Bmw S1000r de koning van de nakeds

Even langs de dealer gereden omdat de G310R daar staat. Die krijgt een nieuwe spanningsregelaar.

De S1000R laten uitlezen, die resetten ze helaas niet zonder beurt en algehele check door een BMW monteur.

Maar ik krijg wel drie terugroepacties.
Nieuw koppelingsarmatuur, de schakelaars rechts op het stuur worden vervangen en nieuwe bussen, rubber en ringen voor de kuipdelen.

Omdat hij toch in de werkplaats stond maar gelijk door de monteur de vering aangepast.
Achter stond helemaal uit, dat hoort niet zei de monteur. En voor heeft hij ook compleet veranderd.


Voorlopig voelt het als een hele andere motor. Positief gezien.
Vanmiddag even op de baan testen. :]
 
Even langs de dealer gereden omdat de G310R daar staat. Die krijgt een nieuwe spanningsregelaar.

De S1000R laten uitlezen, die resetten ze helaas niet zonder beurt en algehele check door een BMW monteur.

Maar ik krijg wel drie terugroepacties.
Nieuw koppelingsarmatuur, de schakelaars rechts op het stuur worden vervangen en nieuwe bussen, rubber en ringen voor de kuipdelen.

Omdat hij toch in de werkplaats stond maar gelijk door de monteur de vering aangepast.
Achter stond helemaal uit, dat hoort niet zei de monteur. En voor heeft hij ook compleet veranderd.


Voorlopig voelt het als een hele andere motor. Positief gezien.
Vanmiddag even op de baan testen. :]


Goed bezig.
Misschien moet ik ook maar eens gewoon langs een veringsspecialist gaan. Ik heb niet het idee dat de monteurs bij mijn dealer in de buurt heel veel verstand hebben van vering afstellen.
 
Ook nog in de aanbieding;

1x Verheul motorhoes zwart. Is eigenlijk voor buiten want is ademend maar ik heb hem alleen in de winterperiode gebruikt als hij voor langere tijd in de schuur bleef staan. Past precies en is van zware kwaliteit. Kostte rond de 100 euro, nu voor 55 euro incl. verzenden.


20181003_173001.jpg
20181003_173037.jpg
20181003_173130.jpg
 
Goed bezig.
Misschien moet ik ook maar eens gewoon langs een veringsspecialist gaan. Ik heb niet het idee dat de monteurs bij mijn dealer in de buurt heel veel verstand hebben van vering afstellen.
Je kan in ieder geval met dop 13 even bekijken op welke stand de veervoorspanning achter staat.
Bij mij was deze helemaal op nul - linksom gezet bij de vorige eigenaar. :?

Eerst even draaien en direct noteren op welke stand die staat, kan je altijd terug, en zelf een paar standjes links en rechtsom proberen en rijden.
Het kan eigenlijk niet mis.

En eventueel het aantal ringen aan de voorkant van mij kopiëren. Van daaruit kan je altijd variëren. Daar past overigens geen ratel/dop door het stuur.

Het is nu in ieder geval beter in balans, kan ook op de openbare weg weer snelle doordraaiers ( zoals in het verleden op mijn ZX-10R ) met 170 km/u en twee vingers in de neus. :$
Volgens mij is het DDC nu beter in zijn regelbereik. Heel veel anders is er ook niet in te stellen.

Misschien laat ik volgend jaar de achterveer wel ombouwen door Hyperpro, en vooraan dan een veersetje en olie.
Maar eigenlijk is het wel goed nu. Aan de rijder is het meeste te sleutelen. ;)
 
In het eigenaarshandboek kan je ook richtlijnen en standaard instellingen opzoeken mbt je vering. Heb je iets om mee te werken.
 
:^

Uit mijn conversatie gisteren aan de vorige eigenaar van het comfortzadel. :Y

vering.JPG
 
Als mensen het eigenaarshandboek zouden lezen zou dat echt zo gigantisch veel vragen schelen _O-
 
Als mensen het eigenaarshandboek zouden lezen zou dat echt zo gigantisch veel vragen schelen _O-
Ja, ik had het zo al opgezocht voordat ik naar de dealer reed om te foutcode uit te lezen.
Maar die hielden zich ook niet echt aan het boekje. Ik zei het nog zo vooraf tegen de receptie. En bij herhaling. Grote ogen. :')

Koste nog 40,- ex. BTW aan arbeidsloon voor het stukje comfort/koffiedrinken 'klaar' terwijl u wacht. :+
De vering zelf laat ik wel even zo, voelt niet verkeerd..

Thuis wel ff bijna twee uurtjes verder gerommeld en gepoetst aan de motor. Had ik alsnog werk. _O-
 
Laatst bewerkt:
Je kan in ieder geval met dop 13 even bekijken op welke stand de veervoorspanning achter staat.
Bij mij was deze helemaal op nul - linksom gezet bij de vorige eigenaar. :?

Eerst even draaien en direct noteren op welke stand die staat, kan je altijd terug, en zelf een paar standjes links en rechtsom proberen en rijden.
Het kan eigenlijk niet mis.

En eventueel het aantal ringen aan de voorkant van mij kopiëren. Van daaruit kan je altijd variëren. Daar past overigens geen ratel/dop door het stuur.

Het is nu in ieder geval beter in balans, kan ook op de openbare weg weer snelle doordraaiers ( zoals in het verleden op mijn ZX-10R ) met 170 km/u en twee vingers in de neus. :$
Volgens mij is het DDC nu beter in zijn regelbereik. Heel veel anders is er ook niet in te stellen.

Misschien laat ik volgend jaar de achterveer wel ombouwen door Hyperpro, en vooraan dan een veersetje en olie.
Maar eigenlijk is het wel goed nu. Aan de rijder is het meeste te sleutelen. ;)

Bedankt! Al weet ik niet of ik hier aan ga beginnen. Ben dan echt een leek wat dat betreft.

Heb ook reactie van Pajic gehad. Kat vervangen voor een rvs pijp kost 390euro bij hem.
Winst: een paar kg - mooier geluid en max 3 pk en hoeft niet extra afgesteld te worden.
390,- vind ik momenteel iets te veel van het goede.... :(
 
Bedankt! Al weet ik niet of ik hier aan ga beginnen. Ben dan echt een leek wat dat betreft.

Heb ook reactie van Pajic gehad. Kat vervangen voor een rvs pijp kost 390euro bij hem.
Winst: een paar kg - mooier geluid en max 3 pk en hoeft niet extra afgesteld te worden.
390,- vind ik momenteel iets te veel van het goede.... :(
Het staat ook wel mooi, die dikke koektrommel onder de motor vandaan. :9

Mooi he.. een rode S1000R. _O-

Ik ging op Zandvoort op het rechte stuk gelijk in acceleratie op met een rode Honda CBR1000RR.
Voor de bocht kwam ik er hard op af, rechtuit bleef ik er dus naast, en helaas gingen ze net afvlaggen toen we start/finish naderden.
Gezamelijk naast elkaar, gaven echt geen meter toe op voorwaartse snelheid. _O-

Met de BMW durf ik een stuk harder te remmen dan de CBR bezitter had ik al gegokt. O-)
 
Laatst bewerkt:
Heb ook reactie van Pajic gehad. Kat vervangen voor een rvs pijp kost 390euro bij hem.
Winst: een paar kg - mooier geluid en max 3 pk en hoeft niet extra afgesteld te worden.
390,- vind ik momenteel iets te veel van het goede.... :(

Maus, heb je dan nog steeds CE keur? ik rijd nogal eens in de Eifel en wordt nog wel eens staande gehouden en gecontroleerd, zonder CE keur mag ik 'm dan laten staan ;(
De boetes voor snelheidsovertredingen calculeer ik wel in daar leer je mee leven 8-)
 
Het staat ook wel mooi, die dikke koektrommel onder de motor vandaan. :9

Mooi he.. een rode S1000R. _O-

Ik ging op Zandvoort op het rechte stuk gelijk in acceleratie op met een rode Honda CBR1000RR.
Voor de bocht kwam ik er hard op af, rechtuit bleef ik er dus naast, en helaas gingen ze net afvlaggen toen we start/finish naderden.
Gezamelijk naast elkaar, gaven echt geen meter toe op voorwaartse snelheid. _O-

Met de BMW durf ik een stuk harder te remmen dan de CBR bezitter had ik al gegokt. O-)

Zekers!!!

:9~
 
Maus, heb je dan nog steeds CE keur? ik rijd nogal eens in de Eifel en wordt nog wel eens staande gehouden en gecontroleerd, zonder CE keur mag ik 'm dan laten staan ;(
De boetes voor snelheidsovertredingen calculeer ik wel in daar leer je mee leven 8-)

Goede vraag, durf ik niet zeggen...
Ik zag wel filmpjes op youtube van duitsers die aan het knallen zijn zonder katalysator....:9~
Maar ik denk als je gewoon met db-killer rijdt dat het dan wel meevalt...
 
Dus CE keur Maus? *D
Vandaag maar ff Pajic bellen, ik laat jullie weten als het spulleke eronder zit.*O*
Ik ga komend weekend nog rijden in de Eifel en even kijken bij de Nordschleife :9~
Lekker man, hopen dat er niet teveel "Polizisten" onderweg zijn.
Zelf waarschijnlijk as. vrijdag naar Zuid-Frankrijk als het weer enigszins redelijk is, 2 dagen heen en 2 dagen terug:]
 
Als het goed is staat er CE keur op je demper. En de box ervoor 'wel of niet aanwezig' maakt uit, maar dat weten ze toch niet. _O-
Inderdaad wel iets van een DB-killer mee. O-)
 
Dus CE keur Maus? *D
Vandaag maar ff Pajic bellen, ik laat jullie weten als het spulleke eronder zit.*O*

Lekker man, hopen dat er niet teveel "Polizisten" onderweg zijn.
Zelf waarschijnlijk as. vrijdag naar Zuid-Frankrijk als het weer enigszins redelijk is, 2 dagen heen en 2 dagen terug:]


Bij mij zit de katalysator er nog gewoon op en met d-killer zeker CE keur :t

Ik ga samen met mijn vrouw en dan ligt het tempo niet zo hoog ;)
 
Ik had nog een 'woensdagavond' mobiel sfeerpiccie van Zandvoort direct na de sessie.

Het wordt nu snel donker in oktober. :')

20181003_194858.jpg


20181003_195143.jpg


Misschien wel mijn laatste foto van de S1000R, morgen naar een S1000RR kijken.
Het inruilaanbod 'ongezien' klinkt alvast aantrekkelijk. :)
 
Misschien wel mijn laatste foto van de S1000R, morgen naar een S1000RR kijken.
Het inruilaanbod 'ongezien' klinkt alvast aantrekkelijk. :)
Geweldige machine die S1000RR maar als je zoals ik nooit op een circuit komt ben je waarschijnlijk beter af met de S1000R.
Ik zit nog lang niet aan mijn grens, en op de openbare weg ligt die toch een stukje minder ver :$
Overigens wel grappig dat we afgelopen weekend op een mooi stuk weg met snelle bochten 2 gasten op hun Aprilia's RSV4 bijhielden, de voorste hing er "racestyle" helemaal naast maar ze reden ons niet los }) nou moest ik 'm eerlijk gezegd wel helemaal opendraaien :Y

ps. ken je deze?
Kun je gelijk je Frans mooi oefenen*O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan