BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Strafpunten! :+

Je heb de aanhaalmomenten van boven en onder verwisseld, boven is 50 en onder 58nm :)
 
Oei… inderdaad. De grote vraag is nu of ik dat tijdens het monteren van de schokbreker of tijdens het monteren van de video door elkaar heb gehaald.

B3159487-923E-4F11-8717-A7E154085821.jpeg

Ik ga voor de laatste optie 😅
 
Gisteren naar Tiger Leathers geweest om de vulling van mijn zadel te laten aanpassen.

Ik heb sinds begin dit jaar een 2009 Full Option RT, maar er zat zelfs een optie teveel op die niet op de accesoirelijst vermeldt was, namelijk rugpijn...

Daarom de vulling laten vervangen door een stuk steviger schuim en wat een genot zeg..
Even naar Den Haag heen en weer via de A12 is nou niet echt leuk en aangezien het ook nog eens mooi weer maar een mooi toertje van gemaakt. Leuk via pontjes mijn weg gevonden, zie hier een kleine impressie
molen.jpg
pontje.jpg
strand.jpghaven.jpg
 
Garage zonder stopcontact....
Inmiddels (binnekort wel stopcontacten... jippie), maaruh, is de "Optimate 4 TM342 Duo Can bus batterijlader" de juiste voor de BMW R1200RT (2008) en F800GT (2013), beide met DIN 12V socket?


(Ik weet dat 't ook direkt kan met een kabeltje naar de accu, maar ik gebruik liever de standaard al aanwezige outlet)
 
Nee, want die jij toont heeft dus geen DIN mannetjes plug :+ die moet je er dan zelf aan knopen. Volgens mij is die zelfde lader er inmiddels wel met de dinplug er al aan, even verder zoeken :Y
 
:Y maar je kan ook de lader kopen waar de din plug al bij in zit, hoef je niks meer te kopen
 
Inmiddels (binnekort wel stopcontacten... jippie), maaruh, is de "Optimate 4 TM342 Duo Can bus batterijlader" de juiste voor de BMW R1200RT (2008) en F800GT (2013), beide met DIN 12V socket?
Optimate heeft een speciale 4 voor BMW canbus motoren daar zit wel alles bij
 

Denk dat dit je vragen zal beantwoorden.
JA dat maak te een hoop duidelijk:)
Onze nieuwe auto is 1 /12 week geleden geleverd en die was in de coating gezet. Die heeft dus ook goed droog gestaan en de coating is onderhand denk ik 2 weken oud.
Wel even een karwijtje en het lijkt me zeker bij een RT een aardig klus met de wielen. IK zie iig niet zo snel hoe je bijvoorbeeld het voorweiel bij de naaaf moet doen.
Ik weet in ieder geval een hoop meer :}
 
JA dat maak te een hoop duidelijk:)
Onze nieuwe auto is 1 /12 week geleden geleverd en die was in de coating gezet. Die heeft dus ook goed droog gestaan en de coating is onderhand denk ik 2 weken oud.
Wel even een karwijtje en het lijkt me zeker bij een RT een aardig klus met de wielen. IK zie iig niet zo snel hoe je bijvoorbeeld het voorweiel bij de naaaf moet doen.
Ik weet in ieder geval een hoop meer :}
Ik zou de wielen persoonlijk vrolijk overslaan. De rest kan je prima zelf doen.
 
JA dat maak te een hoop duidelijk:)
Onze nieuwe auto is 1 /12 week geleden geleverd en die was in de coating gezet. Die heeft dus ook goed droog gestaan en de coating is onderhand denk ik 2 weken oud.
Wel even een karwijtje en het lijkt me zeker bij een RT een aardig klus met de wielen. IK zie iig niet zo snel hoe je bijvoorbeeld het voorweiel bij de naaaf moet doen.
Ik weet in ieder geval een hoop meer :}
Wielen eruit halen...?
Kun je ook goed bij de remklauwen! Die goed schoonmaken (klein klusje want die zijn na een normale schoonmaak al schoon). In de trim of coating zetten, en vervolgens je velg(en).
 
Ik zal gerust wat gemist hebben, maar wat voor olie gebruiken jullie voor de RT lc?
Bij de proefrit schakelde de RT boterzacht. Daarna heeft hij een oliebeurtje gehad en is het schakelen toch niet zo soepel als tijdens de proefrit. Daarom denk ik dat de olie die er nu in zit niet helemaal de juiste is. Of vergis ik me?
 
Terug
Bovenaan Onderaan