bochtenset ZZR600

NacNud

MF'er
7 jan 2002
52
0
Zaandam
Ik heb een probleem met mijn bochtenset van een Kawasaki ZZR600 uit 1994. Deze is namelijk helemaal doorgerot bij de collector, dit is tevens het laagste punt. Hier heeft dan ook het meeste vocht in gestaan.

Kan ik dit gat aan de onderkant dichten zodat ik er nog heel even mee door kan rijden totdat ik een nieuwe bochtenset heb gevonden? Zo ja, hoe moet dit dan?
Ik heb heel wat kilometers met mijn motor gereden en die bochtenset is daarom helemaal verroest en maakt heel veel lawaai }) .

Nu heb ik de onderstaande opties:
- Nou kan ik een originele bochtenset kopen bij de dealer, dit kost meer dan 800 euro. Beetje duur dus.
- Een imitatie bochtenset kost 450 euro en is van roestvrij staal. Lijkt me een goeie optie.
- Een compleet systeem, dit is dus een bochtenset inclusief sportuitlaat. Dit kost ongeveer 500 euro.
- Een 2e hands bochtenset 200-300 euro.

Eigenlijk valt het me tegen wat ik voor zo'n bochtenset kwijt ben. Aangezien mijn km-teller op 84.000 staat vindt ik het veel geld voor zo'n motor. Ik rij bijna iedere dag op mijn motor, ook in de winter (ook wanneer er gepekeld is).

Is het daarom verstandig om een bochtenset van RVS te nemen?
Neemt de waarde van mijn motor veel af als ik er een sportuitlaat onder zet?
Hoe goed is de kwaliteit hiervan, dit i.v.m. de pekel.

Waar moet ik op letten als ik de bochtenset ga vervangen?
De boel goed 1 a 2 dagen van te voren moet insmeren, indruppelen zodat ik de boel makkelijk los kan draaien.
De motor goed heet stoken voordat ik de bochtenset los haal. Hierdoor zetten de bouten die in het blok vast zitten minder uitzetten dan het blok zelf. Hierdoor neemt ook de kans af dat de bouten afbreken bij het demonteren. Is het dan voldoende om de motor 10-15 minuten te laten draaien zodat deze warm wordt?

Zijn er nog suggesties omtrent de aanschaf van de bochten set. Waar in omgeving Zaandam/Amsterdam is het goedkoopst?
Weer moet ik op letten bij het demonteren en monteren van de nieuwe bochtenset?

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Mister NN, Volgens mij zit je maar 3 straten bij mij vandaan................
Ik zit in de Linnaeusstraat!

Betreft je bochten.
Volgens een maat van mij met een ZZR600 heeft een zaak in Groningen de goedkoopste bochten. FF geen idee hoe die heet.
Laat maar ff weten of je interesse hebt. Dan bel ik die maat wel op.
 
Ik heb zeker interesse in dat adres en heb je daarom gemaild. Misschien zie ik je bij Mozamo.

Bij Lemstra motoren in Alkmaar hebben ze mooie RVS bochtensetten voor een leuk prijsje.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan