Total loss bod opkoper

Zo dan… gecondoleerd…
Een snelle kentekencheck levert op dat de motor nog steeds op naam van een particulier staat, en dat ie een verbod heeft om op de weg te komen (schade). Ben je dan technisch gezien niet gewoon nog eigenaar, en beslis jij dan niet of je er afstand van doet of niet?( ben daar niet zo in thuis, maar; kenteken ingenomen?)
 
Nu zijn er centjes mee gemoeid en heeft de verzekering een poot om op te staan. Als je afziet van een uitkering hebben ze dat niet. 🤷‍♂️ Ik zie ook in het document wat de verzekeraars er over opgesteld hebben door de eigen verzonnen woorden en de bomen het bos niet

Iemand die dit kan lezen?
Kippenvel hier, gecondoleerd 😢. Heel veel sterkte!

Even zakelijk, in het artikel staat dit:

Artikel 2 – Polisvoorwaarden
De leden nemen het volgende in hun polisvoorwaarden cascoverzekering gekentekende voertuigen op:
‘Bij aanspraken op schadevergoeding door verzekerden/klanten ingeval van totaal verlies van het
voertuig heeft de verzekeraar het recht de restanten van het betrokken voertuig over te laten dragen
aan een door hem aan te wijzen partij. De schade wordt dan pas vergoed nadat de verzekerde de
eigendom heeft overgedragen aan de verzekeraar.’


Heb jij al aanspraak gedaan op het te vergoeden bedrag? Zo ja, zodra je het eigendom overdraagt krijg je je geld en is de verzekeraar eigenaar.
Doe je geen aanspraak en/of draag je het eigendom niet over, dan is en blijft de fiets van jou. Uiteraard heeft dit wel financiële consequenties, deze zijn eerder al benoemd.

Ik ben geen rechtsgeleerde, heb wel wat kennis van verzekeraars (op een ander terrein). Je bent al bezig met je rechtsbijstand, heel goed! Het klinkt bij mij meer als een spraakverwarring van verzekeraar naar verzekerde, waarbij de verzekeraar iets meer empathie mag tonen (:X) en gewoon moet uitleggen hoe het proces loopt.
 
Wat een drama.....gecondoleerd. Dat gaat een hele zware tijd voor je worden waar ik je heel veel sterkte mee wens. Ik heb een soortgelijke situatie mee gemaakt en de enige tip die ik kan geven: zorg dat die motor in je schuur komt, ook al kost je dat nu geld.

Dit kan het verschil maken in je verwerkingsproces en de duur daar van. Het blijft je je leven lang achtervolgen, dag in dag uit, no doubt.... maar áls je ooit wil besluiten om die kutmotor in de schredder te gooien, of om hem toch weer rijdbaar te maken (middels een ander frame), of om de bruikbare onderdelen te gebruiken voor een "projectfiets" (wat je zoon misschien wel tof zou vinden) dan heb je in ieder geval zélf de keuze, en niet de verzekeringsmaatschappij.

Ik heb destijds het kenteken van mijn broers motor laten vernietigen en het wrak gehouden voor alle bruikbare onderdelen.

Zolang er nog geen geld uitgekeerd is lijkt het mij dat jij nog steeds de rechtmatige eigenaar bent. "Terug kopen" (verzekerde waarde minus bedrag van het wrak) lijkt me dan toch zeker niet onmogelijk.
Ik ben helemaal niet thuis in verzekeringen, maar ik zou ,zoals eerder geopperd, het probleem face to face met iemand van de verzekeringmaatschappij willen bespreken.

Nogmaals enorm veel kracht sterkte....
Dankjewel daar kan ik wat mee met zo’n reactie, dat is misschien voor nu in een hectische periode het beste wat ik kan doen.
 
Kippenvel hier, gecondoleerd 😢. Heel veel sterkte!

Even zakelijk, in het artikel staat dit:

Artikel 2 – Polisvoorwaarden
De leden nemen het volgende in hun polisvoorwaarden cascoverzekering gekentekende voertuigen op:
‘Bij aanspraken op schadevergoeding door verzekerden/klanten ingeval van totaal verlies van het
voertuig heeft de verzekeraar het recht de restanten van het betrokken voertuig over te laten dragen
aan een door hem aan te wijzen partij. De schade wordt dan pas vergoed nadat de verzekerde de
eigendom heeft overgedragen aan de verzekeraar.’


Heb jij al aanspraak gedaan op het te vergoeden bedrag? Zo ja, zodra je het eigendom overdraagt krijg je je geld en is de verzekeraar eigenaar.
Doe je geen aanspraak en/of draag je het eigendom niet over, dan is en blijft de fiets van jou. Uiteraard heeft dit wel financiële consequenties, deze zijn eerder al benoemd.

Ik ben geen rechtsgeleerde, heb wel wat kennis van verzekeraars (op een ander terrein). Je bent al bezig met je rechtsbijstand, heel goed! Het klinkt bij mij meer als een spraakverwarring van verzekeraar naar verzekerde, waarbij de verzekeraar iets meer empathie mag tonen (:X) en gewoon moet uitleggen hoe het proces loopt.
Ik heb nog geen aanspraak gedaan, zelfs nog geen bericht of het in de dekking valt maar motor is al wel bij opkoper. Persoonlijke spullen als helm en handschoenen zijn kwijtgeraakt. Ik heb de eigendomspapieren niet overgedragen. 3 weken geleden is de motor opgehaald en pas gisteren is ons medegedeeld hoe normaal gesproken schadeafhandeling loopt en hoorde we dus dat we de motor niet terugkrijgen als we de schade claimen.
 
Helaas heb ik inhoudelijk op je vragen geen antwoord maar ook vanuit hier wil ik jou en je naasten heel veel sterkte wensen met het verlies van je zoon en schoondochter! 😢
 
Ik heb nog geen aanspraak gedaan, zelfs nog geen bericht of het in de dekking valt maar motor is al wel bij opkoper. Persoonlijke spullen als helm en handschoenen zijn kwijtgeraakt. Ik heb de eigendomspapieren niet overgedragen. 3 weken geleden is de motor opgehaald en pas gisteren is ons medegedeeld hoe normaal gesproken schadeafhandeling loopt en hoorde we dus dat we de motor niet terugkrijgen als we de schade claimen.
Vreselijk om te lezen, gecondoleerd. Ik hoop dat je rechtsbijstand hebt, ik zou z.s.m. even overleg met ze hebben als ik jou was.
 
Ja die kijken ernaar. Vinden het ook vreemd. Externe expert van interpolis heeft alles geregeld zonder contant op te nemen met ons. We hebben dus ook geen contra expertise kunnen laten uitvoeren
Zo lang jij de papieren (kenteken) heb, blijf jij eigenaar...
Heb dat ook eens gehad, en moest toen het kenteken inleveren, waarna de fiets door een opkoper werd opgehaald.

De fiets was toen ook technisch TL verklaard.
Stond toen rond de 53k op de teller (was wel in '05.
En heb hem alweer voorbij zien komen op MP met 40+k nog niet zo gek lang geleden..
Dit geheel terzijde.


Wellicht is er al het een en ander veranderd mbt dit soort schades.

Iig zoals al voorbij gekomen.
Veel sterkte.
En hopelijk krijg je de fiets terug...
 
Laatst bewerkt:
@EL77 ; wat een verschrikkelijk drama..
mag ik je ontzettend veel sterkte wensen met het dragen van dit verlies?
Ik hoop dat jij en je naasten er met de verzekeraar uit kunnen komen, en het wrak gewoon bij je thuis krijgt.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EL77
Gecondoleerd met jullie verlies.
Zoals al eerder aangegeven, ga eens praten met de verzekeraar, en vertel hen waarom je de motor wil hebben.
In een geval van een klant van mij heeft dat geholpen, maar een zekerheidje is het niet.
Verzekeringmaatschappijen zijn ellendige gesprekspartners. Probeer dus contact te krijgen met een beslissingsbevoegde, en doe het persoonlijk. Een mens is een stuk lastiger af te wimpelen dan een telefoongesprek.
Sterkte!
 
Waarom bied iemand 1625 wat eigenlijk max 500 waard is. Wordt er iets mee gedaan wat niet door de beugel kan?
Gecondoleerd.

Waarom ze zoveel bieden is helaas vaak vrij simpel, bij het framenummer en kenteken wordt door een koper ergens verderop in de schadeketen een andere identieke motor bij gejat en omgekat. Veel verzekeraars boeit dat niet, de motor die gejat wordt is niet of niet bij hen verzekerd. Of Interpolis ook zo handelt, geen idee.

Column van iemand die er wel iets om geeft

Heb je iemand die er verder vanaf staat en die je zakelijk met een aantal dingen kan helpen? Zoals wat telefoontjes naar Interpolis en wat reuring op social media?
 
Heel veel sterkte met dit verlies.

Hoop dat er toch nog een beetje menselijkheid is bij de verzekeringsmaatschappij en dat ze de wenst voor het wrak te behouden, willen respecteren.
 
Gecondoleerd.

Waarom ze zoveel bieden is helaas vaak vrij simpel, bij het framenummer en kenteken wordt door een koper ergens verderop in de schadeketen een andere identieke motor bij gejat en omgekat.
Volgens de tekst uit de polis die hier gepost is,doen ze het net om dat te vermijden.
Dan zouden ze uiteraard het kenteken moeten vernietigen,zodat het nooit meer gebruikt kan worden.
Zo zou TS de motor ook nog terug kunnen krijgen,maar dan uiteraard ook nooit meer mee op de weg kunnen.
 
Gecondoleerd.

Zoon was 19? GSXR600? Keert de verzekering
Gecondoleerd.

Waarom ze zoveel bieden is helaas vaak vrij simpel, bij het framenummer en kenteken wordt door een koper ergens verderop in de schadeketen een andere identieke motor bij gejat en omgekat. Veel verzekeraars boeit dat niet, de motor die gejat wordt is niet of niet bij hen verzekerd. Of Interpolis ook zo handelt, geen idee.

Column van iemand die er wel iets om geeft

Heb je iemand die er verder vanaf staat en die je zakelijk met een aantal dingen kan helpen? Zoals wat telefoontjes naar Interpolis en wat reuring op social media?
Dat is dus ook mijn zorg en gevoel, ik kan er op internet al vinden die gejat zijn de afgelopen maand… ik heb nu iemand die ons erbij helpt
 
Terug
Bovenaan Onderaan