BMW R1150R Rockster of BMW K1200S?

Elk merk heeft natuurlijk wel zijn dingetjes, volgens mij is de R1150 (twinspark) lijn een heel betrouwbare fiets
Maar misschien schiet mijn kennis te kort dat kan.

Ik ken geen merk met (oude) abs waarbij het uiteindelijk de geest geeft.

Zoek eens in oudere topics zoals bijvoorbeeld waar op te letten bij aanschaf van r1150r
Ook weer een hoop meningen :)
 
Elk merk heeft natuurlijk wel zijn dingetjes, volgens mij is de R1150 (twinspark) lijn een heel betrouwbare fiets
Maar misschien schiet mijn kennis te kort dat kan.

Ik ken geen merk met (oude) abs waarbij het uiteindelijk de geest geeft.

Zoek eens in oudere topics zoals bijvoorbeeld waar op te letten bij aanschaf van r1150r
Ook weer een hoop meningen :)
Ik spreek uit professionele ervaring en geloof me, het enige dat kwalitatief echt goed is aan BMW is het imago....
 
@Rody-rc30 Vandaar ook mijn opmerking dat mijn kennis mogelijk te kort schiet, ik ben maar een enthousiaste amateur.
Kort geleden wilde ik als pekelfiets ook een R1100gs of R1150gs erbij, maar heb toch maar besloten dat het een div900 moest worden. Maar goed dat is vooral een kosten plaatje. En dat ik er een hard hoofd in heb dat ik zelf een koppelingsplaat van een R11xx kan vervangen bijvoorbeeld.
 
eh ja, dotcode van mijn huidige achterband
1687586469741.png
 
Het risico dat er iets stuk gaat is bij een BMW erg groot. Zeker met achterstallig onderhoud zoals bij deze R1150R...

Waarom wil je per se een BMW? Als je denkt dat je kwaliteit koopt zal die bel vlug uiteenspatten waarschijnlijk...
Ik ben in eerste instantie gaan kijken welke motor ik mooi vond. Toen ben ik wat gaan lezen over deze motoren en de rij eigenschappen en toen kwam ik uit bij de r1150r boxermotor. De 1200 vond ik vooral een mooie snelle motor en inderdaad een heel andere motor. Ik was benieuwd hoe en of anderen mij tips konden geven.
 
2009?
Jij liever dan ik...
Tja, het zit erom, het heeft grip en ziet er verder als nieuw uit
Behalve dan dat hij op de helft zit qua slijtage

Die banden zagen er zo goed uit dat ik niet eens naar de dotcode heb gekeken bij aanschaf
 
1150 twin spark is een prima ding. De rij eigenschappen zijn subjectief, maar ik vind dat Bmw een heel goed ding heeft neergezet. Goed sturen, remmen en comfortabel. I-abs zou ik voorbij lopen. Ik wil zelf bepalen hoe hard ik rem. Maar gewone abs kan je jaarlijks doorspoelen of er af mieteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan