De diagnose stekker lag inderdaad bij de zekeringdoos.
Echter heb ik de motor al 1000 km bereden met die grote stekker los...
Ook met de zijstandaard uitgeklapt wil de motor niet starten iod, dus dat werkt.
De losse stekker en die van de CO-afstelling lagen bij elkaar achter de rechter zijkap.
de injector, links, geeft een stekkertje er op zitten...
Kan het de stekker van de temperatuurvoeler zijn? De temperatuurvoeler zit boven het luchtfilter.
Kijk maar eens in sectie 61 van dit bestand: MyAlbum - Gratis online fotoalbum maken
Roelof.
Keurige fiets! Veel vrolijke en veilige km's gewenst!Ik ga er een rijden. Haal hem zaterdag op en heb er zin in.
[afbeelding]
[afbeelding]
R1100R
1995
86000km
Bij 82000 nieuwe koppeling, achterbruglagers, remblokken etc.
Goedenavond!
vraagje:
Kan iemand mij vertellen waar deze stekkers voor zijn?
Te waren gemonteerd rechts, thv de luchtfilterbox...
[afbeelding]
Ik ben bezig met een projectje met mn R1100R.
Te vinden op: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/389948/BMW-R1100R-bratscrambler-1.html
De diagnose stekker lag inderdaad bij de zekeringdoos.
Echter heb ik de motor al 1000 km bereden met die grote stekker los...
Ook met de zijstandaard uitgeklapt wil de motor niet starten iod, dus dat werkt.
De losse stekker en die van de CO-afstelling lagen bij elkaar achter de rechter zijkap.
de injector, links, geeft een stekkertje er op zitten...
Ik heb wel een lambdasonde. Dan is dat stekkertje dat bij mij los ligt zeker voor potmeter die ik niet nodig heb.
Thanks
Zie mezelf dat nog niet direct doen maar ben wel erg nieuwsgierig! Wacht dus vol spanning (12VPeter D is akkoord met het inbouwen van de magneet variant van de universele Gear Indicators. En hij is akkoord met het maken van een foto reportage van het inbouw proces zodat het voor de geïnteresseerden makkelijker wordt om ook zo'n indicator in te bouwen. Los van het voordeel dat hij met ingetrokken koppeling ook kan laten zien in welke versnelling hij staat, is er het voordeel dat het display automatisch dimt bij nacht. En dat ie een €60,- goedkoper is. Daar staat dan de langere levertijd tegenover. 11 werkdagen. Wordt vervolgd.
Peter D is akkoord met het inbouwen van de magneet variant van de universele Gear Indicators. En hij is akkoord met het maken van een foto reportage van het inbouw proces zodat het voor de geïnteresseerden makkelijker wordt om ook zo'n indicator in te bouwen. Los van het voordeel dat hij met ingetrokken koppeling ook kan laten zien in welke versnelling hij staat, is er het voordeel dat het display automatisch dimt bij nacht. En dat ie een €60,- goedkoper is. Daar staat dan de langere levertijd tegenover. 11 werkdagen. Wordt vervolgd.
Maar toch snap ik het niet. Motorrijden (dus schakelen en gasgeven en zo) doe je toch op gevoel? Je voelt en ziet toch of je gezien de verkeersituatie moet op- of terugschakelen. Je hebt toch helemaal geen tijd en zin om je blik van de wereld om je heen af te halen en op het dashboard te gaan zitten koekeloeren?
Ik houd bij vol remmen en terugschakelen het gas wat open (2000+ toeren) tussen duim en wijsvinger en merk dan dat het achterwiel stilstaat (terwijl ik de kloenk hoor) als ik per ongeluk te vroeg naar de 1 schakel. Niet fijn. Twee jaar geleden kocht ik mijn 1100RS uit 93, met 5 versnellingen, en heb ik voor het eerst met een versnellings indicator gereden (en olie temp en benzine meter). Dit zit bvb niet op de twee kleps boxers en dit gebrek ervaar ik daar ook niet als problematisch (twee benzine kranen weet je nog?). De 1150 R heeft echter als enige motor 6 versnellingen, en als ik dan op een rotonde af daver en (met het gas wat open) snel terugschakel, dan wil ik nog wel eens in de 1 of de 3 eindigen ipv de beoogde 2. Daarmee kun je inderdaad wel verdere rijden, maar niet fijn en niet snel genoeg. Als ik even kan zien waarin hij staat, kan meteen het gas er weer op. Ik vind het leuk om solo motoren bij te houden ook als het hard gaat en van linkerbochten en rotondes moet ik het dan hebben. Ik heb dus nu de Gipro geïnstalleerd op de 'R', maar zal dat niet doen op de overige motoren. Karin heeft ook behoefte aan een indicator, al was het alleen maar als bevestiging. Dan kan zij denk ik meer aandacht aan de omgeving schenken en zit wat relaxter op haar motor.En of hij in zijn 1 staat merk je wel aan de "kloenk" waarmee je daarin komt, toch?
Ik heb even geaarzeld om te reageren omdat het een persoonlijke ervaring is en heel afhankelijk van je rijstijl. Zo prefereer ik leren motorkleding en draag ik geen geel vest en heb altijd een tanktas (behalve op het zijspan). Zo kun je ook over het nut van een benzine meter lang discussiëren. Maar omdat ik vanaf mijn 18e motor rijd en pas heel recent met al deze 'geneugten' heb kennis gemaakt (ook zes versnellingen overigens en daar zou ik geen cent extra voor overhebben), dan toch mijn overwegingen:Ik houd bij vol remmen en terugschakelen het gas wat open (2000+ toeren) tussen duim en wijsvinger en merk dan dat het achterwiel stilstaat (terwijl ik de kloenk hoor) als ik per ongeluk te vroeg naar de 1 schakel. Niet fijn. Twee jaar geleden kocht ik mijn 1100RS uit 93, met 5 versnellingen, en heb ik voor het eerst met een versnellings indicator gereden (en olie temp en benzine meter). Dit zit bvb niet op de twee kleps boxers en dit gebrek ervaar ik daar ook niet als problematisch (twee benzine kranen weet je nog?). De 1150 R heeft echter als enige motor 6 versnellingen, en als ik dan op een rotonde af daver en (met het gas wat open) snel terugschakel, dan wil ik nog wel eens in de 1 of de 3 eindigen ipv de beoogde 2. Daarmee kun je inderdaad wel verdere rijden, maar niet fijn en niet snel genoeg. Als ik even kan zien waarin hij staat, kan meteen het gas er weer op. Ik vind het leuk om solo motoren bij te houden ook als het hard gaat en van linkerbochten en rotondes moet ik het dan hebben. Ik heb dus nu de Gipro geïnstalleerd op de 'R', maar zal dat niet doen op de overige motoren. Karin heeft ook behoefte aan een indicator, al was het alleen maar als bevestiging. Dan kan zij denk ik meer aandacht aan de omgeving schenken en zit wat relaxter op haar motor.
PeterD
en heb ontdekt dat het merk en type band veel uitmaakt. Ik ben nu heel tevreden met de Conti Road Attack 2 banden (niet de evo, die waren/zijn er niet in de 160/18 maat). Banden, grip, stabiliteit etc. zijn nu niet langer beperkend, maar grondspeling en vermogen. Ik zou zeggen, probeer het eens bij je volgende bandenwissel, of desnoods alleen voor, want daarvan heb je het meeste effect.Alleen vind ik het juiste instuurpunt vinden nog wat lastig. Werkt en voelt totaal anders dan op een transalp.