Bmw S1000r de koning van de nakeds

Mensen,

Overal lees ik dat er behoorlijk vermogensverlies optreed bij een vervangingsdemper monteren. Nu weet ik dat het tijdperk van vermogenswinst door andere demper wel achter ons ligt maar 10 tot 15pk verliezen is wel een hoop!! En dat lees ik toch echt regelmatig.

De sc project CR-T schijnt legaal te zijn bij euro 4 fiets... iemand ervaring?

Misschien toch maar een wat duurdere kopen zodat voetsteunen achter eraf kunnen en het ineens erg fraai en af is!

Iemand ervaring hiermee?
Geluid moet ergens acceptabel zijn lijkt me omdat het goedkeur is . Uiteraard icm de middendemper.
Uit tests weet ik dat SC-Project doorgaans bij de best presterende systemen hoort ik had het op mijn vorige fiets (ook euro4) en won 1,5 pk, maar iig geen verlies 8-)
De kwaliteit is erg goed.
 
Mensen,

Overal lees ik dat er behoorlijk vermogensverlies optreed bij een vervangingsdemper monteren. Nu weet ik dat het tijdperk van vermogenswinst door andere demper wel achter ons ligt maar 10 tot 15pk verliezen is wel een hoop!! En dat lees ik toch echt regelmatig.

De sc project CR-T schijnt legaal te zijn bij euro 4 fiets... iemand ervaring?

Misschien toch maar een wat duurdere kopen zodat voetsteunen achter eraf kunnen en het ineens erg fraai en af is!

Iemand ervaring hiermee?
Geluid moet ergens acceptabel zijn lijkt me omdat het goedkeur is . Uiteraard icm de middendemper.
Motorrad heeft dat 1-2 jaar geleden getest.
Het viel allemaal wel mee. Ik zal de test eens opzoeken zodra ik ergens morgen achter de computer zit.
Akrapovic was de enige die de schade beperkt hield met gelijk of een pk meer.
De rest viel er wat af, maar niet zoveel zoals geschetst. :)

Ik zou er eens aan moeten rekenen, maar de pk/gewichtsverhouding zal wellicht wel verbeteren. :+
 
Motorrad heeft dat 1-2 jaar geleden getest.
Het viel allemaal wel mee. Ik zal de test eens opzoeken zodra ik ergens morgen achter de computer zit.
Akrapovic was de enige die de schade beperkt hield met gelijk of een pk meer.
De rest viel er wat af, maar niet zoveel zoals geschetst. :)

Ik zou er eens aan moeten rekenen, maar de pk/gewichtsverhouding zal wellicht wel verbeteren. :+
Was dat niet die test met een BMW 1200 GS? daar leverden de meeste wat pk's in ten opzichte van de originele demper alleen Akra hield goed stand en SC-Project staat me bij. Maar ik kan ernaast zitten dus vertrouw ik op jouw opzoekkunsten :+
 
Motorrad heeft dat 1-2 jaar geleden getest.
Het viel allemaal wel mee. Ik zal de test eens opzoeken zodra ik ergens morgen achter de computer zit.
Akrapovic was de enige die de schade beperkt hield met gelijk of een pk meer.
De rest viel er wat af, maar niet zoveel zoals geschetst. :)

Ik zou er eens aan moeten rekenen, maar de pk/gewichtsverhouding zal wellicht wel verbeteren. :+
Gewichtsverlies zal meevallen.. de huidige akra is ook titanium;-)

Zou er blij mee zijn wanneer dat maar een enkele pk is.. maakt de keus wat makkelijker!
 
Gewichtsverlies zal meevallen.. de huidige akra is ook titanium;-)
Gewicht bespaar je eigenlijk alleen wanneer je de eerste demper kwijtspeelt, dat is een zware rotzak van 5-7 kg.
Wat die amputatie voor het vermogen doet kan alleen een dynorun uitwijzen, overigens wil ik die redelijk binnenkort laten doen.
 
Mensen,

Overal lees ik dat er behoorlijk vermogensverlies optreed bij een vervangingsdemper monteren. Nu weet ik dat het tijdperk van vermogenswinst door andere demper wel achter ons ligt maar 10 tot 15pk verliezen is wel een hoop!! En dat lees ik toch echt regelmatig.

De sc project CR-T schijnt legaal te zijn bij euro 4 fiets... iemand ervaring?

Misschien toch maar een wat duurdere kopen zodat voetsteunen achter eraf kunnen en het ineens erg fraai en af is!

Iemand ervaring hiermee?
Geluid moet ergens acceptabel zijn lijkt me omdat het goedkeur is . Uiteraard icm de middendemper.
Geen ervaring met SC Projects CR-T demper. Maar hele goede vraag. Ik heb namelijk puur gevoelsmatig het idee dat mijn 2019 S1000R met BOS einddemper wat minder "fel" is dan mijn vorige S1000R 2014 met AKRAPOVIC. Terwijl er toch 5 pk's extra horen in te zitten maar het ook euro 4 is geworden.
 
Laatst bewerkt:
Motorrad heeft dat 1-2 jaar geleden getest.
Het viel allemaal wel mee. Ik zal de test eens opzoeken zodra ik ergens morgen achter de computer zit.
Akrapovic was de enige die de schade beperkt hield met gelijk of een pk meer.
De rest viel er wat af, maar niet zoveel zoals geschetst. :)

Ik zou er eens aan moeten rekenen, maar de pk/gewichtsverhouding zal wellicht wel verbeteren. :+

Vond zo 1-2-3 wel een oude test van spul onder een S1000RR..., en daarom een linkje om een idee te geven.


 
Was dat niet die test met een BMW 1200 GS? daar leverden de meeste wat pk's in ten opzichte van de originele demper alleen Akra hield goed stand en SC-Project staat me bij. Maar ik kan ernaast zitten dus vertrouw ik op jouw opzoekkunsten :+
Ik ga een andere keer nog ff verder zoeken, die van de GS is alweer van 2013. :?
Verder nog gevonden een uitgebreide test bij een K1200S, GSX-R1000K8 en een Z750.
Allemaal verouderd, wel hetzelfde zo ongeveer hetzelfde resultaat. :)

Motoplus test uitlaten Z750.jpg
 
Nou, een paar uur zoet geweest, maar de bochten zitten er sinds gisteravond op. Wat een diepe grom en WAT EEN KNALLEN!! Geluid is wel iets harder dan ik had verwacht, gauw toch maar eens naar Pajic.. De A4 stond vanochtend helemaal vol, maar ik ben achter een filterende politieauto met blauw-blauw aan gereden, toch maar zo weinig mogelijk zomaar het gas losgelaten... :+

LRM_EXPORT_465705902884350_20191017_120637071.jpeg

LRM_EXPORT_465672360770989_20191017_120603529.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Heb de kentekenplaathouder gemonteerd.

Iemand een idee wat ik met lampje kentekenplaat verlichting moet doen (die gebruik ik niet meer) ?

Plaat zit strak onder het achterlicht en krijgt verlichting zat. Zonder kentekenplaat verlichting kan de kentekenplaat nog weer iets verder naar boven.
Maar lampje eruit halen en kabeltje netjes op bergen zorgt natuurlijk voor een foutmelding lampje
 
Nou, een paar uur zoet geweest, maar de bochten zitten er sinds gisteravond op. Wat een diepe grom en WAT EEN KNALLEN!! Geluid is wel iets harder dan ik had verwacht, gauw toch maar eens naar Pajic.. De A4 stond vanochtend helemaal vol, maar ik ben achter een filterende politieauto met blauw-blauw aan gereden, toch maar zo weinig mogelijk zomaar het gas losgelaten... :+

Bekijk bijlage 1436500
Bekijk bijlage 1436501
Heerlijk zeg!!
 
Heb de kentekenplaathouder gemonteerd.

Iemand een idee wat ik met lampje kentekenplaat verlichting moet doen (die gebruik ik niet meer) ?

Plaat zit strak onder het achterlicht en krijgt verlichting zat. Zonder kentekenplaat verlichting kan de kentekenplaat nog weer iets verder naar boven.
Maar lampje eruit halen en kabeltje netjes op bergen zorgt natuurlijk voor een foutmelding lampje
Zonder het zeker te weten verwacht ik dat je met een weerstandje ipv een lampje de foutmelding zou moeten kunnen voorkomen. Hoe zwaar die dan moet zijn durf ik niet te zeggen maar dat kan een elektrotechnicus zo voor je uitrekenen of wellicht kun je het op internet vinden.
 
Zonder het zeker te weten verwacht ik dat je met een weerstandje ipv een lampje de foutmelding zou moeten kunnen voorkomen. Hoe zwaar die dan moet zijn durf ik niet te zeggen maar dat kan een elektrotechnicus zo voor je uitrekenen of wellicht kun je het op internet vinden.
Ik zou het lampje gewoon in de kont met een tieribje vastzetten. Eventueel een stukje aluminiumfolie als hitteplaatje vouwen aan de kunstofzijde.
Terugbouwen is dan makkelijk.
Een weerstand kan ook, maar dan weet je zeker dat alle stroom in warmte wordt omgezet.
Dat mag dan wel een 10 ohm 5 of 10 watt weerstand zijn met een metalen mantel en die moet dan ook nog ergens tegen aan kunnen liggen om zijn warmte kwijt te kunnen. :)

Je kan ook experimenteren met een 200 ohm weerstand. Of de computer dat merkt.
En anders terug naar 50 ohm.
Beiden worden een stuk minder heet dan de 10 ohm weerstand (er loopt veel minder stroom doorheen).

Maar merkt de computer überhaupt iets van het missen van de kentekenplaat verlichting? Anders een hoop moeite voor niets.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het lampje gewoon in de kont met een tieribje vastzetten. Eventueel een stukje aluminiumfolie als hitteplaatje vouwen aan de kunstofzijde.
Terugbouwen is dan makkelijk.
Een weerstand kan ook, maar dan weet je zeker dat alle stroom in warmte wordt omgezet.
Dat mag dan wel een 10 ohm 5 of 10 watt weerstand zijn met een metalen mantel en die moet dan ook nog ergens tegen aan kunnen liggen om zijn warmte kwijt te kunnen. :)

Je kan ook experimenteren met een 200 ohm weerstand. Of de computer dat merkt.
En anders terug naar 50 ohm.
Beiden worden een stuk minder heet dan de 10 ohm weerstand (er loopt veel minder stroom doorheen).

Maar merkt de computer überhaupt iets van het missen van de kentekenplaat verlichting? Anders een hoop moeite voor niets.


Ik had onlangs een defecte koplamp en kreeg geen foutmelding dus ik weet niet of er wel een canbus opzit. Je zou zeggen van wel BMW kennende.
 
Hah, jij zit ook nit stil hè WB :t:} maar nou braaf gaan slapen want het is al bijna middernacht :Z
MF op de debiel werkt nu ook redelijk sinds de nieuwe software. :9
Alleen dingen uitzoeken dan weer liever op de laptop. Daar kan ik wat meer / sneller mee.
(Even snel Pdf zoeken van de S1000R bijvoorbeeld en doorheen bladeren)
Maar op deze manier pikken we wat meer online time. Tonoss. _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik had onlangs een defecte koplamp en kreeg geen foutmelding dus ik weet niet of er wel een canbus opzit. Je zou zeggen van wel BMW kennende.
Mijn boekje ligt in het nachtkastje. Zou er eens in kunnen kijken. Maar het is nogal een rommel na de verhuizing. :+
Gisteren wilde ik van de bank opspringen, maar bedacht mij dat het boekje in de woonkamer van de HP2 Sport is.

Een lampje van de kentekenplaat is nog lang niet zo belangrijk als de koplamp. Nog meer kans dat die niet in het circuit zit. :?

Nu MotoGP terugkijken. :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan