BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Vandaag naar de beurs geweest. Was leuk om even rond te kijken. Gelukkig weer veel importeurs. Even gezellig met Roel ( vH) een cappo gedaan op de stand van BMW. Serieus mooie fietsen die 900 serie.

Ook genoten van de nieuwste RT’s............ Die er niet stonden.

In de BMW arena werd er met de 1250 GS een parkoers gereden. Kinderlijk eenvoudig als mensen van BERRT dat voordoen. Bere lastig toen 5 amateurs het ook moesten doen. De winnaar had 22 voetjes aan de grond nodig. Kreeg het al warm van het kijken.
 
Mooi man, is die hageltjenieuw in de Manhattan metallic lak (die lijkt in het echt mooier dan in de online configurator)?
[EDIT] Het is een R1200RT-LC zie ik nu, bijna nieuw dus en waarscijnlijk in Platin bronze.

bij daglicht meer champagne kleur idd platin bronze
 
ik rij ook altijd zonder zijkoffers .
en ja , bij mij hangt er modder en vuil ook een beetje overal , heb de spatlap al uitgetrokken maar toch ....

8D22EA15-9EAC-48E2-A90E-D8E484B917BC.jpeg

Mijn vorige RT had als valbeugels achter de “olifants oren” waardoor het weinig/geen zin had de zijkoffers er af te halen. Dus zaten die er standaaRT op.

Mijn huidige RT heb ik van kunststof zijkoffer bumpertjes laten voorzien, zijkoffers hangen aan het rek in de garage tenzij moeders mee is naar een conceRT en achterop ipv met heur eigen GS (hoewel, ook dan zijkoffers want moeders doet niet meer aan meer koffers dan alleen de vario topkoffer) of als er naar de Appie gegaan moet worden.
 

Bijlagen

  • 4CABCE4D-EA3F-4A21-A99E-81535D94222E.jpeg
    4CABCE4D-EA3F-4A21-A99E-81535D94222E.jpeg
    84 KB · Weergaven: 11
Bekijk bijlage 1468224
Mijn vorige RT had als valbeugels achter de “olifants oren” waardoor het weinig/geen zin had de zijkoffers er af te halen. Dus zaten die er standaaRT op.

Mijn huidige RT heb ik van kunststof zijkoffer bumpertjes laten voorzien, zijkoffers hangen aan het rek in de garage tenzij moeders mee is naar een conceRT en achterop ipv met heur eigen GS (hoewel, ook dan zijkoffers want moeders doet niet meer aan meer koffers dan alleen de vario topkoffer) of als er naar de Appie gegaan moet worden.
waar zitten de bumpertjes ?
 
Vraagske:

Ik ben toe aan nieuwe schijven voor; mag ook wel na dik 100k.
Achter moet ik nog effe meten.

Ik kom prijzen tegen van 85 tot 130 euri tegen.
Iemand een idee ?

Origineel is Brembo.
Heeft iemand ervaring met EBS of Lucas ?

Weet niet of je al besteld hebt...
Ik heb mijn Wave schijven van Braking besteld in Italie via Amazon. Scheelde serieus veel geld met hier in NL bestellen. Mogelijk ook interessant als je voor Brembo gaat. Kwam uiteindelijk hier vandaan Spare Parts Motorcycles Scooters Motorcycles Accessories - Genial Motor S.R.L
 
Ha ok lol , had ze met de beste wil van de wereld niet kunnen vinden :-) en dat is nu dus het wondermiddel tegen spatten ? goed hoor !!
bmw dealer of chinees ?

Het wondermiddel tegen spatten zit op de motor, maar (nog) niet op de zijkoffers en is sowieso op die foto niet te zien. Het idee van die bumpers is dat ze voorkomen dat de zijkoffers krassen als de motor per ongeluk op haar zij komt te liggen. Dan moeten er niet al te grote keien liggen anders gaat het alsnog mis natuurlijk, maar dat gold ook voor de valbeugels (olifantsoren) die ik op mijn DeeOoHaaCee had. Die heeft een keeRTje of 5 op haar zij gelegen. Er is maar 1 keer een beschadiging aan de deksel van de zijkoffer opgetreden en dat had daar helemaal nix mee te maken: suffe "touwtje" dat voorkomt dat de koffer geheel openkiepeRT had losgelaten, uitgerekend de ene keer dat ik haar op haar jiffy had geparkeerd en er iets uit moest pakken. Zwiep, op de grinttegel. Om te janken.
 
Laatst bewerkt:
@Jeroen1969 waar heb je deze besteld ?

Gewoon vooraf al bij het aanvinken van de boxjes bij de bestelling bij Van Harten. Na heeeeeeel lang wikken en wegen olifantsoren al dan niet.... Toch voor de kunststof bumpeRTjes gekozen... Met het streven Spätzi gewoon eens niet op heur zij te leggen. 1 van de 5 keren dat Sidney op haar zij kwam te liggen was omdat ik haar had uitgeleend. De overige 4 keren (bij zo goed als 0 km/u) te wijten aan pure dommigheid van mijn kant.
 
pffwt.. heb met de nieuwe RT wel het gevoel dat ze meer wind vangt bij stilstaan.
met die rukwinden momenteel elke dag oppassen bij stoplichten.
Staat ze te schudden en trekken.

Nooit gedacht, maar HSC...

Gelukkig kan ik net mijn voeten plat neerzetten (of met de tenen, en iets verder opzij, meer hefboom)
en ik heb ontdekt dat de HSC dan handig is. 1x flink knijpen en ze Staat.
Dan hoef je de voorrem niet constant vast te houden,
hoef je de achterrem niet permanent in te stampen (aangeleerd)
maar de moto blijft lekker staan
terwijl je met twee voeten en twee handen staat mee te swingen met de wind.

(rijden met zij/rukwinden lijkt prima te gaan, als geboren Zeeuw vind ik dat wel grappig)


Verder: Rijdt Fan-Tas-Tisch (maar dat weten jullie al).
de GPS heeft inderdaad spookvingers, vooral als je m echt. nodig hebt,
dat is een grote Irritatie..
 
Schaamrood op mijn kaken...
Mijn mooiste valpartij was onder volle aandacht van de motorclub van mijn toemalige werk: als voorrijder wegdraaien van een parkeerplaats met grind en daar stond Wouter ineens wijdbeens over de weggegleden DOHC. In een soort reflex poging het ding tegen te houden hield ik het gas handle vast, waardoor ik met het motor lawaai vanzelf de aandacht van de toeristen trok die het niet hadden zien gebeuren.
Met vereende krachten stond de motor zo weer overeind met een krasje op de cylinderkop beschermer, een lichte lak beschadiging op de topkoffer en een onherstelbare deuk in mijn imago.
 
Een vraag die ik nog niet voorbij heb zien komen hier (wellicht heb ik eroverheen gelezen, ben sinds eind 2019 alle 15 delen van dit topic gaan lezen en nu bij deel 13 pagina 83... het is een heel werk):

Het valt mij op dat de motor helemaal niet zo gemakkelijk van neutraal naar 1 wil. Vaak moet ik eventjes naar voor en achter bewegen voordat hij 'pakt'. Vooral bij een koude motor - en meestal zet ik 'm onderweg niet in z'n neutraal hierom. Dus bij de stoplichten sta ik met ingeknepen koppeling te wachten, minder prettig in Rotterdam met die lampen die maar op rood blijven.

Bij mijn vorige motor (GSX650F) vond ik het ook nooit een fijn idee dat ik 'm niet in de eerste versnelling zou kunnen krijgen als 't licht eenmaal op groen zou springen. Maar naar mijn idee zou een cardanaandrijving toch niet diezelfde nadelen als een kettingaandrijving moeten hebben, en vrolijk van N->1 mogen gaan? Kan ik nog ergens rekening mee houden, iets anders doen? Iets stellen?
 
Mijn mooiste valpartij was onder volle aandacht van de motorclub van mijn toemalige werk: als voorrijder wegdraaien van een parkeerplaats met grind en daar stond Wouter ineens wijdbeens over de weggegleden DOHC. In een soort reflex poging het ding tegen te houden hield ik het gas handle vast, waardoor ik met het motor lawaai vanzelf de aandacht van de toeristen trok die het niet hadden zien gebeuren.

Zoiets was het bij Jeroen ook.
Voorrijder - oeps hier links - even keren op een schuin stuk en plat.
Inderdaad met snelheid 0
 
Een vraag die ik nog niet voorbij heb zien komen hier (wellicht heb ik eroverheen gelezen, ben sinds eind 2019 alle 15 delen van dit topic gaan lezen en nu bij deel 13 pagina 83... het is een heel werk):

Wow respect hoor.
De goeie ouwe tijd.
Was erg gezellig.


Het valt mij op dat de motor helemaal niet zo gemakkelijk van neutraal naar 1 wil. Vaak moet ik eventjes naar voor en achter bewegen voordat hij 'pakt'. Vooral bij een koude motor - en meestal zet ik 'm onderweg niet in z'n neutraal hierom. Dus bij de stoplichten sta ik met ingeknepen koppeling te wachten, minder prettig in Rotterdam met die lampen die maar op rood blijven.

Geen ervaring mee met de RT.
Wel ooit bij de Zündapp.
Was na demontage en montage van het pookje.
Die zat iets te laag op de splines.

Pookje iets hoger gezet en e.e.a. werkte weer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan