (volgens mij in NL maar zo’n 250) stuks). In Duitsland is dus ook veel meer aanbod van tweedehads modellen. Ik heb voor mijn Edition €6600 betaald; dat was wel inclusief een grote beurt bij de BMW dealer en inclusief twee nieuwe banden.
Dus, misschien voor jou ook interessant om eens in Duitsland te kijken.
grt, Willem
Klopt, ongeveer 61.500 km.weinig kms die van u , had ik gezien 61000 km of mis ik mij hier ?
tja , we zullen wel zien , de verkoper heeft mij ook vermeld dat er een onderhousboekje bij was ( had ik ook weer al niet naar gevraagd :-) )Klopt, ongeveer 61.500 km.
Even voor de duidelijkheid. Economische wet: de waarde wordt bepaald door de koper (wat hij er voor over heeft) en de verkoper (waarvoor hij 'm weg wil doen). Omdat ik een niet originele fiets niet aantrekkelijk vind zou ik er niet meer dan 3k voor betalen. Dat betekend niet dat het een slechte fiets is. Dat kan ik zo niet zien. Misschien is 'ie technisch in uitstekende staat.
Je kan natuurlijk ook het lage zadeltje opnieuw laten 'opbouwen' en bekleden, de bodem is gelijk aan de hoge.maar op zoek naar een zadel nu ... ...ikke toch blij hoor
Neen , dat is niet mijn pakie aan , als ik het niet kan blijf ik eraf .... en geloof mij , er zouden er veel meer van dat idee moeten zijn als je ziet wat men soms allemaal doet en de volgende zit met alle " huisgemaakte " problemen !!Helemaal mee eens, onderhoud en reparaties zelf doen is leuk en is bovendien goedkoper. Ik besteed natuurlijk veel meer uren dan de monteur, die zo'n inspectie en servicebeurtje op de automatische piloot doet. Maar als je er lol in hebt is dat niet erg. Met de REProm op de laptop en de GS-911 op de stekker kom ik overal wel uit. Ook leer je de motor beter kennen. Ik hoor ook goede berichten over Motoscan, maar weet niet zeker welke (oudere) types ondersteund worden. En een GS-911 had ik al....
Klopt Bert, er zijn er velen die hun sleutelkunsten flink overschatten. En dan kun je het beter aan een prof. overlaten. Vaak moet ik wel lachen als het zoveelste probleem hier in het Techniek deel langskomt, je vraagt je dan echt af of iemand weet wat 'ie doet.Neen , dat is niet mijn pakie aan , als ik het niet kan blijf ik eraf .... en geloof mij , er zouden er veel meer van dat idee moeten zijn als je ziet wat men soms allemaal doet en de volgende zit met alle " huisgemaakte " problemen !!
Hallo Wil,Hallo Ronald. Ik heb de MV stuurverhogers ( nagenoeg gelijk aan Wunderlich) liggen na een stuurombouw op mijn R1100rs. Rond de 60€ zijn ze voor jou als je interresse hebt
Groet, Wil