BMW RT - alles over de motor en wie er op reed, rijdt of wilt rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou..., de GT vond ik anders ook een fraaie fiets.




i-FmLfMQh-L.jpg
dit lijkt verdacht veel op die van mij ... maar is het niet ...
 

Bijlagen

  • $_86 (2).jpg
    $_86 (2).jpg
    119,2 KB · Weergaven: 17
Is schijnsel op de foto..., 1/2 is ook echt de aanduiding voor 'nog half vol', hoewel anderen dat zullen opvatten als 'shit, alweer half leeg'... :/
De tankstreepjes-aangeef-digitaal-dinges in dus, zonder 'last' te hebben van het schijnsel, dubbel zo groot... :Y
Ik had een collega die ook zo'n F800 reed en waarbij die meter werkelijk maar een halve meter was: dus van halfvol naar leeg.
 
goedeavond, ik heb sinds ongeveer een maand een bmw r1200rt uit 2007, alleen heb ik een probleem met het alarm, met de bijgeleverde afstandsbediening hoor ik wel dat de motor op alarm gaat (piepgeluiden en richtingaanwijzers knipperen) echter gaat het alarm niet aan, oftewel geen herrie.

ik heb gisteren de batterijen vervangen achter in het zadel (rot klusje btw, maar goed).

echter nog geen herrie vanuit de motor zelf, iemand een idee?
alvast bedankt voor de reacties.
 
goedeavond, ik heb sinds ongeveer een maand een bmw r1200rt uit 2007, alleen heb ik een probleem met het alarm, met de bijgeleverde afstandsbediening hoor ik wel dat de motor op alarm gaat (piepgeluiden en richtingaanwijzers knipperen) echter gaat het alarm niet aan, oftewel geen herrie.

ik heb gisteren de batterijen vervangen achter in het zadel (rot klusje btw, maar goed).

echter nog geen herrie vanuit de motor zelf, iemand een idee?
alvast bedankt voor de reacties.
Hoe test je het alarm?
Bij mijn RT uit 2017 gaat het alarm NIET af als de key-less ride sleutel in de buurt van de motor is.
Om het alarm werkelijk te testen moet dus het alarm geactiveerd zijn, de sleutel moet buiten bereik binnen liggen en dan aan de motor schudden.
 
Hoe test je het alarm?
Bij mijn RT uit 2017 gaat het alarm NIET af als de key-less ride sleutel in de buurt van de motor is.
Om het alarm werkelijk te testen moet dus het alarm geactiveerd zijn, de sleutel moet buiten bereik binnen liggen en dan aan de motor schudden.
bij mij ging het alarm wel af , zelf met sleutel in contact !!
 
bij mij ging het alarm wel af , zelf met sleutel in contact !!
Volgens mij is dat met sleutel in de buuRT -> geen alarm enkel met KeyLess ride. Dan nog wil die wel gaan jengelen als ie vindt dat de sleutel niet dichtbij genoeg is (batterijtje aan het end vh leven). Been there, done that. En dan zit dat rode lichtje al knipperend je nog een poosje te herinneren aan je stommiteit van net daarvoor (schijfrem slot er af halen met alarm er op en die dan in de topkoffer willen doen maar: alarm erop = slot erop bij de nieuwe Zentrahl Verschluss fietsen, je staat achter je motor, slot buiten bereik, jengel jengel, leuk bij de parkeer gelegenheid op Schiphol, galmt zo lekker door).
 
Hoe test je het alarm?
Bij mijn RT uit 2017 gaat het alarm NIET af als de key-less ride sleutel in de buurt van de motor is.
Om het alarm werkelijk te testen moet dus het alarm geactiveerd zijn, de sleutel moet buiten bereik binnen liggen en dan aan de motor schudden.
bedankt voor de reactie, echter heb ik een "oude" r1200rt, dus zonder keyless, mijn bmw heeft een losse afstandsbediening, hij maakt wel piepgeluiden en de knipperlichten gaan aan bij het "activeren", maar meer ook niet.
 
Volgens mij is dat met sleutel in de buuRT -> geen alarm enkel met KeyLess ride. Dan nog wil die wel gaan jengelen als ie vindt dat de sleutel niet dichtbij genoeg is (batterijtje aan het end vh leven). Been there, done that. En dan zit dat rode lichtje al knipperend je nog een poosje te herinneren aan je stommiteit van net daarvoor (schijfrem slot er af halen met alarm er op en die dan in de topkoffer willen doen maar: alarm erop = slot erop bij de nieuwe Zentrahl Verschluss fietsen, je staat achter je motor, slot buiten bereik, jengel jengel, leuk bij de parkeer gelegenheid op Schiphol, galmt zo lekker door).
toch wel hoor , was een 2007 , en stond altijd in de garage met sleutel in het contact en als ik per ongeluk tegen de motor liep ging hij af ... ook al ik hem uit de garage wou duwen en het contact niet opzette ging het af ...
 
Gisteren nog even kort “proefritje” gemaakt om eea qua techniek uit te proberen. Ik vind de navigatie tot nu toe duidelijk en prettig werken.Ben er nog niet helemaal thuis mee, dus gebeurt er nog wel eens iets onverwachts. Zo had ik opeens muziek ipv navigatie :)

Qua gevoel en qua geluid merk ik verschil. De laufcultuur is anders. Het blok maakt een meer zoevend geluid. Ook werkt de quick shifter mi beter. Gebruikte hem nooit van 1 naar 2, dat gaat nu wel.

De lever problemen bij auto en motordealers zijn goed merkbaar. Ik was even bij de grootste motorzaak in Nederland, normaal ca 20 nieuwe Duc’s, nu 3 stuks. Alles uitverkocht.
Zit zelf nog op een nieuwe leaseRT auto te wachten, moet wk 23 geleverd worden, ben benieuwd. ( anders bij Ron maar eentje halen:) )
 
Laatst bewerkt:
Losse afstandsbediening is volgens mij geen BMW optie. Is dan ander merk denk ik

Ik lees het al..., je rijdt al te lang op nieuw spul... :+

Mijn 2011 ook gewoon (nog) een losse afstandsbediening voor die alarm-sjizzel... :Y
 
de navigatie : ben er nog niet helemaal thuis mee, dus gebeurt er nog wel eens iets onverwachts.
Zo had ik opeens muziek ipv navigatie :)


Dan wordt het een 'road to nowhere...' ; zie het probleem niet... :+

 
bedankt voor de reactie, echter heb ik een "oude" r1200rt, dus zonder keyless, mijn bmw heeft een losse afstandsbediening, hij maakt wel piepgeluiden en de knipperlichten gaan aan bij het "activeren", maar meer ook niet.
Dan nog steeds de vraag: hoe test je de alarm functie?
Hoe vaak knipperen je richtingaanwijzers bij activeren van het alarm?
Misschien een defecte bewegingsensor?

Hebben we het over dit bedieningskastje?
1620662043382.png

In de bijlage de gebruiksaanwijzing.
In het kort:
  • Geribbelde knop 1 keer indrukken: alarm geactiveerd, richtingaanwijzers knipperen 2x.
  • Geribbelde knop 2e keer indrukken: bewegingssensor uitgeschakeld, richtingaanwijzers knipperen 3x.
  • Gladde knop 1 keer indrukken: alarm gedeactiveerd, richtingaanwijzers knipperen 1x.
    • Als je daarna het contact niet aan zet en "Activering na contact uit" is ingesteld dan wordt het alarm na 30 seconden automatisch weer actief.
  • Alarmsignaal onderbreken: gladde knop 1 keer indrukken.
 

Bijlagen

  • R1200RT_Alarm_Manual_NL.pdf
    233,4 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Heb al ervaren dat ik muziek op het bolletje niet prettig vind. Het verstoort mijn motor plezier ( rijbeleving)
 
moest aan RT topic(s) denken..
dit is toh iets wat bij motorlaarzen al veel langer mogelijk is.. het logo erop..

1620716720980.png
 
Heb al ervaren dat ik muziek op het bolletje niet prettig vind. Het verstoort mijn motor plezier ( rijbeleving)
Muziek is vnl leuk om lekker luid door een tunnel aan te zetten
(Hubertus, is rond, klinkt beter).

ik wil liever ook geen gedoe in de helm, maar af en toe even meezingen of genieten is wel aardig.
bv. het Russische Volkslied, terwijl je langs Europol, OPCW, door de Statenlaan en door "de Fred" gaat...
Wellicht een draadje openen: Waar laat jij graag je ProletenBoxen Bleren..
 
Heb al ervaren dat ik muziek op het bolletje niet prettig vind. Het verstoort mijn motor plezier ( rijbeleving)

Hè, hè..., motorrijden moet puur blijven inderdaad. Dat geneuzel met muziek en bellen terwijl je motor rijdt, is (ook wat mij betreft) gewoon storend ! :Y
 
Ik rij ook geluids vrij, behalve dan het windgeruis, motor gezoem en buitengeluiden (De Groot, buitengeluiden!).
Geen muziek, geen navigatie gebabbel en geen intercom.
Maar dit is als banden, helmen, motortype en mooi of lelijk: vraag 10 mensen en je krijgt 20 meningen.
 
...durf het bijna niet te zeggen..., maar ik heb BMW teen-slippers... :/ :/
die bestaan... duits kennisje heeft die ook... anders had ik je niet geloofd.
het is je gegund, geniet van je slippers.

(ik geniet ook vrijwel dagelijks van mn dikke berta, kreeg vanmiddag belangstellende vraag, en ik keek naar die veel te grote motor, en zei wat ik dacht: rijdned voelt ze Heeerlijk, maar het is visueel een joekel als ze stilstaat, en nogal zwaar als je haar achteruit, ietwat omhoog, een garage-in, moet duwen, ach doet er niet toe....)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan