Bmw S1000r de koning van de nakeds

wat wil je van je navi? Ik gebruik m wel eens, en het scherm is wel mooi, en het toestel reageert ook snel, maar mn tomtom 550 is 10000x gebruiksvriendelijker en makkelijker om ff snel een bochtige route mee te maken.
 
wat wil je van je navi? Ik gebruik m wel eens, en het scherm is wel mooi, en het toestel reageert ook snel, maar mn tomtom 550 is 10000x gebruiksvriendelijker en makkelijker om ff snel een bochtige route mee te maken.
Wanneer het gaat om gebruiksgemak is het lastig om TomTom te overtreffen. Mijn TomTom is bijna vijf jaar oud en ik overweeg iets anders. Sinds begin dit jaar maak ik bij elke rit gebruik van de TomTom. Ik vind het leuk om van te voren een rit uit te stippelen. Hierbij speelt tijd geen rol. Is Basecamp makkelijk in gebruik? Het moet geen hogere wiskunde zijn.

De vorige eigenaar heeft er een navigatiesteun van BMW opgezet en die zou ik graag gebruiken.
 
ik heb basecamp wel eens vlug gebruikt, maar ik vond het niet simpel om mee te werken. Routes in elkaar drukken via de myroute webpagina gaat drie keer zo snel, al zijn de mogelijkheden dan wel echt beperkt.

Maar om nou een nav6 te kopen, omdat er al een steun op zit voor zon ding is ook wel beetje overdreven :+
 
Ik gebruik myrouteapp, werkt super, als je de betaalde versie hebt kun je zelfs streetview gebruiken bij het maken van je route. Ik doe dat meestal zodat ik een beter beeld heb van de route (breedte van de weg, kwaliteit van het asfalt, etc).
Ik ben wat dat betreft een echte zeikerd :)
Daarnaast kun je uit allerlei kaartsoorten kiezen.
Tip: koop je abonnement af dan kost het je een keer (best veel) geld maar daarna nooit meer.
 
Wat de nieuwe S1000R betreft, was ik na een jaar of twee eindelijk gewend aan de asymmetrische koplampen, is ie nu weer heel "gewoontjes" beetje tam zelfs -O-
De rest van de fiets is er wel op vooruit gegaan, zeker het subframe is veel mooier nu8-)
 
ik heb basecamp wel eens vlug gebruikt, maar ik vond het niet simpel om mee te werken. Routes in elkaar drukken via de myroute webpagina gaat drie keer zo snel, al zijn de mogelijkheden dan wel echt beperkt.

Maar om nou een nav6 te kopen, omdat er al een steun op zit voor zon ding is ook wel beetje overdreven :+
Ik denk dat je gelijk hebt haha. Zojuist een aantal reviews bekeken en het lijkt erop dat de Navigator verre van perfect is.
 
Ik gebruik myrouteapp, werkt super, als je de betaalde versie hebt kun je zelfs streetview gebruiken bij het maken van je route. Ik doe dat meestal zodat ik een beter beeld heb van de route (breedte van de weg, kwaliteit van het asfalt, etc).
Ik ben wat dat betreft een echte zeikerd :)
Daarnaast kun je uit allerlei kaartsoorten kiezen.
Tip: koop je abonnement af dan kost het je een keer (best veel) geld maar daarna nooit meer.
Dat is heel herkenbaar! Ik zal eens kijken naar de betaalde versie:). Mijn grootste ergernis van mijn huidige TomTom is dat hij je blijft terugsturen naar een routepunt. Hoe is dat bij de nieuwste TomTom? Het zou mooi zijn als de TomTom je na vijf minuten (of een bepaald aantal kilometers) overgaat naar het volgende routepunt.
 
Mijn grootste ergernis van mijn huidige TomTom is dat hij je blijft terugsturen
Ik sla 'm tevens als track op en deel deze daarna met de andere rijders, dan volg je allemaal hetzelfde "spoor".
Ook kun je gewoon voorbij een deel van de route rijden en daarna gewoon weer de route oppakken zonder dat je terug moet. *D
 

Bijlagen

  • BMW_MY21_S1000R_35.jpg
    BMW_MY21_S1000R_35.jpg
    168,7 KB · Weergaven: 31
Wel witte rook bij warm draaien wat bij deze buitentemperatuur wel kan maar vond het vreemd dat het ook was bij 25 gr buitentemperatuur, op bedrijfstemperstuur geen witte rok en geen sludge te bekennen,ook volgens de dealer geen water in de olie
Heb zelf ook problemen gehad met verlies koelvloestof, maar ik had op katalysator ook sporen van lekkage (die mooie groene druppels). Die van mij was nog wel in de garantie (MR Rotterdam). Daar naar toe gebracht. Monteur nagekeken en belde mij om te zeggen dat het waarschijnlijk aan de rijstijl lag en ik de bochten te scherp pakte..|(Ik rijd sportief maar ben absoluut geen Rossi en had al zelf geconstateerd waar het vandaan kwam. Om het te zien echter moest je half onder de motor liggen. Het huis van de waterpomp heeft een soort van holling aan de onderkant van ca. 1cm breed (mss iets minder). Deze was bij mij nat.


De monteur dit over de telefoon verteld en ging toen opnieuw kijken. Later belletje, inderdaad lekkage uit de waterpomp. Uiteindelijk bij mij onder garantie nieuwe waterpomp/waterpomphuis..
1605895143630.png

Wellicht de moeite waard om zelf eens te kijken of het daar nat is of niet.
 
Heb zelf ook problemen gehad met verlies koelvloestof, maar ik had op katalysator ook sporen van lekkage (die mooie groene druppels). Die van mij was nog wel in de garantie (MR Rotterdam). Daar naar toe gebracht. Monteur nagekeken en belde mij om te zeggen dat het waarschijnlijk aan de rijstijl lag en ik de bochten te scherp pakte..|(Ik rijd sportief maar ben absoluut geen Rossi en had al zelf geconstateerd waar het vandaan kwam. Om het te zien echter moest je half onder de motor liggen. Het huis van de waterpomp heeft een soort van holling aan de onderkant van ca. 1cm breed (mss iets minder). Deze was bij mij nat.


De monteur dit over de telefoon verteld en ging toen opnieuw kijken. Later belletje, inderdaad lekkage uit de waterpomp. Uiteindelijk bij mij onder garantie nieuwe waterpomp/waterpomphuis..
Bekijk bijlage 1566694
Wellicht de moeite waard om zelf eens te kijken of het daar nat is of niet.
Zal daar nog eens naar kijken want probleem is er nog steeds. verlies nog steeds koelvloeistof maar nergens zichtbaar. als het idd op de catalisator terecht komt kan het ook verdampen en moeilijk of niet zichtbaar zijn.
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf ook problemen gehad met verlies koelvloestof, maar ik had op katalysator ook sporen van lekkage (die mooie groene druppels). Die van mij was nog wel in de garantie (MR Rotterdam). Daar naar toe gebracht. Monteur nagekeken en belde mij om te zeggen dat het waarschijnlijk aan de rijstijl lag en ik de bochten te scherp pakte..|(Ik rijd sportief maar ben absoluut geen Rossi en had al zelf geconstateerd waar het vandaan kwam. Om het te zien echter moest je half onder de motor liggen. Het huis van de waterpomp heeft een soort van holling aan de onderkant van ca. 1cm breed (mss iets minder). Deze was bij mij nat.


De monteur dit over de telefoon verteld en ging toen opnieuw kijken. Later belletje, inderdaad lekkage uit de waterpomp. Uiteindelijk bij mij onder garantie nieuwe waterpomp/waterpomphuis..
Bekijk bijlage 1566694
Wellicht de moeite waard om zelf eens te kijken of het daar nat is of niet.
Daar heb ik in 2018 een GSje gekocht en S1000R kwam er ook, de HP2 komt er vandaan, maar ik kom er niet meer.
Eigenaren ok, receptioniste ok, twee rotte appels.. :+
 
Zal daar nog eens naar kijken want probleem is er nog steeds. verlies nog steeds koelvloeistof maar nergens zichtbaar. als het idd op de catalisator terecht komt kan het ook verdampen en moeilijk of niet zichtbaar zijn.
Nogmaals gecheckt maar kurk droog en geen groen/wit vloeistof spoor. Vond wel het (ontluchting) gaatje op het expansie tankje wat vreemd. normaal is de ontluchting toch via een ontluchtingslangetje,neem aan dat dit gaatje er wel hoort te zitten op model 2014-2016?
20201122_114702.jpg
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat Photobucket en MF raar doen met plaatjes, nu moet ik op de laptop vergelijken met jouw vaatje. Terug naar 25 jaar geleden dit. :')
 
Ik ben ook enthousiast over de de nieuwe S1000R:). Zijn er al prijzen bekend (niet dat het een optie is haha)? Voorlopig ben ik ontzettend blij met het oude model!

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de BMW Navigator VI? Ik schrok van de prijs, maar ik ben wel benieuwd of dit navigatiesysteem zijn geld waard is.
In Belgie kan je hem al configureren en begint aan 15k standaard en ongeveer 20k met alles erop behalve de carbon velgen :t die zijn nog eens 3k erbij
 
In Belgie kan je hem al configureren en begint aan 15k standaard en ongeveer 20k met alles erop behalve de carbon velgen :t die zijn nog eens 3k erbij
De Nederlandse is ook al gewoon samen te stellen. Voor de prijzen kun je beter op de Belgische of Duitse site kijken 😂😂

de dealers vertellen je er ook al graag meer over ;-)
 
Beste Forumleden,

Mijn s1000r begint een beetje start perikelen te krijgen. Na het starten blijft engine! heel even branden en gaat bij lopen van de motor ook gelijk weer uit. De dealer hierop ge-contact en gevraagd of het kwaad kan. Dealer zei dat ik zorgeloos door kon rijden. Echter laatst na een tankbeurt sloeg de motor maar net aan en het dashboard dimde vrij fors. Dit leek mij een lege accu. Ik rij er dagelijks op dus leeg lijkt mij onlogisch. Hij zou dan eerder kapot zijn naar mijn mening. Door prive omstandigheden had ik ruim 1,5 week niet gereden en bij starten van de motor bleef engine! voor een goede 15 sec branden. Ook nu ging hij gelukkig weer uit en na contact met de dealer aan de druppellader gehangen. De motor start maar nog steeds met een dimmend dashboard en engine! wat zeer kort brand.

Echter heb ik dan 2 vragen en misschien weten jullie het antwoord.

1. Als de accu leeg/defect is komt hier dan de melding Engine! voor in beeld?
2. Hebben jullie al wel eens een accu vervangen? Zo ja: welk type, welk merk, origineel of een overcapaciteit met hetzelfde formaat?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
 
Is er niet een probleem met de dynamo? Lege accu komt namelijk géén melding van in beeld.
Niet bijladen = alleen verbruiken van de accu(voltage zakt dus verlichting zal dimmen) en de motorcomputer herkend dit wel zover ik weet.
Accu vervangen? Dan zou ik weer kiezen voor een AGM accu, persoonlijk geen lihitum accu (moet even opwarmen in de winter maar de S1000R zet alle verbruikers uit als de motor niet loopt dus warmt nauwelijks op).
 
Vandaag mijn motor opgehaald van het Lederatelier 😁
Zadel aangepast, ander soort schuim, 1cm lager en afgeronde zijkanten ipv de hoekige van het standaard zadel en een custom cover.

Also, iemand tips om gesmolten plastiek van de uitlaat af te kuisen? 🤔
 

Bijlagen

  • IMG_20201205_134511778.jpg
    IMG_20201205_134511778.jpg
    416,5 KB · Weergaven: 15
  • IMG_20201205_133721597.jpg
    IMG_20201205_133721597.jpg
    221,8 KB · Weergaven: 14
Goeden avond, de kogel is door de kerk. Ik heb mijn S1000R ingeruild op een KTM Superduke GT uit 2018.
De reden: een wat rechtere zit, de looks, de drang naar weer wat anders ;-), dikke twee cilinder....etc.

Ik zal hier best nog wel een tijdje meelezen, maar iedereen nog veel plezier en veilige km's gewenst op de S1000R.
 
Hey Maus, gefeliciteerd met je keus, waanzinnige motor zo'n SD GT
Ik zit er ook met een schuin oog naar te kijken omdat ik gewoon weleens wat anders wil en wellicht wat meer reizen ipv jagen O-)
Er is zoveel moois te koop.
Veel plezier ermee en ik hoop dat hij voldoet aan je verwachtingen :t
 
Hey Maus, gefeliciteerd met je keus, waanzinnige motor zo'n SD GT
Ik zit er ook met een schuin oog naar te kijken omdat ik gewoon weleens wat anders wil en wellicht wat meer reizen ipv jagen O-)
Er is zoveel moois te koop.
Veel plezier ermee en ik hoop dat hij voldoet aan je verwachtingen :t
Dankjewel! Na de eerste proefrit kwam ik gelijk met een smile van oor tot oor van die motor af en dat ondanks de miezer regen en lage temperatuur.
Er is inderdaad genoeg te koop... Ik twijfelde nog tussen de bmw S1000XR, maar van de bouwjaren 2017-2018 waren de prijzen vrij hoog en zou ik weer een 4 in lijn hebben, terwijl ik toch eens wat anders wilde.
 
Ik heb ook eens op een SD GT gereden tijdens een testdag en wat een fantastische machine. Van alle opties voorzien en een heerlijk motorblok en stuurgedrag. Veel plezier ermee! :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan