Bo Bendsneyder deel 2


19 september verscheen er een onthullend artikel in De Telegraaf waarin Spaan na zijn afwezigheid in Misano zijn kant van het verhaal uit de doeken deed. Even later werd door het team bevestigd dat Spaan niet langer werkzaam was voor de renstal onder leiding van Roelof Waninge. Een vertrouwensbreuk tussen Spaan en rijder Bo Bendsneyder stond aan de basis van het vertrek. Spaan verklaarde dat hij de laatste races ‘geen enkele progressie’ zag bij zijn twintigjarige protegé. Toen men intern niet tot een oplossing kon komen, besloot Spaan niet af te reizen naar Misano. Voor de race in Aragon werd definitief besloten de samenwerking te beëindigen.

In gesprek met MotoGP.com reageerde teammanager Janssen voor het eerst inhoudelijk op de breuk: “We waren verrast dat we er hier in de media over moesten lezen”, vertelde hij. “We hebben de laatste weken met Hans en Bo gesproken en we konden geen oplossing vinden voor het probleem tussen de twee. Bo had het gevoel dat de relatie met Hans niet meer werkte. Intern hebben we geprobeerd een oplossing te vinden. Helaas kon Hans zich niet vinden in de beslissingen die we met NTS genomen hebben.”

Persoonlijk werkte Janssen zo’n twintig jaar samen met Spaan. Hij stelt dat het niet eenvoudig is om het gat dat de crew-chief achterlaat op te vullen. “Het is heel erg jammer, ik heb persoonlijk zo’n twintig jaar met Hans gewerkt en ik vind hem een geweldige man. Op technisch vlak is hij van ongelooflijke waarde, het is niet eenvoudig om hem te vervangen. Maar we moeten ook naar de toekomst van ons project kijken. Dat gaat verder dan alleen dit jaar en daarom hebben we deze beslissing moeten nemen.”
Ik vind het hele artikel zonde van de tijd en verspilde moeite.
Er staat werkelijk helemaal niets inhoudelijks in.
 
Ik vind het hele artikel zonde van de tijd en verspilde moeite.
Er staat werkelijk helemaal niets inhoudelijks in.
Jij wist er waarschijnlijk al meer vanaf.
Maar anders lees ik toch een aantal dingen over een vertrouwensbreuk, geen progressie bij Bo volgens Spaan en dat deze Hans op eigen houtje niet is afgereisd naar Misano. Ik volg de Moto2 verder niet meer en had e.a. gemist.
Voor de rest zijn de reacties van Jarno Janssen al net zo leeg als toen hij zelf rijder was.
Dat is ook een talent. En misschien wel heel slim. :Y _O-
 
Niets ten nadele van Bendsneyder, laat ik dat vooropstellen. Maar ik denk dat hij een te 'vriendelijke' rijder is. Hij heeft niet de 'aan de kant, want ik kom er aan' of 'ik ben hier om te winnen, niet om vrienden te maken' instelling die de meeste Spaanse en Italiaanse rijders wel hebben.
 
Laatst bewerkt:
hmmm, denk persoonlijk dat die tijd wel een beetje voorbij is.. al komt hij wel altijd over als een zacht ei, hij laat zich in de 1ste ronde niet meer zo hard aan de kant zetten.

De spaanse en italiaanse zijn over het algemeen "harder"maar dat geldt ook lang niet voor elke coureur
 
Niets ten nadele van Bendsneyder, laat ik dat vooropstellen. Maar ik denk dat hij een te 'vriendelijke' rijder is. Hij heeft niet de 'aan de kant, want ik kom er aan' of 'ik ben hier om te winnen, niet om vrienden te maken' instelling die de meeste Spaanse en Italiaanse rijders wel hebben.

Even wat RBR duels met Di Gia bekijken, daar was Bo altijd de agressievere van de beide heren en trok vaak aan het langste eind. Wat dat betreft is het nu vaak andersom.
 
Aleix in de motogp rijdt zn hele carriere al op bende rond. En al jaren zie je hem vechten. Maximale inzet tonen. Al brengf Eurosport het niet in beeld vaak. Dus minder materiaal vind ik bulzit.
Abraham...die zie je niet vechten.
 
Aleix in de motogp rijdt zn hele carriere al op bende rond. En al jaren zie je hem vechten. Maximale inzet tonen. Al brengf Eurosport het niet in beeld vaak. Dus minder materiaal vind ik bulzit.
Abraham...die zie je niet vechten.
Karel probeert dat wel. Hij doet het toch altijd aardig in de crashlijsten.
Hij vecht met de machine.

In 2017 versloeg hij daar zelfs Jack Miller (maar MM is de koning). :+
 
Jij wist er waarschijnlijk al meer vanaf.
Maar anders lees ik toch een aantal dingen over een vertrouwensbreuk, geen progressie bij Bo volgens Spaan en dat deze Hans op eigen houtje niet is afgereisd naar Misano. Ik volg de Moto2 verder niet meer en had e.a. gemist.
Voor de rest zijn de reacties van Jarno Janssen al net zo leeg als toen hij zelf rijder was.
Dat is ook een talent. En misschien wel heel slim. :Y _O-

Ik volg wel e.e.a. internet en twitter.
Ik lees alleen maar dingen die er gezegd zijn in het persbericht van RW en het interview met Spaan in de Telegraaf.
En verder dar Jarno Jansen het jammer vind.

Tegenwoordig vind ik de Moto2 wel leuk.
Ben het ook wel weer echt gaan volgen door Bo.
 
Brad Binder to step up to Red Bull KTM Factory Racing Team alongside Pol Espargaro for 2020
The former world champion will make his MotoGP debut next to Pol Espargaro next season on the KTM RC16
 
Dat heb je uit mijn post gehaald volgens mij ?!
Ik doelde daarmee op zijn voorkomen, niet op zn rijstijl.

Ja dat deed ik inderdaad. Excuus voor de verkeerde interpretatie.

Echter ook los van jouw post is het best een aardig feit om even aan te halen dat Bo en DiGia vroeger de nodige gevechten uitvochten en dat Bo het nu duidelijk lastig vind (vond?) om te vechten in de eerste rondes.

Prachtig gevecht en zinderende laatste ronde.

 
Ja dat deed ik inderdaad. Excuus voor de verkeerde interpretatie.

Echter ook los van jouw post is het best een aardig feit om even aan te halen dat Bo en DiGia vroeger de nodige gevechten uitvochten en dat Bo het nu duidelijk lastig vind (vond?) om te vechten in de eerste rondes.

Prachtig gevecht en zinderende laatste ronde.


Toch denk ik dat het budget wat Janssen cs ter beschikking heeft ook wel een rol van betekenis spelen zal.
 
Ja dat deed ik inderdaad. Excuus voor de verkeerde interpretatie.

Echter ook los van jouw post is het best een aardig feit om even aan te halen dat Bo en DiGia vroeger de nodige gevechten uitvochten en dat Bo het nu duidelijk lastig vind (vond?) om te vechten in de eerste rondes.

Prachtig gevecht en zinderende laatste ronde.


O geen probleem hoor, het blijft internet he ;) Voor mezelf is het heel duidelijk wat ik bedoel, later denk ik dan pas dat het voor een ander heel anders kan zijn.
Begin van dit seizoen had ik wel commentaar op zn matige starts en het makkelijk opzij laten zetten.. dat is inmiddels verholpen lijkt het.

Vechten in de wedstrijd kan die zeker en is wat dat betreft echt een taaie, soms hoop ik dat van hem in de training ook te zien
 
Dat heb je uit mijn post gehaald volgens mij ?!
Ik doelde daarmee op zijn voorkomen, niet op zn rijstijl.
Hem afrekenen op zijn voorkomen is ook niet handig. MvdM kwam ook altijd vrij bedeesd over, maar als die helm op ging!
 
Terug
Bovenaan Onderaan