BMW RT - alles over de motor en wie er op reed, rijdt of wilt rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou..., dat is dus 1 sooRT van persoonlijk pijnpunt bij zo'n GS / GSA..., dat die dingen in stilstand zo hoog zijn, om er een beetje elegant op en af te kunnen stappen... :/

Heb je zo'n apparaat op de middenbok, en je wilt daarna opstappen, dan moet je haast over de lenigheid van een soepele 'spagaat-tist' beschikken... :/

Heb je echter zo'n apparaat op de zijprikker, dan staat het ding plots enorm schuin.
Wil je op die manier opstappen, dan heb je haast sooRTgelijke (linker)beenspieren nodig, die dan al bijna gelijkenissen gaan vertonen met die van 'Der Arnold' in zijn jonge jaren... :/ :/


Bekijk bijlage 1793427
Heb anders in april van dit jaar een GS meegehad bij Quispel als leenmotor en dat viel me reuze mee. Ik ben zelf niet de grootste, op mijn R1200RT kan Ik met het zadel in de laagste stand niet met beide voeten plat op de grond, maar ik had absoluut niet het idee dat die GS nu zo hoog was. Was ook niet meer zo’n jong beestje volgens mij, dus misschien dat de hoogstes van verschillende jaren anders zijn
 
De marketing juffrouw (Fraulein) van Herr BMW is natuurlijk ook niet dom en denkt GS verkoopt goed, dus we doen maar eens een dotje GS:
1660472427699.png


1660642903680.png


Maar ja dan horen deze er ook bij:
1660481106754.png

Voor mij is dan het hek van de dam.
Voor de fijnproeveRT is GS alleen GS als het een boxeRT motoRT heeft.
De Adventure is volgens mij wat hoger dan die minder avontuurlijke, en dat ziet men ook hier:
1660473298895.png
1660473322450.png

Bron.
 
Laatst bewerkt:
.

...het is soms ook zo makkelijk, eigenlijk... :/




Hoe deze broeder het doet bij een op een rood staand verkeerslicht ; dat verteld het verhaal dan weer net niet... :+

.
 
De marketing juffrouw (Fraulein) van Herr BMW is natuurlijk ook niet dom en denkt GS verkoopt goed, dus we doen maar eens een dotje GS:

En dan vergeet je de RnineT Urban G/S nog :+

Gisteren naar het Kunstmuseum (v/h Gemeentemuseum) in Den Haag geklepperd om de expositie over Alphonse Mucha nog mee te pakken.

Met de RT.

Wat een hitte. Topscore op de meter was 34 graden. Ging op zich wel met doorwaaipak, onderlaagje en de ruit omlaag, maar bij een stoplicht met blazende fan… nee, dat was toch minder '(
 
...paar weken geleden..., deels om de Wörthersee, in dan wel in het plaatsje Velden.

Zeldzaam toeristisch daar, en dus stapvoets rijden.
Want voor dat je het weet heb je Kees, Mieke, der Anton, of Josephine (...Mutzenbacher...???) onder de brommeRT...

Topscore daar : 38 graden (Celsius, en dan ook nog boven nul...)

Had wel een doorwaaiding aan, maar..., ook een tanktas voor de buik...
Echt Niet Te Doen... :/ :/
 
Vorige woche in Dasburg 37 graadjes. Koelvest onder doorwaai jas. Eigenlijk……best te doen. Natuurlijk warm, maar buikje werd zelfs koud. Aanrader dus
 
.

...tja..., of bijvoorbeeld Waldolala, De Pin Up Club, 'Sechs' (...) voor de Buch...

Enne..., niemand keek er naar... :+


...nu zit half NL half gapend te kijken naar de Avonturen van Meiland..., en heeft daar dan vaak ook nog 'een mening' over...



Toestand...



...en daarom, omdat het warm weer is... :+





In de jaren negentig dan 'stoute' dingen verpakt als leuk stukje muziek.
En de gemiddelde lezer weet dat ik een liefhebber ben van de muziek van Yello.

...en dit is er dan weer een leuk (gerelateerd - uit 1994 -) voorbeeld van... :+




Oh baby, show me the way
To hell and heaven
Oh baby, how do you spell suite 907?

And I say eight, six, five, four
Oh baby, I can't take it no more

Play your melody, your tune is divine
Play your song, your beat is mine
Tremendous pain

Love, heaven, submission and more
Love, hell, in room 904

Stormy weather, heavy rain
No moon in the city

Shining streets, Friday night
No mercy, no pity
I hide in my church, in Suite 909

Your word is my Bible, your beat is divine
Suite 909

Love, heaven, submission and more
Love, hell, in room 904

You bless me with an easy touch
Your fantasy, I need it so much

I hide in my church, I float on the Nile
Your word is my Bible, your beat is divine

Eight, six, five, four
Oh baby, give me some more

Tremendous pain

Love, heaven, submission and more
Love, hell, in room 904
 
i-BMvghZs-X2.jpg



i-rmF56FW-XL.jpg



i-ZCSHJks-X2.jpg



i-CXrDP5K-XL.jpg



i-5kQqh75-L.jpg

(en dan pauze houden bij nummer 7 op het grotere overzicht van hierboven - de Eisenthalhöhe).



Gewoon..., een paar plaatjes.
Paar weken geleden, voor de eerste keer (en dat terwijl ik al sinds de jeugd in Oostenrijk kom...) de Nockalmstraße gereden.

Leuk stuk tolweg (15 euro + een 'ik-was-hier' sticker).

Binnendoor gereden vanaf het staRTpunt in Landshut (Duitsland), en dan een heeeeeel klein stukje buitenrand van Salzburg meegepakt, en dan via Innerkrems, de Nockalmstraße over.

En dan zo door via Obertauern, Mauterndorf (ook nog bekend van de vakantie uit 2004...), naar de Loiblpas, en zo Slovenië in.
 
  • Leuk
Waarderingen: nvdw
.

Echt ook een geweldig goed ontbijt (hier het eerste bescheiden bordje...) op het terras van het Michel Hotel (met parkeergarage voor de motor ) in Landshut... :Y


i-XjkGxZT-XL.jpg




Om dan, 452 stuks zeer warme (alleen maar) binnendoor-kilometers te eindigen in het slaperige Sebenje, in Slovenië.


i-5w87bhp-XL.jpg



.
 
.


Wel 1 puntje van totale afgrijzen onderweg die bewuste dag...

...want tijdens de stop op de Nockalmstraße (bij punt 7 dus) sloegen wij een sanitaire stop niet af. En dan 'hoera' een bordje met daarop WC en een pijl 'die kant' op.

...en dat was een paar stevige voetstappen verderop...

Twee houten 'huisjes'.
Twee maal WC.

Een beetje naast de parkeerplaatsen.

...en met dat je een houten deur open trekt, snap je ook wel waarom die houten huisjes een beetje naast de parkeerplaats gesitueerd waren... :/

Echt..., ZUM KOTZEN !! 🤮🤮


i-h92vdrL-XL.jpg



Die houten hokjes aan de buitenkant gingen nog wel.
Maar wat een drama verder...


i-RxfrNqS-XL.jpg




Dat zoiets, zo is, dat is zo.
Maar 'flikker' er dan een paar honderd liter van dat sterk ruikende blauwe spul onderin die 'opvangbak'...

...niet te doen dit... 🤮
 
.


Wel 1 puntje van totale afgrijzen onderweg die bewuste dag...

...want tijdens de stop op de Nockalmstraße (bij punt 7 dus) sloegen wij een sanitaire stop niet af. En dan 'hoera' een bordje met daarop WC en een pijl 'die kant' op.

...en dat was een paar stevige voetstappen verderop...

Twee houten 'huisjes'.
Twee maal WC.

Een beetje naast de parkeerplaatsen.

...en met dat je een houten deur open trekt, snap je ook wel waarom die houten huisjes een beetje naast de parkeerplaats gesitueerd waren... :/

Echt..., ZUM KOTZEN !! 🤮🤮


i-h92vdrL-XL.jpg



Die houten hokjes aan de buitenkant gingen nog wel.
Maar wat een drama verder...


i-RxfrNqS-XL.jpg




Dat zoiets, zo is, dat is zo.
Maar 'flikker' er dan een paar honderd liter van dat sterk ruikende blauwe spul onderin die 'opvangbak'...

...niet te doen dit... 🤮
Da’s een echte HUDO.
Maar dan luxe met houten hok, sooRT zitmeubel en bril.
Buiten het gat lijkt het schoon dus niks mis mee.
Nu dacht ik dat uwes ook onder de wapenen bent geweest en dus alles van de latrine afweet.
Er zijn mensen die er dan langer verblijven dan strikt noodzakelijk om zodoende het genoegen op sociale media te kunnen delen.
 
Ja hoor ; ik ken 'de latrine'.
Ik ken 'm echter alleen van de verhalen.

En van het groene doek dat ik tussen enkele bomen gespannen zag.
Maar aangezien ik toen ook al iets van afgrijzen kende, heb ik ook van DIE gegraven constructie nooit gebruikt gemaakt, dan wel hoeven maken.

...zal wel iets met een gevoelige snaar te maken hebben... :+
 
...ff hè..., ff zomaar wat anders...
...zo ff tussendoor, zeg maar...

Maar...wij klagen wel eens dat een nieuwe brommeRT hier, in NL, daar bij de Motorjuwelier toch wel ernstig prijzig aan het worden is.
Want zomaar 30.000+ euro, wanneer je enkele min of meer noodzakelijke opties aan gaat lopen vinken.

Toch...?

Nou..., kijk dit dan eens.
Denemarken.

Bijna 400.000 van hun Kronen.

En omgerekend in euries is dat dan maar zo bijna 53.000+ euro...




Dus..., wat klagen we eigenlijk... :+ :+
 
Dan zou ik hem wel laten staan denk ik.... dan maar een onmogelijke zoemtocht naar een 2de hands die precies is zoals ik hem hebben wil;)
 
Dan zou ik hem wel laten staan denk ik.... dan maar een onmogelijke zoemtocht naar een 2de hands die precies is zoals ik hem hebben wil;)

Ook weer ff Denemarken..., bijna 38.000 euro (bijna 280.000 Deense Kronen) voor een 2e Kansje uit 2019... :/ :/




Mijn RT daar maar gaan aanbieden dan denk ik... :+ :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan