BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Beste forumleden,

Mijn naam is Bas, 25 jaar en sinds vandaag eigenaar van mijn eerste motorfiets, een R1200S.
Amper twee weken na het behalen van mijn rijbewijs direct toegehapt en dit pracht exemplaar op de kop getikt bij Stella Motoren te Apeldoorn (topzaak!) Dit is eigenlijk een occasion-zaak van BMW Motorrad dealer Simako-BDM, waar deze R1200S is ingeruild. Helemaal onbekend met boxers ben ik niet, mijn vader heeft namelijk een R1100S gehad, en daarna een R1100S BC.
De eerste meters van de proefrit waren wat onwennig (logisch voor de eerste keer zonder instructeur die in je oren praat) , maar gaandeweg voelde ik me direct thuis op deze boxer. En het geluid met de Laser dempers (incl. Db killers) gaf mij echt kippenvel. Dus binnenkort is een rondje doen zonder de Db killers
:t . Ergens volgende week klaar voor aflevering dus ik kan nu al niet wachten om deze pracht machine op te halen!!Bekijk bijlage 1459729

:]Bekijk bijlage 1459730Bekijk bijlage 1459731
Welkom Bas ;)
Mooie fiets!
 
Nog nooit iemand gezien die zo lang van tevoren aangekondigd was, maar daar is'te dan hoor. _O- *O*

Welkom @BasH94 en wat een voortreffelijke keuze heb je gelijk gedaan. :}
 
Deze kan je volgende zijn. ;) :+

Bekijk bijlage 1459814

Ik ben wel even in contact gegaan met de verkoper. O-)
Deze staat hoog op het wensenlijstje....
00069141414141417E9CA.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: OMB
Mooie fiets Bas, sinds twee weken ben ik ook de bezitter van een R1100S. Na 30 jaar een R75/6 gereden te hebben dacht ik eens gek te doen en kwam ik deze uit 2002 tegen met maar 26000 op de teller. In nieuw staat dus.
IMG_20200107_122628.jpg
 
Deze staat hoog op het wensenlijstje....
Bekijk bijlage 1459833
Zeker mooi en leuk ding. Ook vaak over gedroomd. Wilde die direct hebben bij introductie. :Y

Een HP2 heeft wel exclusievere materialen. De lijst is bijna eindeloos.
Korte versie: al het kuipwerk is carbonfiber, Magura koppeling en remcilinder, bovenliggende nokkenassen met vier kleppen per cilinder, carbonfiber cilinderkoppen, zelfdragende single zit.
Rijklaar 199 kilo. :}
 
Tis ff wennen, goed werken om hem de bochten door te krijgen, vooral de korte ondanks de nieuwe Michelins, Zithouding is natuurlijk wat sportiever, wennen aan wat meer druk op de onderarmen maar dat went wel. Ik ga er geen ander stuur opzetten of clipons boven kroonplaat zetten. Fiets hoort gewoon zo te zijn en ik moet me maar aanpassen 😀 ook wennen aan remmen die het "wel" doen en aan het meer vermogen maar wel grappig dat alle boxers de zelfde karaktereigenschappen hebben. Voor het werk rijdt ik ook vaak op een R1200GS. Motor had 8 jaar stilgestaan, heb alle vloeistoffen en oliën hierdoor moeten vernieuwen, benzinepomp en filter vervangen, benzinetank gereinigd, remvloeistof, nieuwe accu etc. Nu na zo'n tweehonderd km erop gereden te hebben is de voorste schokdemper aan het lekken, vandaag een tweedehands gekocht voor maar €35 dus dat valt mee. Hopen dat de achterste droog blijft. Heb me wel een carbon hugger besteld bij Wunderlich om de onderzijde, uitlaat en schokdemper te beschermen.
 
Zeker mooi en leuk ding. Ook vaak over gedroomd. Wilde die direct hebben bij introductie. :Y

Een HP2 heeft wel exclusievere materialen. De lijst is bijna eindeloos.
Korte versie: al het kuipwerk is carbonfiber, Magura koppeling en remcilinder, bovenliggende nokkenassen met vier kleppen per cilinder, carbonfiber cilinderkoppen, zelfdragende single zit.
Rijklaar 199 kilo. :}
Qua prijs ontlopen ze elkaar ook niet veel:+
Er zit dus toch wel heel veel verschil tussen de 1200S en de HP2
 
Tis ff wennen, goed werken om hem de bochten door te krijgen, vooral de korte ondanks de nieuwe Michelins, Zithouding is natuurlijk wat sportiever, wennen aan wat meer druk op de onderarmen maar dat went wel. Ik ga er geen ander stuur opzetten of clipons boven kroonplaat zetten. Fiets hoort gewoon zo te zijn en ik moet me maar aanpassen 😀 ook wennen aan remmen die het "wel" doen en aan het meer vermogen maar wel grappig dat alle boxers de zelfde karaktereigenschappen hebben. Voor het werk rijdt ik ook vaak op een R1200GS. Motor had 8 jaar stilgestaan, heb alle vloeistoffen en oliën hierdoor moeten vernieuwen, benzinepomp en filter vervangen, benzinetank gereinigd, remvloeistof, nieuwe accu etc. Nu na zo'n tweehonderd km erop gereden te hebben is de voorste schokdemper aan het lekken, vandaag een tweedehands gekocht voor maar €35 dus dat valt mee. Hopen dat de achterste droog blijft. Heb me wel een carbon hugger besteld bij Wunderlich om de onderzijde, uitlaat en schokdemper te beschermen.
Even geleden dat ik een R1100S had (2004), maar zit er al een korte reactiestang op?
Kan ook een reactiestang van een ander model zijn, dacht de GS.
Dan komt het kontje wat hoger en daardoor is de balhoofdhoek kleiner. :)

Knipsel.JPG
 
Zeker mooi en leuk ding. Ook vaak over gedroomd. Wilde die direct hebben bij introductie. :Y

Een HP2 heeft wel exclusievere materialen. De lijst is bijna eindeloos.
Korte versie: al het kuipwerk is carbonfiber, Magura koppeling en remcilinder, bovenliggende nokkenassen met vier kleppen per cilinder, carbonfiber cilinderkoppen, zelfdragende single zit.
Rijklaar 199 kilo. :}
Klepdeksels, niet cilinderkoppen
 
Deze staat hoog op het wensenlijstje....
Bekijk bijlage 1459833

Bij Molenaar stond er deze week 1 voor onder de 11K
Heb er serieus -even-aan gedacht om beiden in te ruilen... Bocercup en GSA1200 voor deze en de 1250GSA
Maar heb toch mer gevoel bij de 2004 versie dan bij deze , het is me net wat te retro/perfect
 
Je moet goed zoeken, maar de details staan wel hier: BMW HP2-serie - Wikipedia
Aluminium gesmede wielen en Öhlins vering. Kritiekpunten even overslaan. :+ :+
In ieder geval 2 bougies minder _O-
Zelf hou ik meer van de analoge tellers op de 1200, maar smaken verschillen natuurlijk.
Het is idd een hele leuke voor de 'heb' waar die ook voor gemaakt is, staat denk ik goed naast de 1200 in de schuur:Y
Heb je wel eens op het circuit gereden met de HP2?
 
Bij Molenaar stond er deze week 1 voor onder de 11K
Heb er serieus -even-aan gedacht om beiden in te ruilen... Bocercup en GSA1200 voor deze en de 1250GSA
Maar heb toch mer gevoel bij de 2004 versie dan bij deze , het is me net wat te retro/perfect
Sommigen zullen me vervloeken maar ik vind het 1250 model erg mooi. Maar de BC zou ik er zeker niet op inruilen. :t En de R nineT bij Molenaar staat nog steeds op marktplaats.
 
In ieder geval 2 bougies minder _O-
Zelf hou ik meer van de analoge tellers op de 1200, maar smaken verschillen natuurlijk.
Het is idd een hele leuke voor de 'heb' waar die ook voor gemaakt is, staat denk ik goed naast de 1200 in de schuur:Y
Heb je wel eens op het circuit gereden met de HP2?
De motorloop is dermate goed dat hij geen twee bougies nodig heeft. :Y

Het display is enorm informatief en geavanceerd.
Ik ben al weer een paar jaartjes om naar alles digitaal, analoog vind ik geen gezicht meer. :$
Maar ergens digitale info zoals kilometerstand is ook goed.
Eigenlijk wil ik TFT schermen, LCD is te min. _O-

Als je het leuk vind dan zie in je de test van Motorfreaks meer info.


Ik start dan maar gelijk op pagina drie trouwens. :+ ;)

Het circuit heeft deze nog niet gezien (eerste rit hier oktober?) en de schaamranden van de eerste eigenaar laten dat ook wel zien.
Volgend jaar gaat dat misschien wel een keer gebeuren, maar ik heb ook een S1000RR voor dat doel. :)

En dan gaan we je daar zien met de R1200S? :]
 
Laatst bewerkt:
Ikke5.jpg

Piccie op de R1100S alweer uit/in 2004. :X
 
Laatst bewerkt:
De motorloop is dermate goed dat hij geen twee bougies nodig heeft. :Y

Het display is enorm informatief en geavanceerd.
Ik ben al weer een paar jaartjes om naar alles digitaal, analoog vind ik geen gezicht meer. :$
Maar ergens digitale info zoals kilometerstand is ook goed.
Eigenlijk wil ik TFT schermen, LCD is te min. _O-

Als je het leuk vind dan zie in je de test van Motorfreaks meer info.


Ik start dan maar gelijk op pagina drie trouwens. :+ ;)

Het circuit heeft deze nog niet gezien (eerste rit hier oktober?) en de schaamranden van de eerste eigenaar laten dat ook wel zien.
Volgend jaar gaat dat misschien wel een keer gebeuren, maar ik heb ook een S1000RR voor dat doel. :)

En dan gaan we je daar zien met de R1200S? :]
Vandaag heb ik met Martijn overlegd om mee te gaan in Mei voor een bochtentraining op Assen, om eerst eens wat vertrouwen en controle te winnen dus wie weet:)
En met een S1000RR zul je me vast alleen in de spiegels zien verdwijnen_O-
 
Vandaag heb ik met Martijn overlegd om mee te gaan in Mei voor een bochtentraining op Assen, om eerst eens wat vertrouwen en controle te winnen dus wie weet:)
En met een S1000RR zul je me vast alleen in de spiegels zien verdwijnen_O-
Zo rond de 200 pk en met een hele goede quickshifter is dat wel een monster inderdaad (en toch wil je dan meer).
Maar ik kan zelf ook wel een redelijk bochtje rijden, dus heb er misschien (nog) geen RR voor nodig. :+ ;)

Die bochtentraining is erg nuttig. :}
 
nog even wat Research gedaan over mijn 1200. Ik ga met wat Italiaans temperament rondrijden als ik de BMW vin decoder moet geloven:]. In 2014 geïmporteerd door de enige eigenaar in Nederland, waar ik misschien nog mee in contact kan komen via de dealer. Verder dus a fabriek öhlins & een breder achterwiel. Alternatieve bak verhouding is mij onbekend, deze kan ik ook niet vinden in de Nederlandse optiefolder.
r1200s opties.png
 
Laatst bewerkt:
Een S1000RR is eigenlijk voor meisjes. _O-


Mannen rijden een boxer. :Y
 
nog even wat Research gedaan over mijn 1200. Ik ga met wat Italiaans temperament rondrijden als ik de BMW vin decoder moet geloven:]. In 2014 geïmporteerd door de enige eigenaar in Nederland, waar ik misschien nog mee in contact kan komen via de dealer. Verder dus a fabriek öhlins & een breder achterwiel. Alternatieve bak verhouding is mij onbekend, deze kan ik ook niet vinden in de Nederlandse optiefolder. Bekijk bijlage 1460091
Breder achterwiel werd inderdaad vaak gedaan, had ik ook op de R1100S. Trots. :Y
Mooi dat je alles zo kan zien, zelfs nog een extra optie.
Het is wel een supercomplete versie verder. :9
 
Breder achterwiel werd inderdaad vaak gedaan, had ik ook op de R1100S. Trots. :Y
Mooi dat je alles zo kan zien, zelfs nog een extra optie.
Het is wel een supercomplete versie verder. :9
jup ben er zeker content mee. Ik denk dat het zwarte zadel achteraf is ingebouwd, omdat deze met de rood/zilver kleurige versie alleen in het rood geleverd is (alleen de buddyseat was zwart verkrijgbaar).
 
Terug
Bovenaan Onderaan