Bo Bendsneyder deel 2

In de race 14 van de 22 ronden in de 1:44 met 1:44:569 als snelste.
Even je huiswerk doen voor je wat roept.
Op vrijdag 44 rijden met gebruikte banden en vervolgens op zaterdag 45 rijden. Vanwaar denk je dat zijn startplaats komt, als je zover vanachter moet starten dan is het al heel moeilijk om punten te scoren als er geen uitvallers zijn. Zeker gezien zijn eerste ronden. Dus vraag ik mij gewoon af waarom het vrijdag lukt van er goed bij te zitten en waarom hij in de volgende trainingen de progressie niet laat zien. Zou deze oorzaak wel willen weten, is het vertrouwen of iets anders. Hij zat er in het begin toch goed bij.
 
Op vrijdag 44 rijden met gebruikte banden en vervolgens op zaterdag 45 rijden. Vanwaar denk je dat zijn startplaats komt, als je zover vanachter moet starten dan is het al heel moeilijk om punten te scoren als er geen uitvallers zijn. Zeker gezien zijn eerste ronden. Dus vraag ik mij gewoon af waarom het vrijdag lukt van er goed bij te zitten en waarom hij in de volgende trainingen de progressie niet laat zien. Zou deze oorzaak wel willen weten, is het vertrouwen of iets anders. Hij zat er in het begin toch goed bij.
Dunlop heeft toegegeven dat ze zaterdag een foute band hebben geleverd... Dit verklaart iets, maar niet alles... Dan toch vertrouwen denk ik...
 
Op vrijdag 44 rijden met gebruikte banden en vervolgens op zaterdag 45 rijden. Vanwaar denk je dat zijn startplaats komt, als je zover vanachter moet starten dan is het al heel moeilijk om punten te scoren als er geen uitvallers zijn. Zeker gezien zijn eerste ronden. Dus vraag ik mij gewoon af waarom het vrijdag lukt van er goed bij te zitten en waarom hij in de volgende trainingen de progressie niet laat zien. Zou deze oorzaak wel willen weten, is het vertrouwen of iets anders. Hij zat er in het begin toch goed bij.

Die verklaring heeft Bo wel gegeven en is hier gepost.... Dus toch beter je huiswerk doen.
We kunnen wel van alles blijven roepen, maar Bo heeft toch echt aangegeven waarom het zaterdag ineens slechter ging dan vrijdag. Maar dat sommigen het dan nog niet kunnen snappen is echt een tekort aan inlevingsvermogen, hoe het er in een team en wegrace aan toe gaat.
Laat staan ooit een x zelf op een circuit gereden te hebben.
 
Dunlop heeft toegegeven dat ze zaterdag een foute band hebben geleverd... Dit verklaart iets, maar niet alles... Dan toch vertrouwen denk ik...
Begrijp ik nou goed dat je verwacht dat een coureur met een crappy achterband alsnog een fatsoenlijke kwalificatie rijdt?

Het gekke is wat mij betreft niet dat de boel niet lekker loopt, of dat ie '45'ers ging rijden, het gekke zijn juist die paar snelle tijden die er in eerste instantie wel uitkwamen. Wat ging dáár anders.
 
Begrijp ik nou goed dat je verwacht dat een coureur met een crappy achterband alsnog een fatsoenlijke kwalificatie rijdt? Nee, achterband wisselen, weet niet wat ze nog in het rek hadden staan. Team heeft verklaart dat ook met gebruikte banden de tijden goed waren. Er is dus meer "anders" gegaan dan op de vrijdag...

Het gekke is wat mij betreft niet dat de boel niet lekker loopt, of dat ie '45'ers ging rijden, het gekke zijn juist die paar snelle tijden die er in eerste instantie wel uitkwamen. Wat ging dáár anders. Precies wat ik bedoel.
 
Het lijkt mij eerder een mentaal probleem, wellicht iets van "laatste jaar Moto2, geen idee wat daarna komt, nu ff zakken vullen"....... En zeker kan Bendsneijder een stukkie sturen, maar om in de (sub)top mee te kunnen draaien moet je ook een topsportmentaliteit hebben. En ik vraag me af of hij (en niet alleen hij) wel alles voor z'n sport over heeft. En natuurlijk is zijn motor niet top, maar die elektrische Zwitser heeft laten zien dat je er echt wel hard mee kunt gaan.
Maar goed, we gaan het vandaag weer zien, maar ik zie hem nog steeds niet links in mijn scherm staan.

Domi is de enige die sneller is geweest op dat hok dan Bo.
Bo heeft al zijn andere teamgenoten naar huis gereden.
En of tie wel/geen topsportmentaliteit heeft, je rijdt niet zo maar mee in het meest compentatieve kampioenschap ter wereld.
Er rijden meer NTS-sen rond, en ze zijn de enige met KYB vering en ik dacht ook met Sakura uitlaat.
Hoeveel rijden met Kalex, Öhlins en Akrapovic?
Een groot deel van het probleem is die k#tvoorvork van KYB
 
Domi is de enige die sneller is geweest op dat hok dan Bo.
Bo heeft al zijn andere teamgenoten naar huis gereden.
En of tie wel/geen topsportmentaliteit heeft, je rijdt niet zo maar mee in het meest compentatieve kampioenschap ter wereld.
Er rijden meer NTS-sen rond, en ze zijn de enige met KYB vering en ik dacht ook met Sakura uitlaat.
Hoeveel rijden met Kalex, Öhlins en Akrapovic?
Een groot deel van het probleem is die k#tvoorvork van KYB

Morbido en Fabio rijden in de Motogp ook met Sakura. Vierge en Dixon geloof ik niet?
 
en als het op zaterdag aan de slechte band lag, waar lag het zondag dan aan ?


Sakura stikkers , maar daarom nog geen uitlaten. ik zou het sterk betwijfelen.
Zal wel net zo gaan als met de maatpakken van de coureurs, worden allemaal in Italie gemaakt..... Alleen andere naam/sponsor erop, Rev'it, Alpinestart, Dainese etc.
 
Feit dat vrijdag alles snel leek en een dag daarna is het weer prut, zegt dat wat over de rijder, de motor, het team, of alles bij elkaar?

Komt de klotestart door weinig vertrouwen in het materiaal of heeft Bo een erg goed motorgevoel en voorkomt hij door zo te starten talloze crashes bij de aanvangsrondes...het antwoord ligt in het RW Team
 
Ook bij Ajo leverde hij niet, ook een kwestie van vertrouwen?

Waar haal je deze onzin vandaan? In zijn eerste seizoen 2 podia, dat zijn er dat seizoen 2 meer dan ene Quartararo die toen al in zijn 2e Moto3 seizoen zat. In zijn 2e seizoen ruim voor zijn meer ervaren teamgenoot gefinisht in de tussenstand. En ook na Bo wist geen coureur meer te leveren bij Ajo in de Moto3.
 
Mijn idee? Het is een vicieuze cirkel. het lijkt op een neerwaartse spiraal waar ze in zitten. Alle betrokkenen zijn tot elkaar veroordeeld. Ze moeten er met elkaar het beste van maken, ook al is dat beste niet wat ze vooraf gedacht hadden. Naar de coureur wijzen is mij iets te makkelijk, als team moet je het beste uit je coureur halen. Dat Bo talent heeft, lijkt me overduidelijk. Dat het er nu voor de buitenwereld niet uit komt ook....
 
Die verklaring heeft Bo wel gegeven en is hier gepost.... Dus toch beter je huiswerk doen.
We kunnen wel van alles blijven roepen, maar Bo heeft toch echt aangegeven waarom het zaterdag ineens slechter ging dan vrijdag. Maar dat sommigen het dan nog niet kunnen snappen is echt een tekort aan inlevingsvermogen, hoe het er in een team en wegrace aan toe gaat.
Laat staan ooit een x zelf op een circuit gereden te hebben.
Ik lees dat hij vrijdag een probleem had met de nieuwe banden, daarna oude gestoken en direct 44 gereden. Wat bedoelen ze met oude banden, is dat een gebruikte band of een ouder type band? Dus er is iets veranderd aan de banden of wat, waar het nts team niet mee kan omgaan want ze vinden geen oplossing voor de trillingen. Ik weet het niet, vraag het mij gewoon af.
 
ook in 2016 ?
We hadden het toch over RW Racing GP?
Maar ik 2016 was zijn teammaat Brad Binder, die werd wereldkampioen.
In 2018 bij Tech3 was Remy Gardner zijn teammaat en een maatje te groot.
Ook een aantal races gemist door een geëxplodeerde waterpomp door zijn scheen heen.
 
Ik lees dat hij vrijdag een probleem had met de nieuwe banden, daarna oude gestoken en direct 44 gereden. Wat bedoelen ze met oude banden, is dat een gebruikte band of een ouder type band? Dus er is iets veranderd aan de banden of wat, waar het nts team niet mee kan omgaan want ze vinden geen oplossing voor de trillingen. Ik weet het niet, vraag het mij gewoon af.
Gebruikte band.
De banden zijn dit jaar wel anders dan vorig jaar.
Ik ben ook van mening dat de KYB vering te kort schiet.
Het frame kunnen ze dit jaar niet veranderen, vanwege de regelementen.
 
Gebruikte band.
De banden zijn dit jaar wel anders dan vorig jaar.
Ik ben ook van mening dat de KYB vering te kort schiet.
Het frame kunnen ze dit jaar niet veranderen, vanwege de regelementen.
Is er dan een verschil in banden vb 1ste weekend tegen over nu? Zijn de banden in constante ontwikkeling of is het zoiets van dit is de band voor het hele seizoen. Dus als ik het goed begrijp kunnen ze niet met de extra grip overweg en vinden ze daar geen oplossing voor.
 
Als ik Bo zie rijden heb ik niet echt het gevoel dat ie echt pushed of maximaal plat gaat. Schijnt bedriegt vaak, kijk maar naar Rea....maar toch.

5DC0E47C-B9FB-4C16-9897-F741B33A8253.jpeg
 
Denk dat Bo een solide race heeft gereden.

Helaas een enorme poepstart, maar daarna zich goed herpakt.

Ja, vanaf de 28e plek ben je bijna kansloos voor punten, zeker als je ook nog je start verkloot.
Maar om te finishen moet je er wel op blijven zitten en dat heeft hij, tov vele concurrenten wel gewoon gedaan.

Maar het zal voor Bo niet meevallen om een competitief zitje te krijgen voor volgend jaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan