Bo Bendsneyder deel 2

RettekeTET : Bo is een hele getalenteerde maar ook gevoelige jongen. De invloed en uitstraling van Spaan passen niet bij hem. Hij zou beter bij molenaar of ten Kate passen. We zuilen zien

Misschien zit hij volgend jaar wel bij Ten kate samen met odendaal ;)
En ook daar gaat hij op de helft van t seizoen afscheid nemen, ouwe zuurpruim vind ik het.

Toch wel weer mooi 10 seconden sneller dan zijn teamgenoot!

En dat terwijl die er de eerste paar bochten toch echt voor zat volgens mij !!

Lastige gp, knap gereden.
 
Misschien zit hij volgend jaar wel bij Ten kate samen met odendaal ;)
En ook daar gaat hij op de helft van t seizoen afscheid nemen, ouwe zuurpruim vind ik het.



En dat terwijl die er de eerste paar bochten toch echt voor zat volgens mij !!

Lastige gp, knap gereden.

Wie?
 
Hee, omdat we nu toch lekker normaal bezig zijn en ik alle negativiteit en gezeur over gezeur van hiervoor heb laten varen , nog maar paar fototjes :W, omdat Bo ons de komende twee weekenden gaat verassen! *O*




Bo heeft niet gereden in de Moto2 op Philip Island, Sepang en Valencia.
Vorig jaar klapte de dynamo uit het blok, door Bo z'n scheenbeen.
Ik hoop dat de baantjes Bo en de NTS liggen.
 
Daar zeg je me wat inderdaad.

Gelukkig zijn het geen nieuwe banen zoals Buriram en kent hij ze wel van Moto3. Geeft hem helaas wel een beetje een achterstand. Sepang en Bo sws zijn wel een prima combi gebleken, podium in 2016. Hoe de NTS het op deze circuits gaat doen is inderdaad nog maar de vraag.
 

Dacht ik al. Nu staat er me iets van bij dat Spaan, ook in de tijd dat hij zelf nog races reed, nogal nurks over kon komen. En aangezien Bendsneyder -op mij- als een gevoelig persoon over komt kan ik me best voorstellen dat hij de nurksheid van Spaan niet langer aan kon.
 
Ik vind het omdat hij uitspraken heeft gedaan waaruti ik het volgende opmaak ; zijn weg of geen weg..
Daarbij vind ik dat als je iets te zeggen hebt je dit niet doet via de telegraaf, tenzij je dus praatjes wilt spreiden.

Mocht het echt zo zijn dat hij niets van moderne dingen wou weten dan had ie zn tijd er ook al lang opzitten ;)
 
Kan het me bijna niet voorstellen dat Spaan niks van moderne technieken wil weten. Juist als techneut wil je toch door met nieuwe technieken lijkt me??
En ik moet ook wel zeggen uit eigen ervaring dat de beste techneuten vaak niet de meeste handige mensen in omgang zijn. Daar zou een teammanager toch in moeten kunnen bijspringen lijkt me? Jammer dat het zou gelopen is, maar met de één klikt het beter dan met de ander. En in deze klasse moet alles kloppen om vooraan te kunnen rijden, dus juiste beslissing genomen als team zijnde nmm.
 

19 september verscheen er een onthullend artikel in De Telegraaf waarin Spaan na zijn afwezigheid in Misano zijn kant van het verhaal uit de doeken deed. Even later werd door het team bevestigd dat Spaan niet langer werkzaam was voor de renstal onder leiding van Roelof Waninge. Een vertrouwensbreuk tussen Spaan en rijder Bo Bendsneyder stond aan de basis van het vertrek. Spaan verklaarde dat hij de laatste races ‘geen enkele progressie’ zag bij zijn twintigjarige protegé. Toen men intern niet tot een oplossing kon komen, besloot Spaan niet af te reizen naar Misano. Voor de race in Aragon werd definitief besloten de samenwerking te beëindigen.

In gesprek met MotoGP.com reageerde teammanager Janssen voor het eerst inhoudelijk op de breuk: “We waren verrast dat we er hier in de media over moesten lezen”, vertelde hij. “We hebben de laatste weken met Hans en Bo gesproken en we konden geen oplossing vinden voor het probleem tussen de twee. Bo had het gevoel dat de relatie met Hans niet meer werkte. Intern hebben we geprobeerd een oplossing te vinden. Helaas kon Hans zich niet vinden in de beslissingen die we met NTS genomen hebben.”

Persoonlijk werkte Janssen zo’n twintig jaar samen met Spaan. Hij stelt dat het niet eenvoudig is om het gat dat de crew-chief achterlaat op te vullen. “Het is heel erg jammer, ik heb persoonlijk zo’n twintig jaar met Hans gewerkt en ik vind hem een geweldige man. Op technisch vlak is hij van ongelooflijke waarde, het is niet eenvoudig om hem te vervangen. Maar we moeten ook naar de toekomst van ons project kijken. Dat gaat verder dan alleen dit jaar en daarom hebben we deze beslissing moeten nemen.”
 
Persoonlijk werkte Janssen zo’n twintig jaar samen met Spaan. Hij stelt dat het niet eenvoudig is om het gat dat de crew-chief achterlaat op te vullen. “Het is heel erg jammer, ik heb persoonlijk zo’n twintig jaar met Hans gewerkt en ik vind hem een geweldige man. Op technisch vlak is hij van ongelooflijke waarde, het is niet eenvoudig om hem te vervangen. Maar we moeten ook naar de toekomst van ons project kijken. Dat gaat verder dan alleen dit jaar en daarom hebben we deze beslissing moeten nemen.”
Als het zo'n geweldige man was, waarom kies je dan na 20 jaar voor een passant? Want dat zijn coureurs over het algemeen...
 
Andersom gesteld.

Janssen kan Spaan ook afbranden. Vraagt iedereen zich af hoe je het dan 20 jaar met mekaar uithoud.
Nu houd Janssen zijn kruit nog een beetje droog voor als ze mekaar ooit weer nodig hebben. Tactisch spelletje dus.
 
Als het zo'n geweldige man was, waarom kies je dan na 20 jaar voor een passant? Want dat zijn coureurs over het algemeen...
Wat Dhr Bosso zegt:

Er zijn altijd 2 kanten. Hij benoemt, heel keurig, geen negatieve kanten van Spaan.

Die zijn er natuurlijk wel..... En die overheersen, want anders was hij nog bij het team. Janssen benoemt deze enkel niet en ik vind dat het zo hoort. Waarom zou hij?
 

19 september verscheen er een onthullend artikel in De Telegraaf waarin Spaan na zijn afwezigheid in Misano zijn kant van het verhaal uit de doeken deed. Even later werd door het team bevestigd dat Spaan niet langer werkzaam was voor de renstal onder leiding van Roelof Waninge. Een vertrouwensbreuk tussen Spaan en rijder Bo Bendsneyder stond aan de basis van het vertrek. Spaan verklaarde dat hij de laatste races ‘geen enkele progressie’ zag bij zijn twintigjarige protegé. Toen men intern niet tot een oplossing kon komen, besloot Spaan niet af te reizen naar Misano. Voor de race in Aragon werd definitief besloten de samenwerking te beëindigen.

In gesprek met MotoGP.com reageerde teammanager Janssen voor het eerst inhoudelijk op de breuk: “We waren verrast dat we er hier in de media over moesten lezen”, vertelde hij. “We hebben de laatste weken met Hans en Bo gesproken en we konden geen oplossing vinden voor het probleem tussen de twee. Bo had het gevoel dat de relatie met Hans niet meer werkte. Intern hebben we geprobeerd een oplossing te vinden. Helaas kon Hans zich niet vinden in de beslissingen die we met NTS genomen hebben.”

Persoonlijk werkte Janssen zo’n twintig jaar samen met Spaan. Hij stelt dat het niet eenvoudig is om het gat dat de crew-chief achterlaat op te vullen. “Het is heel erg jammer, ik heb persoonlijk zo’n twintig jaar met Hans gewerkt en ik vind hem een geweldige man. Op technisch vlak is hij van ongelooflijke waarde, het is niet eenvoudig om hem te vervangen. Maar we moeten ook naar de toekomst van ons project kijken. Dat gaat verder dan alleen dit jaar en daarom hebben we deze beslissing moeten nemen.”

"Maar we moeten ook naar de toekomst van ons project kijken" :t Als wij dat nu hier ook eens gaan doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan