Bmw S1000r de koning van de nakeds

Ik heb een Rizoma rempot en bar end spiegels en daar ben ik erg tevreden over. Als morgen de fiets klaar is bij Pajic zal ik een foto posten.
Mooie hendels komen later nog aan de beurt.

Wat ga je bij Pajic laten doen? De kat er tussenuit halen?
 
Ja, dankzij jouw post wist ik wat het kostte dus heb ik ze gebeld voor een afspraak.
Hij levert er ook een dB killer bij voor als ik in de Eifel rijd
 
ps. Ik was afgelopen zaterdag ook bij de Nurbürgring, mijn rit naar Frankrijk gaat voorlopig niet door dus ik dacht dan maar ff naar de Eifel (moest voor mijn werk wat afgeven in Rheinbach dus dan ben je er toch al :))
Heerlijk gereden maar tot de lunch waren de wegen nog wel nat en soms glad onder de bomen.
In totaal 3 keer een glijder gehad waarvan toch wel een flinke en gevaarlijke, nu zijn m'n banden op 1 mm van de slijtage-indicator dus die ga ik eerdaags wisselen.
De (originele) Metzeler M7RR komen er dan niet meer onder want die zijn veel te hard en hebben nul grip op de witten strepen of metalen putdeksels.
Dus als iemand een tip heeft voor een goede band houd ik me aanbevolen :}
Op mijn vorige fiets had ik de Dunlop roadsmart 3 en ik heb nog nooit zoveel grip gehad, dus die mag alvast op de lijst.
 
Welkom maxvdh! Mooie fiets :Y

Het standaard rempotje is echt oer en oerlelijk. Standaard op elke BMW volgens mij. Wil ook een Rizoma potje aanschaffen. Heeft verschillende mooie uitvoeringen. Ook de hendels moeten er nog aan geloven. Ik vind de BMW HP hendels (die ook omklapbaar zijn) echt mooi. Zijn wel prijzig. Iemand hier toevallig die die heeft?
Ik heb vanochtend toch eens naar het rempotje gekeken onderweg, en hij is vooral heel goed afleesbaar. :)
Vroeger deed ik er nog wel een zweetbandje alla Nike overheen. Beetje MotoGP stijl.
Controleren blijft dan nog steeds gemakkelijk, maar niet net zo makkelijk onder het rijden.

Wel eens een motor gehad waarbij de hydraulische (rem)vloeistof uit de koppeling het blok ingelopen was.
Best spannend op de snelweg, twee banen met vrachtauto's in volle snelheid naast je in de tunnel en een rood motorlampje. _O-
 
ps. Ik was afgelopen zaterdag ook bij de Nurbürgring, mijn rit naar Frankrijk gaat voorlopig niet door dus ik dacht dan maar ff naar de Eifel (moest voor mijn werk wat afgeven in Rheinbach dus dan ben je er toch al :))
Heerlijk gereden maar tot de lunch waren de wegen nog wel nat en soms glad onder de bomen.
In totaal 3 keer een glijder gehad waarvan toch wel een flinke en gevaarlijke, nu zijn m'n banden op 1 mm van de slijtage-indicator dus die ga ik eerdaags wisselen.
De (originele) Metzeler M7RR komen er dan niet meer onder want die zijn veel te hard en hebben nul grip op de witten strepen of metalen putdeksels.
Dus als iemand een tip heeft voor een goede band houd ik me aanbevolen :}
Op mijn vorige fiets had ik de Dunlop roadsmart 3 en ik heb nog nooit zoveel grip gehad, dus die mag alvast op de lijst.

Ik heb wel de nodige s1000r gezien, maar eigenlijk alleen maar met Duitse kentekenplaten ;)
Van gladde wegen hebben we geen last gehad, maar we waren er ook pas in de middag.

Ik rijd met de oude type (wel nieuwe banden) Dunlop Qualifer 2, maar die doen het prima.
Op mijn Tuono V4 had ook de M7RR en bevielen ook prima. Maar goed, blijft toch heel persoonlijk en afhankelijk van je rijstijl.

Ik ben zeer benieuwd naar het geluid en foto van je motor.
 
Ahaa, duidelijk. Bij mij zijn er gelukkig geen controle lampjes die spontaan beginnen te branden :)
Bij mij het benzinelampje alleen. :+

Alle storingen verholpen. *O*
Had er achteraf al sinds juni last van, maar het ging ongeveer gelijk op met de service interval melding.

Gisterochtend gebracht, gisteravond opgehaald. Maar was binnen het uur klaar.
Met de vorige week afgestelde vering rijdt de S1000R wel erg lekker. :9~
Moet nog überhaupt op een S1000RR zitten om te weten hoe het voelt. Laat staan rijden. _O-
 
ps. Ik was afgelopen zaterdag ook bij de Nurbürgring, mijn rit naar Frankrijk gaat voorlopig niet door dus ik dacht dan maar ff naar de Eifel (moest voor mijn werk wat afgeven in Rheinbach dus dan ben je er toch al :))
Heerlijk gereden maar tot de lunch waren de wegen nog wel nat en soms glad onder de bomen.
In totaal 3 keer een glijder gehad waarvan toch wel een flinke en gevaarlijke, nu zijn m'n banden op 1 mm van de slijtage-indicator dus die ga ik eerdaags wisselen.
De (originele) Metzeler M7RR komen er dan niet meer onder want die zijn veel te hard en hebben nul grip op de witten strepen of metalen putdeksels.
Dus als iemand een tip heeft voor een goede band houd ik me aanbevolen :}
Op mijn vorige fiets had ik de Dunlop roadsmart 3 en ik heb nog nooit zoveel grip gehad, dus die mag alvast op de lijst.

:? M7rr hebben juist super veel grip, wheelies in de regen geen probleem.
Dan ga je waarschijnlijk met andere banden ook problemen krijgen.
Wat was je vorige fiets? Minder vermogen ga ik dan vanuit.
 
M7RR komen er dan niet meer onder want die zijn veel te hard en hebben nul grip op de witten strepen of metalen putdeksels.
Ik ken eigenlijk geen band die goed over putdeksels rijdt. Daar moet je ook niet overheen, witte strepen ook niet.
Nu kunnen we er wel iets uitlichten, maar je bedoelt het vast in een breder verband. :)
 
Bij mij het benzinelampje alleen. :+

Alle storingen verholpen. *O*
Had er achteraf al sinds juni last van, maar het ging ongeveer gelijk op met de service interval melding.

Gisterochtend gebracht, gisteravond opgehaald. Maar was binnen het uur klaar.
Met de vorige week afgestelde vering rijdt de S1000R wel erg lekker. :9~
Moet nog überhaupt op een S1000RR zitten om te weten hoe het voelt. Laat staan rijden. _O-


En wanneer gaat dat gebeuren?
 
Pirelli Diablo Rosso Corsa 2 👍 nieuw bandje dit jaar uitgekomen met én een lange levensduur én goede grip (5 verschillende compounds in de achterband). Tot nu toe bevallen ze erg goed op mijn Duc Streetfighter
 
En wanneer gaat dat gebeuren?
Als die rijklaar is zei de motorzaak. Ergens deze week. :)

Gisteren mijn nieuwe G310GS gehaald voor woon~werk. Helaas dezelfde dag geen werk meer. :')
Pirelli Diablo Rosso Corsa 2 👍 nieuw bandje dit jaar uitgekomen met én een lange levensduur én goede grip (5 verschillende compounds in de achterband). Tot nu toe bevallen ze erg goed op mijn Duc Streetfighter
Ik had vorig jaar de Rosso Corsa 1 op mijn RSV4 gezet.
Wat een verschil op Zandvoort met de nieuwe Pilot Powers waar die mee afgeleverd was.
Werd ineens toch vriendjes met de Aprilia. :Y_O-
 
Als die rijklaar is zei de motorzaak. Ergens deze week. :)

Gisteren mijn nieuwe G310GS gehaald voor woon~werk. Helaas dezelfde dag geen werk meer. :')

Dat meen je?! Zo vanuit het niets???

Ik had vorig jaar de Rosso Corsa 1 op mijn RSV4 gezet.
Wat een verschil op Zandvoort met de nieuwe Pilot Powers waar die mee afgeleverd was.
Werd ineens toch vriendjes met de Aprilia. :Y_O-
 
Ja, in de ochtend op staande voet ontslagen en in de middag de GS opgehaald. Duurde uiteraard even met op kenteken zetten.

Ze waren al vanaf januari aan het sarren, constante druk aan het opleggen, zelfs per mail na kantoortijd.
Maar ook al stiekem de afgelopen jaren hoorde ik van oud collega's. Zij moesten mij in het verleden restricties opleggen die stiekem werden aangereikt.
In een familiebedrijf kan je er ook op wachten dat de talentloze zoon van de directeur een keer naar voren geschoven wordt. ;)

Ik heb me uit de tent laten lokken. Ondanks dat de tactiek doorzichtig was. . ;)
 
Speciaal voor alle geïnteresseerden hier*O* mijn verslag van de aanpassing van de uitlaat bij Paijc :)

BMW S1000R Tonoss 1.jpg
BMW S1000R Tonoss 2.jpg
BMW S1000R Tonoss 3.jpg


Los erbij geleverd: een dB killer die in de Akra demper kan worden geschroefd
Het valt me op dat het geluid niets eens zoveel luider is, met name het ploffen bij gas los is wat wilder })
Met de dB killer erin is ie zeker net zo stil als origineel dus da's mooi voor de controles O-)
Dan nog de motorloop en het verbruik: 0% verschil gemerkt dus dat komt overeen wat Pajic zei.
 
Ik heb vanochtend toch eens naar het rempotje gekeken onderweg, en hij is vooral heel goed afleesbaar. :)
Vroeger deed ik er nog wel een zweetbandje alla Nike overheen. Beetje MotoGP stijl.
Controleren blijft dan nog steeds gemakkelijk, maar niet net zo makkelijk onder het rijden

Deze is ook goed afleesbaar maar net ff mooier vindt ik:
(let niet op die stomme bout van de spiegel, die moet ik nog ff wisselen :Y
BMW S1000R Tonoss 5.jpg
 
Speciaal voor alle geïnteresseerden hier*O* mijn verslag van de aanpassing van de uitlaat bij Paijc :)

Bekijk bijlage 1334405Bekijk bijlage 1334406Bekijk bijlage 1334407

Los erbij geleverd: een dB killer die in de Akra demper kan worden geschroefd
Het valt me op dat het geluid niets eens zoveel luider is, met name het ploffen bij gas los is wat wilder })
Met de dB killer erin is ie zeker net zo stil als origineel dus da's mooi voor de controles O-)
Dan nog de motorloop en het verbruik: 0% verschil gemerkt dus dat komt overeen wat Pajic zei.
Staat sexy *D
 
Gisteren mijn nieuwe G310GS gehaald voor woon~werk. Helaas dezelfde dag geen werk meer. :')

Da's klote voor je WB ;(
Gelukkig is de arbeidsmarkt goed op dit moment, ik weet niet wat voor soort vak je hebt maar met een beetje geluk komt er iets moois uit voort :Y
 
Speciaal voor alle geïnteresseerden hier*O* mijn verslag van de aanpassing van de uitlaat bij Paijc :)

Bekijk bijlage 1334405Bekijk bijlage 1334406Bekijk bijlage 1334407

Los erbij geleverd: een dB killer die in de Akra demper kan worden geschroefd
Het valt me op dat het geluid niets eens zoveel luider is, met name het ploffen bij gas los is wat wilder })
Met de dB killer erin is ie zeker net zo stil als origineel dus da's mooi voor de controles O-)
Dan nog de motorloop en het verbruik: 0% verschil gemerkt dus dat komt overeen wat Pajic zei.

Mooi hoor! Maar dan is de enige winst het gewicht en looks?
 
Eeeeh.. weet iemand of en hoe ik hier een geluidsbestand kan uploaden?
Ik heb een geluidsbestandje gemaakt maar hij geeft aan dat het bestandsformaat (in mijn geval mp3) niet wordt ondersteund -O-
Mooi hoor! Maar dan is de enige winst het gewicht en looks?

Neuh, hij klinkt wel degelijk mooier maar als de motor redelijk onbelast loopt bij wat lagere toerentallen maakt ie nog steeds een heel beschaafd geluid (wat op zich wel lekker is als je door de bebouwde kom rijd O-) )
Gisteren moest ik tussen de file door naar huis en dan werken de klappen in de uitlaat bij gas los wel lekker, je valt toch wat meer op*O*
verder heb je wat extra dB's. Maar voor de liefhebbers van oorverdovend lawaai: de pijngrens wordt nooit gehaald ;)
 
Eeeeh.. weet iemand of en hoe ik hier een geluidsbestand kan uploaden?
Ik heb een geluidsbestandje gemaakt maar hij geeft aan dat het bestandsformaat (in mijn geval mp3) niet wordt ondersteund -O-


Neuh, hij klinkt wel degelijk mooier maar als de motor redelijk onbelast loopt bij wat lagere toerentallen maakt ie nog steeds een heel beschaafd geluid (wat op zich wel lekker is als je door de bebouwde kom rijd O-) )
Gisteren moest ik tussen de file door naar huis en dan werken de klappen in de uitlaat bij gas los wel lekker, je valt toch wat meer op*O*
verder heb je wat extra dB's. Maar voor de liefhebbers van oorverdovend lawaai: de pijngrens wordt nooit gehaald ;)

filmpje maken en op youtube zetten is betah! :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan