DJ.Verhulst
BMW R1200GS 2011
het is duidelijk genoeg , geen interesse
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
je moet aardig wat los halen , maar bij een R valt het mee.
heb ze in iets meer dan een uur de bak er af zien halen bij een zaak, en dan de koppeling vervangen en de boel in elkaar , ze zijn er wel aan paar uur zoet mee.
maar je kan er wel weer tegen, gelijk kijken of keerringen en spiebanen aandacht nodig hebben,
Zo, koppelingsplaat en drukgroep, keerringen allemaal nieuw.
Ingaande as op de bak (bekend euvel bij deze machines) zag er uit als fabrieksnieuw, evenals de koppelingscilinder. Maar de vertanding op de startmotor was heel slecht, dus ruilstartmotor erop en gelukkig waren de tanden op het vliegwiel nog helemaal gaaf.
Laat voorjaar maar komen. Ik ben d'r helemaal klaar voor.
Zo, koppelingsplaat en drukgroep, keerringen allemaal nieuw.
Ingaande as op de bak (bekend euvel bij deze machines) zag er uit als fabrieksnieuw, evenals de koppelingscilinder. Maar de vertanding op de startmotor was heel slecht, dus ruilstartmotor erop en gelukkig waren de tanden op het vliegwiel nog helemaal gaaf.
Laat voorjaar maar komen. Ik ben d'r helemaal klaar voor.
Heb je hem/haar te koop staan? Of is het voor de show?
hoi nieuw hier en pas eigenaar van een r 1100 r uit 99. snap m nog niet helemaal. zoek daarom een instructieboekje.
heeft iemand m digitaal. hem me te pletter gezocht op internet en kom alleen maar de wph boeken tegen...ook lekker maar zoek de riders manual.
groets
Maar wat zou je daar dan aan willen aanpassen. Dat wordt toch allemaal geregeld in de Motronic. Wil je die anders programmeren, of zo?
Er stond een paar pagina's terug wel een verwijzing naar een aangepaste chip.
ik heb een storing,, Co stond eerst veel te laag 0,2 a 0,5 % ( geen geregelde kat ) later stond ie wel goed maar nu staat ie op 10 % , en krijg ik hem niet naar beneden
heb het idee dat de brandstofdruk regulator niet goed is
maar dan wil ik me kunnen inlezen,, hoe is ie aangesloten op het uiteinde van de commonrail of aan het begin waar vanuit de aansluitingen naar de injectoren gaan.
wat zijn de functies van vacuüm slangetjes ?
dat wil ik weten , de afstellingen verlopen steeds
een nieuwe kost 150,-
heb al een gebruikte gekregen die van een goedlopende motor komt
heb iets van 460 Ohm gemeten maar lastig aangezien ie oneindig is wat het begin en eind van de band is, want als het goed is begin ie weer opnieuw .
daarom wil ik die gegevens zodat het één en ander duidelijk word.
weet niet eens wat de waardes zoude nmoeten zijn, en de pin bezetting, na wat gepuzzel kom je er wel achter maar toch
Ik werd door Roelof op dit discussie onderwerp geattendeerd, ik zit normaal op het 'RS'draadje.
Ik heb oa een 1993 R1100RS zonder cat en met potentiometer. Deze heeft een range van 0 tot ongeveer 1000 ohm en mijn ervaring is dat je hem het beste in het midden kunt zetten dus rond de 500 (en zoals Roelof aangeeft meten) als initiële stationair afstelling. Die 460 lijkt dus niet verkeerd. Verder bepaalt de TPS afstelling in hoge mate het mengsel over de hele range en bovendien wordt alles op het linker gasklephuis geregeld en door synchronisatie wordt de rechter daarmee gelijk getrokken. Kan in dat laatste het probleem zitten? Loopt de motor op het gehoor wel goed en neemt hij goed gas aan? Heeft de stuuruitslag daar invloed op?
Ik neem aan dat de kleppen 'goed' staan, dus goed sluiten. Kijk ook nog even aan de binnenkant van de aanzuigbuizen: zijn die vet dan wordt er teveel olie door de carterontluchting geloosd, dat zou de meting ook kunnen verstoren.
Het kan ook zijn dat de TPS niet 'soepel' meer meeloopt met de opening van de gasklep, dit kun je vrij eenvoudig meten aan het achterste contact van de vierpolige stekker, ik steek daar dan een heel dun draadje bij in. Je zou dan een glad verloop moeten zien van het voltage, zeg maar 0.3 tot 7.0. Zelf heb ik de '0' afstelling gedaan, gaskleppen volledig dicht (en houd die dan tegen het licht om te zien of hij ook echt dicht is), dan de TPS op 8 mv (dat is het eerste wat je ziet, dus laagst meetbare) en dan schroef je de idle screw (ja, die verzegelde) op tot 1000 a 1100 rpm en de rechter mee natuurlijk.
Ik schiet maar een beetje in het donker natuurlijk,en hoop dat er iets bij zit waarmee je verder kunt. Voor al het bovenstaande is documentatie voor het naadje van de kous, maar ik neem aan dat je dat ook al aan Mr Google hebt gevraagd...
Uiteraard ben ik altijd benieuwd naar de uiteindelijk oplossing. Ik woon in Gemert.
Ik heb wel de originele BMW R1150R owners manual en de R850R R1100R R1150R R1200R maintenance manual van Karl Kulow. Ik weet zo even niet hoeveel de BMW R1150R owners manual verschilt van de R1100R.
Allemaal digitaal in dropbox beschikbaar.