BMW Sport-Boxer topic ( IV )

Status
Niet open voor verdere reacties.
trouwens als er nog iets van een meeting gaat komen, zal het wat mij betreft deze maand moeten gebeuren. Ik ga namelijk per 1 september voor 5 maanden naar Australië. Dus dat wordt dan lastig om naar een meeting te komen. . .
 
*O* *O* *O*

Vandaag een pakje binnen gekregen uit Assen...

Kan het lijstje ff niet zo snel vinden, daarom:
wie mee wil doen, graag even een e-mail aan cfrigge@hotmail.com met je adresgegevens......

kosten afhankelijk van het aantal deelnemers, totaal was 40,--
Ik zal het hoesje ook ff scannen......

-update-

Lijstje weer gevonden:

:} = adres ook doorgegeven

- Arrewald :}
- Mick :}
- Bozzma
- Stampertje
- Winner :}
- Bor Smit :}
 
Laatst bewerkt:
vraagje
ik heb een r1100s uit 99
zonder abs etc etc met een 170er achterband
deze is bijna aan vervanging toe
wat is nou een goede aanrader kwa band
die ik ook goed in het na seizoen kan gebruiken (buiten pekel rijden dan )
 
vraagje
ik heb een r1100s uit 99
zonder abs etc etc met een 170er achterband
deze is bijna aan vervanging toe
wat is nou een goede aanrader kwa band
die ik ook goed in het na seizoen kan gebruiken (buiten pekel rijden dan )

Ehh... hoe rij je ermee, hoeveel kilometers wil je in het totaal maken?
 
vraagje
ik heb een r1100s uit 99
zonder abs etc etc met een 170er achterband
deze is bijna aan vervanging toe
wat is nou een goede aanrader kwa band
die ik ook goed in het na seizoen kan gebruiken (buiten pekel rijden dan )

Als ik het goed heb zijn de meeste hier gek van Michelin pilot power (of sport), de man waar ik laatst onderdelen heb gehaald was er ook zwaar positief over

Simon
 
@stamper & Bozzma:

mail me ff jullie adres, kan ik wat opsturen, pakjes liggen er klaar voor........ :X

(sorry Jeroen, ben die van jou ff kwijt...)
 
Laatst bewerkt:
vraagje
ik heb een r1100s uit 99
zonder abs etc etc met een 170er achterband
deze is bijna aan vervanging toe
wat is nou een goede aanrader kwa band
die ik ook goed in het na seizoen kan gebruiken (buiten pekel rijden dan )
Michelin Pilot Power :Y Bevalt erg goed (op een 99'er met 180 achterwiel). Pilot Sport schijnt meer voor het circuit te zijn, en de Pilot Road is voor toermotoren...

Had eerst een Bridgestone BT-010, maar de Michelin is echt beter.
 
voor de S rijders in het midden van het land een leuk nieuwtje, Arie Molenaar heeft Siem de Vos Nieuwegein overgenomen en gaat de komende tijd ook dus officieel BMW dealer worden.
Da's lachu: ik heb bij Arie 10 jr terug mn heropstapper gekocht (toen nog in zijn ouwe pand) en daarna nog twee fietsen. Ouwe Molenaar was vlgns mij nooit te spreken over die Duitsche olielekbakken... 8-)

Wel goeie zaak en voor mij redelijk dichtbij! Altijd goed geholpen, 2e h was 'ie destijds wel wat duur, maar geen idee hoe dat nu is.

@ Charles: verstandige beslissing! Erg aanlokkelijk om in zo'n klimaat in je short te gaan rijden, maar beter niet, je huid komt eruit te zien als pizza als je gaat :r

Beetje komkommertijd hier geloof ik? Te heet, te nat, op vakantie... :Z
Wanneer komt "Teil fünf" en hoe gaat het heten??!!
 
Nog een paar posts... en dan zitten we inderdaad weer aan de 2500 posts!

Tijd voor wederom een nieuw deeltje.

Girl gaat morgenochtend rijden, de bestemming is voor morgen, richting Luik, dan binnen door via Huy richting de Vogezen. Daarna wordt het weer questie van een laptop pakken en een route plannen voor de dag erna. Ben benieuwd waar ik terecht kom. *O*

Lekker vijf dagen knallen. Werd wel weer tijd.. het is ook al bijna vier weken geleden dat ik in Oostenrijk zat.. Wat een luxe he.. en weet je wat? Het is zo leuk he! *O* *O* *O*
 
@bomsan: stuur me ff een mailtje, ik kan je email niet zien...

[edit: lama...al gevonden in mijn archief....je hebt emeeuw....]
 
Laatst bewerkt:
Girl gaat morgenochtend rijden, de bestemming is voor morgen, richting Luik, dan binnen door via Huy richting de Vogezen. Daarna wordt het weer questie van een laptop pakken en een route plannen voor de dag erna. Ben benieuwd waar ik terecht kom. *O*

Gewoon de Maas volgen is een hele toffe baan
 
@Bozzma ... heb ie nog die triple test gelezen ???
op de rollerbank ... air/fuel ratio van 17/1 |(
egg wel dat ik wacht op een andere e-prom, of heb jij daar nog andere ideeen over ???
 
Stampertje en Bor gemist de laatste keer bij de MAC...? Iets te warm wellicht?

Enfin, ben zelf wel geweest, dit keer niet "in functie" dus de R12s maar eens uitgeprobeerd op het circuit. Moet zeggen, da's....ehhh, andere koek.... of zoiets.
Dit jaar voor het eerst met een motor onder de 1000 cc en meer dan 3 cilinders het circuit opgegaan, mijn kwak ZX6r annex circuit en woonwerk paard. Dat heeft even geduurd voordat ik daar aan gewend was maar kan inmiddels weer behoorlijk rondkomen.
En dan stap je dus op een R12s en ga je de zeer bekende bochten door... Geinig (maar niet heus! |( ) Ik dacht ik begin wat rustiger... Ben daar ook mee geeindigd en tussendoor niet veel harder. Pfhh da's andere koek cicrcuitrijden met een R12s. Het vreemde is dat ik niet precies kan aangeven wat het is dat mij tegenhield om de snelheid op te voeren terwijl ik normaal donders goed weet en kan verklaren hoe mijn motor aanvoelt. De warmte zal er ongetwijfeld ook mee te maken hebben maar da's lang niet alles. Ik bedoel, gas geven en remmen blijft in de basis toch hetzelfde en insturen is insturen... Toch? Ben er dus nog niet uit of ik circuitrijden met een R12s wel leuk vindt... Heb daarom besloten eerst nog maar wat kilometers met de R te maken, veel bochtjes te draaien in de Dolomieten en dan eind september de hele ervaring nog maar eens te herhalen. Kijken of het dan beter gaat.

Even een paar feiten: Remmen en stabieliteit een 10+. Vering (na afgesteld te zijn door Hyperpro, Dank Peter!) ook een 10+. Vermogen ehhh... iets piekerig. De sensatie van versnellen boven de 7000rpm is giga maar vol de Tarzan uit geeft een heel andere kijk op de zaken B|
Wellicht dat een uitlaat en een chip hier verandering in aan kunnen brengen? Even afwachten maar.

Groet,

Andy (die 15 augustus weer gewoon op de Kwak z'n rondjes gaat maken en niet alleen omdat ik dan wel "in functie" ben)
 
Kan het niet laten om toch een fototje te plaatsen:
full


Nog 10 te gaan, op naar 2500!
 
@Tuono: waren je rondetijden ook echt veel langzamer, of voelde dat alleen maar aan?
 
Wellicht dat een uitlaat en een chip hier verandering in aan kunnen brengen? Even afwachten maar.

@ Tuono/Andy; Sinds afgelopen zaterdag heb ik dit duo onder het zadel zitten.

mfvhasd8.jpg

Twee weken geleden zag ik (eindelijk) een aftermarkt-demper in het echt. Nu is het kijken ernaar erg gezellig, maar het luisteren zo mogelijk nog leuker. Welnu, dat kon geregeld worden. Bovenstaande Beemer werd van de bok gehaald, in de werkplaats met de kont naar buiten geplaatst, aan een accu gehangen en gestart. Wat een verschil met het origineel! :} Nu weet ik wel; zelfs een beetje goed ingereden Spartamet maakt stationair draaiend al meer kabaal dan een standaard 12 rijdend in 6de versnelling, dus elke vervangingsdemper klinkt dan al gauw beter, maar toch.... Zowel Akra en Zard vind ik nog steeds erg mooi (zeker wat de vormgeving betreft) en goed bij de 12 passen. Mooiste zou feitelijk zijn om alles per toerbeurt onder je zadel te plaatsen. Echter; bij het zien én horen van dit deeptone-koppel heb ik niet langer dan ± 30 seconden hoeven nadenken om tot aankoop over te gaan. Een afspraak werd snel gemaakt en afgelopen zaterdag werd het origineel vervangen voor een setje Lasers.

mfr12s28jb7.jpg

Beide dempers steken niet uit t.o.v. het achterlicht en kentekenplaatverlichting.


mfr12s35ry8.jpg
Bij het zij-aanzicht is goed te zien dat de Lasers zeker niet té lang zijn en daardoor mooi binnen het achterwerk passen. De totale lengte van demper bedraagt slechts 30 cm.

Dan over het rijden met deze dempers. Een verademing! En wel in tweeledig opzicht. Ten eerste het geluid natuurlijk. Maar wie SP1 danwel 2-gebulder, RSV-gedonder of Ducati-klappen verwacht komt bedrogen uit. Het is voor BMW :Z dus we blijven bescheiden. B| Want kunt u dan wél verwachten? Een duidelijke roffel, die over het gehele toerengebied aan hoorbaarheid niets te wensen overlaat. Ten tweede het beter oppakken van het vermogen. Vanaf 4000 toeren - en daar zit je dus al redelijk snel aan - merk je gewoon dat blok en uitlaat al vrijer kunnen ademen en beter/sneller reageren op de gashandle. Zeker wanneer de snelheidsmeter richting de 170 (of daarboven) klimt voel je gewoon dat het makkelijker gaat dan voorheen. Het zou misschien allemaal nóg soepeler kunnen gaan, als die (catloze) SportsCollector van Laser gelijktijdig was gemonteerd. Helaas is die pas eind september leverbaar. (Weer) even wachten dus. Maar goed, het rijden op die 12 was al een plezierige bezigheid en dat wordt de komende tijd alleen nog maar leuker. :]



Kan het niet laten om toch een fototje te plaatsen:
(Afbeelding)

Mooie foto trouwens! :}
 
Goed om een positief verhaal te horen over je nieuwe demper. . . Verder veel plezier toegewenst met :]
 
Wist u dat.... er in het rechter koffertje van de S.... 6 flessen wijn passen?

Ben nog even in Beaune geweest in de Bourgogne en kon het niet laten om zes flessen mee te nemen.. en die passen (zonder doos) _O-
 
Goed om een positief verhaal te horen over je nieuwe demper. . . Verder veel plezier toegewenst met :]

Dank je Koen. ;)
Rondrijden met een (klein) beetje herrie om je heen maakt het allemaal toch nét even leuker en als het met vervangend materiaal ook nog eens wat soepeler rijdt is dat mooi meegenomen.

Deze set bevalt me in ieder geval beter dan het origineel. Natuurlijk blijf ik ook wel benieuwd hoe zo'n Akra en Zard klinkt. Maar goed, 'k zal ongetwijfeld wel eens iemand op een 12 tegenkomen die een andere uitlaat dan die van mij onder het zitvlak heeft. Mooi moment om dan het één en ander aan een vergelijkend warenonderzoek te onderwerpen. Dat vond ik ook altijd wel leuk om te lezen bij de 11-eigenaren. Sommigen waren (of zijn) idolaat van Staintune, maar anderen kozen weer voor iets geheel anders. In mijn geval; voorlopig maar even de Lasers.
 
Wist u dat.... er in het rechter koffertje van de S.... 6 flessen wijn passen?

Ben nog even in Beaune geweest in de Bourgogne en kon het niet laten om zes flessen mee te nemen.. en die passen (zonder doos) _O-

Dat ritje is weer alleszins de moeite waard geweest girl. *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan