dacht dat er 3,5 b op moest staan, maar de retour leiding meten is een goed idee
kan ik zien wat ie doet,, nu ergens een druk meter scoren.
Ik werd door Roelof op dit discussie onderwerp geattendeerd, ik zit normaal op het 'RS'draadje.
Ik heb oa een 1993 R1100RS zonder cat en met potentiometer. Deze heeft een range van 0 tot ongeveer 1000 ohm en mijn ervaring is dat je hem het beste in het midden kunt zetten dus rond de 500 (en zoals Roelof aangeeft meten) als initiële stationair afstelling. Die 460 lijkt dus niet verkeerd. Verder bepaalt de TPS afstelling in hoge mate het mengsel over de hele range en bovendien wordt alles op het linker gasklephuis geregeld en door synchronisatie wordt de rechter daarmee gelijk getrokken. Kan in dat laatste het probleem zitten? Loopt de motor op het gehoor wel goed en neemt hij goed gas aan? Heeft de stuuruitslag daar invloed op?
Ik neem aan dat de kleppen 'goed' staan, dus goed sluiten. Kijk ook nog even aan de binnenkant van de aanzuigbuizen: zijn die vet dan wordt er teveel olie door de carterontluchting geloosd, dat zou de meting ook kunnen verstoren.
Het kan ook zijn dat de TPS niet 'soepel' meer meeloopt met de opening van de gasklep, dit kun je vrij eenvoudig meten aan het achterste contact van de vierpolige stekker, ik steek daar dan een heel dun draadje bij in. Je zou dan een glad verloop moeten zien van het voltage, zeg maar 0.3 tot 7.0. Zelf heb ik de '0' afstelling gedaan, gaskleppen volledig dicht (en houd die dan tegen het licht om te zien of hij ook echt dicht is), dan de TPS op 8 mv (dat is het eerste wat je ziet, dus laagst meetbare) en dan schroef je de idle screw (ja, die verzegelde) op tot 1000 a 1100 rpm en de rechter mee natuurlijk.
Ik schiet maar een beetje in het donker natuurlijk,en hoop dat er iets bij zit waarmee je verder kunt. Voor al het bovenstaande is documentatie voor het naadje van de kous, maar ik neem aan dat je dat ook al aan Mr Google hebt gevraagd...
Uiteraard ben ik altijd benieuwd naar de uiteindelijk oplossing. Ik woon in Gemert.
heb al een nieuwe TPS gekregen , bleek die ook niet goed te zijn, dus werd nr 2 gemonteerd , hij loopt goed, pakt gas goed aan,, het Co is alleen te hoog.
kleppen zijn 2 x gesteld 1 x door mij ( ze stonden mega te strak ) en nog een keer waar ze hem afgesteld hebben , de TPS en synchronisatie en gaskabels hebben ze gedaan waar ie gekocht is,
die truc van 1200 injectoren heb ik op een R forum gelezen,, ik zit te overwegen om dat te doen als ik hem hou,, schijnt een behoorlijke upgrade te zijn.
heb de slangen in de tank en aan de tank vervangen ,, ze lekte , en het benzine filter was stok oud net als het luchtfilter,, het eerste wat gedaan is, ding had een tijd stil gestaan ,, dus dat er iets zou moeten gebeuren is het ding niet, maar na al dat werk en die nieuwe onderdelen zou ik zo onderhand toch klaar moeten zijn.
heb echt zo iets, of ik koop een andere of ik ga naar MSE in Ede , dan kost het maar geld, maar dit is niks
bedankt voor je info