Met uitzondering van het koppeling hendel, tenzij je de handen van king kong hebtbijna alles aan deze motor is top!
Veel van je opmerkingen zullen op de verwachte nieuwe s1000xr aangepakt zijn volgens mij. Als ik media en.diverse forums moet geloven zal er in 2020 een nieuwe s1000xr komen.Blij te lezen dat jullie duorijdsters happy zijn op de XR.
Volgende week weet ik of de dealer met een oplossing komt aandraven voor de motorproblemen van m'n GS of niet en dan dien ik mijn beslissing te nemen.
Het is wel een vaststelling dat de XR, naast het pluspunt van zijn wellicht verslavende ,veel grotere hoeveelheid PKs dan die van de GS, uiteindelijk veel schaarser is uitgerust dan deze boxer voor ongeveer even veel ( érg veel ) geld :
- ketting ipv onderhoudsvrije cardan
- geen LED verlichting
- geen thermometer omgevingstemperatuur
- geen bandendruksensoren
- geen TFTscherm
- zadel uit 1 stuk
- geen traploos instelbaar scherm
- geen DYNAMIC ESA van de tweede generatie
- geen HILL START CONTROL
- geen ENDUROstand (ook niet echt nodig/mogelijk met 17 '' voorwiel)
- geen geïntegreerde ophanging voor excellente Variokoffers
- geen hydraulische koppelingsbediening
- geen instelbare koppelingshandle
- geen EXTRA-LED schijnwerpertjes als optie verkrijgbaar
Als je daarover begint na te denken, dan lijkt het wel alsof BMW wel érg veel verdient aan dit model, temeer daar klaarblijkelijk een 4-cilindermotor ook goedkoper te produceren is dan een boxer...
Uiteindelijk is het echter wel het rijplezier dat primeert : mijn GS is dus wel beter uitgerust, maar momenteel biedt hij me niet veel vreugde...
Welke extra schijnwerpertjes heb je gezien?Veel van je opmerkingen zullen op de verwachte nieuwe s1000xr aangepakt zijn volgens mij. Als ik media en.diverse forums moet geloven zal er in 2020 een nieuwe s1000xr komen.
Persoonlijk vind ik ketting een pluspunt. Ik vind het veel aangenamer rijden en heb er het extra onderhoud en kosten voor over.
Extra Led-schijnwerpertjes zijn ook voor de XR reeds verkrijgbaar.
De andere aangehaalde zaken, daar heb je een punt en zouden de XR een stuk moderner (maar daarom niet beter) maken.
Niemand een idee over de duurzaamheid van de S1000XR ?
Op een facebook groep van S1000XR eigenaren heb ik een foto gezien van iemand die 111.111 km heeft gereden zonder problemen dus dat zou goed moeten zijn. Zelf pas 7.600 km gereden in 3 maanden tijd dus ik hoop over 4 jaar ook te kunnen melden dat ik alleen maar probleemloze km heb gemaakt.Ik heb in totaal wel meer dan 30000 ermee gereden, alleen helaas verdeeld over 2 motoren(eerste gejat) met huidige rond de 25000 nu. Ben’m nu flink aan het dresseren in de Alpen zonder problemen
Hier de teller nu op 20.000 km. Bij zo’n 12.000 km is de waterpomp onder garantie vervangen, verder probleemloos.Niemand een idee over de duurzaamheid van de S1000XR ?
Nope.Op een facebook groep van S1000XR eigenaren heb ik een foto gezien van iemand die 111.111 km heeft gereden zonder problemen dus dat zou goed moeten zijn. Zelf pas 7.600 km gereden in 3 maanden tijd dus ik hoop over 4 jaar ook te kunnen melden dat ik alleen maar probleemloze km heb gemaakt.
Overigens nog wel een vraag. Ik vind mijn motor bij langzaam/filerijden best wel schokkerig. Hebben jullie dat ook?
Komt mij ook niet bekend voor.Ik vind mijn motor bij langzaam/filerijden best wel schokkerig. Hebben jullie dat ook?
Daar was ik ook op donderdag en op zaterdag.
Fototjes van te vinden op griffe photo en op coco photo Galibier.
Geweldige col. Zaterdag ook een "buitje" gehad? In de late namiddag omgewaaide bomen, modderstromen en sneeuw onder de wielen gehad in de buurt van Seyssel (Grd Colombier).