BMW R1200R

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is er nou niemand hier die een R1200R gekocht heeft?
Zelf ben ik al sinds januari de trotse bezitster van een zwart exemplaar *D en het rijdt super!

full


:]
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met die mooie fiets!

:}

K rijd zelf nog wel een paar jaartjes op mijn R1100R en wens je even veel plezier van jou 1200 als ik momenteel heb van de mijne!

*O*
 
Is er nou niemand hier die een R1200R gekocht heeft?
Zelf ben ik al sinds januari de trotse bezitster van een zwart exemplaar *D en het rijdt super!

[afbeelding]

:]
Gefeli meid!

Ik heb de mijne in sept. 06 gekocht, okt 06 was ie binnen en na de nodige aanpassingen heb ik hem 3 jan op naam gezet.

kl-r1200r_links.JPG


Ondertussen heeft ie de Noordkaap en de Russische grens al gezien.
KM stand is nu bijna 16.000....

Maar rijden doet ie goed!!!!!!
 
Yepz ik heb er in juni ook eentje gekocht, alles erop en eraan. Meteen daarna een leuke toer Italie gemaakt. Ben tot nu toe zeer zeker tevreden over de motor en het rijgedrag, je kan er echt alles mee, bochtjes, stad en spijkerhard op de duitse snelweg. Het is erg lastig om je altijd maar in te houden. Minder gelukkig ben ik met het zadel, op de lange stukken (boven 500km per dag) krijg ik last van m'n 8erste. Maar goed dat zadel laat ik de komende winter iets verharden en misschien een centimetertje verhogen. Ik heb ook vervelende dwarrelingen rond de helm, daarvoor zou ik nog twee centimeter moeten groeien, of het van het scherm afzagen (wat ik dus ga doen).

dsc00292.jpg
 
Yepz ik heb er in juni ook eentje gekocht, alles erop en eraan. Meteen daarna een leuke toer Italie gemaakt. Ben tot nu toe zeer zeker tevreden over de motor en het rijgedrag, je kan er echt alles mee, bochtjes, stad en spijkerhard op de duitse snelweg. Het is erg lastig om je altijd maar in te houden. Minder gelukkig ben ik met het zadel, op de lange stukken (boven 500km per dag) krijg ik last van m'n 8erste. Maar goed dat zadel laat ik de komende winter iets verharden en misschien een centimetertje verhogen. Ik heb ook vervelende dwarrelingen rond de helm, daarvoor zou ik nog twee centimeter moeten groeien, of het van het scherm afzagen (wat ik dus ga doen).

[afbeelding]
Scherm moet je wegpleuren, ben je gelijk van al die dwarrelingen af!
De mijne is afgelopen weekend de 25.000 gepasseerd, na de Noordkaap en de Russische grens heeft ie ook alles tussen Nederland en Corsica gezien.
Volgende maand nog ff naar Scotland (6 daagjes) en dan nog wat treffens hier en daar af rijden. Denk dat ik dit jaar de 30k nog wel haal.... pff errug slecht voor de inruilwaarde....

Oja, die buddy is inderdaad kudt.... waar ik met mijn R1150R zonder kont problemen 800-900 op een dag reed, ga ik bij de R1200R bij zo'n 600 me reet ernstig voelen....
Hoezo vooruitgang :?
Over het blok niets dan goeds! Gemiddeld (bij een niet truttige rijstijl [ben grootaandeelhouder bij het CJIB B| ]) rijdt dat ding toch wel 1:17,5!!!
Alleen onder de 3000 toeren rijdt het ruk! Stomme emissie eisen.... :X
 
2003 een van harten special twinspark zegt mij niks
[afbeelding]
Twin spark = 2 bougies per cylinder... die heb jij dus! En zeer waarschijnlijk heb je ook rembekrachtiging.
Let even op als je motor ook maar even gaat aarzelen om te starten... dan kan de accu wel al slecht zijn. Is een kwaaltje bij fietsen met rembekrachtiging.... maar je hoeft er geen last van te hebben, kan wel!
Veel stuur plezier ermee!!
 
Twin spark = 2 bougies per cylinder... die heb jij dus! En zeer waarschijnlijk heb je ook rembekrachtiging.
Let even op als je motor ook maar even gaat aarzelen om te starten... dan kan de accu wel al slecht zijn. Is een kwaaltje bij fietsen met rembekrachtiging.... maar je hoeft er geen last van te hebben, kan wel!
Veel stuur plezier ermee!!

bedankt voor de tip! Ik zal er vrijdag eens extra opletten tijdens het ophalen. Ik heb garantie tot juni 2008 dus kan weinig kwaad denk ik!
 
Joepie!! *O* *O* *O*
Ik heb gisteren m'n R1200R besteld!! Hij is op voorrad en zaterdag kan ik hem al ophalen!!

Maareh....... is dit dé R1200R-thread????? :? :?
Nog niet erg druk hè? Her en der zag ik nog wel wat over de R1200R gteschreven, maar dat het nou storm loopt van de R1200R-rijders op dit forum......nee! |(

Of komt dat omdat hij zó geweldig rijdt dat ze allemaal liever op de weg zitten dan achter de pc? ;)

Groetjes,
Joke
full
 
Jaaa... hier nog een vrouwelijke trotse R1200 R rijdster :W

Ik heb hem sinds enige maanden en het is echt super :}

Dat plaatje, is dat de kleur die je hebt gekocht, en ook met dat schermpje? Ik ben nog aan het orienteren voor een eventueel schermpje namelijk (rij nu nog helemaal bloot :+ ) maar weet niet of ik het scherm van de foto wil, of een sportscherm.

De berichten over het schermpje op de foto, zijn niet allemaal positief (wervelingen) maarrr.. ik heb het dus nog niet zelf ervaren.
 
Dat plaatje, is dat de kleur die je hebt gekocht, en ook met dat schermpje? Ik ben nog aan het orienteren voor een eventueel schermpje namelijk (rij nu nog helemaal bloot :+ ) maar weet niet of ik het scherm van de foto wil, of een sportscherm.

De berichten over het schermpje op de foto, zijn niet allemaal positief (wervelingen) maarrr.. ik heb het dus nog niet zelf ervaren.

Hi Bimmer,

Ik heb hem inderdaad besteld in de uitvoering/kleur zoals op de foto. Ik ben ook benieuwd naar het scherm. Ook het lagere (sport)scherm schijnt wervelingen te geven.
Maar helemaal niks lijkt me echt te weinig. Ik ben net vorige week voor m'n A geslaagd, de Honda CB500 waar ik op leste was ook totally naked en op de snelweg vond ik de druk op m'n bovenlichaam behoorlijk zwaar. En aangezien ik er ook langere reizen op wil gaan maken (Noorwegen, Zwitserland....).
We zullen het gaan beleven, ik houd jullie op de hoogte.
Ik heb hem gelijk maar besteld met alle mogelijke opties (pakket 3 heet dat) en ACS. Vanwege die veiligheidsoverwegingen heb ik eigenlijk besloten tot de R1200R, terwijl ik in eerste instantie op een R1150R uit was. Maar de 1200R is zo'n stuk lichter en dus wendbaarder en handelbaarder. Het is wel meteen veel vermogen voor een beginner, maar ik ben er niet zo één van "dat gas moet erop!" en daarnaast behoedt het ACS me naar ik hoop voor een aantal foutjes.

Groetjes,
Joke
 
Ik vind het ook zeer rustig op dit forum. Hiervoor reed ik Bandit en daar was altijd wel iets te beleven op het forum. Het hele forum is rustig op BMW gebied. Ik zelf rij R1150R en het bevalt mij prima. Misschien kunnen wij dit forum iets meer leven in blazen.

Waar rijden jullie meestal? Ik voorlopig nog omgeving midden nederland.
 
heb nog nie zoveel fotos gemaakt

tja bij de rockster zitten er al snel extras op zoals het duoseatzadel duovoetsteuntjes en het kofferrekdinges

Afbeelding003.jpg
 
Om onduidelijke redenen is de naked BMW (R850R/R1100R, toen de R1150R en rockster en nu de R1200R) altijd de minst verkochte boxer geweest!
Zwaar onterecht vind ik....

De mijne (R1200R) heeft in november de 30.000 gepasseerd, zonder problemen en olieverbruik.
Wel is hij 'redelijk aangepast' aan mijn wensen, want standaard vind ik hem nou niet echt mooi... (maar smaak is subjectief).
Enne, winterstop...wat is dat??

5f829b7433264510428dae1e9d47ae29
 
Laatst bewerkt:
weet ik nie mischien door de prijs als een 2de hanse nog bijna 10 000euro kost.

gewoon door crossen heb op de bmw bergen plezier regen of geen regen
ik vind de rockster toch 1 van de leukste nakeds die er is

maar vind het kofferrek er wel heel mooi er uit zien
 
Laatst bewerkt:
weet ik nie mischien door de prijs als een 2de hanse nog bijna 10 000euro kost.

gewoon door crossen heb op de bmw bergen plezier regen of geen regen
ik vind de rockster toch 1 van de leukste nakeds die er is

maar vind het kofferrek er wel heel mooi er uit zien
Ook qua nieuwprijs is de Rxxx0R altijd de goedkoopste boxer geweest.....
Misschien dat de wereld nog moet wennen aan de naked's van BMW??
.... en dat die best wel sportief te berijden zijn....
.... en zeker geschikt zijn voor langere tochten (heb de Oekraine al bezocht, dit jaar de Noordkaap en Corsica van de zomer nog (samen met de mooiste R850R ;)) , oja, Schotland in oktober...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan