BMW R850/11x0R wie rijdt er een? (Part 2)

Wat is er mis met dit systeem? Ik heb nooit startproblemen behalve als de accu te zwak is.
Wat hebben ze tegenwoordig voor de koude start?
vanaf de R1200 gaat dit automatisch + dat het injectie systeem weer geavanceerder is t.o.v. dat van de 850/1150

je moet het inschakelen maar ook weer uit, en als je denkt dat ie wel eraf kan en hij blijft lopen slaat ie af als je weg rijd of schakelt en je gas dicht doet op dat moment ,, dus dan toch maar iets langer rijden met een paar minuten dan.
 
Wat er in mijn ogen mis is met het systeem dat ze 20 jaar achter lopen op auto's.
Bij auto's met injectie hoef je niks te doen bij koude start, waarom bij een bmw dan wel?

Ik start de mijne koud altijd met de choke helemaal omhoog geduwd. Als hij dan loopt laat ik de choke los en die valt dan terug naar de middenstand. Na paar km rijden zet ik die eraf. Dat doe ik zomer en winter ongeacht de temperatuur en dat gaat altijd goed.
 
Wat is er mis met dit systeem? Ik heb nooit startproblemen behalve als de accu te zwak is.
Wat hebben ze tegenwoordig voor de koude star

hangt ook af hoe ie is afgesteld, sinds de laatste synchronisatie moet ik de toerenverhoger veel meer gebruiken dan daar voor, denk dat ik de volgende keer dat wel weer aanpas .

verbaas me eigenlijk dat ze zo lang nog vast hielden aan dat systeem tot het einde van de de 850/1150
Hmmm jammer dat de garage waar ik de motor heb gehaald hem naar de bmw dealer brengt, maar zodra alles weer gewoon open is,rijd ik er wel langs.
Hier zit in deurne ook zaak die in bmw doet,maar volgens de zaak waar is deze heb gekocht is die geen dealer...
Dat wil toch alleen zeggen dat die geen nieuwe mag verkopen, maar doet al jaren in tweedehandse bmw dus zullen er dan toch wel verstand van hebben.....
Sorry maar ik mis mijn lage harley toch wel .....😪
Heb verhoogde laarzen gekocht en nog kom ik beenlengte te kort.
Ik kan wel goed ermee overweg,maar ben bang op motorvakantie bij steile smalle weggetje en haarspeldbochten met tegenliggers dat ik hem niet hou,al die wegen lopen schuin af...
Pff wordt echt tijd dat de motorzaken echt open gaan.....
Durf er eigenlijk nog niet teveel geld in te steken eigenlijk, wil er eerst nog langer mee rijden....
 
Wat er in mijn ogen mis is met het systeem dat ze 20 jaar achter lopen op auto's.
Bij auto's met injectie hoef je niks te doen bij koude start, waarom bij een bmw dan wel?

Ik start de mijne koud altijd met de choke helemaal omhoog geduwd. Als hij dan loopt laat ik de choke los en die valt dan terug naar de middenstand. Na paar km rijden zet ik die eraf. Dat doe ik zomer en winter ongeacht de temperatuur en dat gaat altijd goed.
Daar kan ik wat mee,dankjewel....
 
Hmmm jammer dat de garage waar ik de motor heb gehaald hem naar de bmw dealer brengt, maar zodra alles weer gewoon open is,rijd ik er wel langs.
Hier zit in deurne ook zaak die in bmw doet,maar volgens de zaak waar is deze heb gekocht is die geen dealer...
Dat wil toch alleen zeggen dat die geen nieuwe mag verkopen, maar doet al jaren in tweedehandse bmw dus zullen er dan toch wel verstand van hebben.....
Sorry maar ik mis mijn lage harley toch wel .....😪
Heb verhoogde laarzen gekocht en nog kom ik beenlengte te kort.
Ik kan wel goed ermee overweg,maar ben bang op motorvakantie bij steile smalle weggetje en haarspeldbochten met tegenliggers dat ik hem niet hou,al die wegen lopen schuin af...
Pff wordt echt tijd dat de motorzaken echt open gaan.....
Durf er eigenlijk nog niet teveel geld in te steken eigenlijk, wil er eerst nog langer mee rijden....

als ik naar een zaak ga is het een merk specialist , die onafhankelijk is en hun belang is dat de klant tevreden is, en een andere insteek heeft van zoveel mogelijk erg dure motoren verkopen en een marketing strategie hoog houden, en eigenlijk weinig op heb met klanten die oudere modellen rijden omdat die minder opleveren , en garantie alleen als de wet dat voorschrijft , nou zijn niet alle dealers zo en altijd, maar het is wel zoals veel mensen tegen grote dealers aan kijken.
 
als ik naar een zaak ga is het een merk specialist , die onafhankelijk is en hun belang is dat de klant tevreden is, en een andere insteek heeft van zoveel mogelijk erg dure motoren verkopen en een marketing strategie hoog houden, en eigenlijk weinig op heb met klanten die oudere modellen rijden omdat die minder opleveren , en garantie alleen als de wet dat voorschrijft , nou zijn niet alle dealers zo en altijd, maar het is wel zoals veel mensen tegen grote dealers aan kijken.
Ik herken er wel iets van. Dat komt doordat de meeste merkdealers te groot zijn om de individuele klant nog belangrijk te vinden.
 
Ik herken er wel iets van. Dat komt doordat de meeste merkdealers te groot zijn om de individuele klant nog belangrijk te vinden.


als ik zo'n marketing clown hoor over merk beleving en merk waarden etc, maar zelf zo'n typische hipster is die nog nooit een bougie vervangen heeft, dan ben ik er heel erg snel klaar mee , ik kwam eens met een eigen handige gerestaureerde K75
BMW K75 20.jpg


komt zo'n clown ook kijken waar iedereen is ( stond de K75 te bewonderen bij een open dag ) zegt die sukkel geweldig dat jij zoiets met je handen kan omdat nieuwe BMW's toch boven jou financiële niveau , rij je toch netjes rond ,, ben op gestapt en vertrokken
 
Hmmm jammer dat de garage waar ik de motor heb gehaald hem naar de bmw dealer brengt, maar zodra alles weer gewoon open is,rijd ik er wel langs.
Hier zit in deurne ook zaak die in bmw doet,maar volgens de zaak waar is deze heb gekocht is die geen dealer...
Dat wil toch alleen zeggen dat die geen nieuwe mag verkopen, maar doet al jaren in tweedehandse bmw dus zullen er dan toch wel verstand van hebben.....
Sorry maar ik mis mijn lage harley toch wel .....😪
Heb verhoogde laarzen gekocht en nog kom ik beenlengte te kort.
Ik kan wel goed ermee overweg,maar ben bang op motorvakantie bij steile smalle weggetje en haarspeldbochten met tegenliggers dat ik hem niet hou,al die wegen lopen schuin af...
Pff wordt echt tijd dat de motorzaken echt open gaan.....
Durf er eigenlijk nog niet teveel geld in te steken eigenlijk, wil er eerst nog langer mee rijden....

ik heb er geen eigen ervaring mee, maar Quispel die heeft wat ik om me heen hoor wel verstand van de boxer motoren.
Je kunt er altijd eens langs gaan om te informeren toch? En de werkplaats is gewoon open neem ik aan?
 
Nou ik ben eerlijk de zaak waar ik de bmw heb gekocht koop ik al ruim 10 jaar mijn motors,en hun hebben heeeel veel merken motoren staan,en ik vind dat ze goede service hebben.......
Heb de bmw gekocht en gezegd wel die abs terugroepactie eraf van rdw ,maar 2 weken geleden mocht ik hem a zolang ophalen omdat het goei weer was,en nu terug brengen zodat ze hem naar die bmw dealer kunnen brengen.....
En ja hebben ook ervaring met zo zaak als motoport.......weinig terug geven voor je motor en minderwaardig doen inderdaad destijds in 2011 toen wilde mijn man zijn harley inruilen op een nieuwe Yamaha xjr1300 ,maar ze gaven voor de harley de helft minder terug als waar we nu al dus 10 jaar komen.
En meerdere mensen naar hun gestuurd,en die kregen in de garantie ook gewoon goede service als iets mis was,ze proberen vaak ook nog mee te denken.......en doen eerbiedig naar iedere klant of die nu voor 800 euro of voor 18000 koopt...........
 
@Vareta Ik heb het over Joppen in Leende ...sttttt niet verder vertellen.
En bij Quispel in Deurne wilde ik jaren geleden al eens een BMW aanschaffen een oude soort van allroad......(eigenlijk gek op Harley en Allroads),maar met mijn korte pootjes hahahahaha,vandaar dat ik heb onthouden dat hij daar zit,en woon er nu nog dichterbij...
 
Klopt, die doet voor mij ook het werk. Niet goedkoop, maar wel goed.
Ja pff ik weet dat ze goed zijn van horen zeggen. Maar heb er zelf alleen contact mee gehad om wat inzicht/kennis te lenen.
Voor wat ik hoor kost het aardig wat.

Ik doe het meeste onderhoud zelf dus heb niet echt een vaste garage. Heb mn rusor twee jaar terug eens voor een algemene check bij Joost motoren in Utrecht langs gebracht. Voor mij in de buurt. Ook nog eens een nette en vlotte service dus niets te klagen gehad.
 
Heb de bmw gekocht en gezegd wel die abs terugroepactie eraf van rdw ,maar 2 weken geleden mocht ik hem a zolang ophalen omdat het goei weer was,en nu terug brengen zodat ze hem naar die bmw dealer kunnen brengen.....
Nou weet ik niet wat je verwacht met betrekking tot die terugroepactie. Die is van jaren terug, ik meen 2014 en 2015. Het enige wat de BMW dealer dan doet is controleren of het systeem op dat moment dat jij de motor aanlevert, werkt. Ze gaan hem testen en kunnen een momentopname afleveren, net een APK keuring voor je auto. Je moet er voor tekenen dat als hij tijdens de test kapotgaat, zij niet aansprakelijk zijn voor de schade aan het ABS systeem. Maar dat zegt helemaal niets over morgen en laat staan overmorgen. Die systemen moeten jaarlijks geserviced worden. Vooral de ABS pomp moet geflushed worden. De meesten rijden zodanig dat de ABS nooit aangesproken wordt terwijl die eens in de paar maanden een keer in werking zou moeten treden. Dus stilweggetje opzoeken en een keer fors in de remmen zodat ABS zijn werk moet doen. Jij weet niet hoe de vorige eigenaar er al die jaren mee gereden heeft.
Bij mij is het systeem ook getest en goed bevonden. Een jaar later ben ik met een groepje aan het rijden in Twente. We hadden er lekker de sokken in. We komen bij een voorrangskruising en het licht springt op rood. Terwijl mijn maten remmen, begint bij mij alleen het ABS lampje te branden en schiet ik al remmend tussen de ander wachtenden voor het verkeerslicht door naar het kruisende verkeer. Ik kom tot stilstand, maar die vrachtwagen miste mijn voorwiel op hooguit 20 cm, eerder nog minder. ABS kapot. Ik heb het systeem er uit laten halen en rijdt sindsdien zonder ABS. Heerlijk stil, want geen gejank van die pomp, en het remt verdomd goed, ook zonder ABS. Nee, ik ben geen vaste klant bij BMW dealer.
 
Nou weet ik niet wat je verwacht met betrekking tot die terugroepactie. Die is van jaren terug, ik meen 2014 en 2015. Het enige wat de BMW dealer dan doet is controleren of het systeem op dat moment dat jij de motor aanlevert, werkt. Ze gaan hem testen en kunnen een momentopname afleveren, net een APK keuring voor je auto. Je moet er voor tekenen dat als hij tijdens de test kapotgaat, zij niet aansprakelijk zijn voor de schade aan het ABS systeem. Maar dat zegt helemaal niets over morgen en laat staan overmorgen. Die systemen moeten jaarlijks geserviced worden. Vooral de ABS pomp moet geflushed worden. De meesten rijden zodanig dat de ABS nooit aangesproken wordt terwijl die eens in de paar maanden een keer in werking zou moeten treden. Dus stilweggetje opzoeken en een keer fors in de remmen zodat ABS zijn werk moet doen. Jij weet niet hoe de vorige eigenaar er al die jaren mee gereden heeft.
Bij mij is het systeem ook getest en goed bevonden. Een jaar later ben ik met een groepje aan het rijden in Twente. We hadden er lekker de sokken in. We komen bij een voorrangskruising en het licht springt op rood. Terwijl mijn maten remmen, begint bij mij alleen het ABS lampje te branden en schiet ik al remmend tussen de ander wachtenden voor het verkeerslicht door naar het kruisende verkeer. Ik kom tot stilstand, maar die vrachtwagen miste mijn voorwiel op hooguit 20 cm, eerder nog minder. ABS kapot. Ik heb het systeem er uit laten halen en rijdt sindsdien zonder ABS. Heerlijk stil, want geen gejank van die pomp, en het remt verdomd goed, ook zonder ABS. Nee, ik ben geen vaste klant bij BMW dealer.
Dat klopt inderdaad.
Nou van mij mogen ze de abs er ook af halen hoor,maar wil gewoon dat de terugroepactie van rdw af gaat,ben gewoon bang dat als ik hem weer ooit wil verkopen er gezeik mee krijg..
Maar weet dat wel inderdaad stel ze vinden iets....maar ben benieuwd wat joppen doet stel er komen hogere kosten aan....
Maar zal woensdag nogmaals zeggen dat bij trubbel die zooi eraf mag,inderdaad gejank steeds ...
Tja vond de motor gewoon heel mooi....
En denk dan niet dan ga ik hem niet kopen omdat er toevallig abs op zit...
 
Nou weet ik niet wat je verwacht met betrekking tot die terugroepactie. Die is van jaren terug, ik meen 2014 en 2015. Het enige wat de BMW dealer dan doet is controleren of het systeem op dat moment dat jij de motor aanlevert, werkt. Ze gaan hem testen en kunnen een momentopname afleveren, net een APK keuring voor je auto. Je moet er voor tekenen dat als hij tijdens de test kapotgaat, zij niet aansprakelijk zijn voor de schade aan het ABS systeem. Maar dat zegt helemaal niets over morgen en laat staan overmorgen. Die systemen moeten jaarlijks geserviced worden. Vooral de ABS pomp moet geflushed worden. De meesten rijden zodanig dat de ABS nooit aangesproken wordt terwijl die eens in de paar maanden een keer in werking zou moeten treden. Dus stilweggetje opzoeken en een keer fors in de remmen zodat ABS zijn werk moet doen. Jij weet niet hoe de vorige eigenaar er al die jaren mee gereden heeft.
Bij mij is het systeem ook getest en goed bevonden. Een jaar later ben ik met een groepje aan het rijden in Twente. We hadden er lekker de sokken in. We komen bij een voorrangskruising en het licht springt op rood. Terwijl mijn maten remmen, begint bij mij alleen het ABS lampje te branden en schiet ik al remmend tussen de ander wachtenden voor het verkeerslicht door naar het kruisende verkeer. Ik kom tot stilstand, maar die vrachtwagen miste mijn voorwiel op hooguit 20 cm, eerder nog minder. ABS kapot. Ik heb het systeem er uit laten halen en rijdt sindsdien zonder ABS. Heerlijk stil, want geen gejank van die pomp, en het remt verdomd goed, ook zonder ABS. Nee, ik ben geen vaste klant bij BMW dealer.
Wat ik niet begrijp is dat ie niet meer remt als de ABS kapot is. Daar moet toch iets van een beveiliging op zitten?
 
als ik zo'n marketing clown hoor over merk beleving en merk waarden etc, maar zelf zo'n typische hipster is die nog nooit een bougie vervangen heeft, dan ben ik er heel erg snel klaar mee , ik kwam eens met een eigen handige gerestaureerde K75
Bekijk bijlage 1602038

komt zo'n clown ook kijken waar iedereen is ( stond de K75 te bewonderen bij een open dag ) zegt die sukkel geweldig dat jij zoiets met je handen kan omdat nieuwe BMW's toch boven jou financiële niveau , rij je toch netjes rond ,, ben op gestapt en vertrokken
Even los van je verhaal... Prachtige fiets!
 
En @Groninger Meeuw je gewone remmen blijven het gewoon doen is mij verteld in ieder geval,alleen als je gewent bent meteen stil te staan..........Maar laatst vertelde weer iemand dat je met abs juist iets langer door gaat......(stuiter zeg maar)
Maar ik deo altijd gewoon mijn eigen ding,ik ervaar het wel en trek dan meestal wel mijn eigen conclusies,en ja alles kan stuk,maar ga ervan uit als je altijd keurig onderhoud geeft het wel scheelt in ieder geval......maar pech hebben kan altijd natuurlijk....
 
Wat ik niet begrijp is dat ie niet meer remt als de ABS kapot is. Daar moet toch iets van een beveiliging op zitten?
In het boekje staat ook dat er een rest remvermogen over blijft als de ABS uitvalt. Maar wat @Scheurneusje als schrijft : je bent, door die elektrisch bekrachtigde remmen, gewend met hooguit 2 vingers te remmen en ineens remt die motor veel minder sterk dan die al jaren deed. Ik ben na dat voorval rustig naar huis gereden en het ene moment remde hij met bekrachtiging en het volgende moment zonder. Als er nou alleen ABS op zou zitten, zou het helemaal niet zo'n probleem zijn, maar de rembekrachtiger doet het het ene moment wel het volgende moment niet. Al eens met een auto wezen rijden waarvan de rembekrachtiger het niet doet? Daar gaat het vaak fout bij slepen van een auto. De bestuurder van de gesleepte auto rekent er niet op dat hij met zijn volle gewicht op die pedalen moet gaan staan en rijdt achterop de sleepauto.
Die elektrische bekrachtiger valt ook uit bij een ABS fout. Dat is wat voor die akelige verrassing zorgt als het gebeurt.
 
Bedenk wel dat als je het abs er uit laat halen dat dit erg nadelig is bij eventuele inruil. Bij mij is de Abs unit er ook uit gehaald. En heb de afgelopen jaren 2 keer op het punt gestaan de motor in te ruilen. En beide keren deden ze er moeilijk over en was de inruil waarde ineens een heel stuk lager (rond de 1500 tot 1800 euro lager). Als u langer met de motor wilt rijden dan lijkt het me geen probleem. Maar ik las al dat u al enigzins twijfelt over de zithoogte. Dus ik zou het voorlopig gewoon lekker zo laten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan