BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Mavtri

MF veteraan
24 sep 2002
4.317
17
48
Barneveld
Dus het had toch mijn motor kunnen zijn qua uiterlijk. ;)

Op de openbare weg rijd ik het meeste met mijn 34 pk G310GS.
Bij het stoplicht alle koekblikken voor en op secundaire wegen wel de meeste motorfietsen. :]

Op het circuit met de S1000RR en volgende week eindelijk kans op een rit met de HP2 Sport. *O*

Lekker man
 
  • Haha
Waarderingen: Worldbeater

-=Peter=-

MF veteraan
16 aug 2003
6.619
8
Woonplaats
En vanochtend voor de eerste keer gestart en direct 95 kilometer gereden naar een afspraak. :)

Bekijk bijlage 1434973

De engineers hebben goed hun best gedaan met deze versie.
Trilt niet als een dolle zoals mijn eerste R1100S en schakelt nog lichter dan mijn S1000RR. :? :}

Onderweg ook overal net even te hard.
De snelheidsbeleving is laag en het blok loopt zo lekker soepel en met plezier rond. :9 :]

Alleen nog even kijken naar het snelgas systeem, dat is nu wel erg kritisch i.c.m. die dikke klappen.
De richtingaanwijzers is uiteraard ook ff wennen met die knoppen.
Was er zo mee weggereden, en moest weer even goed kijken. Zie de linker niet zitten vanuit het stuur. _O-
En uitzetten vind ik erg lastig. Alleen uiterst links op die lange toets gaat ze uit. :P

Verder een genot om mee te rijden.
De volgende keer wat meer secundair en bochtjes maken.
Ik kijk er naar uit. :]

Laat de zomer maar komen!!
Prachtige motor. Ik ben heel erg benieuwd of het in het vergelijk met de S1000RR nog sportief aanvoelt voor jou. Dit is een motor waar ik altijd een glimlach van krijg. Een echte liefhebbersmotor.
 

Worldbeater

MF veteraan
10 okt 2002
48.171
1.024
47
Zuid-Holland
Prachtige motor. Ik ben heel erg benieuwd of het in het vergelijk met de S1000RR nog sportief aanvoelt voor jou. Dit is een motor waar ik altijd een glimlach van krijg. Een echte liefhebbersmotor.
Hoi Peter,
Deze boxer hebben ze nog lager in gewicht weten te ontwerpen dan de S1000RR.
De afwerking en het rijdersgevoel als je op de motor zit geeft kippenvel.
Schakelt lichter, het blok loopt erg comfortabel en toerengraag, en het voelt allemaal zo solide aan op vlak asfalt, rechtuit over drempels, slecht wegdek, en hij is toch heel bewegelijk in korte bochten. :9

Het rijdt echter niet zo verfijnd als een S1000RR. De eerste versnelling is langer bij de HP2 8)7 en de bediening met de drie knops knipperlichten gaat met horten en stoten door het snelgas.
Met de telelever lijkt het wel alsof er een lekke voorband is, en i.c.m. Pilot Powers is het geen combinatie om op te stappen en direct haakse lange bochten te rijden met het gas erop.

Ik wil er volgend jaar nog een keertje mee op Zandvoort rijden voor een goed oordeel.
Voor nu sta ik er mee in de kinderschoenen. En dat is lang geleden, meestal leg ik ze bij een proefrit al haaks in de eerste bocht.

Het raspaardje laat zich niet gelijk kennen.
En dat is ook wel weer een uitdaging.

It's a learning curve. ;)
 
Laatst bewerkt:

-=Peter=-

MF veteraan
16 aug 2003
6.619
8
Woonplaats
Hoi Peter,
Deze boxer hebben ze nog lager in gewicht weten te ontwerpen dan de S1000RR.
De afwerking en het rijdersgevoel als je op de motor zit geeft kippenvel.
Schakelt lichter, het blok loopt erg comfortabel en toerengraag, en het voelt allemaal zo solide aan op vlak asfalt, rechtuit over drempels, slecht wegdek, en hij is toch heel bewegelijk in korte bochten. :9

Het rijdt echter niet zo verfijnd als een S1000RR. De eerste versnelling is langer bij de HP2 8)7 en de bediening met de drie knops knipperlichten gaat met horten en stoten door het snelgas.
Met de telelever lijkt het wel alsof er een lekke voorband is, en i.c.m. Pilot Powers is het geen combinatie om op te stappen en direct haakse lange bochten te rijden met het gas erop.

Ik wil er volgend jaar nog een keertje mee op Zandvoort rijden voor een goed oordeel.
Voor nu sta ik er mee in de kinderschoenen. En dat is lang geleden, meestal leg ik ze bij een proefrit al haaks in de eerste bocht.

Het raspaardje laat zich niet gelijk kennen.
En dat is ook wel weer een uitdaging.

It's a learning curve. ;)
Telelever is inderdaad heel apart om mee te rijden. Om daar ook nog eens sportief mee te rijden is helemaal een ander slag rijden. Veel rijplezier!
 

Worldbeater

MF veteraan
10 okt 2002
48.171
1.024
47
Zuid-Holland
Telelever is inderdaad heel apart om mee te rijden. Om daar ook nog eens sportief mee te rijden is helemaal een ander slag rijden. Veel rijplezier!
Ja, een bocht inremmen levert ook geen kortere balhoofdshoek op.
Dus hij gaat er niet beter van sturen.
Ben benieuwd hoe dat gaat voelen op CPZ.. helaas mogen 'we' pas weer over 6-7 maanden. :o ;)

Screenshot_2019-10-31-19-38-35.png

Vandaag een klein toerke rond Rotterdam samen met een Ducati gereden en het voelde best wel vertrouwd.
Goed geslapen denk ik. :+
 
Laatst bewerkt:

Nulkommavierbar

Die hard MF'er
Donateur
2 feb 2014
683
228
37
Zwolle
Op mooie dagen erg verleidelijk lijkt me :)
Ik heb nu zes winters doorgereden, maar het lijkt wel of ze met het jaar harder strooien. Heb maar een pekelfiets erbij gehaald, om de boxer te sparen :/
 

Worldbeater

MF veteraan
10 okt 2002
48.171
1.024
47
Zuid-Holland
Op mooie dagen erg verleidelijk lijkt me :)
Ik heb nu zes winters doorgereden, maar het lijkt wel of ze met het jaar harder strooien. Heb maar een pekelfiets erbij gehaald, om de boxer te sparen :/
Ik rij alle dagen van het jaar zodra het droog is. Heb voor woon~werk speciaal een G310R gekocht vorig jaar en later ingeruild op de G310GS van BMW.
Lekker zuinig en slecht weer doet inderdaad minder pijn dan met de boxer. :Y :+

IMG_20191030_135618_DRO.jpg

Voorheen deed ik dat op een CBR250R totdat die kort gereden werd door een auto.

Van gisteren weinig foto's. Alleen even wachten op de Ducati bij het pontje van Rozenburg-Maassluis.

IMG_20191031_111708_DRO.jpg IMG_20191031_111731_DRO.jpg IMG_20191031_111623_DRO.jpg
 
Laatst bewerkt:

FreekRR

Rookie
9 mei 2011
7
7
47
Maastricht
Ik wil de kleppendeksels van m'n 1100S zwart maken. Nou zit ik een beetje in dubio...: Spuiten of poedercoaten?
Ik hoor graag jullie ervaringen, zowel positief als negatief.
 

slonzebons

MF veteraan
13 jun 2009
1.431
993
52
Rheden
Ik wil de kleppendeksels van m'n 1100S zwart maken. Nou zit ik een beetje in dubio...: Spuiten of poedercoaten?
Ik hoor graag jullie ervaringen, zowel positief als negatief.
Ik heb de mijne (OK nu weliswaar een R1200S maar eerst ook mijn R1100S) gespoten met VHT lak. Kost in vergelijking met coaten volgens mij een fractie van het geld en tijd. Mochten er beschadigingen komen kan ik die ook makkelijker en goedkoper wegwerken.

Bovenstaande in een mening en ervaring. Geen advies.
 
  • Like
Waarderingen: FreekRR

FreekRR

Rookie
9 mei 2011
7
7
47
Maastricht
Ik heb de mijne (OK nu weliswaar een R1200S maar eerst ook mijn R1100S) gespoten met VHT lak. Kost in vergelijking met coaten volgens mij een fractie van het geld en tijd. Mochten er beschadigingen komen kan ik die ook makkelijker en goedkoper wegwerken.

Bovenstaande in een mening en ervaring. Geen advies.
Heb je de deksels nog een speciale behandeling gegeven? Ik bedoel, gestraald of een beetje geschuurd o.i.d.
 

slonzebons

MF veteraan
13 jun 2009
1.431
993
52
Rheden
Heb je de deksels nog een speciale behandeling gegeven? Ik bedoel, gestraald of een beetje geschuurd o.i.d.
Ze waren al zwart toen ik zo kocht dus ik heb het gehouden bij een beetje schuren en goed ontvetten. Mijn 12je zit nu al twee jaar prima in de lak en ik rij zelfs in de pekel ...