BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

Heb je echt geen isolatie of sluiting op die eerste connector?

Nope, het relais van de microflooters wordt.. werd..(voordat het glas van de linker stuk ging, afgelopen vrijdag, Iemand nog interesse in 1 wunderlich microflooter ?) er gewoon werkend door aangestuurd.. ik moet nog even kijken wat er gebeurt als ik er wat vermogen aan ga hangen. Met een voltmeter zegt ie keurig 12kommanogwat. Missschien valt het weg bij geringe belasting..
 
Relaisspoelen hebben wel de vervelende eigenschap wat tegengestelde voltage te genereren als ze worden uitgeschakeld.
Als je het netjes wilt doen, moet je over de spoel een diode in tegengestelde richting plaatsen. Misschien is dat nu te laat en is er wat elektronika ter ziele gegaan.

WTF zijn microflooters :? Is dat daglicht rij verlichting of zo?
 
Weer wat geleerd. :+

"Teuer" is vast in Duitsland uitgevonden €209,- per stuk :?

En nu doen ze het ook al niet meer....

Al wat gevonden c.q. gemeten?
 
Weer wat geleerd. :+

En nu doen ze het ook al niet meer....

Al wat gevonden c.q. gemeten?

Nou, het relais werkte wél op de rechtsvoor-aftakking, de planner niet.

Omdat van 1tje het glas stuk is, heb ik ze er beide afgehaald.

Ik denk dat ik de planner maar aan het stadslicht ga proberen te hangen. die zit nu rechtstreeks op de accu, op het stopcontact wat eigenlijk bedoeld is voor het laden van de telefoon als ik geen 220 bij de hand heb.
Op de linksmidden-micro-plug zit namelijk al de handschoenverwarming.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend ook nog even de versnellingsbak olie vervangen.
Er kwam ongeveer 0,7L enigszins rood gekleurde olie uit.
Daarna heb ik ongeveer 0,9L nieuwe olie kunnen bijvullen.

Dit was dan Castrol Axle EPX90 minerale olie en die kost bij Louis.de 15 Euro per liter.
Je kunt ze daar alleen in halve liter verpakkingen kopen.

Daar staan ook een aantal approvals op:
API GL-5, MB-Approval 235.0, MAN 342 M1, ZF TE-ML 05A, 16C, 17B, 19B, 21A

Qua kleur is dat weer een wat saaiere geelbruine kleur, maar de smering zal hopelijk hetzelfde zijn.

Ook het luchtfilter nog vervangen.
Merk Mahle en dit is ook de z.g. "erstausrustung"
Dit is een standaard papieren filter.
Qua luchtdoorlaat ruim voldoende en voor 17,- kun je er weer een paar jaar tegen.

A.s. vrijdag nog even 2 nieuwe banden monteren en dan is die weer klaar voor een lang weekend motorrijden in Eifel en Taunus.
 
Even voorstellen: Marcel, leeftijd aan de goede kant van 40 en sinds gisteren in het bezit van een bijna nieuwe 1200.
Hiervoor een KTM SMT 990 gereden en vele motoren daarvoor, lijstje is te lang om op te noemen.......
Gelijk even wat vragen afvuren hier; de vorige eigenaar heeft waarschijnlijk koffers op de motor gehad en zitten er nu kofferdragers met kofferrek op de motor. Deze ga ik nooit gebruiken dus als er hier liefhebbers zijn, stuur me een pb.
Ik wil dan wel de originele handgrepen daarvoor terug in de plaats.
Ook heeft de vorige eigenaar de spiegels er vanaf gehaald???? Ik heb nu rizoma,s besteld type Linea.
Vandaag de motor maar eens flink gaan inrijden, er staan nog maar 2500 km,s op de teller.
Verder zijn alle tips welkom, en ga ik dit forum verder doorlezen.

Gr. Marcel
 
Even voorstellen: Marcel, leeftijd aan de goede kant van 40 en sinds gisteren in het bezit van een bijna nieuwe 1200.
Hoi Marcel,
Welkom hier, altijd leuk vers bloed, zeg maar. :}
Is dat de 40+ kant dan ? :+
Hiervoor een KTM SMT 990 gereden en vele motoren daarvoor, lijstje is te lang om op te noemen.......
Toch wel benieuwd hoe dat rijdt in verhouding tot de R.
Die KTM moet toch ook wel een leuke stuurfiets zijn.
Gelijk even wat vragen afvuren hier; de vorige eigenaar heeft waarschijnlijk koffers op de motor gehad en zitten er nu kofferdragers met kofferrek op de motor. Deze ga ik nooit gebruiken dus als er hier liefhebbers zijn, stuur me een pb.
Ik wil dan wel de originele handgrepen daarvoor terug in de plaats.
Volgens mij zitten er standaard geen handgrepen op, die heb je pas als je er een kofferrek op zet.
Is dat rek een waar ook een topkoffer op kan?
Dan heb ik mogelijk wel wat interesse.
Ook heeft de vorige eigenaar de spiegels er vanaf gehaald???? Ik heb nu rizoma,s besteld type Linea.
Vandaag de motor maar eens flink gaan inrijden, er staan nog maar 2500 km,s op de teller.
Verder zijn alle tips welkom, en ga ik dit forum verder doorlezen.
Gr. Marcel
Goed warm rijden en dan lekker in de toeren laten draaien.
Het liefste een weekendje Eifel of zo, dan kun je hem ook berg op en berg af een beetje extra belasten.
Je weet waarschijnlijk niet welke olie er nu in zit.
Het beste is het om hem op half synthetisch in te rijden en pas of full synthetisch over te gaan als je bijna geen olieverbruik meer hebt.

Geniet van de R hè dat moet best lukken. :]
We houden van foto's *O*
 
full

full
 
Nog even een vraagje......

Aangezien ik mijn motor particulier heb gekocht zoek ik een goede, lees service gerichte, BMW dealer in de omgeving Zaltbommel. Omdat mijn display geen brandstof voorraad en temperatuur aangeeft, en er nog fabrieksgarantie op de motor zit, wil ik dit laten nakijken/repareren bij een dealer.

Graag tips en/of jullie ervaringen hiermee.
 
Nog even een vraagje......

Aangezien ik mijn motor particulier heb gekocht zoek ik een goede, lees service gerichte, BMW dealer in de omgeving Zaltbommel. Omdat mijn display geen brandstof voorraad en temperatuur aangeeft, en er nog fabrieksgarantie op de motor zit, wil ik dit laten nakijken/repareren bij een dealer.

Graag tips en/of jullie ervaringen hiermee.

Ik steek hierbij wel mijn nek uit, maar zou zeggen dat alle officiële BMW dealers aan dit profiel voldoen. Er worden strenge eisen gesteld aan BMW dealers. Via de website van BMW motorrad heb je ze voor het uitzoeken. Ik zou zelf voorkeur hebben voor de dealer die hem ook heeft afgeleverd (als dat mogelijk is) Deze dealer heeft de originele handgreep mogelijk ook nog, want die moest gedemonteerd worden voor de montage van het bagagerek.

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Ik steek hierbij wel mijn nek uit, maar zou zeggen dat alle officiële BMW dealers aan dit profiel voldoen. Er worden strenge eisen gesteld aan BMW dealers. Via de website van BMW motorrad heb je ze voor het uitzoeken. Ik zou zelf voorkeur hebben voor de dealer die hem ook heeft afgeleverd (als dat mogelijk is) Deze dealer heeft de originele handgreep mogelijk ook nog, want die moest gedemonteerd worden voor de montage van het bagagerek.

Roelof.

Inderdaad, kun je gewoon terecht bij de BMW dealer.
Zo had ik een recall op de ringantenne en ook op de remleiding en die zijn beide gratis vervangen.
Dit zijn niet echt garantie claims, maar mogelijk gaan deze problemen ook nog wel lukken.
(Als die maar in NL als eerste op kenteken is gezet, anders wordt het import en dat loopt misschien toch weer anders)

Over dat handgreepje:
Er zit standaard (tenminste op mijn R was dat) géén handgreep.
Zie deze foto van toen die nog standaard was:
bild1204.jpg


edit:

Hier vind je wel een handgreep:

®win in "BMW R1200R - Deel III - Let's go naked"

of gelijk de foto:
p90066228.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je vertelt me iets helemaal nieuws.. een handgreep?
Ik pak het stuur, zet een voet op de middenbok en trap het zo er op.
desnoods bij echt volle bepakking, tanktas, koffers en roltas,
een handje aan de framebuis.
 
Laatst bewerkt:
Je vertelt me iets helemaal nieuws.. een handgreep?
Ik pak het stuur, zet een voet op de middenbok en trap het zo er op.
desnoods bij echt volle bepakking, tanktas, koffers en roltas,
een handje aan de framebuis.
Voor de duo passagier (raar woord eigenlijk) hoor :+
 
Laatst bewerkt:
Ik was al lang overtuigd hoor :+

Ik kwam er gisteren trouwens achter dat mijn oude Fazer 600 vorig jaar ook gecrashed was.
Oorzaak nat wegdek, wegwerkzaamheden en met de voorrem onderuit geremd.
ABS had hier mogelijk ook een crash kunnen voorkomen.

Een stukje actieve veiligheid kun je best wel gebruiken.

Als ABS je slechts een keer kan redden uit een moeilijke situatie, die vaak door schrik wordt verergerd, dan is dat gewoon alles waard!

Als het pomp motortje het dan ook gewoon altijd blijft doen, dan gaat er dus bijna niets boven de ABS van onze R1200R *O*
 
Als het pomp motortje het dan ook gewoon altijd blijft doen, dan gaat er dus bijna niets boven de ABS van onze R1200R *O*

Hoezo bijna? het is gewoon de best sturende en remmende motorfiets ter wereld toch?

Ik ken nog steeds geen enkele andere motor die ik liever zou hebben voor mijn soort gebruik *O* *O* :Y

Maar de net aangekondigde F800GS Adventure zou een kandidaat kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Zeker niet op de korte termijn maar de Adventure is zeker interessant met die 24 liter tank (nog steeds onder het zadel), ruim 500 km voordat er getankt moet worden *O* , erg prettig bij mijn woon/werk verkeer.

Dus hij staat hoog op mijn lijstje van potentiële opvolgers van mijn R1200R, maar zo lang als die niet kort gereden wordt rij ik daar zeker nog een paar jaar mee door. klopt af
 
Terug
Bovenaan Onderaan