Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Tjaaa, met een chip heeft iemand een programma gemaakt voor een gegeven setup. Dit kan voor ZIJN setup (inlaat- en uitlaat traject) met alles daarin prima werken.Nou de injectors heb je al. Die chip doet heel veel hoor! Ik vraag me af hoeveel je wint met een powercommander. Lekker bezig! Maakt zeker een groot verschil op een 1100?
Tjaaa, met een chip heeft iemand een programma gemaakt voor een gegeven setup. Dit kan voor ZIJN setup (inlaat- en uitlaat traject) met alles daarin prima werken.
Gebruik jij een andere uitlaat of andere injector of wat dan ook is het de grote vraag of dit voor jou ook het optimale resultaat oplevert, die kans is maar erg klein.
Als je een powercommander koopt zit daar een standaard programma in en is dit ook maar de vraag of die 100% goed staat.
Laat je echter de powercommander afstellen door een specialist, weet je zeker dat het de injectie wordt afstelt op jou specifieke setup van je motor.
De uitlaatgassen (air fuel ratio) en vermogen worden bij alle gas-standen en toerentallen specifiek afgesteld op jou motor.
Je zal begrijpen dat dit dus eigenlijk de enige goed wijze is om je motor echt goed af te stellen.
Heb zelf een R1100 (S) met de nodige aanpassingen en een powercomander afsteld bij Tovami en
kan je uit eigen ervaring vertellen dat een groot verschil maakt in de gasreactie, (top)vermogen en benzine verbruik van je motor.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik werd gewezen op dit draadje, zit meestal op RS of 1200RT. Bovenstaande zijn op de R1100RS uit 93 gemonteerd. Ook heb ik daar de langere en dunnere aanzuigbuizen van de GS op zitten, verder standaard.
Ik had al eerder gehoord van deze Griekse ingenieur en zijn chips.
Zelf overweeg ik om een PowerCommander oid in te laten bouwen en nog belangrijker, te laten afstellen op een testbank. Niet met als doel om meer pk's beschikbaar te hebben, maar om een fijn afgestelde motor te hebben die heel goed naar de gashand luistert...
Idd fijne fiets! Hoop dat je een exemplaar naar je zin vindt. Wel een rode natuurlijkHoi , ik lees een beetje mee, ben me aan het orienteren op een R 850 R
heb afgelopen zaterdag proef gereden, ding rijd heerlijk , precies wat ik zoek.
Heb Michelin Pilot Road 3weet dat ik eentje na 1997 moet hebben ivm versnellings bak.
maar heb nog wat vraagjes
welke banden gaan er goed met zo'n 850 ??
Ik ook.ben een rustige rijder, doe woon & werk en voor de lol rond rijden,, ik ben geen sportieve rijder, maar hou wel van soms strak door bochten maar niet altijd .
1 op 18wat is jullie praktijk verbruik zag op Spritverbrauch berechnen und Autokosten verwalten - Spritmonitor.de dat de verschillen groot zijn.
Heb 't zadel ook in de hoogste stand, heb ik met mijn 1.96 m wel nodig. Zit verder prima. Op lange ritten fietsbroek aan, nooit problemen.zijn er mensen die het zadel aanpassen, dat je die rand wat minder voelt ? had hem in de hoogste stand staan scheelde behoorlijk
Nee, heb ik niet.zijn er mensen die verwarmde hands vaten achteraf hebben gemonteerd ?? liefst met originele onderdelen ?
Euro 95.en wat gooien jullie in de tank Euro 95 of 98 ?
Wel gefeliciteerd! Veel vrolijke en veilige km's gewenst. Je gaat er vast veel plezier van hebben!Dit is hem geworden !
[~[url="https/farm5.staticflickr.com/4318/35263249233_dafcae68df_k.jpg"]afbeelding~][/url]BMW R850R _00 (4) by dion verhulst, on Flickr
[~[url="https/farm5.staticflickr.com/4304/35938902611_e24f57866d_k.jpg"]afbeelding~][/url]BMW R850R _00 (5) by dion verhulst, on Flickr
Aahhh, vloeistof vervangen.beetje stil hierinmiddels alweer een 350 km gereden
van de week wat onderhoud doen
ik zoek eigenlijk nog een set cilinder beschermers
Zoek je die nog steeds?
Ik heb die standaard zwarte kunststof dingen nog liggen, want heb zelf andere gekocht.