Bmw S1000r de koning van de nakeds

Geloof ik ook meteen.. Ken iemand die beweerde 7000km uit zn Supercorsa te rijden :').. Sorry hoor dat geloof ik niet.
Heb nu Power Cup 2 banden eronder.. Zo zacht als kauwgom en ze worden met sportief rijden heerlijk warm. (banden spanning standaard op straat).
Maar gelukkig heb ik die voornamelijk voor 't circuit gekocht! :]
 
Maar gelukkig heb ik die voornamelijk voor 't circuit gekocht! :]
Voor alleen op straat heb je deze banden niet nodig lijkt me, daar heb je idd meer aan een band die ook bij een wat lagere temp. nog aardig grip heeft. Ik moet doorgaans aardig mijn best doen om de TC aan het werk te hebben. (Maar het kan natuurlijk zijn dat ik rijd als een oud wijf :'))
 
Ben ik het wel mee eens hoor. Met de Road 5 banden en regenachtig weer zag ik het lampje wel als ik in de bocht wat te vroeg op het gas ging of te hard accelereerde op slechter asfalt.. Maar op de baan niet 1 keer gezien! Binnenkort sessie 2 op de baan en dat wordt ook de laatste, even genieten nog *O*
 
Ik zie mijn TC de hele tijd met Rosso Corsa 2 bandjes. _O-
Maandag (..als het toch droog is.. :X ) weer eens met de slick stand rijden en vergelijken.
Denk er iedere sessie aan, maar vergeet het steeds te doen.
Stoppen in een sessie is geen optie. _O-

Gek genoeg werkt de TC ook juist als ik in vier uit de Tarzan kom (= verkeerde versnelling). ;)
 
Ik zie mijn TC de hele tijd met Rosso Corsa 2 bandjes. _O-
Maandag (..als het toch droog is.. :X ) weer eens met de slick stand rijden en vergelijken.
Denk er iedere sessie aan, maar vergeet het steeds te doen.
Stoppen in een sessie is geen optie. _O-

Gek genoeg werkt de TC ook juist als ik in vier uit de Tarzan kom (= verkeerde versnelling). ;)
Je moet 'm ook niet in "rain" zetten :+
Maar zonder gekheid, de openbare weg is natuurlijk toch wat anders als een circuit ;)
 
Je moet 'm ook niet in "rain" zetten :+
Maar zonder gekheid, de openbare weg is natuurlijk toch wat anders als een circuit ;)
Tonoss en zijn humor is terug. *O* ;) :t

Hij staat in race, het is droog, en ik rij zo goed als rechtuit. Het lijkt soms wel kermis. 8)7
Tot voor kort reed ik ook geen seconde sneller dan op mijn ZX-10R in 2010.
Wat nou tractiecontrole daar.. :+

Vorig jaar september met MSL op Zandvoort gereden.
Bedacht me pas een dag later dat ik hem even op rain had moeten zetten.
Alleen de laatste sessie was het toen helemaal droog. :')
 
Ben ik het wel mee eens hoor. Met de Road 5 banden en regenachtig weer zag ik het lampje wel als ik in de bocht wat te vroeg op het gas ging of te hard accelereerde op slechter asfalt.. Maar op de baan niet 1 keer gezien! Binnenkort sessie 2 op de baan en dat wordt ook de laatste, even genieten nog *O*

welke baan rij je?
 
Rij ik de laatste jaren ook gemiddeld 2x per jaar. Echt top circuit! Afgelopen jaren op een fireblade 1000rr, volgend jaar probeer ik het op de bmw. Kan jij er nog wat knappe tijden mee rijden?
Best aardig denk ik. Het was mn eerste keer op de BMW en de tweede keer überhaupt op Assen heb ik 2:04 gereden, in de groep met rondetijd 2:15-2:30.. wat een inhaalfestijn! (Eerste keer was in 2019 met Suzuki GSXR750)
Dit is met de S1000R he, dus topsnelheid is niet zijn sterkste kant en dat merk je wel.
9sept zal ik er weer zijn en wil ik <=2:00 min rijden.
Ik merk zelf dat ik door mijn onervarenheid nog rommelig ben met mn rempunten, maar het is al flink verbeterd.
 
Best aardig denk ik. Het was mn eerste keer op de BMW en de tweede keer überhaupt op Assen heb ik 2:04 gereden, in de groep met rondetijd 2:15-2:30.. wat een inhaalfestijn! (Eerste keer was in 2019 met Suzuki GSXR750)
Dit is met de S1000R he, dus topsnelheid is niet zijn sterkste kant en dat merk je wel.
9sept zal ik er weer zijn en wil ik <=2:00 min rijden.
Ik merk zelf dat ik door mijn onervarenheid nog rommelig ben met mn rempunten, maar het is al flink verbeterd.
Keurig 👌🏻 Ik denk persoonlijk dat de topsnelheid minder belangrijk is... door de topsnelheid mis je juist je rempunten ook. Ik reed op de fireblade 2.00 en verwacht dit op de bmw ook te kunnen... misschien zien we elkaar volgend jaar wel een keer
 
Er is een MFer die met een Street Triple +/-1.50 rijdt op Assen. Maar zoiets uitpersen is makkelijk er dan een S1000R, die natuurlijk wel beter is. Vooral met dynamic pro een hele voorspelbare en snelle BMW. De S1000R is een geweldig scheurijzer. :)
 
Er is een MFer die met een Street Triple +/-1.50 rijdt op Assen. Maar zoiets uitpersen is makkelijk er dan een S1000R, die natuurlijk wel beter is. Vooral met dynamic pro een hele voorspelbare en snelle BMW. De S1000R is een geweldig scheurijzer. :)
Er zijn maar weinig die 1.50 rijden en vooral op een streep triple... voor de meeste mensen is een 600cc racer het beste voor een snelle tijd. Met een 1000cc moet je veel meer oefenen..
 
Keurig 👌🏻 Ik denk persoonlijk dat de topsnelheid minder belangrijk is... door de topsnelheid mis je juist je rempunten ook. Ik reed op de fireblade 2.00 en verwacht dit op de bmw ook te kunnen... misschien zien we elkaar volgend jaar wel een keer
Ja het kan ook doorschieten.. Met als gevolg een stukje offroad. Daar zit ik niemand niet op te wachten.
Ik had wel een keer dat ik niet bepaald optijd remde en op een bepaald punt dacht.. Nu moet ik gewoon wel insturen, en dat was precies de snelheid dat ik wel durfde trailbraking toe te passen maar nog niet de rem los wilde laten. Dus maar begonnen met insturen en dat ging zeker goed. Maar wel precies het moment dat ik besefte dat ik er structuur in moet krijgen. Herkenningspunten ontwikkelen zodat ook daarbij rust ontstaat.
Top inderdaad focus ik me ook niet op, het is wel leuk om te zien dat de R gewoon z'n top bereikt op start/finish en veenslang.

Ik zou de hobby wel iets willen uitbreiden naar vaker circuitdagen, maar dan wel met een 750cc racer. Een 600cc heeft gewoon nul koppel.

@Worldbeater, op Dynamic pro heb ik hem niet, Vering alswel rijmodi op Dynamic. Zo hoef ik minder op wheelies te focussen bij uit acceleratie. Iets te wild op het gas uit de GT en je hebt er meteen een giga wheelie.. Ik vond Dynamic heerlijk!
 
Laatst bewerkt:
Ja het kan ook doorschieten.. Met als gevolg een stukje offroad. Daar zit ik niemand niet op te wachten.
Ik had wel een keer dat ik niet bepaald optijd remde en op een bepaald punt dacht.. Nu moet ik gewoon wel insturen, en dat was precies de snelheid dat ik wel durfde trailbraking toe te passen maar nog niet de rem los wilde laten. Dus maar begonnen met insturen en dat ging zeker goed. Maar wel precies het moment dat ik besefte dat ik er structuur in moet krijgen. Herkenningspunten ontwikkelen zodat ook daarbij rust ontstaat.
Top inderdaad focus ik me ook niet op, het is wel leuk om te zien dat de R gewoon z'n top bereikt op start/finish en veenslang.

Ik zou de hobby wel iets willen uitbreiden naar vaker circuitdagen, maar dan wel met een 750cc racer. Een 600cc heeft gewoon nul koppel.

@Worldbeater, op Dynamic pro heb ik hem niet, Vering alswel rijmodi op Dynamic. Zo hoef ik minder op wheelies te focussen bij uit acceleratie. Iets te wild op het gas uit de GT en je hebt er meteen een giga wheelie.. Ik vond Dynamic heerlijk!
De veervoorspanning achter verhogen tegen de wheelies? En je zegt het al.. té wild op het gas.
Gas misschien wat eerder en geleidelijk door de bocht opbouwen. :Y
Lekker aan het beuken dus. :t
 
Er is een MFer die met een Street Triple +/-1.50 rijdt op Assen. Maar zoiets uitpersen is makkelijk er dan een S1000R, die natuurlijk wel beter is. Vooral met dynamic pro een hele voorspelbare en snelle BMW. De S1000R is een geweldig scheurijzer. :)
Barry doet 2:04 op z'n cb500 met een blok met weinig compressie :+
 
De veervoorspanning achter verhogen tegen de wheelies? En je zegt het al.. té wild op het gas.
Gas misschien wat eerder en geleidelijk door de bocht opbouwen. :Y
Lekker aan het beuken dus. :t
Dat heeft de R niet, demping en rebound. Er zit geen Dynamic ESA op. Preload is gewoon handmatig en heb ik afgesteld op mijn gewicht, maar ik snap dat het we heel extreem klinkt zo😂. Iets genuanceerder
 
Dat heeft de R niet, demping en rebound. Er zit geen Dynamic ESA op. Preload is gewoon handmatig en heb ik afgesteld op mijn gewicht, maar ik snap dat het we heel extreem klinkt zo😂. Iets genuanceerder
Bij mijn S1000R had de BMW dealer de veervoorspanning helemaal opgeschroefd.
Leek mij een beetje gek, maar ik heb er wel een paar sessies lekker mee gereden zonder dat de stepjes over de grond sleepten of wheelies. :?
Wel rond de honderd kilo rijder. :')

Daarna pas de RR gekocht.
Van actieve vering naar een standaard model.
Maar wel de veren van Hyperpro er op laten zetten. :)

Edit. nog niet op Assen met de BMW gereden.
Trek wel het wieltje omhoog op Zandvoort uit de Hughenholtz.
Maar volgens mij doet de motor de rest.
Morgen weer proberen in de slick modus.
Vergeet steeds de mapping aan te passen.
Wil nog dikker onder de 1.59..
 
Ja het kan ook doorschieten.. Met als gevolg een stukje offroad. Daar zit ik niemand niet op te wachten.
Ik had wel een keer dat ik niet bepaald optijd remde en op een bepaald punt dacht.. Nu moet ik gewoon wel insturen, en dat was precies de snelheid dat ik wel durfde trailbraking toe te passen maar nog niet de rem los wilde laten. Dus maar begonnen met insturen en dat ging zeker goed. Maar wel precies het moment dat ik besefte dat ik er structuur in moet krijgen. Herkenningspunten ontwikkelen zodat ook daarbij rust ontstaat.
Top inderdaad focus ik me ook niet op, het is wel leuk om te zien dat de R gewoon z'n top bereikt op start/finish en veenslang.

Ik zou de hobby wel iets willen uitbreiden naar vaker circuitdagen, maar dan wel met een 750cc racer. Een 600cc heeft gewoon nul koppel.

@Worldbeater, op Dynamic pro heb ik hem niet, Vering alswel rijmodi op Dynamic. Zo hoef ik minder op wheelies te focussen bij uit acceleratie. Iets te wild op het gas uit de GT en je hebt er meteen een giga wheelie.. Ik vond Dynamic heerlijk!
Komt me allemaal heel bekend voor, steeds wat sneller, later remmen en toch insturen 😊. Het is vooral veel rondjes maken om op een veilige manier sneller te gaan. Ben benieuwd hoe het met het remmen gaat want de BMW remt zoveel beter dan m’n vorige motor. Heb jij er ook een scherm op? Ik nu nog niet maar dat lijkt me wel verstandig 🤓
 
Bij mijn S1000R had de BMW dealer de veervoorspanning helemaal opgeschroefd.
Leek mij een beetje gek, maar ik heb er wel een paar sessies lekker mee gereden zonder dat de stepjes over de grond sleepten of wheelies. :?
Wel rond de honderd kilo rijder. :')

Daarna pas de RR gekocht.
Van actieve vering naar een standaard model.
Maar wel de veren van Hyperpro er op laten zetten. :)

Edit. nog niet op Assen met de BMW gereden.
Trek wel het wieltje omhoog op Zandvoort uit de Hughenholtz.
Maar volgens mij doet de motor de rest.
Morgen weer proberen in de slick modus.
Vergeet steeds de mapping aan te passen.
Wil nog dikker onder de 1.59..
Klinkt inderdaad gek maar dat is wel gewoon nodig. Ik ben 83kg en zit voor precies op 30% statische invering met maximale preload. Achter heb ik ook op 30% afgesteld maar die kon nog een heel stuk strakker, alleen is dat zoals je zelf ook schetste niet de bedoeling.


Komt me allemaal heel bekend voor, steeds wat sneller, later remmen en toch insturen 😊. Het is vooral veel rondjes maken om op een veilige manier sneller te gaan. Ben benieuwd hoe het met het remmen gaat want de BMW remt zoveel beter dan m’n vorige motor. Heb jij er ook een scherm op? Ik nu nog niet maar dat lijkt me wel verstandig 🤓
Ik heb er geen scherm op! Dat komt eigenlijk doordat ik er geen last van heb, ik mis het niet.
Ik had bar-end mirrors zonder stuurgewichten toen ik de motor kocht. de speedwobble was surrealistisch! Wat een drama.
Ik heb toen de stuurgewichten gemonteerd en daarmee verbeterde het enorm, maar het was nog niet over. Voor m’n vakantie aan heb ik de originele spiegels terug gezet en wist niet wat me overkwam.. geen speedwobble!
Doordat ik op die manier zoveel problemen gehad heb met dingen op ‘t stuur.. hoeft het van mij ook niet! 🙂
 
Ik heb vorige week een avondje op Politie Academie baan gestuurd met de S1000R en god wat een verschil met mijn Duc die ik hiervoor had. Heerlijk smooth en elke sessie een stapje harder. Heb alleen het idee dat ik mijn preload ook nog wat moet aanpassen gezien mijn slijtage patroon op de band. 3 september heb ik weer zo'n sessie namelijk....

Hebben jullie het idee dat jullie BMW dealers hier voldoende kennis van hebben? In mijn geval (motorplaza) anders ga ik naar de noordelijke veringkenner Mikkis van Motorhuis Langezwaag.
 
In je instructieboekje staat het duidelijk omschreven. In het algemeen 1/4 tot 1/3 deel van de vering mag met rijder ingeveerd zijn.
Bij de S1000R(en RR) is dat 120mm voor en achter, 1/4 is dus 30mm en 1/3 is dus 40mm.
Daarbij geldt 1/3 straat, 1/4 circuit achtige omstandigheden, als je het mij vraagt.
Dit is een erg duidelijk filmpje:

--
Inmiddels zelf de 20.000km beurt uitgevoerd. Enige wat nog resteert is het onderhoud van de voorvork en achtershock maar dat ga ik overlaten aan de proffesional. Dat gebeurd direct na het seizoen, heb er nou eenmaal iets meer kilometers mee gemaakt dan verwacht :+
Nieuwe bougies/luchtfilter/olie/oliefilter/o-ring startmotor/kettingdrager rubbers en perongeluk een boutje verloren. Al met al weer voor 'n redelijk bedrag veel onderhoud uitgevoerd.
Klein detail toegevoegd op het achterkapje. Ben rond geweest dus 't mocht van mezelf haha. Valt in het zilver ook nauwelijks op met bepaalde lichtinval.
50255346437_be356880e4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan