BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

die zit er dus niet :X
Dus met mijn ABS dat niet werkt zijn het enkel de remmen die niet willen lukken ... goed hoor ..._O-
Ook zonder ABS zouden de remmen van je motor zonder problemen moeten werken.
Een werkend ABS moet blokkeren van een wiel voorkomen tijdens remmen.
Een werkend ASC vergelijkt de omloop snelheid van voor- en achterwiel, berekend de slip en kan het motor koppel terug nemen.
 
Ook zonder ABS zouden de remmen van je motor zonder problemen moeten werken.
Een werkend ABS moet blokkeren van een wiel voorkomen tijdens remmen.
Een werkend ASC vergelijkt de omloop snelheid van voor- en achterwiel, berekend de slip en kan het motor koppel terug nemen.
maar dat doet hij ook hoor , hij remt goed maar dus geen ABS , dat van de traktiecontrole vroeg ik mij gewoon af :t dank je hoor
 
Ik zet hem zelf onder de G-Pier, net voorbij Citizen M hotel, onder Privium Parking, loop je zo vertrek hal 4 in. Je kan hem ook op Plaza bij het Sheraton hotel zetten. Bij de G-Pier wel mooiere plekjes.
Dit was echt een gouden tip trouwens, bedankt! Mijn kleine sport/reistas paste precies in de (grote) topkoffer en de motor laten staan met alle zooi erin. Helaas had ik wel een flinke bui te pakken op de heenweg, dus de kleding ging er niet 100% droog in en was daardoor wel een beetje klammig na paar dagen in de koffers. Maar een wasbeurt stond toch alweer op de planning ;)
 
Sinds een weekje in het bezit van een 2013, R1200RT. Een 90th uitvoering. Eerste kilometers bevallen goed. Vandaag aan het schoonmaken geslagen, maar krijg 1 ding niet netjes. Een witte aanslag op de voorzijde van de vorkpoten.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Is dit weg te poetsen?
 

Bijlagen

  • IMG_20201120_164209.jpg
    IMG_20201120_164209.jpg
    362,7 KB · Weergaven: 14
Dat is denk ik een zuur of iets geweest, krijg je er waarschijnlijk niet 123 af/hersteld. je zou een poging kunnen doen met belgom alu, dan polijst je het, misschien dat dat voldoende weghaalt om het te laten verdwijnen.. Maar ik betwijfel het.
 
Dat is denk ik een zuur of iets geweest, krijg je er waarschijnlijk niet 123 af/hersteld. je zou een poging kunnen doen met belgom alu, dan polijst je het, misschien dat dat voldoende weghaalt om het te laten verdwijnen.. Maar ik betwijfel het.
Ik heb er al Belgom op los gelaten. De voorvork is wat geribbeld en het heeft inderdaad geen effect. De rest blinkt er wel van.
 

Bijlagen

  • IMG_20201120_220458.jpg
    IMG_20201120_220458.jpg
    777,2 KB · Weergaven: 13
uitzoeken wat voor zuur dat geweest is en de rest van de poot er ook in dompelen :+
 
Remvloeistof zou zo maar eens kunnen. Het lijkt er tegen aan gespat te zijn en wat naar beneden uit gelopen. Met ontluchten van de voorremmen een plausibele verklaring. Dat is agressief materiaal in combinatie met een in kleur geanodiseerde voorvork.. 🤔
 
BrommeRT voor de eerste keer gewassen met zo’n spray. Moet zeggen dat het wel werkt
 

Bijlagen

  • B6EC99B4-6DB0-43AE-982B-5B92153A0EB5.jpeg
    B6EC99B4-6DB0-43AE-982B-5B92153A0EB5.jpeg
    231,8 KB · Weergaven: 13
  • 5A17C3F2-D102-4434-ACC2-9EA18E6D98CB.jpeg
    5A17C3F2-D102-4434-ACC2-9EA18E6D98CB.jpeg
    206,7 KB · Weergaven: 14
Bla bla bla....., beetje wasbenzine op een oude onderbroek om de teer plekjes schoon te krijgen. ....en nog wat bla...
Laatst een tip in een ander draadje van @RoyalClub gelezen; WD40 doet dit ook prima en dat kan ik bevestigen.
Net als het weer laten shinen van zwart kunststof met WD40. Dat is maar tijdelijk, maar het ziet er altijd weer lekker fris uit.
 
Laatst een tip in een ander draadje van @RoyalClub gelezen; WD40 doet dit ook prima en dat kan ik bevestigen.
Net als het weer laten shinen van zwart kunststof met WD40. Dat is maar tijdelijk, maar het ziet er altijd weer lekker fris uit.
Wel voorzichtig mee omgaan, ik neem aan de WD40 in een doek spuiten en dan aanbrengen of gebruiken, niet in het wild met de WD40 direct uit de spuitbus rond sprayen. Een van WD40 glimmende remschijf die remt nogal slecht.
 
  • Leuk
Waarderingen: glk
De horor winter is begonnen, gisteren zijn de lokale wegen gepekeld.
Zijn ze wel goed bij hun appel, ik krijg toch het vermoeden dat er iemand wel vaarRT bij een ruime pekel afname en verstrooiing per jaar en dat diegene staat te juichen bij de eerste mogelijke verdenking van nacht vorst "draai het zout er maar door heen mannen, de bonus teller begint te tikken, rijen met die auto's, goed voor de economie".
Laten die strooiers lekker gaan wandelen met hun vrouw, of iets leuks doen, motorrijden of zo en in actie komen als het echt winter wordt.
Het meeste zal toch wel weer weg geregend zijn nu.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan