boerin in jeep kijkt niet uit (vfr800 total loss)


full


Deze situatie komt mij helaas zeer bekend voor. Dit is een groot gevaar op alle (secundaire) wegen met bomen of aangesloten bebouwing er langs Een kleine drie jaar terug heb ik als passant eerstehulp verleend aan een motorrijder die onder vrijwel gelijke omstandigheden een afslaande auto na een bocht tegenkwam. Een naar een links van de weg gelegen erf afslaande bestuurder van een Chrysler Voyager in gesloten bestelwagen uitvoering zag de motorrijder volledig over het hoofd. Reconstructie van het ongeval toonde aan dat deze motorrijder met 105 km/h gereden moet hebben op een weg waar 80 km was toegestaan. De bestuurder van de Chrysler heeft de motorrijder helmaal niet kunne zien, enerzijds vanwege de bomen die langs deze weg stonden, anderzijds omdat zijn zicht naar recht belemmerd was door het ontbreken van een ruit in de schuifdeur aan de rechterzijkant(dat moest toen om op grijs kenteken te mogen rijden). Omgekeerd is het zeer aannemelijk dat ook de motorrijder de afslaande auto totaal niet heeft opgemerkt door de bomen langs de weg. Hij boorde zich achter de schuifdeur et voor het achterwiel van debestelwagen in de flank. De motorrijder heeft het helaas niet kunnen navertellen. In afwachting van de ambulance gleed de man zeer snel weg in een schock en is overleden op weg naar het ziekenhuis tengevolge van inwendige bloedingen. Als hulpverlener een meer dan vervelende situatie!

Was dit ongeluk te voorkomen geweest? In voortgezette rijopleidingen, en je hebt er een gehad las ik, wordt hier zeker aandacht aan besteed. Tijdens mijn rijopleiding die ik een groot aantal jaren terug van een marechaussee-instructeur heb gehad, werd mij al snel duidelijk gemaakt dat je in dit soort situaties zoveel als mogelijk door de bocht heen moet kijken. Per definitie houdt dat in dat je van de ideale lijn afwijkt en de buitenkant van de bocht zoekt en deze zo lang als mogelijk blijft volgen tot je de weg achter de bocht weer volledig kan doorzien. Pas dan kan je weer op de ideale lijn terugkomen. Voordeel van deze wijze van bochten rijden: je kunt zelf ver vooruit kijken, je wordt door tegenliggers eerder gezien en je dwingt jezelf weg te gaan van de gevaarlijk zone op en over het midden van de weg. Is het een scherpe bocht met zeer weinig zicht op wat erachter gebeurt, dan gaat de snelheid automatisch omlaag! Een ander punt dat deze wijze instructeur mij bijbracht was dat je er altijd vanuit moet gaan dat er iets aan de hand is op punten die je niet kunt overzien. Ga er vanuit dat achter een bocht een auto gewoon stil staat, er een obstakel op de weg ligt ed.

Rest me je te feliciteren: kerel je hebt ontzettend veel geluk gehad dat het bij deze schade is gebleven. En wees zuinig op die 'engeltjes' die op je schouder mee rijden.
 
Ik ken deze weg ook maarten, en zoals hierboven reeds beschreven, ben zuinig op je engeltjes.

Dat zo'n trut in haar PC Hooft tractor jou niet ziet, is wel aan haar te wijten imo. De bomen daar staan redelijk ver uit elkaar en het is een redelijk drukke weg, zeker op de zaterdag.

Gelukkig heb je op je motor na, relatief weinig schade. Succes met je herstel.
 
Dat verhaal van je tegenpartij moeten raken heb ik 7 jaar geleden ook van iedereen moeten aanhoren. Ik heb me toen in een bocht onderuit geremd, omdat een ontmoeting met een inhalende bestelbus (ik haat nog steeds hyundai's )me minder gezond leek.
Politie erbij, getuigenverklaring erbij. Wat meetwerk van de politie (ik reed 80 a 85, terwijl ik daar meestal ietsje harder reed O-) )Gast begon 40 meter voor de bocht in te halen en zag me dus niet (niet onlogisch als een boom het zicht belemmerd).
Hij kreeg een proces verbaal voor gevaarlijk rijgedrag en heeft hopelijk een tijdje zonder rijbewijs gezeten.
De eikel beweerde nog wel tegen z'n baas dat hij niet had ingehaald, waardoor ik van de verzekering pas na 2,5 maand geld kreeg. Ze hebben n.l. eerst gewacht op het beschikbaar komen van het procesverbaal. Na een stevig geformuleerde brief, was mijn geld inclusief rente er binnen enkele dagen.

Enne wees blij dat je die brik niet hebt geraakt. Blijf je een stuk gezonder.

Succes met afhandeling en herstel

p.s. wel weer een vfr kopen
 
Het is toch niet normaal dat als je valt je door je handschoen heen gaat mag ik hopen? :?
 
Kl*te man, zonde van je motor. Gelukig dat je buiten een paar schaafwonden en waarschijnlijk wat spierpijn niks mankeerd.

Sterkte met je herstel en afhandeling van de schade.
 
Zorg voor GOEDE getuigen verklaringen, en zo veel mogelijk!

De verzekeringsmaatschappijen gaan het nu uitknokken.. en zekers te weten dat de maatschappij van die trut het toch gaat proberen alles op jouw te schuiven..
Heb er zelf ervaring mee, helaas.. en een jaar later kreeg ik toch nog alles vergoed.. Mijn redding waren de getuigen verklaringen !!!!!
 
Lekker kl :( te. Succes er mee. Vaag dat ze zo makkelijk door je handschoenen gaat :X

Gebeurt trouwens wel heel veel de laatste tijd dit soort ongelukken. Heb je de auto geraakt trouwens (edit... de motor wel dus, al zie ik geen schade aan de auto).

Geen politie erbij? Zou ik echt wel erbij gehaald hebben.
 
Laatst bewerkt:
Lekker kl :( te. Succes er mee. Vaag dat ze zo makkelijk door je handschoenen gaat :X

Gebeurt trouwens wel heel veel de laatste tijd dit soort ongelukken. Heb je de auto geraakt trouwens (edit... de motor wel dus, al zie ik geen schade aan de auto).

Geen politie erbij? Zou ik echt wel erbij gehaald hebben.


de motor heeft de auto geraakt omdat ik geen keus meer had (heb me eronderuit geremd anders was het frontaal)
politie is erbij geweest !

maarten
 
Aiiiiii Maarten, dat is minder... Jammer dat je geen ABS had, wie weet had je dan heelhuids het fietspad op kunnen schieten... Maar ja, reageer maar eens in een halve seconde... Makkelijk in de theorie, heel moeilijk in de praktijk.

Zo zie je maar dat je de "VRO's" echt moet bijhouden anders heb je er niets aan. Theoretische oplossing had kunnen zijn:
- remmen in de bocht
- mini-bermvlucht door berm
- noodstop op fietspad

Het gekke van die handschoenen is dat het lijkt alsof de meeste protectie aan de "verkeerde" kant zit. Je probeert te "remmen" met de binnenkant en daar zit niet zo veel protectie.
Ik moet zeggen dat mijn Dainese zomerhandschoenen het beter deden dan jouw Reusch, na meer dan 100 meter glijden waren ze wel door maar ik had zelf geen schade.

Anyway, klote allemaal, :( ik hoop dat de verzekering snel op de proppen komen met de centjes...
 
Knap K voor al je schade zowel persoonlijk als aan je fiets.

Maar eh... das geen Jeep hoor, das een Galloper :} Komt uit Korea en niet uit de USA.
 
Knap K voor al je schade zowel persoonlijk als aan je fiets.

Maar eh... das geen Jeep hoor, das een Galloper :} Komt uit Korea en niet uit de USA.

Ja, en de Galloper is een 'afdankertje' van het noodlijdende Japanse Mitsubishi concern (oude Pajero) die weer een volle dochter is van het Daimler Chrysler concern, die ook eigenaar is van .............Jeep. De wereld is rond! :+
 
Als ik zo de foto's bekijk lijkt het net alsof je naar rechts bent uitgeweken en de boerin ook gewoon door is gereden die kant op, of niet?

Echt zonde van je bike. Succes met de afhandeling van de schade en je schaafwonden. Maar gelukkig ben je er zelf redelijk goed vanaf gekomen.

Groeten Tom.
 
als je iemand niet raakt en daardoor is er wel spraken van een letsel , word het erg moelijk.

wel raken is altijd "beter" wat betreft de verzekering dan

maarten

Raken of niet maakt niet uit het gaat om de oorzaak van de valpartij ........ het niet verlenen van voorrang dus. Niks aan het handje dus.....oeps verkeer opmerking :X
 
Sterkte er mee!

Misschien te nuchter bekeken, maar ik kan mij situatie's als deze voorstellen waarbij het meer een geval is van stomme pech dan dat de bestuurder van de auto meteen een achterlijke boerin moet zijn...

Je kan niet altijd om een bocht heen kijken om te zien wat er aan komt en je zult toch een keer over moeten steken. Als er dan net op dat moment een motor aan komt (die toch al vrij lastig te zien zijn), tsja, dan kan zoiets gebeuren...

Wel vreemd inderdaad dat je handschoenen zo door zijn. :?
 
Sterkte er mee!

Misschien te nuchter bekeken, maar ik kan mij situatie's als deze voorstellen waarbij het meer een geval is van stomme pech dan dat de bestuurder van de auto meteen (niet) een achterlijke boerin moet zijn...

Je kan niet altijd om een bocht heen kijken om te zien wat er aan komt en je zult toch een keer over moeten steken. Als er dan net op dat moment een motor aan komt (die toch al vrij lastig te zien zijn), tsja, dan kan zoiets gebeuren...

Wel vreemd inderdaad dat je handschoenen zo door zijn. :?

Eindelijk de eerste reactie die de oorzaak van het probleem ook doorziet. Heb ik mijn verhaal toch niet voor niets geschreven!!
 
Er ligt net nieuw asfalt op die weg, Ik durf daar ook nog niet zo hard te gaan. Ik voelde laatst mijn achterwiel al opzij stappen toen een debiel met zijn auto op 1 meter afstand achter me ging rijden.
 
Eindelijk de eerste reactie die de oorzaak van het probleem ook doorziet. Heb ik mijn verhaal toch niet voor niets geschreven!!
Ik ben na het ongeluk op de plek gaan staan waar ze stond bij het afslaan. Er stonden wel wat bomen tussen maar ze had ons kunnen zien. Naar haar eigen zeggen was ze meer bezig met het kijken naar een mogelijke fietser/brommer op het fietspad links van haar.

En dat hij haar voor achterlijke boerin uitmaakt komt natuurlijk door emoties: je word er niet vrolijker van als je je motor helemaal in de puin ziet liggen, en hij had er zelf ook tussen kunnen liggen.
 
Aiiiiii Maarten, dat is minder... Jammer dat je geen ABS had, wie weet had je dan heelhuids het fietspad op kunnen schieten... Maar ja, reageer maar eens in een halve seconde... Makkelijk in de theorie, heel moeilijk in de praktijk.

Zo zie je maar dat je de "VRO's" echt moet bijhouden anders heb je er niets aan. Theoretische oplossing had kunnen zijn:
- remmen in de bocht
- mini-bermvlucht door berm
- noodstop op fietspad

Het gekke van die handschoenen is dat het lijkt alsof de meeste protectie aan de "verkeerde" kant zit. Je probeert te "remmen" met de binnenkant en daar zit niet zo veel protectie.
Ik moet zeggen dat mijn Dainese zomerhandschoenen het beter deden dan jouw Reusch, na meer dan 100 meter glijden waren ze wel door maar ik had zelf geen schade.

Anyway, klote allemaal, :( ik hoop dat de verzekering snel op de proppen komen met de centjes...
Helaas, ABS had hem ook niet kunnen redden, er zat simpelweg te weinig ruimte tussen hen in. Ik kwam er met meer geluk dan wijsheid nog achterlangs geremd.
 
Auw. Zonde. Ook die wond op je hand ziet er lekker uit. Moet er niet aan denken hoe dat eruit zou hebben gezien als je geen handschoenen aan had gehad. Sterkte met de afhandeling van dit akkefietje.

Paar schaafwonden en wat spierpijn. Daar ben je gelukkig goed mee weggekomen aangezien je bij frontaal waarschijnlijk in de kreukels had gelegen.
 
Hmm minder, succes met de afhandeling

Je zegt echter dat je tussen de 70 en 90 reed toen je je onderuit remde, is het niet zo dat je snelheid te hoog lag ?? :X
Niet dat ik je dat wil aanrekenen alleen lijkt het een 80 km weg, en ze kan je snelheid verkeerd hebben ingeschat.


Maar goed, succes met de afhandeling en dan snel weer :]
 
Hmm minder, succes met de afhandeling

Je zegt echter dat je tussen de 70 en 90 reed toen je je onderuit remde, is het niet zo dat je snelheid te hoog lag ?? :X
Niet dat ik je dat wil aanrekenen alleen lijkt het een 80 km weg, en ze kan je snelheid verkeerd hebben ingeschat.


Maar goed, succes met de afhandeling en dan snel weer :]

Die paar kilometers meer of minder zal niet geholpen hebben lijkt mij.

Suc6 met je herstel en het uitzoeken van je nieuwe motor, ik zag op een van die foto's een leuk ducje staan, is dat niet wat voor je :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan