Bo Bendsneyder deel 2

De combinatie van een Tech3 en een leerjaar is heel moeilijk. Bo reed dit seizoen heel vaak op slechts een seconde of halve seconde van zijn teamgenoot of zelfs pole position. Als alles zo dicht bij elkaar ligt, sta je met een kleine achterstand al gauw ver buiten de punten. En dat terwijl je het eigenlijk prima doet. Zie ook hoe de andere rookies wisselvallig presteren, en dat op beter materiaal bij betere teams. Remy Gardner, Iker Lecuona en Xavi Vierge haalden in hun eerste Moto2-seizoenen samen 10 punten, op verschillende motoren bij verschillende teams.

Er zijn er niet zoveel die binnenkomen, en meteen elk weekend voor punten meevechten in de Moto2. Dat vraagt om praktisch wereldkampioenniveau van zowel rijder als fiets. Bo is geen wereldkampioen, en de Tech3 ook niet; dan kun je een seizoen krijgen dat er ongeveer zo uitziet als dit seizoen.

Beter had gemogen, en ook gekund (bv. punten op Assen, het scheelde weinig), maar als je goed kijkt zie je dat het niet zo zwart/wit is dat je kunt zeggen dat alles aan de motor ligt, of alles aan Bo, of alles aan de klasse.

Het is een combinatie van alles , volgend jaar nieuwe kansen.
 
De combinatie van een Tech3 en een leerjaar is heel moeilijk. Bo reed dit seizoen heel vaak op slechts een seconde of halve seconde van zijn teamgenoot of zelfs pole position. Als alles zo dicht bij elkaar ligt, sta je met een kleine achterstand al gauw ver buiten de punten. En dat terwijl je het eigenlijk prima doet. Zie ook hoe de andere rookies wisselvallig presteren, en dat op beter materiaal bij betere teams. Remy Gardner, Iker Lecuona en Xavi Vierge haalden in hun eerste Moto2-seizoenen samen 10 punten, op verschillende motoren bij verschillende teams.

Er zijn er niet zoveel die binnenkomen, en meteen elk weekend voor punten meevechten in de Moto2. Dat vraagt om praktisch wereldkampioenniveau van zowel rijder als fiets. Bo is geen wereldkampioen, en de Tech3 ook niet; dan kun je een seizoen krijgen dat er ongeveer zo uitziet als dit seizoen.

Beter had gemogen, en ook gekund (bv. punten op Assen, het scheelde weinig), maar als je goed kijkt zie je dat het niet zo zwart/wit is dat je kunt zeggen dat alles aan de motor ligt, of alles aan Bo, of alles aan de klasse.

Kijk eindelijk een verhaal wat hout snijdt.
 
Ik denk het eerste. Waarom rijd vierge anders niet veel verder voorin met een motor die veel beter is (zou zijn) dan met de Tech3?
 
Bendsneyder was nog even te horen in Langs de lijn, op Radio 1. Leuk interview wel, klinkt strijdlustig en klaar om te beginnen met NTS en RW Racing. Die pin in zijn been gaat een jaar moeten blijven zitten, hoorde ik. Da's heftig. Hoop dat het hem niet te veel hindert.
 
Ze hebben mij vertelt dat je daar niks van merk

Maar heb je ook ooit een pen ergens in een bot gehad?

Een arts kan namelijk mooi vertellen dat je daar niks van merkt, maar ik vraag me af of dat écht zo is dat je er helemaal niks van merkt en of dat in alle gevallen zo is. Ik ben (gelukkig) geen ervaringsdeskundige op dat gebied dus kan er verder niks zinnigs over zeggen.
 
Er zijn genoeg MotoGP-coureurs die om elk seizoen weer een pin eruit, erin, erdoor, eromheen laten halen of zetten. Als Dani één van de beste ter wereld kan zijn met meer metaal dan calcium in z'n lijf, dan kan Bo ook wel tegen een schroef of bout extra toch? :+
 
Het zit er bij mij al 23 jaar in en het gaat er ook niet meer uit.
 
Het hoeft er inderdaad niet altijd uit.
Ik heb ook al jaren het nodige ijzerwerk ter ondersteuning in/aan mijn botten zitten. Het mocht er na een jaar uit, maar als je er geen last van hebt mag het gewoon blijven zitten.
 
Ik begreep dat Bendsneyder vandaag enkele ronden over het TT circuit zou rijden om zijn fitheid te bepalen, en dan naar Jerez afreist voor de eerste test met RW Racing.
 
Ik begreep dat Bendsneyder vandaag enkele ronden over het TT circuit zou rijden om zijn fitheid te bepalen, en dan naar Jerez afreist voor de eerste test met RW Racing.

Racen met temperaturen van bij het vriespunt? Mag ik vragen: waar las je dat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan