Bo Bendsneyder deel 2

Voor wat betreft de RBR en alle wat daar voor zat. De rookies is dus een cupklasse. De machines zijn erg licht met betrekkelijk weinig vermogen. Dus komt het ook qua afstelling wat minder nauw allemaal. De fietsjes zijn allemaal dus relatief makkelijk te sturen. Op het moment dat de klasses zwaarder worden en de verschillen in motor en afstelling het verschil gaan maken en je dus ook gewoon echt hard moet werken om die fiets te laten doen wat jij wil zie ik bij Bo toch een stagnatie in ontwikkeling. Bo kon het in de cup klasses puur en alleen op zijn talent. (want dat heeft het joch zeker daar hoor je mij niet over) Maar nu komen er meerdere factoren bij en die lijken nog steeds niet op hun plek te vallen.

Lees even duidelijk dat ik schrijf "nog steeds niet." Daarmee bedoel ik dus te zeggen dat ik hoop dat dit nog lukt en dat hij de kwaliteiten heeft om het plaatje helemaal compleet te krijgen en vol voorin mee te kunnen.

Voor mijn gevoel zal dat dit seizoen moeten gebeuren omdat hij op de fiets zit die je moet hebben in de moto2. Maar aangezien de afgelopen jaren om welke redenen dan ook niet bijster florisant waren zal ik het met een zeer afwachtende en kritische blik benaderen. Mede daardoor ga ik dus niet op 2 wedstrijden af die ook nog eens onder compleet andere omstandigheden worden verreden als de reguliere GP's.

Dat je als fanatiek motorsport fan het lastig vind dat ik gewoon nog niet enthousiast ben over Bo en zijn prestaties snap ik wel. We staan met zijn allen te springen om Nederlands succes. En ik zou dat ook erg graag willen. Maar de historie heeft mij geleerd erg kritisch en terughoudend te zijn als het aankomt op Nederlandse deelnemers.

We zijn geen motorsport land. Dus onze talenten groeien niet aan de bomen en we hebben geen sportklimaat waarin motorsport talent alle ruimte en geld heeft om zich te ontwikkelen. En misschien moeten we er ons bij neerleggen dat wij als Nederlanders qua deelnemers niks meer te zoeken hebben in dit circus omdat het circus zich zo ontwikkeld heeft dat wij als land met onze sportcultuur er niet meer in mee kunnen.

We zijn een land wat zich wil herkennen in een sport of sporter. Iedereen kan gaan schaatsen en bijna iedereen kan het ook daadwerkelijk. voetbal doet ook bijna heel nederland dus ook daarin kunnen we ons herkennen. We zijn een fietsland dus ook daarin kunnen we ons nog enigzins vereenzelfigen. En daarbij zijn het sporten dat als je je er goed in bent je niet een enorm kapitaal hoeft te investeren om hogerop te komen.

Waarom de motorsport in de jaren 70 en 80 wel populair was? Ik denk omdat het toen nog dichter bij het volk stond. De coureurs waren jongens van de straat en met een mooie nog haalbare zak geld konden ze mee doen met de top. Dat is nu niet meer zo. En daarom denk ik dat we gewoon niet meer gaan meedoen met ons favoriete spelletje.
Als je het zo verwoord, dan begrijp ik je helemaal. Ook eens dat je geen oordeel kan vellen na 2 raceweekenden. Vraag me dan wel af of je na elk iets minder verlopen dag, weekend of gebeurtenis dat direct moet benadrukken. Je kan hem ook het voordeel van de twijfel geven en het gewoon even afwachten. Evenals dat het weinig zinvol is om tijdens de wintertesten al euforisch te worden.

Dat wij geen motorsportland of markt zijn klopt. Tot 6 jaar geleden dacht ik dat er nagenoeg niets mogelijk was. Echter als je kijkt wat er momenteel gebeurd in NL mbt autosport, dan kan er echt meer dan ooit gedacht. Wat velen lang voor onmogelijk gehouden hebben is toch gebeurd: Zandvoort is ineens volledig opgeknapt. En als je ziet wat er nu aan Nederlands talent rond rijdt in de F2, Formule E en ook wat dat teweeg brengt bij de jeugd, dan kan het dus blijkbaar wel.
 
Mijn circuitdagen in juli en augustus op CPZ zijn geschrapt wegens voorbereidingen op de F1. -O-
 
Als je het zo verwoord, dan begrijp ik je helemaal. Ook eens dat je geen oordeel kan vellen na 2 raceweekenden. Vraag me dan wel af of je na elk iets minder verlopen dag, weekend of gebeurtenis dat direct moet benadrukken. Je kan hem ook het voordeel van de twijfel geven en het gewoon even afwachten. Evenals dat het weinig zinvol is om tijdens de wintertesten al euforisch te worden.

Als je het zo verwoord, dan begrijp ik je helemaal. Ook eens dat je geen oordeel kan vellen na 2 raceweekenden. Vraag me dan wel af of je na elk iets minder verlopen dag, weekend of gebeurtenis dat direct moet benadrukken. Je kan hem ook het voordeel van de twijfel geven en het gewoon even afwachten. Evenals dat het weinig zinvol is om tijdens de wintertesten al euforisch te worden.

Er gaat iets met met quoten geen idee wat maar goed. Misschien zou ik dat inderdaad niet iedere keer hoeven te benadrukken. Maar soms lijkt het gerechtvaardigd omdat er genoeg mensen zijn die zo over enthousiast worden... ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: NR34
Als je het zo verwoord, dan begrijp ik je helemaal. Ook eens dat je geen oordeel kan vellen na 2 raceweekenden. Vraag me dan wel af of je na elk iets minder verlopen dag, weekend of gebeurtenis dat direct moet benadrukken. Je kan hem ook het voordeel van de twijfel geven en het gewoon even afwachten. Evenals dat het weinig zinvol is om tijdens de wintertesten al euforisch te worden.

Dat wij geen motorsportland of markt zijn klopt. Tot 6 jaar geleden dacht ik dat er nagenoeg niets mogelijk was. Echter als je kijkt wat er momenteel gebeurd in NL mbt autosport, dan kan er echt meer dan ooit gedacht. Wat velen lang voor onmogelijk gehouden hebben is toch gebeurd: Zandvoort is ineens volledig opgeknapt. En als je ziet wat er nu aan Nederlands talent rond rijdt in de F2, Formule E en ook wat dat teweeg brengt bij de jeugd, dan kan het dus blijkbaar wel.
Vergeet niet dat er voor autosport veel meer geld (aandacht) is dan voor de tweewielers. Goed voorbeeld is de Dakar rally... Voor wat betreft Zandvoort, ik denk dat de enige reden is dat de F1 hier naar toe gaat (en dus het circuit gerestaureerd kon worden) de prins met de schuifpui op zijn neus is..... Iets met connecties en status...
 
Vergeet niet dat er voor autosport veel meer geld (aandacht) is dan voor de tweewielers. Goed voorbeeld is de Dakar rally... Voor wat betreft Zandvoort, ik denk dat de enige reden is dat de F1 hier naar toe gaat (en dus het circuit gerestaureerd kon worden) de prins met de schuifpui op zijn neus is..... Iets met connecties en status...
True en ook iets met het Max effect. Maar goed het resultaat is er dan wel op CPZ.
 
Vergeet niet dat er voor autosport veel meer geld (aandacht) is dan voor de tweewielers. Goed voorbeeld is de Dakar rally... Voor wat betreft Zandvoort, ik denk dat de enige reden is dat de F1 hier naar toe gaat (en dus het circuit gerestaureerd kon worden) de prins met de schuifpui op zijn neus is..... Iets met connecties en status...

Zie jij koning met de horeca-spoiler al op een motor stappen?
Koningin met goed figuur schijnt wel te kunnen motorrijden, maar of we die ooit op een circuitfiets mogen aanschouwen???

 
Laatst bewerkt:
Zie jij koning met de horeca-spoiler al op een motor stappen?
Koningin met goed figuur schijnt wel te kunnen motorrijden, maar of we die ooit op een circuitfiets mogen aanschouwen???

Lijkt wel bijna een 1 april grap.

Het bewijs wat in het artikel naar voren komt is wel erg mager.
De portret foto en rijdende foto zijn verschillende helmen. Niet dat ze geen 2 helmen zou kunnen hebben, maar zet je wel aan het denken. De portret foto is vrij duidelijk een resultaat van photoshop. Die portretfoto is dan ook nog eens onmogelijk te maken zonder dat daar meer media bij is. Niemand die de koningin ooit op een motor heeft gespot? Er zou vast wel ergens een nieuwsbericht te vinden moeten zijn van een blonde dame op een yamaha bol r-spec omgeven door beveiliging.

Hier wat meer fotos van dezelfde motor+rijd(st)er. Die is alleen wel even naar de kapper geweest.

Al met al, dit gaat de populariteit van motorrijders/motorracen echt geen boost geven ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik zie in de motor voor het paleis ook een duidelijke shop. _O-
Die met de helm is vrij matig trouwens..
 
  • Leuk
Waarderingen: RWB
Dat het vroeger korter bij het volk was, was omdat het allemaal zo benaderbaar was.
Straten circuits waar we allemaal wel eens een rondje deden, waren een weekend een echt circuit waar je helden het voordeden.
Ik heb het nog gekend.
Gewoon op het circuit kon je nog een babbeltje maken met van dulmen, hartog of middelburg.
Nu is alles klinisch afgeschermd, en om dichtbij te komen moet je naar een handtekening middag.

Bo lijkt me wat meer tijd nodig te hebben.
Het zit erin, alleen wisselt de goede en minder goede dagen zich nogal wisselend.
Lijkt op onrust, net niet op 100%, maar ik geloof direct dat Bo zich voor 120% geeft.
Dat zegt die eigenlijk ook in dat laatste NOS interview.

Ik kan moeilijk uitleggen wat ik bedoel.
Maar je kent vast ook wel iemand die zichzelf helemaal rot werkt, en toch moet je goed kijken wat die nou eigenlijk gedaan heeft.

Bo lijkt voor mij soms wel eens op coldenhoff.
Wereldtop, en toch wil het steeds maar weer niet lukken.
Brain Bogers ook zo 1, bij trainingen gaat die gewoon echt hard, maar tijdens de GP lijkt dat maar niet terug te betalen.

Ik denk dat als ze eenmaal meer voorin zitten, en kunnen blijven pas de volgende stap gezet word.

Zou zomaar kunnen dat als ze voor Bo de topsnelheid kunnen behouden, het ineens allemaal heeeeeeeel anders word.
En dan komt die rust er ook in.
 
  • Leuk
Waarderingen: jbt
Coldenhoff ging afgelopen seizoen toch best wel lekker ?!

Als Bo wedstrijden zou kunnen winnen dan mag, gaat en blijft het petje af.
 
Dat het vroeger korter bij het volk was, was omdat het allemaal zo benaderbaar was.
Straten circuits waar we allemaal wel eens een rondje deden, waren een weekend een echt circuit waar je helden het voordeden.
Ik heb het nog gekend.
Gewoon op het circuit kon je nog een babbeltje maken met van dulmen, hartog of middelburg.
Nu is alles klinisch afgeschermd, en om dichtbij te komen moet je naar een handtekening middag.

Bo lijkt me wat meer tijd nodig te hebben.
Het zit erin, alleen wisselt de goede en minder goede dagen zich nogal wisselend.
Lijkt op onrust, net niet op 100%, maar ik geloof direct dat Bo zich voor 120% geeft.
Dat zegt die eigenlijk ook in dat laatste NOS interview.

Ik kan moeilijk uitleggen wat ik bedoel.
Maar je kent vast ook wel iemand die zichzelf helemaal rot werkt, en toch moet je goed kijken wat die nou eigenlijk gedaan heeft.

Bo lijkt voor mij soms wel eens op coldenhoff.
Wereldtop, en toch wil het steeds maar weer niet lukken.
Brain Bogers ook zo 1, bij trainingen gaat die gewoon echt hard, maar tijdens de GP lijkt dat maar niet terug te betalen.

Ik denk dat als ze eenmaal meer voorin zitten, en kunnen blijven pas de volgende stap gezet word.

Zou zomaar kunnen dat als ze voor Bo de topsnelheid kunnen behouden, het ineens allemaal heeeeeeeel anders word.
En dan komt die rust er ook in.
Ik denk te begrijpen wat je bedoelt, maar Bo heeft nog maar 2 races op een nieuwe motor in een nieuw team gereden. Volgens mij is het nog veel te vroeg voor zulke uitgesproken conclusies.
Iemand met de ervaring van Luthi op dezelfde motor laat hij al achter zich, dus het deel van afstellen etc zoals in eerdere posts gezegd begrijp ik ook niet zo goed. Als dat zo was dan had Luthi het wel al beter gedaan.
 
Dat het vroeger korter bij het volk was, was omdat het allemaal zo benaderbaar was.
Straten circuits waar we allemaal wel eens een rondje deden, waren een weekend een echt circuit waar je helden het voordeden.
Ik heb het nog gekend.
Gewoon op het circuit kon je nog een babbeltje maken met van dulmen, hartog of middelburg.
Nu is alles klinisch afgeschermd, en om dichtbij te komen moet je naar een handtekening middag.

Bo lijkt me wat meer tijd nodig te hebben.
Het zit erin, alleen wisselt de goede en minder goede dagen zich nogal wisselend.
Lijkt op onrust, net niet op 100%, maar ik geloof direct dat Bo zich voor 120% geeft.
Dat zegt die eigenlijk ook in dat laatste NOS interview.

Ik kan moeilijk uitleggen wat ik bedoel.
Maar je kent vast ook wel iemand die zichzelf helemaal rot werkt, en toch moet je goed kijken wat die nou eigenlijk gedaan heeft.

Bo lijkt voor mij soms wel eens op coldenhoff.
Wereldtop, en toch wil het steeds maar weer niet lukken.
Brain Bogers ook zo 1, bij trainingen gaat die gewoon echt hard, maar tijdens de GP lijkt dat maar niet terug te betalen.

Ik denk dat als ze eenmaal meer voorin zitten, en kunnen blijven pas de volgende stap gezet word.

Zou zomaar kunnen dat als ze voor Bo de topsnelheid kunnen behouden, het ineens allemaal heeeeeeeel anders word.
En dan komt die rust er ook in.
Een verschil met vroeguh(Boet/Wil/Jack periode.)))) is dat als een rijder zelf wat minder presteerde door wat voor reden ook er niemand over zuurde.
Nu staat het hele internet vol als een rijder niet goed genoeg is mentaal niet sterk genoeg is e.d.

Heden is het verschil zo akelig klein als je moet hoesten onderweg sta je achterin i.p.v voorin,beetje ruim zien.
Vroeguh waren ook nog de verschillen best wel groot,pole en laatste startrij 5/6 of meer seconde in die richting
 
Vroeger was het ook geen eenheidsklasse ;)
Dit klopt natuurlijk, maar iets minder 'vroeger', vlak voor de invoer van Moto2, was het een Aprilia 250 klasse en ook toen waren de verschillen groter. Ook in de Moto3 (tweeheidsklasse) en MotoGP met veel verschillende merken ligt de snelheid van alle coureurs heel dicht bij elkaar. Dit heeft volgens mij met name te maken met de professionalisering van de sport. Er wordt gewoon heel veel geinvesteerd om tot het maximale te komen binnen de technische regelementen, in combinatie met alleen de beste coureurs. De kleine verschillen komen dus niet alleen doordat het een eenheidsklasse is, anders zou het verschil in de Moto3 en met name de MotoGP groter moeten zijn.
 
Dat het vroeger korter bij het volk was, was omdat het allemaal zo benaderbaar was.
Straten circuits waar we allemaal wel eens een rondje deden, waren een weekend een echt circuit waar je helden het voordeden.
Ik heb het nog gekend.
Gewoon op het circuit kon je nog een babbeltje maken met van dulmen, hartog of middelburg.
Nu is alles klinisch afgeschermd, en om dichtbij te komen moet je naar een handtekening middag.

Bo lijkt me wat meer tijd nodig te hebben.
Het zit erin, alleen wisselt de goede en minder goede dagen zich nogal wisselend.
Lijkt op onrust, net niet op 100%, maar ik geloof direct dat Bo zich voor 120% geeft.
Dat zegt die eigenlijk ook in dat laatste NOS interview.

Ik kan moeilijk uitleggen wat ik bedoel.
Maar je kent vast ook wel iemand die zichzelf helemaal rot werkt, en toch moet je goed kijken wat die nou eigenlijk gedaan heeft.

Bo lijkt voor mij soms wel eens op coldenhoff.
Wereldtop, en toch wil het steeds maar weer niet lukken.
Brain Bogers ook zo 1, bij trainingen gaat die gewoon echt hard, maar tijdens de GP lijkt dat maar niet terug te betalen.

Ik denk dat als ze eenmaal meer voorin zitten, en kunnen blijven pas de volgende stap gezet word.

Zou zomaar kunnen dat als ze voor Bo de topsnelheid kunnen behouden, het ineens allemaal heeeeeeeel anders word.
En dan komt die rust er ook in.
Mooi verhaal, ik ga er zeker een eind in mee! Het was een groot avontuur
1 ding is nu wel compleet anders en dat is het totale niveau in het rennersveld
Vroeger kon een van Dulmen of Middelburg, als ze een goede dag hadden, en wat mazzel, een opzienbarend dagsucces boeken. Silverstone, Anderstorp, Assen.
Prive versus fabriek was toen soms een dubbeltje dat dan net de goede kant op viel
De verschillen in rondetijden die soms opliepen tot hele rondes dat achterblijvers 1 of 2 x gelapt werden, dat zie je nu niet meer tussen de vaste deelnemers
Het verschil tussen nr 1 en nr 20 is soms 0,4 seconden in de trainingen
Dan zijn we soms geneigd te denken dat iemand die telkens rond de 20e plaats eindigt , dan maar het veld moet ruimen voor ander talent, maar er speelt veel meer dan alleen dat.
Als je 1 miniem verbeterpuntje weet te vinden in b.v. afstelling, slijtage of grip nivo, rijd je structureel vooraan. Kijk naar Lowes b.v.
Of Gardner.
In die context denk ik dat de sportieve prestaties nu op dit moment, toch echt veel groter zijn dan in de tijd van de grote 3.
Die dronken een paar biertjes, rookten meestal nog een paar sjekkies en stapten de volgende ochtend , desnoods brak, weer op de motor voor de wedstrijd. Mooi om te lezen , een echt jongensboek, zeker als je leest wat ze uitvraten allemaal.
Maar het was toendertijd ook de gewoonte dat je ook zo min mogelijk vrienden wilde in het rennerskwartier....
Het ligt nu zoveel dichter bij elkaar, qua prestaties. Toen was het mooi , ook met alles er om heen, nu is het minstens net zo mooi.
Vroeger was veel beter,maar niet alles ;)
 
Dit klopt natuurlijk, maar iets minder 'vroeger', vlak voor de invoer van Moto2, was het een Aprilia 250 klasse en ook toen waren de verschillen groter. Ook in de Moto3 (tweeheidsklasse) en MotoGP met veel verschillende merken ligt de snelheid van alle coureurs heel dicht bij elkaar. Dit heeft volgens mij met name te maken met de professionalisering van de sport. Er wordt gewoon heel veel geinvesteerd om tot het maximale te komen binnen de technische regelementen, in combinatie met alleen de beste coureurs. De kleine verschillen komen dus niet alleen doordat het een eenheidsklasse is, anders zou het verschil in de Moto3 en met name de MotoGP groter moeten zijn.

Helemaal mee eens hoor ;)
Maar ik vind/denk dat er een groot verschil is tussen vrij te tunen blokken en een verzegeld blok en dat natuurlijk bepaalde coureurs het verschil maken.

Als ik Afgelopen race zag hoe Acosta in de moto3 vanuit pitlane kan winnen dan zegt mij dat 2 dingen, de rest heeft ongelooflijk zitten treuzelen ( feit ) en hij is een buitengewoon talent.. Vroeger had zo n jongen de nummer 2 misschien op 10 sec of een halve minuut hebben gereden, tegenwoordig zie je dat eigenlijk niet meer
 
Je hebt gelijk @motor-boot
Ik volg het allemaal niet aktief, en dan zie je het belangrijkste over het hoofd.
Ik had de tijden eens opgezocht, en zag dat p3 en p12 bv 0.250 verschil was.
Dit gaat nergens meer over, een te stroeve schakelpook verhinderd dan al een top 10 notering.

Bo moet dus indd de rust vinden om in een flow te komen
 
Behalve de opmerking over vriendschap in het rennerskwartier, die was er vroeger juist veel meer.
Tja.. wat is vroeger.. Rainey - Schwantz.. Eddy Lawson en later Michael Doohan waren ook geen feestnummers.
Moet je dus nog verder terug. :? :Y

Hele andere belangen ook en minder druk vanuit de teams.
Datatelemetrie is ook zo'n leuke stok achter de deur. :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan