Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb jaren afgewisseld tussen een N85 van Nolan en een X-lite 802 van X-lite. Beiden prima helmen uit dezelfde fabriek.Op zoek naar een helm die een beetje bij de BMW-motorsportkleuren past.. Ik kwam al op de Shoei Xspirit, maar vind die toch wat aan de prijs met z'n €840
Ideeën?
Bekijk bijlage 1400525
Een helm moet zeker bij je hoofd passen. En het gebruik is ook een goed punt.Moet je niet hoofdzakelijk op de pasvorm letten?
Een Shoei past uiteindelijk niet iedereen, daarnaast is de Xspirit een racehelm en zit je op een S1000R veel rechter op waardoor de aerodynamica niet optimaal is. Ik kwam zo ook op een andere helm uit
Kortom: probeer ff proef te rijden met de helmEen helm moet zeker bij je hoofd passen. En het gebruik is ook een goed punt.
Mijn ervaringen zijn op een GS zonder windscherm. Ongelooflijk hoeveel beter de aerodynamica van de Airoh is t.o.v. de Nolan.
Afgelopen woensdag kon ik naar CPZ voor twee sessie op de baan met de 1000. Helaas verregend / niet gereden.
Kortom: probeer ff proef te rijden met de helm
Dan heb je iig last van geen vliegen maar ja het is volgens mij ook welke persoon met welk postuur op welke motor zit en de lengte van je nek scheelt ook nogBij Louis in Tilburg hebben ze een 'windtunnel' kun je je eventuele nieuwe helm testen zonder ook maar 1 meter te rijden.....geen idee hoe realistisch het is
Jeetje man dit is rot te horen heel veel sterkte toe te wenst en hopen dat hij idd volledig hersteld!ff off topic: Ik krijg net bericht van mijn broer uit Duitsland (Zwarte Woud), gisteren is z'n maat hard gecrasht, ligt in het ziekenhuis met 4 gebroken ribben, inwendige kneuzingen en een 10 mm verschoven nekwervel .
Volgens de artsen is het een wonder dat hij nog leeft (hij is 62 en een beer van een vent)
De oorzaak is waarschijnlijk oververmoeidheid geweest en een concentratiefout, daardoor heeft ie een stuurfoutje gemaakt met een highsider tot gevolg.
Hij is een echte die-hard S1000R fan maar ik vrees nu wel dat dit het einde van zijn motor carrière is
Gelukkig verwachten de artsen dat ie weer volledig zal herstellen in tegenstelling tot zijn S1000R die total-loss is.
Moraal van het verhaal, weet wanneer het genoeg is geweest en het gas eraf moet, zeker in een snelle groep.
Gek.Als WB het zegt, dan is het waar (vindt ik )
Test ook even de verschillende digitaal in te stellen veringsinstellingen. Kan een wereld van verschil maken.ga vandaag testrit maken met de s1000r hp mag hem 2 uurtjes probefahren kijken of het de echte koning onder de nakeds is
is trouwens dicht bij de eifel dus kan hem grondig testen en rij al een jaartje met de shoei x-spirit 3 de helm zit goed maar wel zonder oordopjes
is hij niet aangenaam ...veel geluid en windruis ☀
Ik rij altijd in dynamic (harde veerstand) tenzij ik een heel slecht wegdek tref.Test ook even de verschillende digitaal in te stellen veringsinstellingen. Kan een wereld van verschil maken.
Toen ik de S1000R nog had reed ik altijd in road of rain (met lichte duo).Ik rij altijd in dynamic (harde veerstand) tenzij ik een heel slecht wegdek tref.
Maar ff een vraag aan @Worldbeater kan hyperpro ook iets met de afstelling van de S1000R met actieve vering?
een optimale afstelling doet sowieso wonderen hoor ik regelmatig en voor wonderen ben ik altijd in
Vorig jaar was ik in Werkendam en kan me nog vaag herinneren dat ze er geen schokbreker voor hadden.Dank voor de info WB
Ik zag vanmiddag deze Caberg Drift maat M in Alphen op de plank..Op zoek naar een helm die een beetje bij de BMW-motorsportkleuren past.. Ik kwam al op de Shoei Xspirit, maar vind die toch wat aan de prijs met z'n €840
Ideeën?
Bekijk bijlage 1400525
Toen ik de S1000R nog had reed ik altijd in road of rain (met lichte duo).
Alleen op CPZ meestal in dynamic. Anders was het een dansfestijn.
Meestal = als ik het even vergeten was.
Ik ben nooit bij Hyperpro geweest met de S1000R en mijn RR is zonder actieve vering. Dat laatste vonden ze erg fijn vorig jaar.
De BMW dealer had wel de veervoorspanning van mijn enkele R bijgesteld, reed er eerst op het circuit alles mee aan de grond.
En ik was er vorig jaar toch voor een defecte klopsensor.
Er werden in het verleden bij andere veringsmerken wel eens schokbrekers omgebouwd (Wilbers) maar ik meende te horen dat die er mee gestopt is.
Het werkte blijkbaar toch niet ideaal vernam ik van.. een concurrent.
Vanmiddag nog bij Hyperpro Alphen geweest voor een gratis veringcheck en de RR is bijna op de 30K.
Dus volgende maand maar even een servicebeurtje daar i.p.v. de BMW dealer.
Deze gasten kunnen het beter en sneller. Tijd is ook geld.
(En adviseerde om verder niets te vervangen van het originele spul, alleen de achterveer is wat onderbemeten voor mijn gewicht)
Net de 26.000 aangetikt vanmiddag. Het kan nog wel even. (2020 ) Wil jij even de servicemelding JUNI resetten?30k is ook kleppeninspectie WB, naar de dealer er mee!!
Dat zeiden ze vorig jaar bij mijn S1000R ook toen ik langsreed i.v.m. een storingslampje.Ja, geen probleem, na de 30d km beurt