BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Voor de brandstofpomp en lambdasonde geen originele.
Dat was me echt te duur.

Er staat uiteraard niet echt een getal voor, maar na 20 jaar wordt de kans wel groot.

Ik heb de boel flink heet moeten stoken om hem er uit te krijgen, en daarna opnieuw schroefdraad moeten tappen......

Gelukkig remt het ding als een malle zonder abs !
 
Voor de geïnteresseerden onder ons: hier de abs-module. Best gedrocht nog. Weegt leeg 6,5 kg. De boel ziet er aardig geseald uit. Zal wel ontmoedigingsbeleid zijn voor beun-de-haas of Rupert-de-stagiair....
 

Bijlagen

  • 31C5A906-B6E4-4EEF-A250-A18B7EF4705C.jpeg
    31C5A906-B6E4-4EEF-A250-A18B7EF4705C.jpeg
    315 KB · Weergaven: 19
  • 8D84EBC1-85D7-417C-A483-329906942AE2.jpeg
    8D84EBC1-85D7-417C-A483-329906942AE2.jpeg
    306,9 KB · Weergaven: 19
Voor de geïnteresseerden onder ons: hier de abs-module. Best gedrocht nog. Weegt leeg 6,5 kg. De boel ziet er aardig geseald uit. Zal wel ontmoedigingsbeleid zijn voor beun-de-haas of Rupert-de-stagiair....
Da,s een flinke last minder . En meer remgevoel wellicht ;)
 
Als je zo,n R1100S na de winter weer eens lekker uit laat, merk je wat een karakter fiets het is.
Je moet weer even wennen, voordat hij uit je hand eet.
Als temperaturen stijgen en rubber gaat plakken, is 100 pk en 115 Nm meer dan voldoende voor heerlijk koppel surfen .
Hij wordt beter naarmate je er meer op rijd.
grint of gips.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik had vandaag ook 100 km willen rijden, maar ging door mijn rug na het opstaan.
Morgen ff de chiropractor spekken. :')
 
Hier iets minder goed nieuws.. vorige week ook weer voor het eerst met de Boxercup(s) op stap, even langs de weg oordoppen indoen want vergeten. Ik stop maar weg liep ietsjes af... Andere Boxercup stopte naast me en die was niet meer te houden,dus die viel tegen me aan en toen lagen we allebei op de grond... :N Heel knullig, ik kan op een vlakke weg ook maar net met mijn tenen bij de grond. Ben er echt doodziek van. Qua schade bij mij lijkt het enkel de carbon cilinderbeschermer te zijn, andere iets meer schade o.a. lichte kuipschade en kapotte knippers.

Wie weet of het kwaad kan dat de motor in die positie even gedraaid heeft ? Toen ik onder de motor vandaan kwam direct het contact uitgezet.
 
Ze kunnen wel iets hebben hoor, die boxertjes,
Misschien gaat de cilinder die onder lag even iets blauw roken, maar dat gaat voorbij.
De motor draaide in vrijloop, dus niks geen belasting.
(Moet natuurlijk geen minuten duren)
 
Ik had vandaag ook 100 km willen rijden, maar ging door mijn rug na het opstaan.
Morgen ff de chiropractor spekken. :')
Oef das minder.... Heb zelf een rughernia en weet hoe beperkend rugklachten kunnen zijn. Train je voldoende om te kunnen blijven motorrijden? Ik kon er eerst niet meer opzitten. Nu lukt, na lange tijd dagelijkse training, een 1000 km-ritje zelfs weer op de S ;-)
 
Oef das minder.... Heb zelf een rughernia en weet hoe beperkend rugklachten kunnen zijn. Train je voldoende om te kunnen blijven motorrijden? Ik kon er eerst niet meer opzitten. Nu lukt, na lange tijd dagelijkse training, een 1000 km-ritje zelfs weer op de S ;-)
Ja, dit herken ik bij mijzelf en ook bij anderen. ;)
Het is vandaag nog wat heftiger dan gisteren, in de middag ook op bed gaan liggen, maar nog meer pijn.
Waarschijnlijk de laatste weken wat 'rug belastende' klusjes in en rond huis, en maandag te vast geslapen de laatste uurtjes na een rumoerige nacht. Opstaan met pijn en een sok aantrekken deed de rest. 8)7
Vanmiddag een behandeling, vrijdag had hij ook nog een plekje, en ga dan sowieso naar de osteopaat.

Wat helpt bij jou het beste?? Een goede zithouding in een stoel geeft rust naar mijn idee.
En kan redelijk goed op mijn zijn liggen in bed.

Ik ben redelijk sportief, vijf dagen per week anderhalf tot twee uur in de sportschool.. als ze open zijn.
Het afgelopen jaar een hoop schade opgelopen door de lockdown.
Door een verkeersongeluk moet ik het fabriekje laten roken anders kan ik niet meer lopen.
En gewoon iets anders gaan doen dan sporten onder gecontroleerde omstandigheden lukt met beperkingen niet zonder andere blessures op te lopen.

Twee dagen geleden heb ik lekker gesport, leek weer redelijk op de weg terug na een knie en schouderblessure sinds koningsdag. De rug niet speciaal belast trouwens, daar komt het niet van.

Vorige week maandag reed ik 1.53 op Zandvoort, maar kon slechts één sessie en een paar rondjes optimaal rijden.
Aanstaande maandag mag ik weer, hoopte dan alle revenuen van de afgelopen twee weken sportschool te pakken. :')
Ik ben dus van de motorsport. ;) :t
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor topicvervuiling: zitten ging bij mij niet, heb een half jaar staand aan tafel gegeten;) Fysiotherapeut gaf aan dat motorrijden wel een dingetje ging worden. Dat vond ik te kort door de bocht.

Terug on-topic:

Heb de S meer op maat gemaakt:
1. Wilbers-vering geplaatst (minder schokjes);
2. Zadel verhoogd bij Vikingseats;
3. RVS-voetsteunen gekocht bij Hornig (betere kniehoek).

Niet om te pochen (moet je juist geschift voor zijn als ik})), maar ik heb 1600 km gedaan op een dag (Marathontripje Grand Ballon/Zwarte Woud) op de nu veel fijnere S.
Hopelijk vind jij ook een weg om weer volop te kunnen racen:W
 
Sorry voor topicvervuiling: zitten ging bij mij niet, heb een half jaar staand aan tafel gegeten;) Fysiotherapeut gaf aan dat motorrijden wel een dingetje ging worden. Dat vond ik te kort door de bocht.

Terug on-topic:

Heb de S meer op maat gemaakt:
1. Wilbers-vering geplaatst (minder schokjes);
2. Zadel verhoogd bij Vikingseats;
3. RVS-voetsteunen gekocht bij Hornig (betere kniehoek).

Niet om te pochen (moet je juist geschift voor zijn als ik})), maar ik heb 1600 km gedaan op een dag (Marathontripje Grand Ballon/Zwarte Woud) op de nu veel fijnere S.
Hopelijk vind jij ook een weg om weer volop te kunnen racen:W
Ik laat de rug straks weer achter mij hoop ik.
Net onder die grote handen van de chiropractor gezeten, vrijdag weer.

Fijn dat je mooie aanpassingen ook in de praktijk goed werken. :t
En om de motorhobby op te geven is doodzonde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan