Bmw S1000r de koning van de nakeds

Hoe klinkt jouw pijp nu met en zonder db-killer
Haha, nee het geluid is goed te doen hoor maar net wat agressiever, eerst vond ik 'm wat te braaf klinken.
Ik heb er ook een losse dB killer bij en dat scheelt weer wat in het geluidsvolume.
Als ie teveel lawaai maakt gaat het ook storen, ik vind het precies goed zoals het nu is.
Overigens haalt de voorste demper er het meeste geluid uit, dus met alleen een andere einddemper bereik je vlgs. mij niet het gewenste effect.
 
Haha, nee het geluid is goed te doen hoor maar net wat agressiever, eerst vond ik 'm wat te braaf klinken.
Ik heb er ook een losse dB killer bij en dat scheelt weer wat in het geluidsvolume.
Als ie teveel lawaai maakt gaat het ook storen, ik vind het precies goed zoals het nu is.
Overigens haalt de voorste demper er het meeste geluid uit, dus met alleen een andere einddemper bereik je vlgs. mij niet het gewenste effect.
Ok, dus jij rijdt standaard zonder db-killer nu? En dat is dus te doen?
 
Grappig om dit te lezen, ik heb ongeveer een uurtje voor je post met Pajic gebeld met precies dezelfde vraag. Katalysator eruit en een db-killer laten maken. En mocht hij ooit opnieuw gekeurd moeten worden bij de RDW, dan kon hij blijkbaar voor €50 ook een db-killer maken die zo'n 80% van het geluid tegenhoudt, zodat je altijd door de keuring komt.

Hoe klinkt jouw pijp nu met en zonder db-killer? Ik denk dat ik die katalysator er binnenkort tussenuit laat halen, maar ben bang dat mijn buren me daarna niet meer mogen..



Hij spint wel als een poesje hè :+ Dat laatste met de vering kun je voor elkaar krijgen door eerst met 1 korte tik naar de veringsinstellingen te gaan, en daarna hetzelfde knopje een paar seconden in te houden, dan springt ie naar twee helmpjes. Zet je hem dan in dynamic, dan sta je in de hardste stand van elektronische vering.

Je had toch alle opties gekocht? Dan heb je er als het goed is ook een stekkertje bij gekregen dat je onder je zadel kunt aansluiten, zodat je naar Dynamic Pro kan, de meest agressieve rijmodus.

Klopt, stekkertje heb ik. Maar dat stelt niks in wat vering betreft (dacht ik) .
Even wat gelezen en erachter gekomen dat wheelies dan volledig worden toegestaan . Heb dus wel goed aangevoeld dat hij nu een kleine restrictie heeft met Dynamic stand wat Tc betreft.

Je kan zelfs op Dynamic pro rijden en dan bijvoorbeeld de ABS weer inschakelen of juist de Tc. Ongekend veel mogelijkheden. Voor mij nieuw en hoe ik dat moet doen is nog ff de vraag8-)
 
Klopt, stekkertje heb ik. Maar dat stelt niks in wat vering betreft (dacht ik) .
Even wat gelezen en erachter gekomen dat wheelies dan volledig worden toegestaan . Heb dus wel goed aangevoeld dat hij nu een kleine restrictie heeft met Dynamic stand wat Tc betreft.

Je kan zelfs op Dynamic pro rijden en dan bijvoorbeeld de ABS weer inschakelen of juist de Tc. Ongekend veel mogelijkheden. Voor mij nieuw en hoe ik dat moet doen is nog ff de vraag8-)

Voor wat ik weet is dat er in rainmode geen wheelie mogelijk is door ingrijpen van elektronica, in de road stand word dit een een klein beetje toegelaten en in dynamic weer iets meer. Dynamic-pro zet alles uit en geeft je een pure fiets.
 
Ik zal morgen een plaatje posten van mijn korte kentekenplaathouder, ben er eigenlijk niet heel tevreden mee want de (originele) knippers zitten er een beetje lullig op gemonteerd. Dus daar moet ik nog eens naar kijken.
@ Max Deci, ff vanaf mijn tel. dus foto op z'n kant maar je ziet wat er niet mooi aan is
20190928_113306.jpg
 
Ik heb het anders opgelost, met een mooi geluid tot gevolg, minder gewicht en betere looks dan het origineel:
In de originele Akra demper heeft Mile Pajic een uitneembare Db-killer gemaakt, die neem ik in mijn tanktas mee in geval van een controle O-)
Volgens mij was ik iets van € 350,- kwijt en verloor ook nog eens 7 kg gewicht van de voorste demper (7 kg verliezen met een diëtist is duurder :+).

Bekijk bijlage 1431187Bekijk bijlage 1431188


1569683913183.png


was er een meeuw in de werkplaats? :+
 
Zojuist even een stukje gereden! Lekkah!!!
Het lukt gewoon om bij 140 in derde versnelling wheelies te maken:+.. dat was ik even niet meer gewend met de triumph. Lukte alleen in 1 en 2 en dan doorschakelen.

Rijdend in dynamic wat me opvalt positief:

-Enorm wendbaar op met name lage snelheid! Moet bandenspanning nog bekijken en ben iets sportievere banden gewend dan wat er nu onder zit al voelde het goed aan.
-Power!! Weer een beetje als vanouds en een stuk sterker dan de triumph. Mn maat was mee en die rijdt een zelfde triumph R als ik reed en die was rechtuit echt GEEN partij. Hij stond gewoon een soort van stil..})
-Zit positie is lekker!
-Remt enorm bijterig (even iets wennen)maar remt ook heel hard door!


Negatief:
-Het lijkt alsof hij met name in de 2e versnelling een soort wheeliecontrole toepast en niet lekker omhoog wil. Zie meen ik niet een TC lampje knipperen op dat moment knipperen.
-Trilling en niet stabiel op hoge snelheid (plat liggend gaat dat al een stuk beter maar rechtop zittend is hij onstabiel) (ook al vaker gelezen meen ik)
-hard een bocht door (straat asfalt hobbelt iets meer dan op het circuit over het algemeen) is hij ook aan het wiebelen en bewegen in de hele fiets lijkt het. Minder strak als de triump. Maar zoals gezegd, bandenspanning nog niet bekeken en nog niet verdiept in mappings.. Reed nu in dynamic wat meest sportief is toch? Slick stick heb ik erbij en moet er nog in maar veranderd toch niet je vering in strakkere mapping?

Dat deinerige karakter op hoge snelheid in een bocht had mijn s1000rr ook een beetje bedenk ik me nu. Was ook zachter geveerd dan de zx10r waar ik toen vanaf kwam.
Het lijkt dan ook alsof de vering veel te zacht staat. Kan ik daar iets mee ivm elektronische vering?
Achter schokdemper kan ook wel eens de boosdoener zijn. Maar ddc stond ook in dynamic. Ik zag 1 helmpje staan, misschien moet ik die iets opvoeren om achter wat strakker te krijgen alsof er bagage mee gaat of een 2e persoon. Kreeg dat alleen nog niet 123 voor elkaar maar zag pas op een RT1200 dat je dat kunt instellen.

Totaalplaatje voor wat het waard is na 1 uurtje sturen: Snelle meer dan complete fiets waar ik nog even mee moet leren omgaan wat afstelling betreft.
Ben er blij mee!

Puntjes op de i volgt wel.

Iemand tips en trucs?

Is de dynamic pro modus al beschikbaar? Bij mij lost dat de instabiliteit (bij 200+, daaronder heb ik er geen last van) op. Ook met het BMW sport ruitje (de wat hogere). Je hebt dan ook geen wheelie control meer :-)

Ik was ook van mening dat tussen dynamic en dynamic pro geen verschil dat qua vering e.d., maar op meerdere s1000r merkten we verschil.
 
Is de dynamic pro modus al beschikbaar? Bij mij lost dat de instabiliteit (bij 200+, daaronder heb ik er geen last van) op. Ook met het BMW sport ruitje (de wat hogere). Je hebt dan ook geen wheelie control meer :-)

Ik was ook van mening dat tussen dynamic en dynamic pro geen verschil dat qua vering e.d., maar op meerdere s1000r merkten we verschil.

Van de week de stick inpluggen voor pro! Dan bij mooi weer weer eens testen!

Ruitje iets groter kan zeker helpen denk ik.. maar of ik dat mooi vind...?!
 
Ja, precies goed en ik houd niet van te hard geluid
Waar woon je Tonoss? Welke plaats ?

Misschien kan ik een keer je geluid komen beluisteren om te beslissen of ik een mooie iets grotere demper moet kopen en middendemper verwijderen zoals jij gedaan hebt of anders denk ik aan kortere demper met middendemper er gewoon tussen.
 
Misschien kan ik een keer je geluid komen beluisteren om te beslissen of ik een mooie iets grotere demper moet kopen en middendemper verwijderen zoals jij gedaan hebt of anders denk ik aan kortere demper met middendemper er gewoon tussen.

Mocht je dat nou overwegen en bij Pajic willen laten doen, stuur me dan ff een berichtje. Ik denk er ook nog steeds over na en misschien willen ze een leuke prijs maken als ze twee precies dezelfde motoren achter elkaar kunnen doen..
 
Mocht je dat nou overwegen en bij Pajic willen laten doen, stuur me dan ff een berichtje. Ik denk er ook nog steeds over na en misschien willen ze een leuke prijs maken als ze twee precies dezelfde motoren achter elkaar kunnen doen..
Ik weet alleen niet of je nog problemen krijgt bij eventueel circuitgebruik. Het geluid is hoger. Wel vind ik het na de vering ook weer een aantrekkelijke stap. :)
 
Mocht je dat nou overwegen en bij Pajic willen laten doen, stuur me dan ff een berichtje. Ik denk er ook nog steeds over na en misschien willen ze een leuke prijs maken als ze twee precies dezelfde motoren achter elkaar kunnen doen..

Doe ik! is het overwegen waard!
Ik weet alleen niet of je nog problemen krijgt bij eventueel circuitgebruik. Het geluid is hoger. Wel vind ik het na de vering ook weer een aantrekkelijke stap. :)


Is altijd lastig!! Al reed ik met de s1000rr met een volledige open titaniumlijn van arrow (met langere demper) en kwam ik met DB killer erin er door!
Wel schakelde ik altijd (te)vroeg op naar hogere versnelling omdat ik er anders elke ronde uitgepikt werd.

Ik twijfel nog hevig om een mooie korte demper op de originele aansluiting te zetten of middendemper inderdaad weghalen bij mile en wat langere demper laten plaatsen. Ben bang dat ik met middendemper erin de mooie knallen (tijdens QS) niet ga krijgen die ik met de RR wel had.
 
Waar woon je Tonoss? Welke plaats ?

Misschien kan ik een keer je geluid komen beluisteren om te beslissen of ik een mooie iets grotere demper moet kopen en middendemper verwijderen zoals jij gedaan hebt of anders denk ik aan kortere demper met middendemper er gewoon tussen.
Ik woon in Oss, niet echt naast de deur vlgs. mij, maar je bent van harte welkom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan