Bmw S1000r de koning van de nakeds

Is er iemand met een SC project CRT?
Hoeveel luider is deze tov de Akrapovic HP?
Hoi TzaHiko, ik kan je vraag niet beantwoorden maar wel dat ik in de Ardennen weleens op geluid ben gecontroleerd :X toen had ik een andere motor met SC-Project met CE- keur en m'n dB killer erin dus ik kwam nog goed weg. Er werden er toen veel van de weg gehaald. -O-
 
Ja, de crt heeft ook een CE certificaat en is euro 4.
Maar ik wil geen oorverdovende uitlaat hebben daarmee dat ik het ff vraag en hopelijk iemand vind die de uitlaat heeft 😅
(en voordat ik 840€ neerleg om het erna te verkopen als het me niet aanstaat 😋)
 
Hoi TzaHiko, ik kan je vraag niet beantwoorden maar wel dat ik in de Ardennen weleens op geluid ben gecontroleerd :X toen had ik een andere motor met SC-Project met CE- keur en m'n dB killer erin dus ik kwam nog goed weg. Er werden er toen veel van de weg gehaald. -O-
Ja, de crt heeft ook een CE certificaat en is euro 4.
Maar ik wil geen oorverdovende uitlaat hebben daarmee dat ik het ff vraag en hopelijk iemand vind die de uitlaat heeft 😅
(en voordat ik 840€ neerleg om het erna te verkopen als het me niet aanstaat 😋)

Moet het quote systeem blijkbaar nog even uitzoeken via de gsm 8)7
 
Viel wel mee. Vergelijkbaar met mijn S1000R met originele demper maar akra voorbochten.
Maakt geluid, dat wel
 
Geluid is ook persoonlijk, ik heb een GS met Dominator uitlaat.
Op de snelweg zelfs afwijzende gebaren gehad van derden.
Die keken gewoon achterom omdat ze mij aan hoorden komen. :P

Dus andere GS rijders gewaarschuwd dat ze de ovalen demper met carbon eindstuk links laten liggen.
Vervolgens zijn er echter die daarna een korte demper kochten en het geluid nog mee vonden vallen. 8)7

Ik heb nu een langere ronde demper van Dominator, is nog steeds hard, maar durf nu weer sneller dan 100 km/u te rijden zonder teveel overlast.
(Kon ook geen andere demper kopen, de voorbocht heeft een specifieke diameter)
Eigenlijk was het enorme geluid een soort begrenzing om netjes te rijden. Is nu deels weg. Gas! _O-
 
In je instructieboekje staat het duidelijk omschreven. In het algemeen 1/4 tot 1/3 deel van de vering mag met rijder ingeveerd zijn.
Bij de S1000R(en RR) is dat 120mm voor en achter, 1/4 is dus 30mm en 1/3 is dus 40mm.
Daarbij geldt 1/3 straat, 1/4 circuit achtige omstandigheden, als je het mij vraagt.
Dit is een erg duidelijk filmpje:

--
Inmiddels zelf de 20.000km beurt uitgevoerd. Enige wat nog resteert is het onderhoud van de voorvork en achtershock maar dat ga ik overlaten aan de proffesional. Dat gebeurd direct na het seizoen, heb er nou eenmaal iets meer kilometers mee gemaakt dan verwacht :+
Nieuwe bougies/luchtfilter/olie/oliefilter/o-ring startmotor/kettingdrager rubbers en perongeluk een boutje verloren. Al met al weer voor 'n redelijk bedrag veel onderhoud uitgevoerd.
Klein detail toegevoegd op het achterkapje. Ben rond geweest dus 't mocht van mezelf haha. Valt in het zilver ook nauwelijks op met bepaalde lichtinval.
50255346437_be356880e4.jpg

Zelf doen scheelt veel geld inderdaad. Doe ik ook vaak! Bepaalde zaken wilde ik bij mijn vorige motor op factuur hebben zodat mensen hem niet links lieten staan bij verkoop. Maar over het algemeen is alles prima zelf te doen. Vering besteed ik trouwens ook uit...
 
Heeft er iemand zijn knipperlichten al veranderd?
Ik ben opzoek naar een adapterkabel van bananenstekker naar de bmw stekker, welke hebben jullie gebruikt?
 
volgens mij kan je bij de bmw dealer reparatiestekkers krijgen voor de knipperlichten, soldeer je er gewoon zon bmw stekker aan.. is het meteen waterdicht :)
 
Het is van Regina. :9



Ik gaat hier van de week eens voor bellen bij mijn dealer. 5 oktober moet mijne (volgens dealer) een nieuwe ketting. Zou mooi zijn als deze dan gelijk meegenomen kan worden.
 
Ik gaat hier van de week eens voor bellen bij mijn dealer. 5 oktober moet mijne (volgens dealer) een nieuwe ketting. Zou mooi zijn als deze dan gelijk meegenomen kan worden.
Ben benieuwd, ik wil 'm ook graag als ik eraan toe ben.
Komende 1,5 week ga ik eerst wat kilometers maken in de Franse Alpen dus bij terugkomst zal ik waarschijnlijk eerst voor nieuwe bandjes langs de werkplaats moeten (en hopelijk niet voor schade O-) )
 
Net even mijn Dealer gebeld. Ook zij tasten nog redelijk in het duister met deze ontwikkeling van de ketting. Zij weten namelijk ook nog niet of de tandwielen dan ook ''speciaal'' zijn ten opzichte van de standaard tandwielen en of dit dus compatible is. Over 2 weken mag ik ze nog eens bellen om te vragen of er dan meer informatie over deze set is.

Op de vraag wat dan het verschil in ketting is m.b.t. de XR en de RR kon hij geen antwoord op geven (receptie medewerker).

Ik hou jullie op de hoogte.
 
Goedenavond. Ik lees al een tijdje mee omdat ik op zoek ben naar een S1000R. Ik heb proef gereden op een 2015 model waar wel een quick shifter op zat maar geen cruise control. Ik vraag me af of deze nu wel of geen DTC heeft. Het sportpakket zou beide moeten hebben. Hoe kan ik zien of dit aanwezig is? Alvast bedankt voor de reactie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan