motorhelm te los

Friso a2

MF'er
17 okt 2020
182
76
Goedemorgen allemaal,

Onlangs doe ik rijlessen voor het a2 examen. Hiervoor heb ik 2 jaar met plezier op een a1 motor gezeten, maar reed altijd rond de 90 op de snelweg omdat hij niet harder kon|(Nu ik met rijlessen wel normaal meekan op de snelweg (110/120 per uur) merk ik dat me helm loszit en dan bedoel ik echt dat hij alle kanten op gaat. Dit vind ik heel jammer omdat ik deze helm pas 2 jaar heb (scorpion exo 510 air) van 300 euro en helemaal op maat gepast bij een goede motorzaak. Mijn vraag is, is dit normaal dat een helm maar 2 jaar meegaat:? en wat is jullie ervaring, nieuwe binnenvoering regelen of een nieuwe helm? met voorbaat dank.:W})
 
Goedemorgen allemaal,

Onlangs doe ik rijlessen voor het a2 examen. Hiervoor heb ik 2 jaar met plezier op een a1 motor gezeten, maar reed altijd rond de 90 op de snelweg omdat hij niet harder kon|(Nu ik met rijlessen wel normaal meekan op de snelweg (110/120 per uur) merk ik dat me helm loszit en dan bedoel ik echt dat hij alle kanten op gaat. Dit vind ik heel jammer omdat ik deze helm pas 2 jaar heb (scorpion exo 510 air) van 300 euro en helemaal op maat gepast bij een goede motorzaak. Mijn vraag is, is dit normaal dat een helm maar 2 jaar meegaat:? en wat is jullie ervaring, nieuwe binnenvoering regelen of een nieuwe helm? met voorbaat dank.:W})
Nee, je hebt een slechte verkoper gehad.
Nieuwe helm.
 
Helmen verliezen altijd wat van hoe strak ze zitten naarmate ze ouder worden, omdat het schuim iets ingedrukt wordt. Lijkt mij dat je helm nooit echt strak genoeg heeft gezeten. Dat wordt een nieuwe helm, helaas.
 
tja , die heb je dus gewoon te groot gekocht , en 300 euro kosten ze ook niet , vreemd dat bedrag

Deze had ik gekocht toendertijd bij goedhart. Het lijkt me dat goedhart motoren wel de expertise heeft om de juiste maat te adviseren'(
 
Deze had ik gekocht toendertijd bij goedhart. Het lijkt me dat goedhart motoren wel de expertise heeft om de juiste maat te adviseren'(
Tjaa, een maat adviseren is niet zo lastig. Je kan met een meetlint de hoofdomtrek meten. En dan als jij hem op heb kunnen zij de helm heen en weer bewegen en inschatten hoe moeilijk hij te bewegen is.
Maar uiteidelijk kunnen zijn niet voelen hoe strak de helm op JOU hoofd zit. Als jij zegt dat hij beste strak zit, hoe strak is dat dan ?
Een nieuwe helm moet echt behoorlijk strak zitten, maar zonder ergens echt te knellen. Dat kan een verkoper echt niet weten, dat moet jij voelen.

Als troost, veel beginnende motorrijders trappen erin de eerste helm te ruim te kopen.
 
Helmmutsje.. Al dan niet coolmax (dus verkoelend of juist warmer).
Dit.
En als ie op de snelweg nog steeds over je hoofd schuift bij de schouder check:
Slikken en een beter passende helm kopen.
Moet niet persé €300,- te zijn.
Caberg o.a. maakt goede en betaalbare helmen. Je zou met je bevindingen terug kunnen gaan naar Goedhart en hopen op wat coulance.
 
Je kunt de wangstukken toch oppompen?
Dat zie ik niet terug in de specs van deze helm.

Zijn er maar een handjevol die zo'n functie hebben.

Ontopic: inderdaad helmmuts proberen. Als dat niet lukt, je verlies pakken en wat anders halen.

Zag hier Caberg getipt, inderdaad prima budgetmerk. Maar ook daar heb ik na 4jr / 30dkm een nieuwe gekocht omdat ie als een vuilniszak op mn kop zat. Binnenvoering begon al uit elkaar te vallen (misschien heb ik gewoon een zweetkop).
 
Excuus .. ik dacht dat hij zei dat ie de scorpion 510 air had

De Scorpion Exo 510 Air. Een helm die je kan “oppompen”

Deze leuke en vernieuwende helm kwamen we tegen en omdat het iets nieuws aangeboord heeft op helm-gadget-gebied wilde we deze graag even delen. De Scorpion Exo 510 Air biedt de mogelijkheid om gemakkelijk de helm-wangstukken op te pompen zodat de helm nog beter aansluit op het hoofd.
 
Je kan ook nog kijken of een nieuw setje binnenvoering los te krijgen is en dat nog wat zoden aan de dijk zet. Gaat ie misschien nog weer 1-2jr mee.
 
Je kan ook nog kijken of een nieuw setje binnenvoering los te krijgen is en dat nog wat zoden aan de dijk zet. Gaat ie misschien nog weer 1-2jr mee.

Je kunt de wangstukken toch oppompen?
Dat zie ik niet terug in de specs van deze helm.

Zijn er maar een handjevol die zo'n functie hebben.

Ontopic: inderdaad helmmuts proberen. Als dat niet lukt, je verlies pakken en wat anders halen.

Zag hier Caberg getipt, inderdaad prima budgetmerk. Maar ook daar heb ik na 4jr / 30dkm een nieuwe gekocht omdat ie als een vuilniszak op mn kop zat. Binnenvoering begon al uit elkaar te vallen (misschien heb ik gewoon een zweetkop).
De wangstukken staan al standje max 8)7

Wellicht dat ik mijn verlies maar neem en een nieuwe koop die een stuk duurder is
Je kan ook nog kijken of een nieuw setje binnenvoering los te krijgen is en dat nog wat zoden aan de dijk zet. Gaat ie misschien nog weer 1-2jr mee.
Ja de binnenvoering gaat er super makkelijk uit. wellicht hebben ze voor een paar tientjes een nieuwe liggen
 
Hoeft niet perse duurder, bv. AGV heeft ook al goede helmen vanaf 150 euro.
 
Met kussentjes wat knutselen om je helm steviger op de hoofd te krijgen, succes.

Anders een andere helm kopen die beter en steviger zit want veilig en prettig is het ook niet.
 
Een nieuwe helm zit wat strak.
Maar je beoordeeld het op dat moment of het lekker comfortabel zit.
Na verloop van tijd zit dat laatste dan al snel te losjes

Heb jij of de verkoper met passen ook de helm heen en weer gehaald of deze kon bewegen op je hoofd? :)
 
Ik was trouwens een jaar geleden gevallen op de motor in het gras, mijn helm kwam hier ook hard tegen de grond. Kan dit ook invloed hebben?
Vallen is afkeur.
Je kan wel een beetje de harde schuim beoordelen als je hem compleet van binnen stript.
Beetje laat is het wel. :')
 
Bedankt allemaal voor de reacties.

Ik ga inderdaad voor een nieuwe als ik het zo allemaal lees.:t

Ik had net de helm opgedaan en kon een hand aan de achterkant van mijn helm kwijt. :]
als ik een keer een flinke stuiver maak denk ik dat ik me nek breek van die helm omdat ie zo los zit _O-
 
Wellicht dat ik mijn verlies maar neem en een nieuwe koop die een stuk duurder is
Hoeft niet per se duurder, hoor. Een redelijke instap helm heb je al voor 150 euro, en die is (ongeveer) net zo veilig als een helm van 600. M'n eigen helm was 250, met kekke spin art (was 200 zonder) en daar ben ik prima tevreden mee.
 
Bedankt allemaal voor de reacties.

Ik ga inderdaad voor een nieuwe als ik het zo allemaal lees.:t

Ik had net de helm opgedaan en kon een hand aan de achterkant van mijn helm kwijt. :]
als ik een keer een flinke stuiver maak denk ik dat ik me nek breek van die helm omdat ie zo los zit _O-
Je kunt wel blijven ‘prutsen’ maar comfortabeler helm lijkt mij beter….succes met de aankoop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan