BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

niet in B , op bezoek is een " niet essensiele " verplaatsing , je kan gerust zonder !!
Net op de TV gehoord , jonge snaak van 25jaar heeft zich al 5x laten vangen , 2x op dezelfde dag met vrienden in de wagen of op weg naar vrienden ( 5 x 250€ ) , politie heeft op de auto een wielklem gezet , die gaat een tijdje nergens meer heen :-)
 
Sapperdeflap Jan! Da’s gauw 20% beter dan mijn zuinigheidsrecord! Ik was gister al niet ontevreden: motoRT afgetopt, 18,9 liter met 407 km op de dag telleRT. Da’s dan wel gemixt snelweg (stiekem toefje er op, 1x per ongeluk, 120 waar het tot voor kort ook tussen 06:00 en 19:00 mocht), stukje 130 na 19:00 en een binnendoor ritje. Voor de fun ga ik de volgende keer bij een dagje tokkelen het gemiddeld verbruik ding resetten, kijken wat er uit komt rollen.
Bij de pomp 14,2 liter euro 98 er in gedruppeld en dat op 330 km.
En dat geeft een uitkomst van 23,24 kilometer op i liter benzine.
Lekker belangrijk:+
 


Over motorrijders die ons als groep een slechte naam bezorgen: laatst een exemplaar die zodanig veel herrie wist te produceren dat de ex-R1200RS van onze broerder glk met ongeDeeBeeKilleRT blafbuis voorzien daarbij een fluisterboot motoRTje leek.


Tegenwoordig blaf ik op de RT keurig met een goedgekeurde Bos pijp waar zelfs de DB killeRT niet meer uit kan.

Morgen ga ik toch even op de RT rijden. Niet in een groep, maar alleen of hooguit met een maat.
Toch even bij de dealer langs om er grip puppies te scoren. Vind dat toch prettiger rijden
 
Jeroen,

ik zag laatst een foto van jouw wielen voorbij komen.
Mooi glanzend door het super spul.
Ik had het graag eens willen aanschouwen, maar op bezoek gaan mag nou eenmaal niet van Rutte.

Laatst wel "bezoek" gehad van een van je collega's die met een klein vliegtuigje even boven ons huis cirkelde.
Ook een soort van bezoek, zeg maar; hij appte dat hij het was en verontschuldigde dat hij ons niet kon bezoeken vanwege het gebrek aan landingsplaats.

Ik heb mijn wielen uit de RT gehaald ivm nieuwe remmelarij.
Mooi moment om ook de wielen vuil-proof te maken.
Dus de vraag is: hoe heet dat magische spul ?

Avalon King Armor Shield IX. Ik heb 3 kitjes gekocht (RT, Kuga en Puma), komt het, inclusief verzendkosten en invoerrechten, op ongeveer €58,- per kitje. Het is ongeveer 10 dagen onderweg, door Corona mogelijk iets langer.
 
Thanks Jeroen.
Ik trek mijn zwembroek aan en duik erin.
Ik vind poetsen niet zo erg, maar die wielen zijn vreselijk om te poetsen.

Mocht ik tot aanschaf over gaan, zal ik hier een oproepje doen of er nog meer zijn die mee willen doen: scheelt best veel als je meer setjes bestelt.
 
Thanks Jeroen.
Ik trek mijn zwembroek aan en duik erin.
Ik vind poetsen niet zo erg, maar die wielen zijn vreselijk om te poetsen.

Mocht ik tot aanschaf over gaan, zal ik hier een oproepje doen of er nog meer zijn die mee willen doen: scheelt best veel als je meer setjes bestelt.

Laat maar weten, zou best mee kunnen doen.
 
Want ff met regelmaat in de fijne Meguiar's wax zetten.
En dat maakt het zijdeglans iets minder zijdeglans.

En voor de rest; elke keer na thuiskomst is dan een vochtige vezeldoek en iets arbeid meer dan genoeg om ze netjes te laten blijven.

Dat iets minder zijdeglans geldt ook voor de kleppendeksels.
Want ook die wax.

Daar zit hem net ff de kneep. Ons komt best vaak thuis met de motoRT, want woon-werk. En ook op tijden waarbij “ff vochtig vezeldoekje en iets meer arbeid” niet altijd het eerste is dat dan in me opkomt. Voor McGuiars wax moet je wel zeer geoefende waxer zoals ...Ron... zijn, het spul moet vooral niet in de kiertjes komen want daar slaat het dan wit uit, ik ben niet zo vaardig als ..Ron... dus u raad het al: hier spreekt ee ervaringsdeskundige...
De velgen had ik ook gewaxt, kennelijk is het barre weer waar ik de RT regelmatig doorheen wurg (een belangrijke reden waarom ik RT rij overigens, het ding kan ook goed door bar weer) teveel van het goede voor het wax goedje, dat wis en waarachtig professioneel spul is en dan ook dito prijskaaRTje heeft. Ik was na 7 maanden wassen/waxen (keer of 5) net over de helft van het potje.... het is omdat ik te veel van dat spul gebruik waarschijnlijk. Na 5 keer (of zo) wassen/waxen was mijn motivatie in elk geval voldoende gestegen om dat keramische goedje een kans te geven. Als de eerste 8 weken model staan voor de komende 3 jaar, schaft deze jongen over 3 jaar weer zo’n kitje aan. En dan met de slimmigheid van Bart. Gezamelijk.
 
Thanks Jeroen.
Ik trek mijn zwembroek aan en duik erin.
Ik vind poetsen niet zo erg, maar die wielen zijn vreselijk om te poetsen.

Mocht ik tot aanschaf over gaan, zal ik hier een oproepje doen of er nog meer zijn die mee willen doen: scheelt best veel als je meer setjes bestelt.
Count me in !
 
Laat Karin het maar niet horen, maar de velgjes ooit diep donkerblauw laten poedercoaten staat best hoog op de wensenlijst... Nog wel een end onder: “Einde Covid-19 aub en baan mogen houden”.
 
Ik heb zojuist de teer spetters van de uitlaat en achtervelg verwijderd, dat had zich over minstens een jaar en misschien wel twee jaar verzameld, pijp glimt weer en de velg is weer enigzins egaal zilver *D
 
TeerspetteRTjes laten zich meestal moeiteloos verwijderen met een dotje doek gedrenkt in een beetje terpentine.

HaRTnekkige ingebrande teerspetters op de uitlaat, en dan vooral die verzameling die zich aan de bandkant een plekje heeft gevonden (ook de meest logische plek) laten zich goed verwijderen met wederom die terpentine, maar dan het dotje doek vervangen voor een dotje hele fijne (en dan niet 'fijn' als zijnde '...ooooh liefje wat prettig, ga door...', maar 'fijn' als van 'niet grof') staalwol.

En dan met een niet te bruuske wrijverij de demper 'te lijf' gaan.

Had onlangs een BMW motorfiets hier in mijn winkeltje, en die fiets had er inmiddels 90.000 km op staan.
Een ex-woon-werk-woon fiets vooral, die dan ook nog een keer buiten moest overnachten.

En dat is dan wellicht niet de meest geschikte combi om iets in nieuwstaat te houden.

En ook die uitlaat was vergeven van 'dingen' die de fabrikant daar niet geplaatst had...

...dusz..., uitlaat gedemonteerd, ontpit als omschreven, en daarna weer als nieuw.
Inclusief weer het opbrengen van de matte finish.



...de dempteRT aan zichtkant, voorkant daar waar de linkpijp zit, en aan de kant van het wiel weer als nieuw...

i-NB34nFM-L.jpg




...en hier zag je ook de 90.000 km niet meer vanaf...

i-8qxsM6B-L.jpg



Een beetje aandacht.
Een beetje TLC.
Een beetje tijd.
Een beetje doorzettingsvermogen.

...en men komt een heel eind... :Y
Ik had toch al gezegd dat je hem in nieuwstaat zou brengen*D.
 
TeerspetteRTjes laten zich meestal moeiteloos verwijderen met een dotje doek gedrenkt in een beetje terpentine.
...en men komt een heel eind... :Y
Stukkie afgedankt t-shirt en wasbenzine doet dat wonder voor mij.
Oh, ook maar eens onder de buddies stofgezogen, de hoeveelheid zand viel me eigenlijk wel mee.
Nu nog eens een halve dag of zo uittrekken om die soort kooi constructie van het RT voorwiel beter schoon te krijgen, dat is echt bedacht door een dronken Heinrich na het eten van te vette curry-wurst (dat F900 voorwiel is meer recht-toe-recht-aan).

[EDIT]
Ik vond zowaar nog een foto, niet loep zuiver, maar het geeft een idee van die onmogelijke voor-velg-kooi-constructie:
1586762407264.png
 
Laatst bewerkt:
Laat Karin het maar niet horen, maar de velgjes ooit diep donkerblauw laten poedercoaten staat best hoog op de wensenlijst... Nog wel een end onder: “Einde Covid-19 aub en baan mogen houden”.

Ik vind dat maar een rare zaak, dat baan houden.
Waarom zegt Rutte niet tegen Trump dat als KLM niet op de VS mag vliegen, zij dat ook niet op NL mogen doen.

Ik woon onder de aanvliegroute naar Schiphol en heb "Planefinder" geïnstalleerd.
De meeste vliegtuigen die nu over vliegen komen uit de VS.
Waarom zij wel en wij niet.

Overigens vind ik dat als jij jouw wielen diep blauw gaat poedercoaten, die jouw motor een stuk saaier maakt: hij wordt dan wel erg donkerblauw.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan