BMW R850/11x0R wie rijdt er een? (Part 2)

Net de R1150R weer even terug gebracht naar de zaak waar ik hem gekocht had. Zoals gemeld: Choke kabel loopt niet zo soepel als het zou moeten, en de stationair is wat aan de lage kant, wat een koudere start meteen lastiger maakt.

Maar met twee gasklephuizen is stationair stellen wat lastiger omdat het aan beide kanten gelijk moet zijn. Zal wel eens kijken naar een twinmax, geen idee wat dat kost, maar dat lijkt me wel een belangrijk stuk gereedschap. --> Dat kost 135,- voor een echte twinmax, en voor 70,- heb je een alternatief. Dat is prima te doen.
 
synchroniseren%201.JPG


Plaatje van internet gehaald (hier staat beschreven hoe en wat : Synchroniseren carburateurs - Zelf je BMW boxer repareren )
 
Dat ga 'k proberen, dank!
Ik ben van een bijna gelijke verticale superioriteit :+ . Ik heb bovenop het standaard scherm een opzetruitje van MRA. M'n zadel staat in de middelste stand en met een beetje klieren met de afstelling van het opzetruitje zorgt dat bij mij voor weinig herrie. Vind de motor in kale trim eerlijk gezegd wel mooier, misschien toch ook maar eens proberen.
 
Zo deze is weer klaar voor hopelijk een mooi seizoen. MRA ruitje werkt prima voor mij... ;)
Dan ga ik me van de week maar eens buigen over de K75S...

IMG_0474.JPG
 
vandaag onderhoud gepleegd , kleppen stellen en bougies vervangen
Netjes! Was toevallig van plan de kleppen binnenkort te stellen. Dus komt voor mij mooi uit :)

Ander algemeen vraagje aan de leden hier.
Ik ben in de rondte aan het kijken voor een andere uitlaat. Heeft de uitlaat van de R1150 een uitlaatpakking, of niet? Misschien dat ik een goedkope Dominator uitlaat koop en voor trips naar het buitenland (als er geen gedoe is met pakkingen) de standaard uitlaat er weer onder schroef.
 
Heft iemand hier wel eens een kortere reactiestang op een r1150r geplaatst ? Heb er stukjes over gelezen mbt de rijhoogte achter welke toeneemt maar ook dat de voorvork er iets stijler in komt te staan wat beter insturen in de bochten opleverd en ook de "knik" in de aansluiting van de cardan wordt dan recht.
De reactiestang van een 1150 GS is 2 cm korter en past verder 1 op 1.
 
In feite verkort je de wielbasis, alsmede de hoek van de voorvork. Beide hebben een positief effect op het stuurgedrag maar dat gaat wel ten kosten van de stabiliteit op hogere snelheden. Heb in der tijd iets vergelijkbaars gedaan met mijn Bandit 600. Dat was wel een merkbaar verschil in de bochten. Met de snelheden die we hier in NL mogen rijden zal de stabiliteit op hogere snelheden naar mijn mening nauwelijks merkbaar zijn.

Vind je dat je 1150 niet lekker in de bochten ligt dan?
 
In feite verkort je de wielbasis, alsmede de hoek van de voorvork. Beide hebben een positief effect op het stuurgedrag maar dat gaat wel ten kosten van de stabiliteit op hogere snelheden. Heb in der tijd iets vergelijkbaars gedaan met mijn Bandit 600. Dat was wel een merkbaar verschil in de bochten. Met de snelheden die we hier in NL mogen rijden zal de stabiliteit op hogere snelheden naar mijn mening nauwelijks merkbaar zijn.

Vind je dat je 1150 niet lekker in de bochten ligt dan?
Vwbt wielbasis komt wel de cardan vlak te staan daar win je dus wat mee en verder ga ik het gewoon proberen als het niet bevalt bouw ik m gewoon weer terug naar orgineel .
 
Ja, je trekt het achterwiel iets naar beneden en dus naar voren.
Ben benieuwd wat het met je R doet! Ben altijd wel voorstander van dit soort goedkope/simpele mods.

Check wel even de toestand van de bouten die je lost moet halen voordat je bestelt. Voordat een 'simpele' modificatie snel in een verrotte bouten hell verandert :p
 
Vanmorgen eindelijk de lekke achterschokbreker vervangen! Lekker op de stoep :p
Zal hem dit weekend eens gaan testen :]
20200514_113632.jpg
 
wiel los, demper los en dan kan je hem zo er tussen uit halen ?

wat ga je nu plaatsen ? de mijne is ook aan vervanging toe.
 
Ja, je trekt het achterwiel iets naar beneden en dus naar voren.
Ben benieuwd wat het met je R doet! Ben altijd wel voorstander van dit soort goedkope/simpele mods.

Check wel even de toestand van de bouten die je lost moet halen voordat je bestelt. Voordat een 'simpele' modificatie snel in een verrotte bouten hell verandert :p
 

Bijlagen

  • Cardan.jpg
    Cardan.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 11
wiel los, demper los en dan kan je hem zo er tussen uit halen ?

wat ga je nu plaatsen ? de mijne is ook aan vervanging toe.
Jup. Vergeet de remklauw er niet af te halen.
Zorg wel dat je een goede momentsleutel hebt voor de wielmoeren (105 nm).

Heb nu gewoon een goede tweedehands terug geplaatst. Een hyperpro is de motor niet waard. Misschien als ik hem eens restaureer wel. Maar dat zijn zorgen voor later ;)
 
Jup. Vergeet de remklauw er niet af te halen.
Zorg wel dat je een goede momentsleutel hebt voor de wielmoeren (105 nm).

Heb nu gewoon een goede tweedehands terug geplaatst. Een hyperpro is de motor niet waard. Misschien als ik hem eens restaureer wel. Maar dat zijn zorgen voor later ;)

ja de remklauw moet los. ander krijg je het wiel er niet af.

er is amper aan te komen ,, wil eigenlijk iets wat net wat beter is dan standaard.
 
Die ziet er idd niet verkeerd uit.
Je kan je ook weer afvragen of je met €100 meer voor een hyperpro niet beter af bent...
 
daar zijn de meningen zeer verdeeld over, er zijn er bij dat het straat gebruik niet merkbaar is ,, pas als je een ohillings monteert maar dan ben je serieus geld kwijt
 
Ik rij op m'n K75 al wat jaren met een vergelijkbare YSS. Daarvoor met een WP. Het verschil is in mijn geval dat de WP de weg glad streek. Bij de YSS voel je kleine oneffenheden, b.v. op het snelweg asfalt. Omdat de vork van de K ook oud is en enigszins lomp dempt (ook met progressieve veren) past de YSS goed bij de vork. Hij zit er nu zo'n 50K op. Ieder jaar draai ik de demping 2 klikjes omhoog. Kennelijk slijtage. (toevallig gisteren :) Het rijdt gewoon goed voor dagelijks gebruik en voor iets meer. Vinnik dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan