Dat zenuwachtige vind ik nogal meevallen, zeker in de roadmodus. Met duo rij ik zelf vaak in de dynamic modus, solo in de dynamic pro modus.Het ziet ernaar uit dat mijn huidige watergekoelde GS niet meer zal opgevolgd worden door een andere.
Ik rijd vaak in de bergen met mijn vrouw achterop.
Ik twijfel dus tussen enerzijds de KAWASAKI VERSYS 1000 en jullie XR.... allebei 4-cilinders in lijn met 1.000 cc.
Ik weet reeds dat de Versys eerder een goeie lobbes is en de XR een (zenuwachtige) sportmotor op hoge poten.
Ik zie ook dat het prijsverschil vrij aanzienlijk is (zeker € 4.000 met een gelijkaardige uitrusting).
Mijn vraag aan jullie is dus : valt het te doen om op de XR met een duo te rijden, zonder te veel compromissen te moeten sluiten qua comfort (zitruimte op de motor en vering) ? Ik meet 1.92 m en mijn vrouw is ook geen dropje.
Ook met de GS rij ik (erg) vlotjes, maar die boxer is een stuk minder nerveus en heeft meer koppel op lagere toeren... ik heb echter teveel problemen met de motor, die niet opgelost raken, zodat ik dit type effe beu ben.
Ik heb het originele zadel aan laten passen door Vikingseats. Ik wilde namelijk wat hoger en toen heb ik gelijk voor de duo beide zijden 1cm extra en de voorkant wat vlakker laten maken.Dank voor deze toelichtingen .
Aan het comfort van een GS kunnen maar weinig hoogpoters tippen.
De Versys 1000 zit weliswaar nog ruimer voor de duo dan de GS, maar de beenhoek is krapper.
Droogzitten op de XR lijkt ook goed te gaan, maar mijn vrouw vindt “haar”
zadeltje nogal klein uitvallen ivm dat van de GS.
Het verhaal van Rummer geeft terzake al wat moed.
Er bestaat blijkbaar ook een (duur) hoger comfortzadel, dat dan wellicht wel dient aangeschaft.
Dag Rummer, sinds kort ben ik ook bezitter van een mooie XR. Ik las dat je wellicht een HP “hoog” zadel te koop zou hebben. Ik heb zeer veel interesse.Ik heb het originele zadel aan laten passen door Vikingseats. Ik wilde namelijk wat hoger en toen heb ik gelijk voor de duo beide zijden 1cm extra en de voorkant wat vlakker laten maken.
Die zit op de mijneDag Rummer, Ik las dat je wellicht een HP “hoog” zadel te koop zou hebben
Die zijn er nooit genoegUiteindelijk zijn er PK, s genoeg.
Die zijn er nooit genoeg
Volgens het boekje is het verschil tussen Dynamic en Dynamic Pro alleen het kunnen uitschakelen of minimaliseren van elektronische hulpmiddelen zoals tractie control en wheelie control. In beide standen zou je het volle vermogen en response moeten hebben maar toch heb ik het gevoel dat er verschil is, maar dat heeft misschien toch met die elektronica te maken.
Beste allen, ook wij hebben nog steeds veel plezier met XR. Alhoewel de Kawa Versys ook erg mooi is, maar minder spannend.
Maar mijn vraag is, wie van jullie heeft ervaring met de rode sleutel, wie heeft dit al geprobeerd. Uiteindelijk zijn er PK, s genoeg maar wil het wel graag weten.
Tanktas van sw-motech. Je kan de City uitvoering nemen of de nog wart grotere GS uitvoering. Beide moeten ze op de XR passenIk merkte erg weinig tussen dynamic en dynamic pro.
Afgelopen weekend naar Duitsland geweest gelukkig geen issues gehad met de akrapovic headers
Had alleen een rugtas was wilde de grote koffers er niet op zetten maar dit was toch een beetje onhandig.
Ben dus nu opzoek naar een kleine tank bag of tail bag puur voor een weekend dus 15-20L is meer dan voldoende.
Iemand ideeën?
Met horen de lampjes ook uit te gaan misschien ABS uit gezet?custom dynamic pro plug eruit gehaald en de 2 lampjes gingen netjes uit na het rijden.
Met horen de lampjes ook uit te gaan misschien ABS uit gezet?
Ik rij al tijden met de plug er in.
FeliDag Rummer, sinds kort ben ik ook bezitter van een mooie XR. Ik las dat je wellicht een HP “hoog” zadel te koop zou hebben. Ik heb zeer veel interesse.
He Dinky , maar merk je dan dat hij er nog harder aan plukt?
De S1000XR is geen zenuwachtige motor en heeft ook verschillende rijd-modi om een voor jou een eventueel te snel gasrespons af te zwakken (en voor de meeste te verhogen)
Ik rijd niet met een duo maar de zitruimte voor de duo is ruim voldoende, de elektronische vering is in te stellen op zowel comfort als het aantal berijders. Ik verwacht wel dat de GS iest zachter afgeveerd zal zijn.
Maar hoeveel wij er hier van zouden schrijven doet niets af aan je eigen ervaring dus proefrijden is mijn advies (met partner uiteraard)