BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Hoi,

Ik heb sinds een week ook een R1100S, erg blij mee. Al diverse BMW's gehad, 1100GS,1150GS en een paar K's. Had begin van het jaar een Ducje gekocht (mijn vrouw vond hem zo mooi), maar wat een rommel zeg. Ingeruild op de BMW. Stuurt perfect.

Is een 2001, zwarte, 39.000km, laser uitlaatsysteem. Heb nog geen fotootjes.

Er zaten kleine LED knippers op achter, erg smerig. Via MP 2 knippers van zo'n R-ninety gekocht, met 10w gloeilampjes, maar nu knippert ie nog snel. Wat zit er standaard in de 1100S? Iemand?

"standaard" is een richtingaanwijzerlampje 20W, dus ik vermoed dat het daaraan ligt.
 
In de knippers horen dus 21Watt lampjes, net als de voorkant. De nieuwere BMW's hebben 10Watt, groter past ook niet. Ik heb het snel knipperen 'opgelost' met een kleine modificatie aan het relais, kwestie van een verbinding op de printplaat door-krassen. Kijkt ie niet meer naar wattage en knippert altijd rustig;
540.jpg

Niet zelf bedacht, maar ooit eens op een forum gelezen.

Hier een paar plaatjes van mijn fiets, ziet er netjes uit vind ik.
540.jpg

GPS steun erop gezet, met zekering naar accu
540.jpg

Laser uitlaten, vraagje daarover; ik lees weleens wat over DB killers. Zijn er verschillende Laser systemen voor deze fiets? Mijne maakt niet echt veel herrie, zeker niet asociaal en ik heb geen DB killers. Staat ook een E4 nummer in.
540.jpg


Verder wat carbon spul, zat er al op. Er zitten wat doffe plekken op het middenste tank paneel, heeft een tanktas op gezeten. Mss is dat weg te poetsen of anders laat ik dat paneel wel een keer wrappen.

Wat me ook opvalt is dat er erg weinig bescherming qua achterspatbord zit. Is dit altijd zo of is het komen te vervallen door de Laser uitlaat? Ik weet dat er aftermarket spatbordjes zijn, maar zit er origineel niks?
 
Mooie S hoor! De carbon kleppendeksel deksels maken het wel af. Gruwelijk dure dingen origineel.
Er zijn wel achter spatborden te koop, zit er bij mij ook op. Scheelt een hoop stof (en water als je ook in de regen rijdt)
De doffe plek krijg je er wel uit met een hoop poetsen met bijvoorbeeld commandant.
Of opnieuw 2k blanke lak... Heb je gelijk extra bescherming.
 
Laatst bewerkt:
Zo te zien heb je geen laser full exhaust, (dubbele pijp) maar wel de laser demper met cat eliminator. (Y-stuk)
Zo'n Y-stuk heb ik ook en daar past prima een spatbord bij.
full
 
Ja,dat is mooi zo'n spatbordje. Niet standaard toch? Vind ze wat prijzig wat ik op het net tegen kom..

Zijn die tankpanelen allemaal hetzelfde van de S-en? Zag er één te koop van 1999-2000, maar de mijne is van 2001. Zou er wel een willen om beetje mee te experimenteren.

Uitlaat klopt, y-stuk, één pijp omhoog, 2 dempers. Klinkt mooi vind ik.
 
wij hebben dezelfde motor. :)
waar heb jij hem gekocht?
Echt? Mooie motor hé!
Ik heb 'm in april geïmporteerd uit Duitsland, bij een particulier uit Wuppertal.
Jij dan? Heb je 'm al lang?
Zijn nog wel een paar dingetjes die ik wil veranderen.
Het geluid vind ik nog wat tam...
Nieuwe cilinderkap bescherming (de vorige eigenaar durfde nogal plat mee door de bocht)
Stalen remleidingen (schijnt beter te zijn voor de ABS pomp)
Misschien ook een rappid bike module of Power commander.
 
Echt? Mooie motor hé!
Ik heb 'm in april geïmporteerd uit Duitsland, bij een particulier uit Wuppertal.
Jij dan? Heb je 'm al lang?
Zijn nog wel een paar dingetjes die ik wil veranderen.
Het geluid vind ik nog wat tam...
Nieuwe cilinderkap bescherming (de vorige eigenaar durfde nogal plat mee door de bocht)
Stalen remleidingen (schijnt beter te zijn voor de ABS pomp)
Misschien ook een rappid bike module of Power commander.
idem dito. mijne komt ook uit Duitsland. Ik dacht dat de eigenaar allerlei wijzigingen had aangebracht , ze zijn zo geleverd.
Ik heb er wel een superbike stuur op laten zetten
 
Ah, Marcooo, we hebben niet helemaal dezelfde motor. Bij die van mij zit wat meer wit. Ik heb een Randy Mamola uitvoering.
 
In een ouder bericht lees ik dat ene Freeez (Johan) de originele dempers van de S heeft 'leeggeruimd'...
Zijn er meer die dit hebben gedaan? Was dit goed te doen en mag ik vragen hoe je dat hebt aangepakt en wat je hebt weggehaald?
Ik heb zelf een R1100S, met Y-pijp en originele dempers. Maar die mogen best iets meer geluid maken.
Is er nog een extra afstelling nodig, of regelen de sensoren dit zelf?
Een demper van Laser of de tripple van G.P.R. heeft de voorkeur, maar budget laat dat helaas niet toe...
 
Elke keer weer genieten, maar toch ook wel iets eigenaardigs...
Bij vol accelereren in 3/4 lijkt het aan het eind van het toeren bereik of dat een turbo zijn druk afblaast.
Een raar sissend geluid zonder dat ik echt iets voel in de aandrijving.
Ik vermoed dat mijn torsierubber de geest heeft gegeven. Heeft iemand dit hier wel eens mee gemaakt?
 
Hoi,

Ik heb sinds een week ook een R1100S, erg blij mee. Al diverse BMW's gehad, 1100GS,1150GS en een paar K's. Had begin van het jaar een Ducje gekocht (mijn vrouw vond hem zo mooi), maar wat een rommel zeg. Ingeruild op de BMW. Stuurt perfect.

Is een 2001, zwarte, 39.000km, laser uitlaatsysteem. Heb nog geen fotootjes.

Er zaten kleine LED knippers op achter, erg smerig. Via MP 2 knippers van zo'n R-ninety gekocht, met 10w gloeilampjes, maar nu knippert ie nog snel. Wat zit er standaard in de 1100S? Iemand?
Als er zo'n groot BMW eigen knipperlichtrelais inzit, bestaat re een kleine modificatie op de print. DIe zorgt ervoor dat ie niet meer meet wat er aan hangt. Het snelle knipperen is dan voorbij. Mocht er een lampje daadwerkelijk stuk gaan, wordt dat ook niet meer opgemerkt.
Aan U de keus!


Aaaaah, ik zie dat iemand mij al voor was met dezelfde reactie. _O-
 
Laatst bewerkt:
Heb vandaag de knoop doorgehakt. Heb een BMW r1100s met 98000km gekocht. Heb 3 maand volledige ganrantie zijn er dingen waar ik extra op moet letten?
 
Heb vandaag de knoop doorgehakt. Heb een BMW r1100s met 98000km gekocht. Heb 3 maand volledige ganrantie zijn er dingen waar ik extra op moet letten?
Gefeliciteerd met je S en welkom op dit forum!
Als de BMW netjes is onderhouden gaat deze nog wel wat kilometertjes mee lijkt me. Hoe deze is gebruikt heeft natuurlijk ook wel invloed. En als deze al 98k op de teller heeft staan dan is ze waarschijnlijk gebruikt voor wat langere afstanden en dat is beter dan korte stukjes. Heeft deze ook ABS? Dit is een duur onderdeel die nog wel eens stuk gaat in het leven. Ik heb gehoord dat stalen remleidingen de levensduur goed doen.
Heb je al mooie foto's van je S? Altijd leuk om de fiets van een ander te zien!
 
Laatst bewerkt:
Haal hem dinsdag op. Foto’s volgen. Heb hem helemaal bekeken. Geen olielekkage en erg netjes.Is duidelijk erg goed onderhouden.
 
Is idd ongelooflijk netjes. Geen steenslag oid. Vorig eigenaar is echt een poetser geweest. Ff wat anders
Dinsdag opgehaald na de afleverbeurt heeft hij last van kfr. Niet heel erg maar meer dan met de proefrit.
Waarschijnlijk zijn de kleppen gesteld en nieuwe bougies ingedraaid. Heb eerder een r1100r gehad die had er met de goeie afstelling en brisk of twinspark bougies geen last van. Wat was de kale-speling ook alweer?
 
Kale speling? Bedoel je klepspeling?
0.15mm voor inlaat en 0.30 voor uitlaat
TPS checken kan ook wel helpen idealiter staat deze op 385 mv of iig tussen de 360 en 400mv

Sync stellen maakt heel veel uit
 
Oke. Op zich loopt motor heel mooi maar boven de 5000 rpm vind ik hem wel wat fors trillen en het is ook niet altijd even erg. Maar heb begrepen dat de motor lang stil heeft gestaan. Zal een zien hoe het zich ontwikkelt anders maar even synchroniseren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan