Bmw S1000r de koning van de nakeds

Het hangt er ook vanaf hoe hard je kan / hoog in toeren rijdt.
En bijvoorbeeld op Zandvoort te snel naar binnen stuurt in de laatste bocht..
Afgelopen augustus kreeg een R6 rijder iedere sessie de zwarte vlag en was steeds binnen na twee rondjes.
Leuke dag had die. :+

Werd bij MSL niet direct weggestuurd. 8)7


Het gaat mij niet zozeer om volume op het circuit maar meer om het feit dat ik 4 dagen in de week om 06:00 in de ochtend het beestje start om naar het werk te hobbelen.
Wil nog enigzins dat ik normaal.door de buurt kan rijden en geen scheve gezichten krijg.
 
Die ken ik niet, wel Zolder (een ramp qua geluid op normale dagen), Assen, Zandvoort en Cartagena.
Misschien volgend jaar naar Aragon en/of Portimão. O-)
Mooie locaties zeker Portimão, ik heb 2maand in Quinta do Lago gewerkt zeer mooie baantjes om te rijden ook ^^
Ik ga nog even blijven oefenen in het binnenland voordat ik zo ver ga gaan :p
Rij je er dan naartoe op de motor of met een trailer?
 
Het gaat mij niet zozeer om volume op het circuit maar meer om het feit dat ik 4 dagen in de week om 06:00 in de ochtend het beestje start om naar het werk te hobbelen.
Wil nog enigzins dat ik normaal.door de buurt kan rijden en geen scheve gezichten krijg.
Op het circuit zijn ze kritischer, dan merk je e.a. gelijk als je teveel herrie maakt.
Op mijn dailey driver voor op de openbare weg heb ik na twee jaar ook onlangs een stillere uitlaat gemonteerd :Y , voordeel is wel dat ik nu eindelijk weer ietsje harder kan dan het overige verkeer. :+ Beetje uit de misère blijven en vooruit rijden. ;)
 
Het gaat mij niet zozeer om volume op het circuit maar meer om het feit dat ik 4 dagen in de week om 06:00 in de ochtend het beestje start om naar het werk te hobbelen.
Wil nog enigzins dat ik normaal.door de buurt kan rijden en geen scheve gezichten krijg.
Het starten is wel redelijk luid omdat de klep dan open zal staan, als je snel naar 2de versnelling kan gaan is het doenbaar qua geluid.
(De koeien en paarden trokken zich er niks van aan toen ik passeerde 😆 terwijl die wel opkeken toen ik langs kwam met mijn triumph)
 
Mooie locaties zeker Portimão, ik heb 2maand in Quinta do Lago gewerkt zeer mooie baantjes om te rijden ook ^^
Ik ga nog even blijven oefenen in het binnenland voordat ik zo ver ga gaan :p
Rij je er dan naartoe op de motor of met een trailer?
Via diverse circuit-organisaties heb je de mogelijkheid om de motor in te kratten, die brengen hem naar het circuit met een vrachtwagen, zelf ga je met het vliegtuig.
Ik ben wel een keer mijn contactsleutel vergeten, zat ik de eerste dag op Cartagena werkeloos toe te kijken. _O-
Had nog mazzel dat er via via iemand een dag later kwam en mijn sleutel mee wilde nemen.

Portimão ken ik als circuit nog niet, ben wel in de Algarve op vakantie geweest en het circuit van veraf gezien. :Y

Leuk dat je daar weer andere ervaring hebt. ;)
 
Via diverse circuit-organisaties heb je de mogelijkheid om de motor in te kratten, die brengen hem naar het circuit met een vrachtwagen, zelf ga je met het vliegtuig.
Ik ben wel een keer mijn contactsleutel vergeten, zat ik de eerste dag op Cartagena werkeloos toe te kijken. _O-
Had nog mazzel dat er via via iemand een dag later kwam en mijn sleutel mee wilde nemen.

Portimão ken ik als circuit nog niet, ben wel in de Algarve op vakantie geweest en het circuit van veraf gezien. :Y

Leuk dat je daar weer andere ervaring hebt. ;)
Ah, dat wist ik niet. Eens zoeken naar zo'n organisaties in België.
Heb jij geluk gehad dat die ene persoon een dag later kwam 😅
 
Ah, dat wist ik niet. Eens zoeken naar zo'n organisaties in België.
Heb jij geluk gehad dat die ene persoon een dag later kwam 😅
Bij Trackdays4all moest ik de motor een keer in Brabant en een keer in Limburg brengen..
En via Bike Promotion rijden ze de motor naar Spanje/Portugal vanuit Duisburg.
Dat is nog wel aan te rijden?

Motorsportschool Zolder gaat alleen naar Frankrijk zag ik gisteren. :)

Verder ken ik zelf geen Belgische organisaties, maar dat ligt aan mij. :+
 
Heb em nog steeds liggen , mag weg voor 40 euro

20200824_182211.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb em nog steeds liggen , mag weg voor 40 euro

Bekijk bijlage 1558484
Ben ook op zoek naar een radiator. Maar ook voor model 2015. Wat zijn jullie bevindingen met verschillende radiatormerken? Vind er op het net van de bekendere merken Givi, Wunderlich, Evotech en RG-racing.
 
Gisteren eerst een heerlijk stukkie gereden. Zomaar eens alleen gereden en heerlijk de nieuwe bandjes "ingereden".
Van't voorjaar knallen we wel weer op de uiterste randjes met warmer asfalt.:-)

Daarna de bike binnen neergezet om nieuwe rimstriping op de velgen te plakken.
Besteld bij Mpartz.. Tevreden over.. leverancier stuurde tot 2 keer toe verkeerde naar me op maar mpartz heeft dat super netjes en snel opgelost!
Meestal moet ik overal dan zelf achteraan maar nu zomaar een keertje niet. Mag ook wel eens gezegd worden!

Vinden jullie het wat die striping in de velgen?
S1000r met nieuwe rimstriping.jpg
 
Heren (en misschien wel dames),

Het is al eens eerder aan bod gekomen dacht ik maar welke banden rijden jullie?

Heb er nu sinds een kilometer of 4000 nieuwe bridgestone S22 onder zitten zowel voor als achter. Helaas kwam ik er van de week achter dat er een mini gaatje in mijn achterband zit. Nu de twijfel laat ik het plakken via de binnenkant (als men dat wil bij een garage) of neem ik een nieuwe.
Echter mijn voorwiel heeft rare scheurtjes in de profielgroeven. De vorige band had dat ook en is toen op advies van de dealer niet bij de dealer vervangen. Nu de vraag: kunnen deze scheurtjes kwaad?
Als namelijk beide banden vervangen dienen te worden sta ik open voor een andere optie aangezien ik een beetje klaar ben met deze dure banden.
Ik rij het hele jaar door en rijdt redelijk sportief. Een circuit dag zit er misschien 1 a 2 keer in volgend jaar.

Iemand een goede suggestie over plakken of vervangen????
 

Bijlagen

  • 20201109_142912.jpg
    20201109_142912.jpg
    1 MB · Weergaven: 20
Heren (en misschien wel dames),

Het is al eens eerder aan bod gekomen dacht ik maar welke banden rijden jullie?

Heb er nu sinds een kilometer of 4000 nieuwe bridgestone S22 onder zitten zowel voor als achter. Helaas kwam ik er van de week achter dat er een mini gaatje in mijn achterband zit. Nu de twijfel laat ik het plakken via de binnenkant (als men dat wil bij een garage) of neem ik een nieuwe.
Echter mijn voorwiel heeft rare scheurtjes in de profielgroeven. De vorige band had dat ook en is toen op advies van de dealer niet bij de dealer vervangen. Nu de vraag: kunnen deze scheurtjes kwaad?
Als namelijk beide banden vervangen dienen te worden sta ik open voor een andere optie aangezien ik een beetje klaar ben met deze dure banden.
Ik rij het hele jaar door en rijdt redelijk sportief. Een circuit dag zit er misschien 1 a 2 keer in volgend jaar.

Iemand een goede suggestie over plakken of vervangen????
S22 is een super band... Om mee te beginnen:-)

De scheurtjes die ik zie heb ik niet gehad.. dat vind ik echt raar. Ik zou me daar niet lekker bij voelen al is het een rib uit je lijf om weer nieuwen te kopen.
Ik had ook s22 en moest nieuwe banden.. s22 niet te krijgen online en bij de dealer. Ook verrekte duur.

Ik heb nu "gewoon" weer s21 gekocht. Scheelde enorm veel geld en is ook een superband!!
Ik meen dat ik online bij bandenleader €210 kwijt was voor voor en achter.

Vorig jaar voor s22 trouwens ook maar € 240 meen ik. Nu veel duurder en toen ik zocht en informeerde paar weken terug gewoon nergens te krijgen!

Een gaatje zou ik niet laten plakken.. sorry..je hoopte misschien op antwoorden die bevestigen dat het allemaal geen kwaad kan, echter ik ga ervan uit dat je ook wel eens stevig doortrapt op de 1000r en dan wil je dit niet.

Wat de scheurtjes betreft.. Staat hij altijd buiten? Naast iets heel warms? of..??
Want dat vind ik heel raar.
Bij normaal gebruik en recente dot (Kan niet anders dan recente dot bij een nieuwe band als de s22) zou ik de dealer die leverde eens informeren of ze bridgestone eens willen ondervragen.

Anyway.. Ik merk geen verschil met de s22 en de s21 (en rij toch serieus door op het circuit en de openbare weg). Gewoon s21 kopen! :-)
 
S22 is een super band... Om mee te beginnen:-)

De scheurtjes die ik zie heb ik niet gehad.. dat vind ik echt raar. Ik zou me daar niet lekker bij voelen al is het een rib uit je lijf om weer nieuwen te kopen.
Ik had ook s22 en moest nieuwe banden.. s22 niet te krijgen online en bij de dealer. Ook verrekte duur.

Ik heb nu "gewoon" weer s21 gekocht. Scheelde enorm veel geld en is ook een superband!!
Ik meen dat ik online bij bandenleader €210 kwijt was voor voor en achter.

Vorig jaar voor s22 trouwens ook maar € 240 meen ik. Nu veel duurder en toen ik zocht en informeerde paar weken terug gewoon nergens te krijgen!

Een gaatje zou ik niet laten plakken.. sorry..je hoopte misschien op antwoorden die bevestigen dat het allemaal geen kwaad kan, echter ik ga ervan uit dat je ook wel eens stevig doortrapt op de 1000r en dan wil je dit niet.

Wat de scheurtjes betreft.. Staat hij altijd buiten? Naast iets heel warms? of..??
Want dat vind ik heel raar.
Bij normaal gebruik en recente dot (Kan niet anders dan recente dot bij een nieuwe band als de s22) zou ik de dealer die leverde eens informeren of ze bridgestone eens willen ondervragen.

Anyway.. Ik merk geen verschil met de s22 en de s21 (en rij toch serieus door op het circuit en de openbare weg). Gewoon s21 kopen! :-)
Dank voor de reactie.

Motor staat iedere nacht binnen in een geventileerde schuur, geen verwarming.

De S22 is inderdaad lastig te krijgen nu en de goedkoopste rond de 150,- ex omleggen en balanceren.

Ik had gehoopt een kompleet set te kunnen uitproberen wat nou een beetje het bereik is van de band. Rij er 12.000 km per jaar mee en wil toch ook wel een band die een beetje slijtvast is.

Die S21 hoe is die in de regen :) of heb je hier geen ervaring mee?
 
Heren (en misschien wel dames),

Het is al eens eerder aan bod gekomen dacht ik maar welke banden rijden jullie?

Heb er nu sinds een kilometer of 4000 nieuwe bridgestone S22 onder zitten zowel voor als achter. Helaas kwam ik er van de week achter dat er een mini gaatje in mijn achterband zit. Nu de twijfel laat ik het plakken via de binnenkant (als men dat wil bij een garage) of neem ik een nieuwe.
Echter mijn voorwiel heeft rare scheurtjes in de profielgroeven. De vorige band had dat ook en is toen op advies van de dealer niet bij de dealer vervangen. Nu de vraag: kunnen deze scheurtjes kwaad?
Als namelijk beide banden vervangen dienen te worden sta ik open voor een andere optie aangezien ik een beetje klaar ben met deze dure banden.
Ik rij het hele jaar door en rijdt redelijk sportief. Een circuit dag zit er misschien 1 a 2 keer in volgend jaar.

Iemand een goede suggestie over plakken of vervangen????
Ik heb de Michelin Power 5, gemonteerd rond juni. 2 trackdays op Mettet + 4000km vakantie km's + enkele dagtripjes in de Ardennen. Achterband is er nu bijna door. Zit gelijk met de slijtage indicatoren. Denk een kleine 7000km mee gereden :)
 
Ik heb de Michelin Power 5, gemonteerd rond juni. 2 trackdays op Mettet + 4000km vakantie km's + enkele dagtripjes in de Ardennen. Achterband is er nu bijna door. Zit gelijk met de slijtage indicatoren. Denk een kleine 7000km mee gereden :)
Da's best netjes, ik denk dat de verschillen in slijtage uiteindelijk ook weer niet zo heel groot zijn dat het voor mij een "deal dealbreaker" is. Belangrijker vindt ik de vorm van de band, sommige banden sturen wat lomer als andere, lijkt me een kwestie van smaak wat je fijn vindt.
Mijn volgende banden worden waarschijnlijk ook Michelins power 5 zoals de vlag er nu bij hangt.
 
*DGisteren eerst een heerlijk stukkie gereden. Zomaar eens alleen gereden en heerlijk de nieuwe bandjes "ingereden".
Van't voorjaar knallen we wel weer op de uiterste randjes met warmer asfalt.:-)

Daarna de bike binnen neergezet om nieuwe rimstriping op de velgen te plakken.
Besteld bij Mpartz.. Tevreden over.. leverancier stuurde tot 2 keer toe verkeerde naar me op maar mpartz heeft dat super netjes en snel opgelost!
Meestal moet ik overal dan zelf achteraan maar nu zomaar een keertje niet. Mag ook wel eens gezegd worden!

Vinden jullie het wat die striping in de velgen?Bekijk bijlage 1562854
Ik zou je muren iets witter verven, nu matcht het net niet mooi bij je motor :+
Verder is de striping top *D
 
Dank voor de reactie.

Motor staat iedere nacht binnen in een geventileerde schuur, geen verwarming.

De S22 is inderdaad lastig te krijgen nu en de goedkoopste rond de 150,- ex omleggen en balanceren.

Ik had gehoopt een kompleet set te kunnen uitproberen wat nou een beetje het bereik is van de band. Rij er 12.000 km per jaar mee en wil toch ook wel een band die een beetje slijtvast is.

Die S21 hoe is die in de regen :) of heb je hier geen ervaring mee?
Ik rij nagenoeg niet in de regen of het moet bij pech en toeval tijdens een ritje vallen.
Wat ik wel kan zeggen is dat ik altijd op mijn gebruikte circuitbanden reed op de straatmotor en ik dat het einde vond... totdat ik voor het eerste een zeer sportieve straatband als de s21 eronder had liggen. Man man wat een verschil in grip bij koud wegdek of vochtig wegdek.. Zoveel meer grip en dat al direct bij een koude band..

Logisch ook, daar worden ze natuurlijk ook op gemaakt, maar ik stond er versteld van.

Maar of ze in de regen goede grip hebben t.o.v andere straat (minder sportieve) banden heb ik geen idee van. En boeit mijzelf ook niet omdat ik wanneer het bij toeval een keer regent tijdens een rit ik rustig aan doe. En verder rij ik altijd met mooi weer:-)
 
Ik rij nagenoeg niet in de regen of het moet bij pech en toeval tijdens een ritje vallen.
Zelfde hier, ik heb weinig plezier in de regen, op zich kun je zeker wanneer het niet te hard regent nog aardig doorrijden maar mijn probleem is vooral dat ik moeite heb het wegdek te beoordelen, en met nat weer over een teerstreep of vuil tijdens remmen of in een sportieve bocht is toch wel link.
Daarnaast wordt mijn fiets dan smerig en dat vindt ik niet fijn ondanks dat ie niet in de woonkamer mag slapen O-)
 
Ik gebruik hem dan ook voor woon werk en heb helaas met de elementen te maken. In de schuur wegzetten is ook zo zonde😁.
En vies worden, ja ach weer eens een doekje eroverheen. Als hij dan gepoetst is krijg je weer een mega voldaan gevoel hoe mooi hij kan zijn.
 
Goedemiddag allen,

Is er iemand die mij het aanhaalmoment van de achteras kan vertellen? De manual zegt altijd laten controleren door een specialist en het liefst een BMW dealer. Leuk allemaal, maar als ik mijn ketting zelf wil spannen is dat nog al een hoop gedoe.
Ik lees wel vaak dat het ongeveer 100 Nm bedraagt. Klopt dit een beetje?
 
Ik had een hele mooie titanium moer gekocht voor op de achteras.
Maar bij binnenkomst zag ik al dat die te klein is. Paste gelukkig wel op de baby GS hier.
Bij AliExpress een moer gekocht, blauw geanodiseerd. Maar die is zo licht en aluminium. Dat kan niet goed gaan denk ik. _O-
 
Ik ben ook enthousiast over de de nieuwe S1000R:). Zijn er al prijzen bekend (niet dat het een optie is haha)? Voorlopig ben ik ontzettend blij met het oude model!

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de BMW Navigator VI? Ik schrok van de prijs, maar ik ben wel benieuwd of dit navigatiesysteem zijn geld waard is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan