BMW R1200R

Status
Niet open voor verdere reacties.
Persoonlijk vindt ik dus geen scherm het lekkerste rijden(geen turbulentie en lekker cool in de zomer) en in de winter houdt het sportscherm m'n lichaam vrij van de kode rijwind maar geeft wel ietsjes herrie aan het hoofd(ik ben overigens 184). Wat die grote schermen betrefd.. ;(
 
Joke, ik ben sterk aan het twijfelen om een scherm te laten installeren.
Het BMW sportscherm vind ik persoonlijk héél klein waardoor dit wellicht niet veel wind zal wegnemen ter hoogte van de helm.

Ik twijfel voor het grotere BMW scherm of dit van Ceebaileys(http://www.ceebaileys.com/bmw/1200r07ws.html) die dezelfde BMW bevestiging gebruikt.

Uit één van uw vorige post heb ik vernomen dat jij groter bent (ik: 1m78). Daar jij tevreden bent met uw BMW groot scherm zal dit voor mij waarschijnlijk ook goed zijn.

Wellicht ondervind je niet veel wind ter hoogte van de helm?
Kan dit scherm gekanteld worden of staat dit vast? Ik heb begrepen dat je het in de hoogte niet kan verplaatsen.

Ik ben wel langer dan jij Stievo, maar m'n lengte zit met name in m'n benen dus qua lengte bovenlichaam zullen we elkaar niet veel ontlopen. Anderzijds heb ik wel een verhoogd zadel, waardoor ik misschien toch wat hoger zit.
Ik heb ook het 20" Ceebaileys-scherm overwogen, inderdaad ook met het oog op de eenvoudige bevestiging op de steun van het comfort-scherm dat ik al heb. Voor vakanties schroef je het dan zo even los. De Amerikaanse R1200R-rijders kruipen massaal achter een dergelijk hoog scherm, bijvoorbeeld:
full


Maar eigenlijk vind ik het geen potje (geen gezicht ;)). Dus ik heb besloten het eerst maar eens een vakantie met m'n comfortscherm te proberen. Ik heb namelijk ook wel eens gehoord dat een hoger scherm ook meer (onaangename) wervelingen kan geven ter hoogte van je helm, dus de zekerheid tot min of meer windstil rijden heb je ook daarmee niet. Laatst reed m'n hubby (die zelf K1200GT rijdt) op mijn R1200R en meldde na afloop dat hij op zijn K1200GT inderdaad meer last heeft van wervelingen dan op de mijne.
En zoals ik al schreef: het comfortscherm beviel me afgelopen vakantie prima, ook bij een hele dag 140 op de Autobahn! (moet je nagaan.......zo hard rijden die Amerikanen niet eens!! _O- )
En laatst heb ik (maar dat was in Nederland.....niet verder vertellen hoor :+) even de 200 aangetikt. Wat ik me ervan herinner is dat ik helemaal niet het gevoel had dat ik zo hard reed, ik moest echt twee keer naar m'n scherm kijken om het te geloven! In m'n auto heb ik veel meer die snelheidssensatie als ik zo hard rijd!
Dat heb ik natuurlijk niet lang volgehouden (wel willen.....maar je portemonnee wordt er zo dun van _O-), maar ook toen werd ik niet van m'n motor geblazen! En ik heb nog nooit het gevoel gehad dat m'n nekspieren er extra hard aan moesten trekken.

Let wel: dit is allemaal heel persoonlijk en relatief...............het hangt af van je motor, je zithouding, je postuur, maar ook wat je gewend was en/of van windbescherming verwacht. Ik heb weinig vergelijk.......ja, alleen de écht kale Honda CB500 van m'n lessen. Maar die legde het op wel meer punten af tegen m'n huidige motor _O-
Als je van een RT komt zul je misschien het gevoel hebben dat je als een vlaggetje in de wind achter je motor komt te zwaaien wanneer je je niet goed vastklemt met je knieën ;)
Nee hoor.....grapje! Ik bedoel alleen maar: roep me niet op het matje als je niet besluit voor een groot scherm te kiezen en de windbescherming valt je zwaar tegen ;)
 
Laatst bewerkt:
vind ik eigenlijk wel raar dat je zone gevoel hebt

ik was/ben altijd van mening geweest dat je op een motor veel meer gevoel had als je harder reed?
mischien omdat ik zelf geen auto rij?
of omdat jou ruitje zo super goed werkt ;)

want bij iedere motor waar mee ik de 200 en daarboven bereikt heb vond ik het een geweldige sensatie.
zelfs met de r6 waarje zogoed als niks mee voelde als je achter je kuipje bleef schuilen haha
 
gpz_decoy zoekt de sensatie:

ik was/ben altijd van mening geweest dat je op een motor veel meer gevoel had als je harder reed?

Ja, natuurlijk had ik door dat het héél hard ging! Maar als je gezegd had dat ik 175 reed (is tenslotte óók hard :Y) had ik het ook gelooft :]
En last van de wind had ik niet echt, tenminste veel minder dan ik verwacht had.
Maar misschien inderdaad omdat ik met mijn auto al wel eens (open) 250 heb gereden, vond ik het nou niet echt sensationeel. Wél het feit dat ik voor het eerst 200 op m'n eigen motortje reed natuurlijk :+
Vandaar dat dus veel van je verwachtingspatroon afhangt ;)
 
...heb je het gelezen...??? : JOKE HEEFT 200 GEREDEN !!!...


...we zullen het niet verder vertellen...





O-)
 
...200...!

...tis dat ik niet in de positie ben ; maar anders zou het een gevalletje 'even over de knie' worden...





...sorry Mevr. de E-R... :$



...soms laat ik mijn helemaal (...) gaan...




... :$ ...
 
...ik zoek graag voor van alles en nog wat een excuus... :)



...maar zonder gekheid ; sinds het RBW een keer is ingenomen ben ik inderdaad wel een stukkie voorzichtiger geworden...
...en ik realiseer mij veel meer dan vroeger dat een noodstop maken uit zo'n snelheid toch vaak niet meer goed gaat...

...tis toch 60 mtr. die je per seconde aflegt...
...je hebt al een schrikseconde...

...dus de eerste 60 mtr. ben je al kwijt...

...en dan moet je nog tot stilstand komen...




...zal ook wel allemaal met de leeftijd, en de drukte op de weg te maken hebben...




...en 200 aantikken heeft nix te maken of je in hart en nieren een motorrijder bent...



...excuses voor die laatste serieuze noot...
 
RoLoo wordt een dagje ouder:
...zal ook wel allemaal met de leeftijd en de drukte op de weg te maken hebben...

Ah! Maar het was in Drenthe!! En je hebt net uitgebreid verhaald hoe rustig het daar wel niet rijden is! *D

Ik maak er trouwens geen gewoonte van hoor, en het was maar héél even. Maar je moet dat op je motor gewoon een keer geprobeerd hebben :Y
Geloof je me als ik zeg dat ik op de Duitse Autobahn naar Oostenrijk niet harder heb gereden dan 140/145? :Y Eén keer héél even de 150 aangetikt, maar dat was dus op de teller. Ik hou niet van (gevaarlijke en onnodige) risico's nemen :N
 
Snelheidsduivel; Enjoy-Rider : })

[...]


Ah! Maar het was in Drenthe!! En je hebt net uitgebreid verhaald hoe rustig het daar wel niet rijden is! *D

Ik maak er trouwens geen gewoonte van hoor, en het was maar héél even. Maar je moet dat op je motor gewoon een keer geprobeerd hebben :Y
Geloof je me als ik zeg dat ik op de Duitse Autobahn naar Oostenrijk niet harder heb gereden dan 140/145? :Y Eén keer héél even de 150 aangetikt, maar dat was dus op de teller. Ik hou niet van (gevaarlijke en onnodige) risico's nemen :N

Duitsland is dan toch het uitgelezen gebied om je topsnelheidsgrens te verleggen :?
(wel zonder koffers "denk ik" anders heb je kans dat ie gaat pendelen "slingeren" ... !?)
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de top van een "R"etje ivm de andere gearing ?
(moet er ff bij vermelden dat ik de GSA nog niet op top gehad heb O-) )
 
Toch letten jullie niet goed op; ze heeft een keer 200 gereden met de motor.

Met de auto (lees ik tussen de letters door) beleeft ze de "snelheidssensatie" vast vaker.
 
Laatst bewerkt:
en als je dan nog beter leest ootje staat er 250 met de auto bij

en dan lees ik gewoon de letters

quote ik eff joke
Maar misschien inderdaad omdat ik met mijn auto al wel eens (open) 250 heb gereden
 
gpz_decoy komt met het vingertje:
en als je dan nog beter leest ootje staat er 250 met de auto bij

Die 250 was in Duitsland.......daar mocht het :+
Ik moet toegeven dat ik m'n auto op de A2 naar het zuiden toe (waar de weg overzichtelijk is m.b.t. flitsers en onopvallende auto's langs de vangrail) nog wel eens even de sporen gaf als ik laat had gewerkt en het rustig was op de weg. Dan zit je in een oogwenk rond de 180, en dan liet ik hem weer los. Even wat adrenaline opdoen ;)
Maar de keren dat dat nog kan zijn marginaal want het wordt steeds drukker op de A2 en ook de linkerbaan (mijn speelterrein ;() wordt steeds vaker in beslag genomen door allerhande grut dat zich keurig aan de maximum snelheid van 120 houdt ;(
Op andere plekken rij ik niet vaak echt hard (lees: meer dan 20 km te hard) want daar ken ik de situatie niet voldoende, wordt een te dure grap als het tegenzit ;)
 
Enjoy-Rider zou gelijk kunnen hebben : :?Bedoel je a.g.v. het Rapid Bike????
Zou de top daardoor wijzigen? :?
Nou ja......in ieder geval 200 hè? Verder boeit het me ook niet echt hoor, in vind het rijkarakter veel belangrijker! :9~~

Zoals je al eerder omschreef is jou gearing (tandwielverhouding) in je versnellingsbak of eindoverbrenging anders dan een S/RT/GS, daarmee ook je eindtopsnelheid !
Tenzij nu de Rapidbike het toelaat om een hoger max. toerental te draaien en te halen in de zesde versnelling (b.v. max. toerental 7500 naar 8000 tpm)

De meeste BMW brommerts (ook de RT ???) lopen in zes tot aan de toerenbegrenzer = max. snelheid ... aghhh lekker belangrijk !!!
De Rapidbike zorgt iig voor een veel smeuigere motorloop, daar is het om te doen :Y
 
Heb gisterenavond de handleiding ontvangen van de BMW DWA 5.
Bedankt voor de tip! Straks zal ik het alarm configureren zodat het automatisch actief is na het uithalen van de contactsleutel. :}

Ondertussen heb ik het droevige nieuws moeten ontvangen dat mijn moto omgevallen is op de grond daar men te traag een maneuvre wilde uithalen en het evenwicht verloor.
;( ;( ;( ;( ;(
zichtbare minimale schade:
achterzijde voorspiegel rechterkant
zijkant achterwiel bij de cardan rond de as
achterzijde rechter richtingsaanwijzer

zichtbare schade:
oranje glas van de rechter richtingsaanwijzer is er volledig af
kleppendeksel rechts
zwarte klauw op het rechter kleppendeksel

Ondertussen heb ik gisterenavond nog snel het oranje glas vervangen zodat de motor terug rijklaar staat.
Het kleppendeksel zal nog even moeten wachten: is 170€ per stuk voor magnesium.
Een chrome kleppendeksel is al snel boven de 200€ per stuk, maar dit zal waarschijnlijk niet mooi staan bij een R 1200 R?

Misschien is het niet slecht om een valbeugel of beschermbeugel te plaatsen ter hoogte van de motor? De volgende val zou misschien erger kunnen zijn dat er olie vrijkomt?
De originele beschermbeugel van BMW vind ik absoluut niet mooi (is een plastiek), maar bescherming primeert.
Ondertussen heb ik het op internet ook metalen buizen teruggevonden die dienst doen voor hetzelfde.
Bv: http://www.wunderlich.de/Online-Sho...rzbuegel-Protektoren/Sturzbuegel-Motorschutz/
Zwart of chrome lijkt mij interessant. Nu weet ik niet of dit een dergelijke val zal kunnen opvangen zodat er geen olie vrijkomt en geen krassen nalaat in het kleppendeksel? :?
 
Hi Stievo, och, wat schrikken!!! Maar had je je motor uitgeleend dan??????????? :X
Ik heb de mijne ook al eens om laten vallen, heel stom doordat ik hem, al zittend erop, van de middenbok probeerde te halen, maar de weg liep wat omhoog dus het kostte nogal wat moeite, en daardoor raakte ik uit balans en viel om. Wat ook niet meehielp was dat ik slechts teenslippers aan m'n voeten had, daardoor heb je minder grip op de ondergrond.
Ik had echter die zwarte plastieken om m'n cilinders, en alleen die en de spiegel waren een heel klein beetje gerafeld. Zelfs de uitlaat (hij viel naar links) had niks! :')

Later heb ik een serieuzer ongelukje gehad en moesten zowel spiegel als plastieken sowieso vervangen worden :+. Ik heb toen gekozen voor de chromen Wunderlich beugels:
Foto-S66BR844.jpg


Die alu beschermkappen (optie 3) vind ik persoonlijk een beetje jammer want die verbergen die prachtige cilinderdeksels zo erg! Is een noodzaak bij off-road rijden (GS Adventure), maar tegen omvallen zijn er elegantere oplossingen.
De beugels vallen me qua bescherming eigenlijk een beetje tegen, ze steken maar zó'n klein beetje buiten de cilinders uit, als het wegdek niet vlak is zouden die alsnog beschadigd kunnen raken vrees ik. Dan zijn die plastieken misschien toch beter, ik vind ze trouwens helemaal niet zo lelijk, maar dat ik een kwestie van persoonlijke smaak:
Foto-E7AIQ4SE.jpg


Je hebt ook van die beugels die als een soort kooi om de cilinder heenzitten, ik weet niet van welk merk. Die beschermen nog het beste denk ik. Maar mooi is een tweede vind ik zelf.

Succes met het herstel van je motor Stievo!!
 

Koop je een naked bike, plant je er weer zo'n etalageruit op van 2 m2... eeuwig zonde....

(ps: sinds wanneer zit er een gele veer op een R1200R?? of heeft de eigenaar verkeerd geinvesteerd in een bepaald merk veren... :X )


Koop dan gelijk een RT en ga lekker binnen zitten :9 :9 :9


Zo weer ff de knuppel in het hok geflikkerd!!




Owja, ik heb laatst ook even gruwelijk met mjin rijbewijs gespeeld...
Op de A15 vlakbij Rozenburg hebben een nieuwe tunnel liggen...
Ik kwam net uit Zeeland en na een half uurtje N57 wil je het gas wel ff flink opentrekken.... aldus ging ik met 210 km/u de tunnel door... om daarna maar weer af te zakken naar 150 km/u... vervolgens ging het in de Benelux tunnel ook weer over de 200...
En geloof me, zelfs zonder schermpje is dat echt wel leuk :Y :Y
(tuurlijk.... in een tunnel heb je iets minder last van tegenwind O-) )



De komende 4 weken ben ik overigens pleite....
(wel te spotten in: belgie/luxemburg/frankrijk/portugal/spanje/zwitserland en misschien italie/oostenrijk/duitsland)

Iedereen fijne vakantie avec moto :W
 
...en je zult zien ; komen wij elkaar tegen in Duitsland/Oostenrijk/of Italy... :W

...want als je elkaar in Basse tegen kunt komen ; kun je elkaar overal tegenkomen... :)
 
Laatst bewerkt:
Hee veel plezier Vik!
Effe een route via de eifel, luxemburg, even buurten bij Wim in les vosges, de jura en natuurlijk Crest naar 't warme zuiden.
We gaan elkaar dus zien in Lunas, effe een paar dagen daarheen en dan via Italië (natuurlijk de stelvio rijden), oostenrijk en duitsland naar het platte rechtgestreken holland.

Dan zijn we hoogstwaarschijnlijk een dag of 16 mee bezig. Bij terugkomst zal er wel een kilometertje of 5000 meer op de teller staan als bij de start. *D

En dan is het alweer bijna tijd voor een feessie in de buurt waarvoor ik wl zeker vrij heb gevraagd en ik heenga, met of zonder de TFB!
Weekje later daaro in drenthe en dan alweer met de BEFfers mee naar germany! :] *O*

Wat een ***leven toch met veel dingen zum kotzen :r in het vooruitzicht! }) _O- :]

K ga maar weer es een afspraak maken bij Gerjo voor de 100000 km beurt! :/
Ben net voor de 90000 geweest dus wordt weer hoogste tijd! B| :Y
 
Ook hier maar gelijk even melden, vandaag ff bij de bmw dealer geweest en er is nu dus een service bulletin ivm de ringantennes. Over 2 weken wordt de mijne vervangen zodat ik er met de vakantie hopelijk geen last van heb. Als ik het goed begrijp worden van alle R's en F's (en mischien ook wel K's als die een ringantenne hebben) de antennes vervangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan