Total loss bod opkoper

EL77

Rookie
15 apr 2022
11
11
Mijn Suzuki gsx r 600 motor uit 2009 is technisch total loss verklaard een opkoper heeft er desondanks 1625 euro op geboden is dat niet raar? Bij een demontage verplichting gaat hij dat toch niet opbrengen? Ik ben verzekerd voor de aanschaf waarde van € 6595. Ik heb een emotionele waarde bij de motor ik wil niet dat er ooit iemand anders op gaat rijden maar ik vertrouw er niet op dat dat gebeurt. De motor is zonder mijn toestemming al bij de opkoper terwijl ik hem mogelijk wil houden en in mijn garage laten staan. Ik heb nog niet besloten of ik claim en als ik claim kan ik het wrak niet behouden volgens mijn verzekering.
 
Hierbij de schade foto’s
 

Bijlagen

  • EDD0BCF2-C4C0-4C64-BB4C-D03867D840DC.jpeg
    EDD0BCF2-C4C0-4C64-BB4C-D03867D840DC.jpeg
    227,6 KB · Weergaven: 437
  • 6805BE13-E30C-47A6-B9E2-B171FD330F6F.jpeg
    6805BE13-E30C-47A6-B9E2-B171FD330F6F.jpeg
    168,7 KB · Weergaven: 441
  • 4ECE54DD-DAFD-4B7E-8592-D592B4CA4577.jpeg
    4ECE54DD-DAFD-4B7E-8592-D592B4CA4577.jpeg
    171,7 KB · Weergaven: 442
  • F784C0C9-E1D1-400B-856E-03D3B46A415F.jpeg
    F784C0C9-E1D1-400B-856E-03D3B46A415F.jpeg
    248,7 KB · Weergaven: 438
Mijn Suzuki gsx r 600 motor uit 2009 is technisch total loss verklaard een opkoper heeft er desondanks 1625 euro op geboden is dat niet raar? Bij een demontage verplichting gaat hij dat toch niet opbrengen? Ik ben verzekerd voor de aanschaf waarde van € 6595. Ik heb een emotionele waarde bij de motor ik wil niet dat er ooit iemand anders op gaat rijden maar ik vertrouw er niet op dat dat gebeurt. De motor is zonder mijn toestemming al bij de opkoper terwijl ik hem mogelijk wil houden en in mijn garage laten staan. Ik heb nog niet besloten of ik claim en als ik claim kan ik het wrak niet behouden volgens mijn verzekering.
Na een aanrijding met mijn motor kon ik de motor zelf terugkopen voor het hoogste bedrag van een opkoper. Dat bedrag, minus het uitgekeerde bedrag, kreeg ik op mijn rekening. Kun je vervolgens niet het kenteken laten slopen, met dat bewijs motor van naam halen en stallen waar je wilt?

Lijkt mij nogal krom en niet logisch zoals het nu is gegaan
 
Die emotionele waarde kost je 1625 euro die van de 6575 euro wordt afgetrokken. Mag je wel het wrak houden, vermoed wel dat je zelf vervoer voor het wrak mag regelen
 
Na een aanrijding met mijn motor kon ik de motor zelf terugkopen voor het hoogste bedrag van een opkoper. Dat bedrag, minus het uitgekeerde bedrag, kreeg ik op mijn rekening. Kun je vervolgens niet het kenteken laten slopen, met dat bewijs motor van naam halen en stallen waar je wilt?

Lijkt mij nogal krom en niet logisch zoals het nu is gegaan
Blijkbaar staat in de voorwaarden bij Interpolis dat zij eigenaar worden van het voertuig
 
Na een aanrijding met mijn motor kon ik de motor zelf terugkopen voor het hoogste bedrag van een opkoper. Dat bedrag, minus het uitgekeerde bedrag, kreeg ik op mijn rekening. Kun je vervolgens niet het kenteken laten slopen, met dat bewijs motor van naam halen en stallen waar je wilt?

Lijkt mij nogal krom en niet logisch zoals het nu is gegaan
Dat klopt ook. Want zij willen jou uitkeren en dan wordt de verzekeringsmaatschappij eigenaar. Maar door die 1695 te betalen koop je hem weer over van de verzekering? Of jij hem nou koopt, of een opkoper.
Dat dachten wij ook maar ze gooien het op bedrijfsregeling 16
 
Wat kun je hier nou opzeggen, los van ontzettend veel sterkte komende tijd en gecondoleerd
Dankjewel het was mijn 1e motor en gezien de emoties wil ik nu eigenlijk helemaal niets beslissen. Het gaat namelijk van vernietigen naar bewaren naar proberen weer rijdbaar te maken.
 
Dat zegt mij dan weer niks...heb je rechtsbijstand waar je dit balletje kan opgooien?
Ja die kijken ernaar. Vinden het ook vreemd. Externe expert van interpolis heeft alles geregeld zonder contant op te nemen met ons. We hebben dus ook geen contra expertise kunnen laten uitvoeren
 
Dankjewel het was mijn 1e motor en gezien de emoties wil ik nu eigenlijk helemaal niets beslissen. Het gaat namelijk van vernietigen naar bewaren naar proberen weer rijdbaar te maken.
Als de motor verkocht is bepaal jij niet meer wat er mee gebeurd. Ik snap dat je emoties hebt bij het wrak.
 
Als eerste ernstig gecondoleerd... 😭dit wil je niet



Ik heb ook totallosjes gehad bij interpolis en ik heb ze altijd kunnen behouden
 
Dat zegt mij dan weer niks...heb je rechtsbijstand waar je dit balletje kan opgooien?

Bedrijfsregeling 16: Regeling bij schadeafwikkeling op basis van totaal verlies​




Deze bedrijfsregeling is bedoeld om criminele activiteiten die leiden tot totaal verlies van motorrijtuigen, zoals omkatten, te voorkomen door het voertuig te laten demonteren.
 
Dankjewel het was mijn 1e motor en gezien de emoties wil ik nu eigenlijk helemaal niets beslissen. Het gaat namelijk van vernietigen naar bewaren naar proberen weer rijdbaar te maken.
Nu zijn er centjes mee gemoeid en heeft de verzekering een poot om op te staan. Als je afziet van een uitkering hebben ze dat niet. 🤷‍♂️ Ik zie ook in het document wat de verzekeraars er over opgesteld hebben door de eigen verzonnen woorden en de bomen het bos niet

Iemand die dit kan lezen?
 

Bijlagen

  • bedrijfsregeling-16.pdf
    306,5 KB · Weergaven: 26
Kan je interpolis niet van mens tot mens spreken? Een ervaren behandelaar zou jou goed moeten kunnen uitleggen waarom ze doen wat ze doen. En moet ook verder kunnen kijken dan de standaard regels. Dit zijn geen schades waar je er 5 van behandeld op een ochtend. Ze kunnen echt wel even de tijd voor je nemen. Dan kan je op basis van goede informatie afwegingen maken. Heel veel sterkte.
 
Sorry ik kan je niet helpen met je vraag, maar wil wel even mijn medeleven betuigen. Gecondoleerd. Emotionele waarde bij een object begrijp ik als geen ander, zelfs zonder zo’n verhaal.
 
Het is niet ondenkbaar dat een opkoper de motor weer opknapt,dat is toen ook met mijn Kawasaki gebeurd ,
ik was er mee tegen een betonnen afscheiding gereden en dacht die zal wel gesloopt worden,maar een
een maand later hoorde ik van een klant dat mijn motor in een showroom stond bij een motorzaak. 😳
 
Wat een drama.....gecondoleerd. Dat gaat een hele zware tijd voor je worden waar ik je heel veel sterkte mee wens. Ik heb een soortgelijke situatie mee gemaakt en de enige tip die ik kan geven: zorg dat die motor in je schuur komt, ook al kost je dat nu geld.

Dit kan het verschil maken in je verwerkingsproces en de duur daar van. Het blijft je je leven lang achtervolgen, dag in dag uit, no doubt.... maar áls je ooit wil besluiten om die kutmotor in de schredder te gooien, of om hem toch weer rijdbaar te maken (middels een ander frame), of om de bruikbare onderdelen te gebruiken voor een "projectfiets" (wat je zoon misschien wel tof zou vinden) dan heb je in ieder geval zélf de keuze, en niet de verzekeringsmaatschappij.

Ik heb destijds het kenteken van mijn broers motor laten vernietigen en het wrak gehouden voor alle bruikbare onderdelen.

Zolang er nog geen geld uitgekeerd is lijkt het mij dat jij nog steeds de rechtmatige eigenaar bent. "Terug kopen" (verzekerde waarde minus bedrag van het wrak) lijkt me dan toch zeker niet onmogelijk.
Ik ben helemaal niet thuis in verzekeringen, maar ik zou ,zoals eerder geopperd, het probleem face to face met iemand van de verzekeringmaatschappij willen bespreken.

Nogmaals enorm veel kracht sterkte....
 
Terug
Bovenaan Onderaan