BMW RT - alles over de motor en wie er op reed, rijdt of wilt rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.
'K zeg ook niet dat het onzin is, maar..., mocht het dan Neerlands druilerig zijn, dan pak is sowieso niet de brommeRT... :N

...moet ik toevallig (verder) weg bij dat sooRT van weer, dan neem ik wel iets met 4 wielen ; waar trouwens ook geen pin-lock aan de voorruit zit... :+

.
Nee daar heb je tegenwoordig airco voor om je voorruit te ontwasemen. Waarom werkte dat vroeger zo goed.... Er was toen immers geen airco.
 
...zonder airco lukte die voorruit nog wel..., maar de rest vh glaswerk besloeg waar je bij zat...

En voordat de achterruitverwarming gemeengoed was, zag je wel van die licht vergeelde plak-verwarming-meuk aan het achtervenster geprutst zitten...

...een sooRT van pinlock effect voor het raampje achter... :Y
 
Had je deze lokale motor juwelier, niets kunnen geven dan voor deze goede service? In mijn huidige HJC helm met pinlock nooit problemen gehad wat betreft lekkage pinlock. Ook in vorige HJC helm niet. Het goed monteren is wel een klusje wat ik bij de verkoper heb laten doen.
mijn HJC rph90 pinlock lekt wel !! het loopt gewoon tussen vizier en pinlock ...
 
...zonder airco lukte die voorruit nog wel..., maar de rest vh glaswerk besloeg waar je bij zat...

En voordat de achterruitverwarming gemeengoed was, zag je wel van die licht vergeelde plak-verwarming-meuk aan het achtervenster geprutst zitten...

...een sooRT van pinlock effect voor het raampje achter... :Y
Voor dat je die vergeelde plakverwarming had, had je ook de achterruit-pinlock-zonder-pin: een slappe folie met een soort dubbelzijdig plakkend rubberband dat je aan de binnenkant van de achterruit kon plakken.
 
Laatst bewerkt:
Had je deze lokale motor juwelier, niets kunnen geven dan voor deze goede service?
Plaatsvervangend gevoel van tekort gedaan?
De vorige Shoei en de helm daarvoor kwamen er vandaan, minstens twee motorpakken, diverse paren handschoenen, mijn her-opstap motor, mijn motorrijles bij de voorganger van die juwelier gehad, onderhoud aan mijn eerste motoren. Maar ja, geen BMW dealer.
Ik kan het niet helpen dat de man in plaats van de verkoop van een nieuw vizier kiest voor een vrienden dienst en eens een keer iets met klantvriendelijkheid op lost.
Zoiets als jaren er voor bij mijn favoriete autojuwelier waar ik met de toemalige Corsa van mijn vrouw kwam die er ook niet gekocht was: deuk in de deur, dader op het kerkhof. De balieman stuurt me door naar zijn plaatwerkerman, die kijkt, peutert de binnenbekleding van de deur, duwt wat met zijn elleboog in de deur en vraagt hoe ik het resultaat zo vond. Dat resultaat vond ik geweldig, de deuk was nagenoeg onzichtbaar. Nou, tot de volgende keer zij de man nadat hij de binnenbekleding weer had terug gedrukt. Die autojuwelier onderhield al jaren eerst mijn eigen auto's en daarna 3 of 4 lease auto's die hij ook geleverd had. Na gedwongen verandering van werk daar weer een eigen auto gekocht. Ook plaatsvervangend gevoel van tekort gedaan?
 
Plaatsvervangend gevoel van tekort gedaan?
De vorige Shoei en de helm daarvoor kwamen er vandaan, minstens twee motorpakken, diverse paren handschoenen, mijn her-opstap motor, mijn motorrijles bij de voorganger van die juwelier gehad, onderhoud aan mijn eerste motoren. Maar ja, geen BMW dealer.
Ik kan het niet helpen dat de man in plaats van de verkoop van een nieuw vizier kiest voor een vrienden dienst en eens een keer iets met klantvriendelijkheid op lost.
Zoiets als jaren er voor bij mijn favoriete autojuwelier waar ik met de toemalige Corsa van mijn vrouw kwam die er ook niet gekocht was: deuk in de deur, dader op het kerkhof. De balieman stuurt me door naar zijn plaatwerkerman, die kijkt, peutert de binnenbekleding van de deur, duwt wat met zijn elleboog in de deur en vraagt hoe ik het resultaat zo vond. Dat resultaat vond ik geweldig, de deuk was nagenoeg onzichtbaar. Nou, tot de volgende keer zij de man nadat hij de binnenbekleding weer had terug gedrukt. Die autojuwelier onderhield al jaren eerst mijn eigen auto's en daarna 3 of 4 lease auto's die hij ook geleverd had. Na gedwongen verandering van werk daar weer een eigen auto gekocht. Ook plaatsvervangend gevoel van tekort gedaan?
Ehm...... ik snap het. Ik voel iets van lichte oud zeer bij vorige aankopen, wat nu ietsje werd goed gemaakt.
 
Mocht iemand trouwens in zijn kennisenkring iemand weten die opzoek ik naar een zadeltas (splinter nieuw en niet gebruikt. Bevestiging gaat via buddyseat) voor een Triump Street/ Speed Triple 2020? Dan hoor ik het graag. Had hem gekocht bij mijn nieuwe Triump Street Triple RS, maar zoals jullie weten wordt ik binnenkort de eigenaar van een nieuwe 1250 RT, en heb hem dus niet meer nodig. Hij ligt niet in de weg maar als ik er iemand mee kan helpen en die er ook de waarde van inziet hoor ik het graag.
 
helm is 2019 dacht ik ... maar de pinlock " plakt " niet in de helm , als het ertussen loopt haal ik gewoon de PL eruit ,
reinig met een vod en plaats het terug ..
Ik zou met de helm teruggaan naar de verkopende partij. Dit mag niet zeker binnen 2 jaar. Ik heb het bij mijn HJC helmen niet. Mijn huidige helm (glasvezel integraalhelm) is nu 4,5 jaar oud. succes
 
Wierden. Denk dat als mij zelve dat pinlock herprutsen niet lukt, dat ik er eerst een mailtje aan waag: langs komen met helm, hunnie vizier met pinlock laten vervangen en dan weer op hoes an.
 
Wierden. Denk dat als mij zelve dat pinlock herprutsen niet lukt, dat ik er eerst een mailtje aan waag: langs komen met helm, hunnie vizier met pinlock laten vervangen en dan weer op hoes an.
Een paar zaken zijn van pinlock-belang:
  1. Het halfzachte rubber/silicone randje op de pinlock moet volledig intact zijn en overal even dik.
  2. De pins zijn als het goed is draaibaar en daarmee wordt ingesteld hoe krap het pinlock-vizier wordt ingeklemd.
  3. Voor dat je de pinlock plaatst moeten vizier en pinlock brandschoon zijn.
  4. Als de pinlock op z'n plek zit en het vizier op de juiste manier rond staat (zoals die op de helm komt) dan moet het pinlock-rubber volledig aansluiten: te controleren door rondom met een dun velletje papier te voelen: kiert het ergens, dan zit de pinlock niet strak genoeg en moet de pinlock er af, de pins iets verdraaid worden (zie 2) en de pinlock weer terug.
 
Neem anders even contact op met 'collega' Wobbert..., zijn RT is van 2011, nieuw gekocht, en ik geloof dat hij inmiddels die fiets richting de 300.000 kilometers stuuRT...
Zonder Covid had ik die 300.000 al vast aangetikt maar zit inmiddels op een respectabele 210.000. Maar de 300.000 ga ik vast wel aantikken ....
 
Ik scharrel rustig naar de 25k. Inmiddels 1k op de nieuwe achterband, wachtende op de voorband. Gisteren door de nattigheid naar Schiphol. Pak niet geheel waterdicht. Stuurgedrag met de mix set banden over de laag-water-vijver viel niets tegen eigenlijk. Vandaag beetje prutsen met de pinlock. En beetje zoeken naar een goed 4 seizoenen pak dat bestand is tegen forenzen. Tot op heden heb ik steeds “Net Boven Instap Modelletjes” pakken gehad. Die zijn best OK voor de Nu En Dan Ritje. Maar bij woonwerk gaat er dan toch binnen een jaar een rits stuk. Of plakt klitterband (velcro) niet meer.

Ik overweeg de Rev’it Poseidon 2 GTX. Lijkt een goed 4 seizoenen pak. Mooie motor ook...
 
Ik scharrel rustig naar de 25k. Inmiddels 1k op de nieuwe achterband, wachtende op de voorband. Gisteren door de nattigheid naar Schiphol. Pak niet geheel waterdicht. Stuurgedrag met de mix set banden over de laag-water-vijver viel niets tegen eigenlijk. Vandaag beetje prutsen met de pinlock. En beetje zoeken naar een goed 4 seizoenen pak dat bestand is tegen forenzen. Tot op heden heb ik steeds “Net Boven Instap Modelletjes” pakken gehad. Die zijn best OK voor de Nu En Dan Ritje. Maar bij woonwerk gaat er dan toch binnen een jaar een rits stuk. Of plakt klitterband (velcro) niet meer.

Ik overweeg de Rev’it Poseidon 2 GTX. Lijkt een goed 4 seizoenen pak. Mooie motor ook...
Ik heb een BMW Streetguard pak, ondertussen 4 jaar oud, nog steeds geheel waterdicht.
Wel is de velcro van de jas "versleten" en heb ik er vorig jaar drukknopen in laten zetten, werkt uitstekend.

1621852873427.png

1621852899567.png

Kwa pakken zijn er denk ik twee echt serieuze opties: zo'n BMW pak of een Rukka pak.
Beide kosten je wat, maar zijn het geld dubbel en dwars waard.
 
Laatst bewerkt:
Jeroen. Dat is toch je 3e band achter.
ik heb nu af fabriek er Metzlers onder liggen. Vind het stuurgedrag erg lichtvoetig. Ze komen er in de test bij Motorplus als beste uit. Ben benieuwd hoe de slijtage is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan