BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

Ook bij een bmw kan een rem piepen :+

Wbt die cardanas, als je bij de dealer een motor zou kopen kan je natuurlijk vragen of ze de as willen controleren.
 
Beste R1200R rijders *D
Ik heb misschien interesse om mijn 1290 superduke r in te ruilen voor een R1200R uit 2017. Ondanks het feit dat ik hem nog geen half jaar heb, bevalt de KTM niet. De voorrem piept en loopt aan wanneer je de motor door de garage duwt. De dealer heeft al nieuwe remblokken en schijven gemonteerd want die waren krom geraakt, dit heeft niet geholpen en zowel de dealer als KTM NL doen er niets meer aan.
Maar goed, dat terzijde.

Dank,
Timo
Mijn zoon z'n KTM 1290 heeft hetzelfde probleem met de voorrem.
 
Beste R1200R rijders *D
Ik heb misschien interesse om mijn 1290 superduke r in te ruilen voor een R1200R uit 2017. Ondanks het feit dat ik hem nog geen half jaar heb, bevalt de KTM niet. De voorrem piept en loopt aan wanneer je de motor door de garage duwt. De dealer heeft al nieuwe remblokken en schijven gemonteerd want die waren krom geraakt, dit heeft niet geholpen en zowel de dealer als KTM NL doen er niets meer aan.
Maar goed, dat terzijde.

Nu zou ik graag een motor willen zónder mankementen. Dan moet je, zo heb ik vernomen, bij BMW zijn :}
Aan de andere kant heb ik gelezen over een probleem met de cardan aandrijving. Een bepaald onderdeel zou kunnen gaan roesten met grote gevolgen in de loop der tijd. Zie https://www.r1200rforum.com/threads/final-drive-problem.56753/page-7
Er is hier een grote terugroepactie voor de GS en RT modellen voor geweest.
Nu is mijn vraag, zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Moet ik hier specifiek op letten/naar vragen bij de eventuele inruil? Alle tips zijn natuurlijk welkom!

Dank,
Timo
Het is niet zo moeilijk, in jouw geval om de dealer te laten kijken naar de splines van de cardanas naar de achterwielaandrijving> Als ze droog zijn (soms zelfs verroest): netjes in laten vetten. En zo elke twee jaar.
 
Bedankt voor de tips! Ik zal dat vragen bij de dealer :t
Mijn zoon z'n KTM 1290 heeft hetzelfde probleem met de voorrem.
Wat vervelend voor hem. Ik snap dat het misschien wat mierenneukerig klinkt, maar als je remschijven na 3500 km krom zijn ben je toch bang dat dat zich gaat herhalen. Zeker met de verhalen die ik op de fora lees. Het probleem ligt schijnbaar bij een productiefout in de velg, een oplossing kan zijn door een van de ophangpunten van de schijfrem iets af te vijlen. Ik ga hier zelf natuurlijk niet aan beginnen en de dealer en KTM willen dat ook niet. KTM noemt het een producteigenschap.
Verder een geweldige motor, maar ik ben bang dat het de eventuele doorverkoop in de toekomst in de weg gaat zitten.
Wellicht interessant voor uw zoon:

Nogmaals bedankt voor de tips en wellicht meld ik mij hier binnenkort als R1200R rijder 8-)
 
Ik ben in ieder geval overstag!
Morgen ophalen…
 

Bijlagen

  • DA15220D-18F1-4F0F-ABB3-3DAD281F74AA.jpeg
    DA15220D-18F1-4F0F-ABB3-3DAD281F74AA.jpeg
    722,7 KB · Weergaven: 55
Rijdt er hier iemand met de systeem 7 van bmw? Hoe is de winddichtheid, mijn ogen gaan tranen bij de minste luchtstroom… met open vizier rijden kan met deze helm sowieso niet begrijp ik dus dat is het probleem niet 😅
 
Die hebben wij .
We zijn een beetje teleurgesteld..
De vizieren sluiten niet goed en lekken aan de binnenzijde van beide helmen
Schijnt een bekend prpbleem te zijn waarvoor ook weer een modificatie is
 
Hoe oud zijn jullie helmen? Zou er dan al een modificatie zijn nu?
Gaat om deze…. 😎
 

Bijlagen

  • EE1D3AA3-1719-477C-8E19-33E1A1816821.jpeg
    EE1D3AA3-1719-477C-8E19-33E1A1816821.jpeg
    189,4 KB · Weergaven: 17
We hebben precies dezelfde......
Gekocht bij motoplaza in Heerenveen...
We gingen daar gewoon ff snuffelen en kwamen met 2x bmw helm thuis...Onze systeem 6 helmen zijn inmiddels plm 8/9 jr oud en we wilden wat nieuws....

Mooie helm, zit goed, bij mij beter dan bij S...zij heeft enkele drukpunten...
Maar in oktober tijdens de rit, waar jij ook bij was, voor het eerst in de regen.......en bij beide helmen liep er soms een druppel aan de binnenzijde naar beneden....
Helm lijkt ook enigszins te tochten hoewel hetvizier goed is dicht gedrukt..
In de 1e stand open, klapt het vizier toch snel dicht......
Ventilatie bij de mond is ook zeker niet zo goed als bij de vorige systeem 6..

Toen we belden metde klachtvan het lekken, werd voorgesteld de helmen langs te brengen zodat men de klacht kan onderzoeken en de modificatie kan regelen...dan zijn we de helmen een tijdje kwijt...de genoemde klacht zou bekend zijn..

Van een collega die op een k1600 rijdt met dezelfde helm hoorde ik dat hij zijn vizier al 3x is kwijtgeraakt...vloog er gewoon van af....hij krijgt nu alsnog een nieuwe helm.......
 
Vandaag opgehaald, wat stuurt dat fenomenaal zeg! Helemaal blij….
Vanmiddag volgens mij jouw R bij Ten Kate in Nieuwleusen gezien. Prachtige motor in deze kleur 👌
Ik zag dat je er inmiddels handkappen op hebt gezet. Zoiets wil ik ook nog op mijn R1200R LC van 2017 (wit met blauw frame). Wat is het merk van die handkappen en zijn ze makkelijk te monteren? En bevallen ze?

Ik heb mijn R1200R nu dik 2 maanden en ben het helemaal met je eens wat het sturen betreft, echt briljant!
Er zit nu 2 weken een hoog Wunderlich zadel op en dat zit (voor mij) perfect: geen krampachtig gevoel in de heupen meer en een comfortabelere afstand stepjes/zadel.
Fijne brommers 😎 Veel plezier met je 1250R!
Gr Hans
 
Vanmiddag volgens mij jouw R bij Ten Kate in Nieuwleusen gezien. Prachtige motor in deze kleur 👌
Ik zag dat je er inmiddels handkappen op hebt gezet. Zoiets wil ik ook nog op mijn R1200R LC van 2017 (wit met blauw frame). Wat is het merk van die handkappen en zijn ze makkelijk te monteren? En bevallen ze?

Ik heb mijn R1200R nu dik 2 maanden en ben het helemaal met je eens wat het sturen betreft, echt briljant!
Er zit nu 2 weken een hoog Wunderlich zadel op en dat zit (voor mij) perfect: geen krampachtig gevoel in de heupen meer en een comfortabelere afstand stepjes/zadel.
Fijne brommers 😎 Veel plezier met je 1250R!
Gr Hans
Hee wat leuk, en die handkappen zijn origineel BMW! Leuke omgeving om te rijden ook daar.
 
wat hebben die handkappen gekost ? ik zit er ook aan te denken. Kan je een fotootje laten zien?
 
Ik heb vorige week op mijn 1200R transparante handkappen van Wunderlich gemonteerd. Vind ik iets minder opvallend. Spul van Wunderlich is degelijk en past perfect!
 

Bijlagen

  • IMG_20230209_143735239.jpg
    IMG_20230209_143735239.jpg
    167,6 KB · Weergaven: 38
Mij bevalt het Wunderlich ('Marathon') scherm prima! Ik zit nu met het bovenlichaam én de schouders goed uit de wind en heb geen last van gebulder of zo rond de helm. Of dat voor iedereen geldt, betwijfel ik: het zal ook liggen aan je lengte. Ik ben 1,81 cm en zit op het hoge Wunderlich zadel (die ook nog eens harder is en dus minder inzakt dan een BMW zadel).
Voor mij dus een erg prettig scherm en dat past gewoon op de bestaande houder. Voor de R1250R heeft Wunderlich ook zo'n ruit, dat is dan hun Art.-Nr. 30450-236. Die van mij past dus niet op jouw motor, anders had je die even kunnen proberen. Overigens, bij Quispel in Deurne kun je vrijblijvend Wunderlich spullen bestellen en bevalt het je niet, dan ben je nergens toe verplicht. Heb ik met mijn zadel gedaan, eerst even proef gereden.
Ik heb in het begin ook nog een smaller en iets lager Puig ruitje geprobeerd (die zat ook bij de motor, net als het originele flyertje), maar die gaf voor mij geen verbetering (wel meer winddruk op de schouders).
 
Terug
Bovenaan Onderaan