Bo Bendsneyder deel 2

Baltus gaf zelf aan tijdens de eerste training maar 1 set gebruikt te hebben. Hij was ook blij dat hij de extra training van Q1 kon gebruiken.
De Portimao test was nutteloos voor de droogweer banden, maar ze hebben tijdens de 3-daagse test in Jerez toch goed weer gehad. Daar zullen ze toch wel een aantal long runs hebben gedaan.
Ik begreep max 10 rondes.
 
Ik begreep max 10 rondes.
Enkel stinten van max 10 ronden :? . Ik zie dat de meeste in de verschillende sessies dik 20 ronden reden. Als je dan op de finale dag geen stint van 20 ronden rijdt om te kijken wat het verval is, vind ik toch raar. Ik weet dat elke sessie een uur was dan moet het toch mogelijk zijn geweest om long run te doen. Anders hebben ze hun huiswerk niet gemaakt, zij wisten toch dat de pirelli's banden zijn voor de sprint wedstrijden ( in tegen stelling tot de dunlop's). Dan hebben ze na dit weekend waardevolle data gesprokkeld.
 
Als harde compound banden plotsklaps of sneller droppen dan medium waar komt dan dat probleem vandaan?
het is al even zo simpel niet op dat nivo. en hard/zacht in de klassieke betekenis klopt ook niet meer helemaal.
bv : de medium "slipt" net iets meer door dan de soft, waardoor deze na een paar ronden daardoor te warm wordt en grip verliest, of te snel slijt.
of medium en zacht kunnen hetzefde rubber hebben, maar met een harder/zachter carcas
 
Hij was wel mooi naar voren aan het rijden, tot ook bij hem de voorband er mee op hield zoals bij Zonta al eerder gebeurde. Als je zag hoeveel verval er was en hoeveel man volledig terugvielen in het veld, dan mag Pirelli zich eens goed achter de oren krabben, echt een belachelijke vertoning. En dan blijkbaar de voorbanden die volledig stuk gingen. Bijzonder..
belachelijke vertoning???
Ze waren aan het eind van de race op gaar gereden pirellis nog steeds sneller dan de snelste ronde op dunlop.
Ik zeg topband, je banden heel houden is een onderdeel van het spelletje.
 
Enkel stinten van max 10 ronden :? . Ik zie dat de meeste in de verschillende sessies dik 20 ronden reden. Als je dan op de finale dag geen stint van 20 ronden rijdt om te kijken wat het verval is, vind ik toch raar. Ik weet dat elke sessie een uur was dan moet het toch mogelijk zijn geweest om long run te doen. Anders hebben ze hun huiswerk niet gemaakt, zij wisten toch dat de pirelli's banden zijn voor de sprint wedstrijden ( in tegen stelling tot de dunlop's). Dan hebben ze na dit weekend waardevolle data gesprokkeld.
We weten niet wat er allemaal getest moest worden.
Wellicht hadden andere dingen prioriteit, en zijn ze aan de lange run niet toegekomen.
 
Alleen soft en medium. Blijkbaar hield de soft het langer vol dan de medium. Vooral medium voorbanden waren na rondje of 5/6 klaar volgens meerdere coureurs. Soft achterband werd minder op het eind.
 
Te kort door de bocht.
En was er uberhaupt hard beschikbaar voor de moto2 ?
Ik kwam dit tegen.
.
bandjes_moto2.jpeg
bandjes_moto2.jpeg
.
 
Interesant als dit klopt. Winnaar Lopez met dezelfde bandencombinatie als VDG en BB. Hij had veel minder verval. Garcia rijdt er zelfs mee van P18 naar P3. Een verband wat ik dan zie is dsat deze heren op de Boscoscuro zitten. Zou interessant zijn als die fiets de Pirelli's beter kan managen. Maar Aldeguer liet dan ook weer dat verval zien, terwijl dat toch ook geen pannenkoek is...
 
Interesant als dit klopt. Winnaar Lopez met dezelfde bandencombinatie als VDG en BB. Hij had veel minder verval. Garcia rijdt er zelfs mee van P18 naar P3. Een verband wat ik dan zie is dsat deze heren op de Boscoscuro zitten. Zou interessant zijn als die fiets de Pirelli's beter kan managen. Maar Aldeguer liet dan ook weer dat verval zien, terwijl dat toch ook geen pannenkoek is...
Goede analyse :t
 
Goede analyse :t
Ik weet niet of het zo simpel is, bij de eerste 4 zie je 3 verschillende combinaties. Waarbij een kalex '24, een kalex '23 en boscouscuro zit. Maar ook zie je een serieus verval ( zoals een Arbolino, Aldeguer) die ook die combinatie hebben. Zal toch wel afstelling en hoe ze de banden gebruiken (=mishandelen) zijn.
 
Een net iets hogere bochtensnelheid, met fingerspitzengefühl op het gas.
Wat eerder en nog meer opbouwend.
Motor sneller rechtop kunnen zetten voor een maximale voortstuwing.
Alle kleine beetjes komen tesamen.

Jaren geleden gekart met een grote groep mensen.
De Bokito's riepen al dat ze overal vol gas gingen rijden en ook op het gas en remmen tegelijk.
Heel gestyleerd en gedoseerd reed ik seconden sneller.
Daarna waren ze een stuk stiller. :+

(Ik had er stiekem ook al eens een endurance gewonnen en zo kwam mijn recept voor hard, maar niet te hard rijden / niet teveel glijden maar voorwaartse drive houden)
 
Hier precies hetzelfde. Ik was in mijn jongere jaren vrij snel met een kart. Tot ik races ging rijden (bekers heb ik nog) maar er vaak een gast was die bizar veel sneller dan ik was...frustrerend.
Op verzoek van wat vrienden (en eigenaar van de kartbaan) schreef hij zich in voor een prijsvraag waar je een jaar lang Saxo Cup kon gaan rijden...😂

Die jongen heette Jaap van Lagen...
 
Hier precies hetzelfde. Ik was in mijn jongere jaren vrij snel met een kart. Tot ik races ging rijden (bekers heb ik nog) maar er vaak een gast was die bizar veel sneller dan ik was...frustrerend.
Op verzoek van wat vrienden (en eigenaar van de kartbaan) schreef hij zich in voor een prijsvraag waar je een jaar lang Saxo Cup kon gaan rijden...😂

Die jongen heette Jaap van Lagen...
HAHA, Jaap kan echt wel rijden, paar keer coaching van hem gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan