BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Zijn jullie niet bang dat met zo’n grote ruit het verstelmechanisme het niet aankan en kapot gaat?
Er komt nogal wat druk op boven de 130 km/u.
 
Dat was een bekende kwaal. Ik had op mijn 2005 rt zo’n grote vstream ruit en de armpjes zijn gebroken. Je kon destijds after market stevigere kopen. Na montage daarvan geen problemen meer gehad.
 
Zijn jullie niet bang dat met zo’n grote ruit het verstelmechanisme het niet aankan en kapot gaat?
Er komt nogal wat druk op boven de 130 km/u.
Jawel, maar je kunt er zoals RV zegt betere armpjes voor kopen. Ik heb de standaard armpjes en vertrouwde het niet. Daarom doe ik de ruit weer weg. Ik ben geen rustige rijder en vond hem soms maar gevaarlijk op en neer gaan.
 
Vannacht gewoon buiten laten staan, zonder lader ofzo.
Net de sleutel er in, opstarten en draaien.

Zit er batterij in de sleutel?
De sleutel heeft natuurlijk wel binnen overnacht, dus op fatsoenlijke temperatuur.

Donderdagavond na de orkestrepetitie was het aan het ijzelen, dus motor daar laten staan.
volgende dag weer opgehaald, en startte ook gewoon weer.
Na paar nachten in de kou heeft ie wel een slag extra nodig om te starten,
maar hij doet het wel.

Ga me nu toch echt afvragen of er niet een stoorsignaal was wat de startonderbreker van slag maakte woensdagavond,
of dat het toch door de diepvriestemperatuur onderweg kwam.
Maar de nachten daarna was het ook flink koud.
 
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een 2009 RT (model K26) omdat de vorige door een onvoorzichtige vrachtwagenchauffeur niet meer in de oorspronkelijke staat was...

Het viel me op dat er aan de binnenzijde van de tellerkap een soort tranen, cq uitgelopen druppels, liepen op een paar plaatsen. Dus toen ik toch alles los aan het halen was ook de afdek deksel vd tellerkap maar voorzichtig verwijderd.

Toen ik heel voorzichtig de tranen probeerde weg te poetsen bleek dat er een soort coating aan de binnenzijde zat.

Als je op onderstaande foto kijkt (volledig geopened is het beter ten zichtbaar) zie je het vooral midden onder bij de toerenteller en bij 6500 rpm, en als je inzoemt ze je de coating bij de waarschuwingslichtjes (N) zitten

20221123_111457.jpg


Om het geheel nu netjes te krijgen rest me niks dan de binnenzijde netjes streeploos schoon te maken, maar dan verdwijnt dus wel de genoemde 'coating' die wat vettig/plakkering aanvoelt.

Weet iemand hier het fijne van?
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een 2009 RT (model K26) omdat de vorige door een onvoorzichtige vrachtwagenchauffeur niet meer in de oorspronkelijke staat was...

Het viel me op dat er aan de binnenzijde van de tellerkap een soort tranen, cq uitgelopen druppels, liepen op een paar plaatsen. Dus toen ik toch alles los aan het halen was ook de afdek deksel vd tellerkap maar voorzichtig verwijderd.

Toen ik heel voorzichtig de tranen probeerde weg te poetsen bleek dat er een soort coating aan de binnenzijde zat.

Om het geheel nu netjes te krijgen rest me niks dan de binnenzijde netjes streeploos schoon te maken, maar dan verdwijnt dus wel de genoemde 'coating' die wat vettig/plakkering aanvoelt.

Weet iemand hier het fijne van?
Ik heb een 2005 met hetzelfde "probleem". Was het moeilijk om bij die kap te komen?
 
Hallo. Ik heb sinds kort een RT ui 2016. Wat ik merk bij het snel opschakelen is dat er wat trillingen zitten in de aandrijflijn. Ook lijk ik dit wel te horen. Het is een (goed merkbare) trilling die vooral merkbaar is op het moment dat de aandrijving weer terugkomt als je de koppeling weer op laat komen. Tevens komt er dan een raar, soort schurend, geluid uit. Heeft ienmand een idee van wat dat zou kunnen zijn? Ik heb nog garantie maar ik wil een zo compleet mogelijke omschrijving geven om een oplossing te vinden. Voor de rest een fantastische brommeRT!
 
Hallo. Ik heb sinds kort een RT ui 2016. Wat ik merk bij het snel opschakelen is dat er wat trillingen zitten in de aandrijflijn. Ook lijk ik dit wel te horen. Het is een (goed merkbare) trilling die vooral merkbaar is op het moment dat de aandrijving weer terugkomt als je de koppeling weer op laat komen. Tevens komt er dan een raar, soort schurend, geluid uit. Heeft ienmand een idee van wat dat zou kunnen zijn? Ik heb nog garantie maar ik wil een zo compleet mogelijke omschrijving geven om een oplossing te vinden. Voor de rest een fantastische brommeRT!

Ik denk dat je er goed aan doet zelf te noteren wat je wanneer exact denkt te horen en te voelen onder welke voorwaarden ( motor warm/koud. lage snelheid/hoge snelheid, elk toerental, enkel bij X of tussen X en X rpm, enkel op dat ene weggetje terug van werk of bij elke rit, waar merk je die trilling? in je voeten? handen? kont?) en dan diagnose laten stellen bij de zaak die de garantie verleent. Dat gaat m.i. het beste en snelste tot een oplossing leiden.
 
Ik denk dat je er goed aan doet zelf te noteren wat je wanneer exact denkt te horen en te voelen onder welke voorwaarden ( motor warm/koud. lage snelheid/hoge snelheid, elk toerental, enkel bij X of tussen X en X rpm, enkel op dat ene weggetje terug van werk of bij elke rit, waar merk je die trilling? in je voeten? handen? kont?) en dan diagnose laten stellen bij de zaak die de garantie verleent. Dat gaat m.i. het beste en snelste tot een oplossing leiden.
Dank je! 👍
 
Sinds het andere draadje ten einde is gekomen is het wel (helaas... ) een stuk stiller aan het RT front...

Zal morgen maar eens wat foto's maken, de dikke dame is behoorlijk afgevallen de afgelopen periode. Ze was helemaal helemaal origineel maar wil haar toch een beetje eigen maken. Wees gerust, opties is ze helemaal prima, maar wil er wat extra zaken op en bij...

  • Extra lampen voor de zichtbaarheid die pas aan gaan als de gewone verlichting aan gaat (dus niet rechtstreeks op de accesoirestekker)
  • Extra claxon (hoorn die enorm veel lawaai maakt, die pas aan gaat als de gewone claxon ca 1 seconde aan is), dus eerst netjes waarschuwen, wie niet horen wil, die moet wel horen daarna
  • Voeding voor de Navi alsvast voorbereiden
  • Bluetooth ontvanger op de aux ingang van de radio
  • Zichtbare ervaring op de uitlaten zo ver mogelijk wegpoetsen dat het weer glimt
  • Rooster tegen vuil en vliegen voor de oliekoeler maken
  • Alle lampen vervangen voor nieuwe exemplaren (kan er nu immers goed bij omdat alles los is)
Kortom een winterprojectje...

kaal.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan