Bol d'Or liefhebbers show your bike!!! Deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is een motor die ik zelf wel wil kopen, maar.......
bovenstaande is weer typisch Honda :X Net als de VF1000R en de CB1100R en de CB1000 en de CB1300 en de NR750.....overpriced en waarschijnlijk weer verhoudingsgewijs te weinig pk's. Zal na verloop van tijd en tegenvallende verkoopcijfers de prijs weer verlaagd worden en dan zit je daar mooi als koper van de eerste dag...
Mooie motor maar ik denk dat het weer geen klapper gaat worden.. -O-

Ik snap je wat kritische houding en deel deze ook met je. Ik heb ook op de CB1300 gereden en die heeft bijv. ook minder vermogen dan de orginele CB1100R. Okee, het is een koppelbeul maar meer een pure toermotor met een stoer uiterlijk. Een brute naked-powerbike vindt ik het zelf niet echt, te neutraal en te toegankelijk. (maar niet iedereen wil een motor die je kop eraf rukt ;) )

Uiteindelijke technische details zijn niet bekend maar als ik ze te horen krijg post ik ze direct hier neer.

De CB1100R had voor z'n tijd trouwens echt wel aardig wat pk's en een fenomenale handling voor die tijd. Da's echt iets wat ze moeten evenaren wil de retro CB1100R wat worden. Of dat gaat gebeuren? Time will tell!
 
ik denk het wel, aangezien hij anders zoveel gaat zuipen (denk ik), en het wordt al meer en meer...

dus de opties met motad 4-in 1 met en zonder origineel luchtfilter??
 
ik denk het wel, aangezien hij anders zoveel gaat zuipen (denk ik), en het wordt al meer en meer...

dus de opties met motad 4-in 1 met en zonder origineel luchtfilter??

Dat verschil is minimaal. Het verschil tussen de carbs is qua verbruik vele malen groter, als je inzit over het gebruik moet je de originele carbs blijven gebruiken...

Ik heb op mijn 900, toen er bij mij nog geen 11r blok onder hing, mikuni vm33's gehad en CR33's. Beide hadden een enorme impact op de prestaties maar helaas ook op het verbruik. Exacte verbruikcijfers heb ik helaas niet voor je, maar wellicht andere Bolrijders wel.

Het verschil in verbruik tussen 31 en 33 mm is vast te verwaarlozen en je rijgedrag zal hier wellicht een nog belangrijkere rol in spelen. Sowieso heb moet je meer 'roll-on' gasgeven, CV's zijn wat meer fool-proof. Het voordeel van 33's is dat als je later bijv. big-bore wil gaan of een 1100 blok erin hangt, je nog steeds je 33's kan gebruiken. Daarom heb ik in eerste instantie ook voor 33's gekozen.

Maargoed, nu heb ik TMR's. :+
 
Laatst bewerkt:
Even over de topic, ligt het aan mij of wordt deze langzaam? Misschien een idee om iemand deel III te laten starten? :)
 
Dat verschil is minimaal. Het verschil tussen de carbs is qua verbruik vele malen groter, als je inzit over het gebruik moet je de originele carbs blijven gebruiken...

Ik heb op mijn 900, toen er bij mij nog geen 11r blok onder hing, mikuni vm33's gehad en CR33's. Beide hadden een enorme impact op de prestaties maar helaas ook op het verbruik. Exacte verbruikcijfers heb ik helaas niet voor je, maar wellicht andere Bolrijders wel.

Het verschil in verbruik tussen 31 en 33 mm is vast te verwaarlozen en je rijgedrag zal hier wellicht een nog belangrijkere rol in spelen. Sowieso heb moet je meer 'roll-on' gasgeven, CV's zijn wat meer fool-proof. Het voordeel van 33's is dat als je later bijv. big-bore wil gaan of een 1100 blok erin hangt, je nog steeds je 33's kan gebruiken. Daarom heb ik in eerste instantie ook voor 33's gekozen.

Maargoed, nu heb ik TMR's. :+

Wat is roll-on gas?
En wat zijn TMR's? Ook carbs, welk type heb je?

Zegguh! Zegguh, zegguh, zegguh!!!

:9
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan