Bmw S1000r de koning van de nakeds

Een maat van me heeft de Shoei GT-air II sinds een paar maanden, is best een mooie helm met dat SRL communicatiesysteem van Sena erin. Hij is alleen niet zo stil als gehoopt.
1401901
 
Op zoek naar een helm die een beetje bij de BMW-motorsportkleuren past.. Ik kwam al op de Shoei Xspirit, maar vind die toch wat aan de prijs met z'n €840 :+
Ideeën?

Bekijk bijlage 1400525
Ik heb jaren afgewisseld tussen een N85 van Nolan en een X-lite 802 van X-lite. Beiden prima helmen uit dezelfde fabriek.
Vorig jaar is de 802 afgeschreven O-) en daarom een N87 van Nolan erbij gekocht. Blauw en wit goed vertegenwoordigd. :9

Omdat ik van afwisselen hou heb ik twee maanden geleden er een Airoh ST-701 bij gekocht. Al die tijd in de doos gezeten. O-)
Vorige week unboxed en mee gereden. :]

Wat een onverwacht fijn ding :? groot blikveld, scherper beeld, weinig windgeruis eneen heerlijk koele binnenvoering. Topding!

*€499,90 U bespaart 50% €249,95 ->> Klikkerdeklik.

Airoh ST-701.jpg
 
Moet je niet hoofdzakelijk op de pasvorm letten?
Een Shoei past uiteindelijk niet iedereen, daarnaast is de Xspirit een racehelm en zit je op een S1000R veel rechter op waardoor de aerodynamica niet optimaal is. Ik kwam zo ook op een andere helm uit :)
Een helm moet zeker bij je hoofd passen. En het gebruik is ook een goed punt.
Mijn ervaringen zijn op een GS zonder windscherm. Ongelooflijk hoeveel beter de aerodynamica van de Airoh is t.o.v. de Nolan. 8)7
Afgelopen woensdag kon ik naar CPZ voor twee sessie op de baan met de 1000. Helaas verregend / niet gereden.
 
Een helm moet zeker bij je hoofd passen. En het gebruik is ook een goed punt.
Mijn ervaringen zijn op een GS zonder windscherm. Ongelooflijk hoeveel beter de aerodynamica van de Airoh is t.o.v. de Nolan. 8)7
Afgelopen woensdag kon ik naar CPZ voor twee sessie op de baan met de 1000. Helaas verregend / niet gereden.
Kortom: probeer ff proef te rijden met de helm :)
 
Bij Louis in Tilburg hebben ze een 'windtunnel' kun je je eventuele nieuwe helm testen zonder ook maar 1 meter te rijden.....geen idee hoe realistisch het is
Dan heb je iig last van geen vliegen :+ maar ja het is volgens mij ook welke persoon met welk postuur op welke motor zit en de lengte van je nek scheelt ook nog :Y
 
ff off topic: Ik krijg net bericht van mijn broer uit Duitsland (Zwarte Woud), gisteren is z'n maat hard gecrasht, ligt in het ziekenhuis met 4 gebroken ribben, inwendige kneuzingen en een 10 mm verschoven nekwervel '( .
Volgens de artsen is het een wonder dat hij nog leeft (hij is 62 en een beer van een vent)
De oorzaak is waarschijnlijk oververmoeidheid geweest en een concentratiefout, daardoor heeft ie een stuurfoutje gemaakt met een highsider tot gevolg.
Hij is een echte die-hard S1000R fan maar ik vrees nu wel dat dit het einde van zijn motor carrière is ;(
Gelukkig verwachten de artsen dat ie weer volledig zal herstellen in tegenstelling tot zijn S1000R die total-loss is.

Moraal van het verhaal, weet wanneer het genoeg is geweest en het gas eraf moet, zeker in een snelle groep.
 
ff off topic: Ik krijg net bericht van mijn broer uit Duitsland (Zwarte Woud), gisteren is z'n maat hard gecrasht, ligt in het ziekenhuis met 4 gebroken ribben, inwendige kneuzingen en een 10 mm verschoven nekwervel '( .
Volgens de artsen is het een wonder dat hij nog leeft (hij is 62 en een beer van een vent)
De oorzaak is waarschijnlijk oververmoeidheid geweest en een concentratiefout, daardoor heeft ie een stuurfoutje gemaakt met een highsider tot gevolg.
Hij is een echte die-hard S1000R fan maar ik vrees nu wel dat dit het einde van zijn motor carrière is ;(
Gelukkig verwachten de artsen dat ie weer volledig zal herstellen in tegenstelling tot zijn S1000R die total-loss is.

Moraal van het verhaal, weet wanneer het genoeg is geweest en het gas eraf moet, zeker in een snelle groep.
Jeetje man dit is rot te horen heel veel sterkte toe te wenst en hopen dat hij idd volledig hersteld!
 
ga vandaag testrit maken met de s1000r hp mag hem 2 uurtjes probefahren kijken of het de echte koning onder de nakeds is
is trouwens dicht bij de eifel dus kan hem grondig testen en rij al een jaartje met de shoei x-spirit 3 de helm zit goed maar wel zonder oordopjes
is hij niet aangenaam ...veel geluid en windruis ☀
 
Lekker man, door de week geen Polizei te bekennen, ik zou zeggen snel een rondje Rursee en je bent verkocht *O*
 
ga vandaag testrit maken met de s1000r hp mag hem 2 uurtjes probefahren kijken of het de echte koning onder de nakeds is
is trouwens dicht bij de eifel dus kan hem grondig testen en rij al een jaartje met de shoei x-spirit 3 de helm zit goed maar wel zonder oordopjes
is hij niet aangenaam ...veel geluid en windruis ☀
Test ook even de verschillende digitaal in te stellen veringsinstellingen. Kan een wereld van verschil maken. :Y
 
Test ook even de verschillende digitaal in te stellen veringsinstellingen. Kan een wereld van verschil maken. :Y
Ik rij altijd in dynamic (harde veerstand) tenzij ik een heel slecht wegdek tref.
Maar ff een vraag aan @Worldbeater kan hyperpro ook iets met de afstelling van de S1000R met actieve vering?
een optimale afstelling doet sowieso wonderen hoor ik regelmatig en voor wonderen ben ik altijd in :+
 
Ik rij altijd in dynamic (harde veerstand) tenzij ik een heel slecht wegdek tref.
Maar ff een vraag aan @Worldbeater kan hyperpro ook iets met de afstelling van de S1000R met actieve vering?
een optimale afstelling doet sowieso wonderen hoor ik regelmatig en voor wonderen ben ik altijd in :+
Toen ik de S1000R nog had reed ik altijd in road of rain (met lichte duo).
Alleen op CPZ meestal in dynamic. Anders was het een dansfestijn. _O-
Meestal = als ik het even vergeten was. :+

Ik ben nooit bij Hyperpro geweest met de S1000R en mijn RR is zonder actieve vering. Dat laatste vonden ze erg fijn vorig jaar. ;)
De BMW dealer had wel de veervoorspanning van mijn enkele R bijgesteld, reed er eerst op het circuit alles mee aan de grond. :o
En ik was er vorig jaar toch voor een defecte klopsensor.

Er werden in het verleden bij andere veringsmerken wel eens schokbrekers omgebouwd (Wilbers) maar ik meende te horen dat die er mee gestopt is.
Het werkte blijkbaar toch niet ideaal vernam ik van.. een concurrent. ;)

Vanmiddag nog bij Hyperpro Alphen geweest voor een gratis veringcheck en de RR is bijna op de 30K.
Dus volgende maand maar even een servicebeurtje voor de voorvork daar i.p.v. de BMW dealer.
Deze gasten kunnen het beter en sneller. Tijd is ook geld.

(En adviseerde om verder niets te vervangen van het originele spul, alleen de achterveer is wat onderbemeten voor mijn gewicht)
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de info WB 👍
Vorig jaar was ik in Werkendam en kan me nog vaag herinneren dat ze er geen schokbreker voor hadden.
Volgende maand kan ik wel eens een balletje opgooien? Ook over simpel afstellen uiteraard. :)
 
Toen ik de S1000R nog had reed ik altijd in road of rain (met lichte duo).
Alleen op CPZ meestal in dynamic. Anders was het een dansfestijn. _O-
Meestal = als ik het even vergeten was. :+

Ik ben nooit bij Hyperpro geweest met de S1000R en mijn RR is zonder actieve vering. Dat laatste vonden ze erg fijn vorig jaar. ;)
De BMW dealer had wel de veervoorspanning van mijn enkele R bijgesteld, reed er eerst op het circuit alles mee aan de grond. :o
En ik was er vorig jaar toch voor een defecte klopsensor.

Er werden in het verleden bij andere veringsmerken wel eens schokbrekers omgebouwd (Wilbers) maar ik meende te horen dat die er mee gestopt is.
Het werkte blijkbaar toch niet ideaal vernam ik van.. een concurrent. ;)

Vanmiddag nog bij Hyperpro Alphen geweest voor een gratis veringcheck en de RR is bijna op de 30K.
Dus volgende maand maar even een servicebeurtje daar i.p.v. de BMW dealer.
Deze gasten kunnen het beter en sneller. Tijd is ook geld.

(En adviseerde om verder niets te vervangen van het originele spul, alleen de achterveer is wat onderbemeten voor mijn gewicht)

30k is ook kleppeninspectie WB, naar de dealer er mee!! :+
 
Wees blij dat ze je niet eerst in de maling nemen :+ "ja ik zie het in de computer, nu is het echt ammal kapot, wil je pinnen of contant?"
 
Terug
Bovenaan Onderaan